1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Rögle BK

SHL · 27193 inlägg · 5186 ämnen
« · 181669 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Nya spelare
Hörde ett ryckte i hallen idag,två nya spelare är klara.

Simon Skoog från Mörrum och en JVM spelare.
Vi får se om det stämmer

Sv: Hur går det mot Nybro......
QP: 4-2 till rögle!

Hur går det mot Nybro......
Bygger bord för nyårsafton o har alltså ingen möjlighet att följa matchen live. Ere nån som kan säga hur läget är o om det går bra för Palmpöjken?

... tifo...
... nästa gång jag är i närheten av banken kommer jag att bli medlem, för nu vet jag vart pengarna går...
nu har man även inskaffat biljett till lövenmatchen... TIPS: ni som inte vill stå och köa i evigheter, ring eller gå in om och fråga intersport i ängelholm om de har några biljetter kvar...

kommer det bli någon typ av tifo på lövenmatchen?... nu när det säljs mkt raketer och dylikt, kunde man inte köpt in någon typ av "handfontäner"... så det blir lite effektfull inramning på matchen... fast då bör det vara fontäner som inte ger ifrån sig mkt rök, syftar på Valletuna-Aik:matchen... är det olagligt med fontäner eller är det bara bengaliska som är olagliga? kan vara bra att veta så man inte tar med sig något olämpligt :)

Sv: budgeterat??
MackeRBK: Jag har för mig att Rögle har budgeterat med 2500 personer per match i SA. Hoppas att snittet ligger på över 3000 i allafall.

budgeterat??
Vad är budgeterat i SA i publikväg?? MÅSTE bli över 3000 mot Löven,hoppas på 3500. Alla friska och krya i laget??Nån som har koll på om några i det gamla gardet ska stå i klacken mot Löven??

Sv: medlemspengar...
Belix: Tommy for President!!

Dagens match
Vi har plats över i bil från Lund. Skriv till mig om du vill med.

Gnaget
Kom igen nu och ta er ut till ladan för att kolla på dagens match och anmäl er samtidigt mot AIK!!!

I dag skall jag anmäla 3 st!

Odium: Pengarna som vi får in på medlemsavgiften ska då täcka dom kostnader som det innebär att driva föreningen runt dvs medlemskort brev porto papper kvittensblock osv alltså en del går till rent kontorsmartl. En uppskattad kostnad på varje medlem är ca 20 kr beroende på om vi måste skicka medlemskort osv. Vi måste ha ett visst kapital för att kunna arangera bussresa. Vi har ingen som går in med pengar om en resa skulle gå med förlust utan får då ta det av den kassa vi har.
Du är orolig att vi i styrelsen lägger beslag på pengarna för egen del. Det kan jag garantera dig att så är inte fallet, däremot så kommer dom kostnader vi har täckas av föreningen mot kvitto. Det finns en revisor som granskar våra räkenskaper.
När det gäller sthlmsresan så har jag dålig koll på antalet som ska med jag kommer i dag att finnas i hallen utanför shopen före matchen och i pauserna där är du välkommen med dina frågor.
När det gäller ett eventuellt överskott så har vi ännu inte bestämt vad dom pengarna ska andvändas till. När detta trevliga bekymmer kommer så tar vi upp det i styrelsen. Meningen är att främja supportrarnas intresse.

Sv: Löven!
FredrikM: har ingen uppfattning om hur många som anmält sig, men det blir väl att vi åker upp vid 8.00 och hem när vi är klara efter matchen...

Hur många är det som har anmält sig till stockhoms-resan?
mer än en buss?!?! Åker man på söndagen och drar hem direkt efter match?

Belix: Jag har ingen legitimation.. men jag är 15.. Måste Jag ha det? you know me..

Odium:
Pengarna går givetvis till styrelsens "kick-off" på Mallis, vad trodde du? Brudar å brännvin å sånt, vet du.
...AIA-folket är väl som politiker mest...

Som medlem i AIA skulle jag tro att du kan få insyn i bokföringen. Du kommer troligen att upptäcka att pengarna används till porto, bankgiroavgifter och annat administrativt. Priser till tävlingar kanske. Om kassan flödar över kommer säkert medel att användas till att subventionera någon bortaresa.
Jag tvivlar skarpt på att några arvoden utgår till de som lägger ner en massa fritid och möda på att hjälpa till att organisera saker och ting.
Fast det kan nog Belix, Mygel eller någon annan svara bättre på.

medlemspengar...
Det var ett tag sen jag varit här inne och diskuterat... nog ett halvår sen... men nu när AIA "organiserat" sig så är jag tvungen att ge mig in här igen och ställa lite frågor...

Jag undrar om jag nu blir medlem, vart går pengarna?... till VAD/VILKA?

Nu är AIA uppe i 75 medlemmar, dvs nästan 7500 kr inkomst... vart går pengarna?...

Hur många har anmält intresse ingör sthlmsresan?

hoppas jag förklarade mig någorlunda enkelt...

MVH odium... en trogen supporter som troligtvis blir medlem i aia snart... (när jag fått svar på mina frågor)

shorty: Därför finns vi utanför shoppen för att göra det enkelt för dom som är i hallen. Måste finnas alternativ för dom som inte kan komma varje match kanske för jobb familj eller för att dom bor långt ifrån Äholm.
Är du i vuxens sällskap kan även du som är under femton åka med dock ska du ha skriftlig tillåtelse av målsman.

Belix: jag tykcer det är krångligt med sånt där bankgiro också.. men sen så är det rätt meningslöst för mig att bli medlem i AIA iochmed att man måste vara över 15 för att få åka med bussen på bortaresor, vilket är det som hägrar mest för mig..
Mattias

Belix: Jag tror ju fler "småungar" blir medlemmar nu när ni registrerar i pauserna. småungar vet nog inte så mycket om bankgiro.
Hasse

HasseT: Jag tror förr att det har och göra med att det har varit jul och då har folk i allmänhet mycket annat som ska göras.
Jag tror inte att man i allmänhet tycker det är svårt med bankgiro dom flesta har sådana varje månad som ska betalas, om man nu inte är så ung att man inte har inkomst eller fasta utgifter.
Sen kommer vi att finnas i hallen utanför shopen före matchen och i pauserna för att registrera nya medlemmar dela ut medlemskort till dom som har betalt och att ta emot bussanmälan.
Det är nog mest du Hasse som tycker att allt är besvärligt som har med bankgiro att göra.

nickeman: jag tror att vissa har tyckt det varit lite krångligt.. med bankgiro..

Nu krossar vi löven! 75 medlemmar är ju fan nästan inget! Löjligt, kostar 100 spänn o folk tvekar, svagt!

ledansk: Biljetterna är släppta redan, och du kan ringa till kansliet .
God fortsättning
lasse

Jochen: intressant att veta ju =)

ledansk: Som ljungbybo är man ju lite splittrad, men pga farsan åker man ner till Skåne för att heja fram LÖVEN!

Löven!
Som vissa varit inne på tidigare så tror jag att det kommer att komma en hel del Björklövensupportrar faktiskt.........blir det snö kommer det nog ännu fler, då drar de med sig skotern o renarna på släp...hehe..........

Hoppas nu att folk tar sitt förnuft till fånga och masar sig till ladan mot Löven..........

Vet någon när man kommer att släppa biljetterna till matchen?

god fortsättning och gott nytt!

Sv: respekt!!
mmm Du är duktig Fransson. Se till att få ordning på pengarna istället... hehe

Fransson: Gött att höra!

OE: ska göra mitt bästa för att få tryck =)

Fransson: Nu gäller det att det verkligen blir ordentligt tryck på läktarna i Superallsvenskan! Alldeles för många matcher i höst har det varit för tyst på. Högra sittplats (som jag själv sitter i närheten av) har varit bra när klacken varit i högform. Mer sånt i Superallsvenskan!

respekt!!
Saxat från Bjorkloven hemsida

"skall försöka ta ledigt från jobb och åka ner till Ängelholm och heja fram på våra hjältar, men det lär bli tufft på läktaren, Angel Island Army har ju en mäktig klack..."

skönt att höra sånt....

Då ska vi leva upp till det oxå....börja redan nu samla polare till löven hemma och AIK borta....VI SKA BLI BÄST IGEN!!!!!

Sv: McBain
Svenne: Ja och om man får döma inläggen i SAIK:s m fl gästböcker väntar man fortfarande på nåt bra från honom, Harkins alltså...många tycker tydligen bara han är stor och stabbig...såna behöver vi väl inte här??

Sv: ingen
Kingen: Ja han spelar i J-VM. Jag tycker det är såna talanger RBK måste knyta till sig, när nu Gustav Palm kommer hem med....stora unga hungriga spelare....

Det är kanske McBain som är på väg till Rögle, enligt måndagens NST/HD var Rögle intresserade av att stärka truppen inför SA.

Junior: Jag tror inte det var McBain. Har för mig att det var Brett Harkins som var det, men jag kan ha fel.

McBain
McBain lämnar Skellefteå.
Var inte det han som skulle var årets nyförvärv i svenskhockey?

Jahap

Kingen: hehehe!

half: Ja visst ja...den lilla minnescellen har försvunnit i julfirandet...

Kingen: det måste vara han ifrån Tyringe!!

Persson Rena: Aldrig hört om honom. Varifrån skulle denna grabb komma??

ingen
nån som vet nåt om Andrée Persson? Är han på väg hit eller???

Sv: Roger eller Jörgen?
D Quaid: Ber om ursäkt, det var andra som antydde det i sina inlägg, men jag använde ditt inlägg som "besvara" och klumpade ihop alla i detta under "D Quaid m fl". Jul-latheten slog till på tangentbordet. Sorry om Du kände dig orättvist behandlad. Dina inlägg var ju de vettigaste debattinläggen.

Sv: Roger eller Jörgen?
Kingen:
Var har jag skrivit, eller antytt, att Jörgen Jönsson skulle vara en förrädare?
Precis, inte någonstans.
Men är det inte märkligt att man kan ändra inställning så tvärt i en fråga? Men han har kanske hittat sin klubbkänsla för Färjestad under hösten.

AIK
Nån som är sugen att flyga upp på lördagen redan och festa lite???

Sv: Elitserien?
Svenne: Nä, det har du rätt i...men det ska det bli ändring på

åhh vad jag längtar till den 8/1!!!!!!!!

Fransson: Jag ska inte till Stockholm den 12:e. Jag är redan här och hälsar gärna ett gäng Röglebussar välkommen. :-)
Det ska bli kul att vara mer än en handfull supportrar på bortaläktaren.. Något man inte är bortskämd med.

Fransson: Ok samma här...hoho

Junior:
Ja du Junior...jag dricker inget..julen firar vi till påminnelse av Jesy födelse..inget annat!!

God Jul och häng med till Stockholm!!!!

Hemma efter många gooa öl och goa groggar.
Har bara två saker att säga

1,God Jul
2,Men va fan dooktig med sprit du har hält i dej Fransson :o)

hej

Fransson: det var för jävla bra skrivet, skulle inte kunna skriva bättre själv! Jag får se om jag hänger med till Stockholm.. om min kompis ska dit så drar jag.. sen pengar... hmm.. ha det Gott nytt år!
Hasse

Elitserien?
Nu sitter man här efter att alla klappar är utdelade och tomten har gått och allt man kan tänka på är RÖGLE...hur kommer det gå i premiären?Hur går bussresan upp till Stockholm?Hur går matchen mot AIK?..

Många frågor ställs i våra huvud och den största för mig är i alla fall: kan Rögle gå till Elitserien?...Björklöven är starka, men hur många trodde inte att Löven skulle gå direkt till Kvalserien förra året?...och hur gick det för dem i SA förra året? jo....de kom femma, med ungefär samma spelare som de har i dag(UNGEFÄR)
Och Rögle, vilka har de? Jo Roger Melin...Josefsson som platsat i vilket Elitserielag som helst....målvaktsidan är ett problem, men jag litar till hundra% på Team Iwarsson/Wennström..

Rögle har en chans på i alla fall kvalserien och vad behöver de då förutom motivaton, styrka m.m.....jo oss...VI SUPPORTRAR...alla vi som älskar Rögle och som planerar hela vardagen efter Rögle BK...vi som brinner för Rögle och gör vårt på ståplats/sittplats....vi måste visa vårt stöd till våra grön-vita hjältar tänk om Rögle kommer 7:a eller 8:a.....hur många ser då tillbaka på Hamlstad borta den 27/9? hur många tänker på Tröja borta DEN 6/10 då Röge vann med 5-3?

Detta året är inte som alla andra att Rögle tar sig enkelt till SA, utan nu har vi Melin i båset, spelare i den grön-vita tröjan som kunde platsat i FBK, tryck på läktar´n som på fornstora dar och ett hjärta som vill till ELITSERIEN!!!!

Rögle är ett klassiskt lag som skall tillbaka till Elitserien och som skall ha tillbaka utmärkelsen "Sveriegs Bästa Publik"

Hjälp Rögle till högre höjder!!
Alla till ladan den 8/1!!!

God Jul och ett gott nytt grönt-vitt år alla Rögle fans!!

MVH

En sdam skall till Stockholm...

« · 181669 · »