1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Rögle BK

SHL · 27194 inlägg · 5186 ämnen
« · 190916 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: mIRC
Mygel: oj... det var snabb svar! =))

Okey.....Ja för det är lite tradigt att skriva gästboken! Det hade varit skoj om det finns en sånt chat son tex mRIC... och det behöver inte bara vara om rögle hela tiden kanske! vi chatar om allt möjligt också!

Sv: mIRC
half: Jag har föreslagit det tidigare. Ska se om vi kan fixa något. Finns andra chat möjligheter oxå som man kanske skulle kunna koppla till AIA sidan t.ex.

mIRC
Nån här inne som skulle vilja tänka sig att kanske chata lite på mRIC om vi kunde komma överräns om en canal som t ex #Rogle-fans eller nåt!

Det hade varit trevligt om vi hade en sån canal!

om det inte finns redan?

Nu är vi riktigt på gång!
Hej allihopa...
Tyvärr har jag fortfarande inte internet hemma så jag kan ju inte disskutera med er längre... det svider.
Hoppas att alla tar sig till hallen idag.

Bjuv
575 Personer har skrivet under listan nu.
Fan vad skönt att se Rögle hjärtan brinna.

Sv: Södra sektionen
nicke: Det menar du inte :). Synd att jag lovade bort den just nu....

Sv: Södra sektionen
Mygel: Jag har en bokad hem.

Södra sektionen
Plats finns i bilarna från Lund upp till Ängelholm idag. Hör av er över nätet till mig om ni vill åka med.

Sv: Järn Jim
Stefan: Med tanke på att MIF ligger i allsvenskan nästa säsong så undrar jag om Melin är så sugen att gå till fågelklubben. Då kan han ju lika bra stanna i Rögle.

Sv: Järn Jim
Ljunggren:

Silly Season är alltid trevligt, skönt är det dock att Jim Brithen INTE kommer till MIF. Ser hellre Melin som ny tränare i MIF men förhoppningsvis blir det inte han heller :)

Sv: ROGER MELIN
fritte rbk: Roger Melin o Mats Lusth tränare i miffo nästa år är ingen högoddsare direkt.

Järn Jim
Det spekuleras vilt i räliga MIF:s gästbok om huruvida Brithén ska jobba i Malmö tillsammans med Lusth nästa säsong. Snacka om att Silly Season infaller tidigt i år...

fritte rbk: jo.... det måste man!!

Zoid: Melin är tränare i RBK idag och precis som han själv har sagt så är det väl ganska onödigt att spekulera i var han kommer att befinna sig nästa år.

Man kan ju bara hoppas och visa att vi stödjer honom. Som tex aia namninsamling.

Kör hårt!!!

buffelblaffe:
Vill inte vara neg men jag kan sätta pengar på att Melin tränar Malmö nästa sässong. Går RÖGLE till Elitserien så kan han kanske övertalas till att stanna.
Hoppas att jag har fel!

RBK
... i med- och motgång....

3 bra kedjor
Känns bra att veta att RBK har 3 bra kedjor.

Ikväll är det dax för månsson, Löwgren och Nordqvist´s kedja att explodera.

Seger igen!!!

Hackborn..
Fransson går ju "klipp & klistra" linjen så banderollen kommer att bli super.

Jag och Fransson ska träffas innan matchen idag och fixa åtminstonde en banderoll.

Mygel: hej!
ni som läste sydsvenskan såg oxå att tomas sandström
tillhör organisationen i mif, undras varför han var och såg
rbk-björklöven.
kanske hade det med herr melin att göra????

Hackborn1: Såg det oxå. Men det lät mer som om det var det starkaste tipset. Kan oxå vara så att Sydsvenskan inte kan finna några andra aktuella alternativ.

Jag vill inte förstöra den goda stämningen men det stod i dagens Sydsvenska att Roger Melin är den hetaste kandidaten till tränare i MIF nästa år, (se länktips), Jag hoppas namninsamlingen ger något resultat, roligt att HD/NST skrev om det. Hur blir det med banderollen junior?

Sv: RIKTIG SUPPORTER??
chipsalgen: sorry
hej!
sorry om du eller fler tog illa vid sig för det var inget påhopp mot någon person som jag menade med min kommentar.
jag skrev bara vad som jag tyckte vid den tidpunkten men efter att ha läst alla inlägg efter det så har du många punkter som man verkligen skulle kunna titta över.......
tyvärr tänkte jag ej heller på det där med stora bokstäver så det får jag oxå ta på mig. sorry än en gång om jag retat upp någon för det är ej meningen man skall använda detta forumet till det.

lycka till i kväll mot mora både supportrar ock vårt kära rbk

mvh buffelblaffe

AAAAIIIIAAAAAA
Tja vad säger man på Nordquists kommentar i HD idag?:
" -Det är kul att spela när det är mycket publik och bra stämning. Som borta mot AIK i söndags, vår klack överröstade hemmapubliken. Det var mäktigt.

En till som kanske behöver övertalas om att stanna till nästa år. Fast löser det sig med Melin så tror jag att vi har ett stort försprång på att behålla merparten av spelarna.

Mora!
Hoppas nu att alla som har möjlighet drar sig iväg till hallen för att ge våra grönvita hjältar det stöd dem förtjänar! Mot Mora hoppas man naturligtvis att 3 nya poäng ska inkasseras, allt annat vore ett litet felsteg.

Jag hoppas vidare att många anmäler sig till AIA:s bussresa till Oskarshamnsmatchen på söndag! Vi ska väl inte bli färre än det var i =(:e land i alla fall?!

i med och motgång.............

Redan över 400 namn på lista - härligt

Sv: Supportrar e vi allihopa?
chipsalgen: Det är helt rätt. Gick själv med samma funderingar tidigare. Men nu när jag sett vad föreningen gör så har allt börjat klarna lite.

Mygel:
Japp, den uppfattningen har jag också fått. Det stärktes av ett brev jag just fick av Lej. Jag vill bara vädra fler och nya idéer, finns säkert många här som sitter på mycket bra. Så kan man plocka ut de bästa!

chipsalgen: Kanske ska tillägga oxå nu att även om alla kanske inte riktigt har märkt det ännu, men Rögle gör i år mer för supportrarna än vad de har gjort sammanlagt på de senaste 10 åren. AIA har en bra kontakt med Rögle o de stöttar oss på flera sätt. Vill inte skicka ut en massa information som inte är klart ännu, men någon sorts souvenir artikel kommer det att bli i AIA. När, hur o var får framiden bestämma. Det är fortfarande mycket av föreningen som ligger i startgroparna, men Tommy o de andra (inte jag enligt vissa... :P) jobbar på för fulla muggar.

Fransson: Den look-a-like var dålig. Så mycket skägg skulle du aldrig få om du så odlade i 100 år :)

Belix: okej... tack för förklaringen... nu vet jag hur det står till...

Sv: Look alike
Belix: Sorry. ska inte upprepas!!!!

Odium: Jag får säga att det är först och främst Rögles ordförande som är orsaken till att nya AIA startat upp. Vi får hjälp av Rögle med en hel del praktiska saker. Såsom inplastning råd och så vidare. Dom sponsorer vi har nu är ju genom Rögles kontakter. Nu har supporterföreningen funnits i en och en halv månad. Det är mycket som ska ordnas så vi har tyvärr inte hunnit att göra mer till dags datum. Men vi jobbar vidare på många fronter men det vi gör ska göras väl så du får ha överseende med att vi inte har gjort mer.
Någon ekonomisk hjälp har vi inte velat ha, det är vi som är supportrar till Rögle och vi ska stötta Rögle inte utarma.
När det gäller framtid så kan jag inte avslöja dom planer som finns men det kommer mera efterhand som vi hinner med.
Tommy Claesson ordf i nya AIA

Ändring i laguppställningen
Rögle har gjort en ändring i laget inför matchen. Se Hinkes hörna!

OE: ja... det låter mycket bra... insamlingar låter nog mest rimligt... jippon känns som hmm att det inte kommer att komma folk... klart om du kommer med ett bra förslag... men det är svårt att locka till jippon tror jag... en känsla... men du tror inte själva RÖGLE BK, vill skänka en slant till "supporterstödet"? i.o.m. all framgång...

NY TÄVLING!!
Missa inte chansen att VINNA i den nya tävlingen! Info finns på förstasidan...

Odium:
Håller med dig. Lite kläder hade kunnat vara en idé! Fast det kan ju bli mycket kläder... Redan nu 150 pers i AIA

Att ordföranden är här på forumet är väldigt positivt tycker jag. Visar att han bryr sig och att han säkert också letar nya idéer.

Belix eller nån som vet: Finns det någon i klubben som jobbar med supporterfrågor? Vem isåfall och vad gör de?

Odium: Jag tycker det är bra med ett ömsesidigt stöttande. Fick en idé från en fd Röglespelare som bland annat varit i USA (gissa vem??) och spelat. Där fixar lagets så kallade Boosterclubs stora insamlingar och lite olika jippon med syftet att dra in mycket pengar till klubben. Har fått vissa idéer på sådant som jag tänker berätta om för Nya AIA...

jag tycker att rögle skulle stötta AIA ekonomiskt... lite grann i alla fall... för AIA är ju nästan en "extra spelare" för laget... så att man kan börja med tex lite mer TIFO, "AIA-kläder" menar självklart något mindre... osv... bara en lös tanke...

Sv: RIKTIG SUPPORTER??
HasseT: Tror visst att en namninsamling kan göra nytta. Det är ju stor uppskattning när kanske flera tusen skriver under på att de vill ha honom kvar. Tänk själv hur glad du hade blivit?

Supportrar e vi allihopa?
[se mina två tidigare inlägg idag]

Det var ju värst va det va svårt att få igång en diskussion! Finns här inga som tycker nåt annat än Buffelblaffe? Eller håller med honom? Kom igen nu, det finns säkert många idéer som kan vädras. Det är ju Rögle och dess supportrar det handlar om! Detta måste väl vara rätta forumet då...

många anmälda?
Hur många anmälda till oskarshamn?

Kanon!!!
Måste först säga att det var helt underbart i 08land!!!! Både resultat och stäminingsmässigt!!!! Stort tack till Fransson o Stellan som hetsade så det blev bra tryck.Även en bra ide med namninsamlingen och 300+ namn på så kort tid är ju bra!!! ALLA TILL LADAN IMORRN!!!

Marrtin: Privata medelande finns det en mailfunktion för

Fransson: Jag ringer allså dig imorren om du inte förstod det....

Sv: Derby
Jesus eller fransson???? eller kanske JUDAS...Nog med historielektionen. Jag var tvungen att jobba kväll imorren. FAN!!!! Men jag hör av mig imorren middag......var hemma då, annars... Rögle mot KS!!

Derby
Tror att tanken har slagit alla: Rögle-MIF i ett härligt derby på slutet av denna trevliga säsong. med tanke på deras kräftgång i elitserien kan ju detta bli verklighet snart. Känn på den!!
jobbigt att skicka ner MIF i allsvenskan.....
Vi gör ju ALLT för er!!

AIK-RBK
Ville bara tala om att AIA-klacken fick beröm av polisen på J-hov, "den skötte sig exemplariskt både före under o efter matchen, medan ett gäng som tagit sig upp på egen hand i minibussar utmärkte sig direkt vid ankomsten gnm ett provocerande sätt och med b l a rycka AIK flaggor från publiken
o gapa o skrika".stod det i rapporten. Så ta åt er äran hela AIA!
Dom andra försöker bara skita ner RBK som klubb!

Tomas HOCKEY: Tack

half: Ja hoppas han stannar! Han har kommit till en fin klubb! Han blir säkert glad av att känna erat stöd!!

Tomas HOCKEY: Han är dutig! ja tyvär så blev det bara ett år! Men vi i ängelholm håller tumarna för att han stannar en år till! =)

Det kan inte ha undgått Melin att han ær den populæraste trænaren sedan Abris. Så bara fortsætt med namninsamlingar, banderoller och vadhelst som faller er in! Han bara måste stanna!! :D

half: Ja det är klart ni måste behålla honom! Hade han ett så kort kontrakt?
Ja Melin är duktig men tränar frågan får Brynäs ta ställning till senare! Men det är ju ganska bra nu som det är! :)

« · 190916 · »