1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Rögle BK

SHL · 27199 inlägg · 5186 ämnen
« · 202344 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Vad har hänt med LMN-kedjan?
NiC: Tycker personligen att Togge har kommit lite fel in i SA. Thomas gjorde en mkt bättre insats i den kedjan. Kanske dags att bänka Togge (även om det är tråkigt) till förmån för 11:an.

Sv: Vad har hänt med LMN-kedjan?
Förslag till åtgärd: Löwgren ut - Tomas Andersson in

Vad har hänt med LMN-kedjan?
Är det fler än jag som undrar vad som hänt med vår så framgångsrika LMN-kedja? Löwgren verkar vara i en svacka, Måssa verkar stressad när han får pucken och Nordanvinden, ja, vad ska man säga efter hans superläckra dragning igår... Tycker kanske det är dax att ändra lite, äh, vad vet jag. Melin har säkert stenkoll. Tycker bara att de inte är lika trygga och säkra som innan. Kommentarer och synpunkter?

Sv: Pausmusik
Alltid där: Tycker att Rögle borde kontakta Farbror Barbro o få förslag på en ny anläggning :)

Killer Bob: Varför tar du inte fram förslag på låtar och lämnar till ansvariga båset.
Det är så lät o klaga - kom med lite kostruktiva förslag istället om Du nycket det är så mycket som fel.

Mer Hasse i ladan ...

Killer Bob: Står du i klacken?
Jag tyckte inte man hörde musiken så mycket igår.
Om du istället koncentrerar dig på Vem som ska vinna tekningen så går det säkert bättre.
Hasse ska naturligtvis spelas.
Jag är lapp och jag har mina renar kanske spelades mycket eftersom Rögle var bra och SAIK fick många utvisningar.
Annars föreslår jag dig att antingen gå på Norrlandsmatcher när rögle har formsvacka och inte får utvisaningar med sig eller så kan du gå på AIK och Hammarby istället.
Men igår hörde jag inte så mycket av musiken så den störde inte mig inte!
Sen har vi ju andra i publiken som inte sitter här på Forumet och skriver, eller hur?
Hasse

Givetvis skall Hasse´s Röglelåt spelas däremot INTE Dans på Vejby ängar !
Kolla på Canal+ NHL-sändningar och hämta inspiration och tips på låtar.

Killer Bob: Vi är nog många som hoppas på en ny ljudanläggning.

Sv: Hjärtat i Rögle
Mygel: Hehe, jo, det är sant. Jag håller med om att det finns mer att ta av i klacken, vi kunde sjungt mer, absolut. Vi kan MYCKET bättre...

Det är en klassiker,men att spela Ooaa hela natten är knappast publikfrämjande bara förbannat pinsamt.Dessutom varierar volymen konstant.
Hoppas på bättring =)

Killer Bob: Om klacken skriker "Hem o jaga rena" eller man spelar "Jag är lapp o har mina renar" Vid renfösar utvisning.
Vad är skillnaden?? .. Lika dåligt eller lika bra!!!! Samma nivå!!!

Mer drag på läktaren och Du slipper musiken.
Hur så många stundatals kunde vara så tysta igår är för mej en gåta.

Klart Hasse ska spelas i ladan ..var annars?

Sv: Bofors på onsdag
Johan80: Oki jag förstår men inför varje bussresa så tycks det vara den vanligaste frågan hur många som anmält sig.
Jag hoppas fortfarande att folk som kan vara lediga från sina plikter tar sig samman och ringer och bokar plats på bussen. Eller som Gasolin skrev tidigare i här gör era nära en stor tjänst åk med så dom får det lungt och skönt :-)

Pausmusik
Jag har tidigare försvarat pausmusikens vara eller icke vara, men igår var valet åt helvete.Har du inte bättre koll på läget är det lika bra att dra sladden.Ditt dåliga omdöme ska inte göra hela Ängelholm till åtlöje !

Belix: Det var inte alls därför jag frågade utan jag var nyfiken på hur många tappra själar som tagit ledigt från jobbet och dylikt för att ge vårt kära Rögle ett fint stöd även på denna långa bortamatch!

MVH

Johan

Johan80: Alldeles för få för att det ska gå ihop men eftersom vi gjorde en liten vinst på dom andra resorna så kör vi ändå.
Sen hur många som anmält sig är ointresant för om vi säger att vi kör så gör vi det och när bussen är full så är den.

Mygel: Hur många har anmält sig just nu?

Mygel och alla andra:

Glöm inte heller att det finns möjlighet till samåkning både från väster och öster till Karlskoga.
Pyttemjuk kör från väster och själv kör jag österifrån.. kontakta oss så får ni veta mer...

snälla rögle
rögle ta tag i musiken! den är pinsamt dålig
8gånger jag är lapp och jag har..........
2gånger hasse a skräp

Bofors på onsdag
Hoppas alla vet att man fortfarande kan anmäla sig till Bofors matchen på onsdag. En buss kommer att gå upp o det kommer att vara minst lika roligt på denna resa som vi har haft på de två andra bortamatcherna. Så kom igen o anmäl er o ge vårt älskade Rögle det stöd som de förtjänar även på bortaplan.
Gå in på AIA:s sida så hittar ni all information.

Mygel: Håller med dig ang. klacken. Med ett nytt AIA större publikintresse, nya sånger samt ett bra spelande RBK borde vi kunna prestera mer...själv är man ganska hes idag ;-)

HasseT: Det finns spelare som har skrivit MIF som favorit lag i profilen. Men självklart är det lite vanskligt. Björn Lindén t.ex. tycks ha bytat favoritlag sen Halmstad tiden. I halmstad var hans favoritlag nämligen just MIF..............

Angående klacken, om det nu var mitt inlägg som NiC, reagerade på, så menade jag bara att vi har mycket mer potential o då är det rätt kul att vi hyllas när vi bara går på halvfart :)

Jonas: Sa jag inte över 4000 i publik då!? hm. läs igen!
De visar Färjestad väldigt mycket dessutom, för att just intresset där är väldigt stort. Detsamma för övriga. De visar nästan alla matcher med de bra lagen som drar mycket publik.
Rögle ligger etta också. Det var ett toppmöte.
Nog om det.

Dålig bevakning i SA mm...
Trevlig match igår. Alltid trevligt när laget i mitt hjärta vinner! Angående bevakningen är jag helt säker på att TV4 väntar till kvalserien drar igång. De kommer säkert bevaka de flesta matcherna samt visa de i Hockeykväll. Jag personligen tyckte trycket i ladan var hyffsad. Personligen fick jag en riktig chock efter SAIK´s andra mål, man liksom kände att det bara inte var sant. Man började tänka på de 2 sek i Hovet....man tänkte att "Jaha, nu vänder kanske den fina sviten"... De flesta i publiken, för den delen, klacken har ju all rätt att vara chockade. Folk har en spänning i kroppen som inte funnits där sen elitserien, man vill helt enkelt följa matchen. Att kalla klacken för medgångsklack och att de bara sjunger när de leder är bullshit rent ut sagt. Jag tyckte klacken visade stöd trots 0-2. Man skrek "Kämpa Rögle" ett par gånger + Vi e bästa grönvita laget en gång. Finns det folk som vill sjunga, var inte rädda för att komma upp, det finns alltid plats i klacken =) De som inte sjunger men ändå klagar, kom upp o prova en gång vettja ;). Vi har en bra klack, hemma som borta, och jag tycker vi har rätt att sjunga när vi vill. Huvudsaken den finns och det gör den, det måste ni bara hålla med om. Klacken kan ju inte sjunga alltid......eller? =)

Mygel: Jo du har naturligtvis rätt som vanligt! :-)
Sen är ju inte SuperAllsvenskan divition 3 heller.. :)
men men!

Jag tror inte att spelarna säger t.ex. Favoritlag: m-f i en intervjue. Man säger det lag man spelar.. Men jag tror nog att Josefsson gillar Rögle mest efter våra fina insatser i klacken här.......=)
Trevlig nu ska hasse läsa läxan!

HasseT:
Då ska dom alltså konsekvent visa matchbilder från Göteborg, Karlstad och möjligen Jönköping. Inte någon annan stans ifrån.
Eller så kunde dom nöja sig med att alltid bara visa bilder från NHL-matcher med 15000-20000 på läktarna.
Snacka om att cykla i resonemanget!

HasseT: Det är väl inte riktigt sant. Högsta ligan i en sport har alltid större intresse än andra ligan. Ta Halmstad Hämmes o Växjö t.ex.. Innan så hade Hämmes (o Växjö har nu) låga biljett priser o en jäkla massa jippo o annat skit som drog en massa publik. Men bara för att de drar storpublik så tror jag inte att de är av intresse för den svenska allmänheten att se klipp från deras matcher.

Mygel: Jag syftade väl mer på när det är över 4000 i publik. Då får man ju räkna med att den matchen är ganska intressant för många?
i matchen LCH-FBK var det 3817.
i matchen SSK-TIK vet jag inte hur många som kom, men antagligen färre..
Jag tycker man borde visa de matcher med mest publik jag..
mycket publik=mycket intresse?
Okej ska sluta gnälla.

Sv: Rahm leker
Mygel:

Egna spelare är alltid bäst, så är det bara. Finns inget som är så mycket värt som hjärta när matcherna är jämna.

Se länktips för den länk jag hade velat ha...:-)

Mygel: Ja det ser tufft ut för Bajen. RBK har ju även de två tuffa bortamatcher kvar, Löven och SAIK. Vi har ju faktiskt tappat 3 poäng hemma mot dessa lag men vi får väl hoppas att bortaspelet fortsätter vara lika stabilt. SAIK och Löven förlorade ju faktisk på hemmais nyligen så möjlighet till minst 4p finns även där, 6p är att hoppas på för mycket...tror i alla fall jag.

OskarB: Hehe, kan jag tänka mig. Vi har ju Herman hos oss som har vuxit upp i klacken. Detta är dessa spelare som man älskar mest helt klart.
Skulle gärna gett dig länken, men sidan finns på www.roglebk.nu och har alltså ingen särskild länk tyvärr. Kolla Intervjuer o reprtage o scrolla ner till Inför Matchen mot Oskarshamn.

Zeke65: Tror visserligen att Rögle fortfarande kommer att vara i serieledning efter denna vecka. I Boforsmatcherna tar vi minst 4 p medan Bajen inte kommer att klara av SAIK iallafall på bortaplan (antagligen åker de på däng även hemma).

Mygel:

Har man stått bland North Bank Supporters och skrikit i så många år ändrar man sig aldrig, det lovar jag...:-D

Ge mig gärna länken till intervjun...

Fransson: Det blev nog lite antiklimax med 0-2!!
Men är det inte då man ska sjunga som bäst??
Hade med mig 2 personer som inte varit i "Ladan" tidigare och de tycke iofs att det var tryck men själv hade jag haussat upp deras (och mina) förväntningar. Det var ju ett antal år sedan det var så mycket folk ;-)
Saknade även variationen av ramsor men det kanske hänger ihop med "hjärnkollapsen" efter underläget. Det fanns ju an hel del nya ramsor som tagits fram och av dessa hördes intet...nåja det kommer fler hemmamatcher.
Som helhet får man vara nöjd, RBK tog ju 2 av 3p och leder fortfarande SA. Nu väntar 2 viktiga matcher (alla är ju iofs viktiga) då det varit gött att behålla ledningen över "vändningen".

".......för mot segrar ska vi gå..."

OskarB: Jovisst, men man kan ändra sig snabbt när man kommer till Sveriges bästa grön-vita lag. Kolla Josef. Läs intervjun med honom på Rögles officiella under inför matchen mot Oskarshamn.
Han har iallafall hittat ett favorit lag :)

HasseT: Men ärligt talat så måste man nog säga att du har gnällt ett tag. Slutsålt? Om du har följt norrlagen så kan du se att både Löven o SAIK har haft en hel del mer eller mindre slutsålda matcher. Har de visats för det?? Nop. I oskarshamn när vi var där så var det nära slutsålt för dem. Visades det? Nä. Medel - Svensson bryr sig nämligen inte om det. Det handlar om public service och inte att visa ett lag för att vi gillar det.

Igår...
Instämmer i att trycket igår inte va bra,inte alls bra t.o.m
För många som ställer sig på "klackplats" som inte sjunger.....O då blir det ju som bekant heller inget tryck.Ang. matchen visar ju Rögle upp en andra period som måste va det bästa jag sett denna säsong.Väldigt snöpligt att dom får in 3-3 i slutet.Trevligt med Serieledning men serien är ju grisigt jämn...... På tal om grisigt så blir det ju tufft mot Bofors på ons............ Bofors måste spela fulaste hockeyn i SA.Om man kollar matchstraff utvisningsminuter i matcherna så verkar det så..... Hoppas Kåberg får smaka på Skånskt stål...

Mygel:

Se länktips för en intervju med Arlbrandt gjord inför säsongen. Den visar var han har sitt hjärta. Jag vill ha honom tillbaks så småningom...:-)

Fransson: Ja ooh va härligt. Är det nånting som inte är härligt just nu då? Jo det är måndag.. annars.. ingenting hm.

Jag vet. Det är för jävligt att alla ska skita i vår serie. Men jag ska ju inte "gnälla" som vissa här då anser att det är man gör.
TV4 kan dock visa lite mer intresse. Det går ju faktiskt bra för AIK.
Visst har de visat Rögle många ggr på tv nu. Men när det är slutsålt(?) borde dom nog visa lite.
Missade det imorse :/...
Skitsamma!
Vi har ju NST och de.:)
Fest på fredag!

Mygel: Ja, jag håller med dig...men jag tror att man var så satans ladda inför matchen och när de går upp till 2-0 är det som om man sjunker genom marken.....Jag såg inte dig i går Mygel och kunde knappt röra mig, så du får ha tröja på fredag, då får vi bestämma en plats...!!

Fransson: Det som jag tycker är intressant är att i både KvP o i Norran så skriver de om det fantastiska publikstödet o om hur fanatisk Ängelholmspubliken är etc etc. Men om man frågar mig så tyckte jag att vi var rätt kassa igår. Det var tyst långa stunder o det är väl länge sedan man behövde spela så mycket musik i spelavbrotten som igår. Visserligen så brukar det bli så när det är jämna o spännande matcher, men ändå. Vi vet att vi kan MYCKET bättre än så här. (jämnför Leksands o öven matcherna förra året)

Hjärtat i Rögle
Hermans kommentar i dagens KvP är härlig:
" Vi måste ha Sveriges bästa hemmapublik"

Och som vanligt skiter Sportbladet i Superallsvenskan och lägger ner fyra sidor om Anja och hennes vinst

nicke: Fan va gött det hade varit om vi hade kunnat få tillbaka honom. Är det verkligen ingen som vet hur länge hans flickvän skulle plugga där nere.

Sen måste jag säga att jag hoppas att Lööv jobbar för fullt nu med att försöka knyta upp Arlbrandt nästa säsong oxå. En sådan debut som han gjorde efter att bara ha tränat EN gång med laget är egentligen fantastiskt. Det är inte många spelare som kan komma in i ett system så fort.
HONOM SKA VI HA!!

Sv: Mot elit?
Mygel: ja det kan stämma....

ribba9: Ehhh, det var en del frågor. Inget att göra idag? :)

Klart vi har en chans mot de lagen. Traditionen säger att minst ett lag underifrån går upp. Invidiuellt och taktiskt så är vi antagligen sämre än ES lagen, men vi kommer till KS med ett starkt självförtroende då man har vunnit under stora delar av våren. Lag som Brynäs o Linköping kommer in i KS med ett stukat självförtroende + att de kniven på strupen. En annan skillnad är oxå att lagen från ES förväntas föra spelet, mot de "sämre" lagen vilket kan vara ett problem eftersom de i ES allt som oftast inte har fått göra detta.

Hardmen: de e gött...inte ha för allt höga förväntningar..

Rahm leker
Kolla länk..

ribba9: Svårt att veta, tror nog inte det. Vi siktar heller inte på att gå upp i år, det är en ren bonus isåfall.

Hardmen: och det är två som går till es.har ni npg chans mot eventuellt btynäs och linköping?

ribba9: 6 lag går till KS. 2 från ES, 2 direkt från SA o två från playoff. Kolla länken så ser du en skiss.

ribba9: 6 lag.

« · 202344 · »