ribba9: Vanligtvis bör Rögle vinna men när Bofors kör sin grishockey så vet man aldrig, det är dom mycket bra på. Vi har en hel del spelare som är lovande.
ribba9: Det var ett bra match, sett från mina ögon. Domaren (Thorsbrink) gjorde dock att spelet försämrades lite. Jag ger honom betyget g-... efter en från mina ögon sett, mindre lyckad insats. /hasse
Ljunggren mfl i denna tråd: Vad är konstigt i den ramsan då? Jag ser inte ett enda rasistiskt ord eller påhopp i detta. Självklart ska man inte skrika sieg heil eller andra tramserier men det tillhör, vad jag kan se, inte ramsan.
Fransson: Dom vill inte på rätt spår. Dom hotar ju med stryk för fan. Men lyckas du med det så! Jag har då inte sett att dom hamnat på rättare spår, snarare trärtom! Nu hotar dom ju t.o.m medlemmar i Nya AIA med stryk.
daquina: Nej du har helt rätt, några garantier ska man inte ge. Men igår, efter att ha beskådat mina 2 insparkade/inslagna dörrar, tyckte jag att Ängelholm var hålan som Gud glömde, och att allt ont samlats där. Kan dock säga, att hade bilen varit insmetad med råa ägg, skulle jag skrattat under hela min hemresa. Jag får tacka alla som beklagat mitt öde, det värmer i alla fall. Och Rögle får väl fortsätta vinna en och annan match, bara dom inte gör det mot SAIK hädanefter. Varför Skellefteå valt att "stänga" sin sida, kan jag inte svara på. Kanske beror det på Skelleftebons inbyggda svårmod och genetiskt betingade pessimism, man vill helt enkelt inte att "folke utanför schtäään" ska upptäcka denna inte alltför tilldragande läggning. Om man vill kolla bussar till och från Ängelholm, visst ska man då gå in på skånetrafikens hemsida?
Jag kan inte fatta hur det kan komma sig att trevliga rögle och nya AIA som skall ta avstånd från allt vad huliganer och annat pack som kan skada rögle och aia's goda rykte. I 2 eller 3:dje perioden började några "trogna rögle supportrar" att sjunga "AIA vi är 150 man..." Skall det tillåtas att dessa nötter förstör för oss andra som verkligen är där för att sjunga och stötta laget? AIA och RBK kommer aldrig att bli av med dåligt vatten förren vi blir av med nazi fjollorna och de andra slagsmålskämparna. Och allt ramsan som alla på apberget nån gång måste ha hört avrundades med ett prydligt sieg hail så snuten tittade upp e fan dåligt. Ena hälften står och gnäller på att vi skall mobba och frysa ut dom som skämmer ut oss medan andra hälften står och håller om sina vänner. För dåligt, ut med barnungarna och nazitöntarna, annars inget nytt AIA, bara samma gammla skit i ny förpackning.
Vem är det som för AIA's talan inför medlemmar och inför klubben? Dags att sluta dallta med packet och ta i med hårdhanskarna, för vår klubbs och vår egen del och ära.
Klockan 13.00 på onsdag avgår bilen från Lillehammer mot Karlskoga. Eventuellt lite tidigare, beroende på det Norska væglaget... Ær det någon som bor længs vægen Kongsvinger - Charlottenberg - Arvika - Karlstad - Kristinehamn - Karlskoga, som vill se matchen så finns det plats! Droppa ett meddelande i min brevlåda, så får du mer info!
Hærligt med 2 poæng igår, men oerhørt tråkigt att en SAIK-supporter fick bilen vandaliserad...
Mats 56 Mycket tråkigt att någon/några idioter gav sig på din bil.Något liknande har mig veterligen aldrig hänt här tidigare.Du skall å andra sidan vara försiktig med att utlova några garantier.Eftersom jag vistas i Skellefteå de flesta vintrarna och bl.a.bodde granne med Crister Abrahamsson så är jag väl informerad vad som hände med hans fina "merca".På morgonen då han skulle ta sig till ladan var bilen totalbombaderad med råa ägg.Kan vara något för dig att tänka på! Kul att du finner intresse att läsa på vår hemsida,som du då säkert har upptäckt så står den totalt öppen för alla. Skellefteå har valt att begränsa informationen,bara öppna vissa sidor för medlemmar na som får till följd att man väljer bort sidan och låter er själva leka på eran "gata"
Häng på serieledareturnén... Bil går från Stockholm till Karlskoga på onsdag... Häng på och se våra grönvita hjältar försvara serieledningen... Bor du på vägen dit ? Hör av dig så kan vi samåka..
Och Joinzzon.. du kan vänta in mig så hjälper jag dig att hitta hallen.. ;-)
Fransson: Hej laget... jag foljer rogle fran IT cafe efter varje match kanon med 2 poang igar. Vi ar ju 6 timmar fram. Per alhbrant ar ju duktig. halsa alla.
Jonas: När det gäller Skellefteås stängda forum så är det alltid rätt dött. Det har inte "fastnat" bland allmänheten som hellre använder sig av supporterklubbens forum.
Nån sade förresten att det var en Skellefteå-klack på plats. Stämmer detta och i såfall kom det något som helst ljud från dessa tappra hjältar?
Avslutningsvis får jag väl gratulera till vad som verkar ha varit en rättvis 2-poängare och hälsa er varmt välkomna till Skellefteå nästa vecka.
Hasset : Du verkar bara vara en gnällröv som tror att du e något, lägg av med skitsnacket o lägg ner den tiden på att stötta Rögle istället. Eller vi kanske ska kalla dig Hasse märkvärdig?
Okej... för att bena ut det hela. Matchbilder från de två första perioderna kommer att visas på TV4 Öresund i morgon bitti 6.35, 7.35 och 8.35. Varför de inte stannade i tredje perioden kan tyckas märkligt med fotografen mumlade något om att han skulle upp tidigt i morgon. HasseT vill ha bilder från Superallsvenskan på TV och hävdar att han betalar för att se det han vill. Fel, för det första är det inte du som betalar, det är dina föräldrar. För det andra, man betalar inte för att titta på TV. Man betalar licensen för att man råkar ha en TV- eller radiomottagare i hushållet. De pengarna som Radiotjänst får in går bl.a. till SVT och SR som gör program som ska intressera så många människor som möjligt. Därför visar de inte Superallsvenskan mer än de gör – övriga landet är helt enkelt inte tillräckigt intresserade av serien. Jag tycker ändå Rögle har varit med ganska mycket redan, tre gånger på totalt fem inslag tror jag. Men samtidigt är det en smärre skandal att TV4 är så ointresserade av Superallsvenskan – två resultatskyltar och några resultat i travrulltexten är allt jag har sett förutom ett eller två inslag.
Mats56: Nä, det hade varit för jävligt om ni dresserat era renar och isbjörnar att ge sig på bilar som har bortalagets dekaler på bakrutan. Skämt å sido, det var väldigt trist att höra att du inte fick ha din bil ifred. Mentala kalhyggen finns lite varstans. Tyvärr går de även på hockey i Ängelholm ibland.
Märkligt vad dött det är i Skellefteås stängda forum före, under och efter matchen. Matchrapport och kommentarer kan man läsa, om man är medlem!
Hur blir det för de 2 lag som tar 1:a och 2:a platsen, blir det ett längre upehåll för dessa? Med tanke på hur det brukar gå för RBK under längre uppehåll= inga bra lag att sparra mot, då alla är upptagna av kvalspel, så kanske det är bättre att sikta på 3:e plats och hålla igång hela tiden? Bör väl erkänna att jag inte har koll på hur fortsättningsspelet är upplagt, men blir glad om nån förklarar! Tycker att alla i laget skötte sig mycket bra under en stor del av matchen, Per kommer att bli en tillgång, helt klart. Mycket tråkigt med SAIK supporterns erfarenhet av Ängelholm, det finns alltid en del puckon som sabbar för RBK!
Svenne: Det konstiga är att någon form av TV-team var på matchen. De intervjuade dessutom Melin före uppvärmningen. Undrar vilken lokalkanal det kommer sändas på...
HasseT: Vi kan inte begära att de ska visa bilder från varenda en av Rögles matcher på TV. De har visats två ggr i SA och båda gångerna är det från matcher de förlorat. Varför skulle de inte visa målen från Elitserien ? Det är ju landets högsta liga. Det är likadant i fotbollen, det är inte så ofta det visas bilder från Superettan och då enbart från toppmatcherna. Hur mycket tror du det skulle gnällas på andra orter om bara Rögles matcher skulle visas från SA.... Du har väl kvar minnesbilder från dagens match... Tänk på oss som inte ens har det...
Mats56: Jag vet. Vissa beter sig som 3-åringar i vår klack. Eller dom tillhör inte vår klack. Vi måste mobba ut dem. Dom har blivit färre och har ingen respekt längre! trevlig vecka annars!