1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Rögle BK

SHL · 27199 inlägg · 5186 ämnen
« · 209595 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Intro
"omöljig" att hitta. Jag har letat med alla program efter den låten

Intro
Finns det någon som har Blue lagoon på mp3, den som används som Rögles intro, eller rättare sagt motståndarnas??

Sv: Björköven värvar...
Jonas: Lövhögen har nog budgeterat med minst kvalseriespel. Riskfyllt, om än inte i lika hög grad som LHC, vilken budgeterat med semifinalspel...

Pyttemjuk:
Är det inte 2004 klubbarna måste visa upp 0 i skulder och ett positivt rörelseresultat, för att få vara med och leka? Den s.k. "elitlicensen".
Fast lövhögen har säkert en plan för detta.

wrebe: Sannerligen tror jag att det ligger en hund begraven i løvhøgen...

Alltså.. Jag bara undrar...
Löven värvar, värvar och värvar.. Men tydligen så SKA dom inte ha råd...
Är det svarta löner och ingen skatt betald tro?

Kingen:
Som Mygel sa, Peter Johansson kostar inte Löven en spänn (säger dom!).
Men det har varit mycket de senaste månaderna. Att påstå att det är långsiktiga lösningar de sysslar med är att ta i en smula.
Av den anledningen hoppas jag att Rögle spelar bort Höstlöven från en direktplats till kvalserien i sista omgången, samt att de åker dit mot typ Mörrum eller nåt i playoff 2.

Sv: Några frågor
kalasklas: Billy Idol-låten var inledningen till
Mother-of-Mercy-mixen av "To be a lover".........
Den nuvarande vet jag inte.. har ännu inte hört den nämligen :(

knasiga Abris...
Hittad lite roliga kommentarer som vår kära vän Christer Abrahamsson har sagt under sina hockeyår:

”Rätta mig om jag inte har fel...”

”90% av alla ishockeyspelare är vänsterskyttar och ungefär 5% är högerskyttar!”

”Grabbar, vad har jag sagt om skitnödiga utvisningar?”

”Vi går ut och värmer upp i rektangulära cirklar”

”Kom igen grabbar, dom har också en dålig målvakt!”

”Då sa jag till domaren på ren svenska: Go home.”

Sv: Fullsatt 12/2?
FredrikM: Det går alldeles utmärkt att köpa biljetter redan nu till både Oskarshamn och AIK på kansliet.
Hälsningar
lasse

Några frågor
Finns det någon som vet följande:

Vilken Billy Idol låt användes vid den gode, den onde och den fule introt under elitserietiden?
Vilken låt börjar det med detta året? Det finns vissa som säger att den heter blue lagoon men det verkar inte stämma?

Hardmen: Hur mycket ståplats rymmer hallen? aja vi får hoppas att det blir riktigt fullsatt på onsdag och inte som mot Skellefteå där det fattades 200 eller va det var! och så får vi hoppas på lite bättre motstånd från hammarby på läktarn... Kan man köpa biljetter till typ AIK nu?

Kingen: Hoppsan, nickemans inlägg försvan. Ja ja Ni som hann läsa det fattar, Ni andra får leva i ovisshetens kranka värld.

Mygel: Hm, nä men principen.

nickeman: Då är ni väl två...

Kingen: Kanske borde inflika att deras senaste värvning inte kostade en krona.

Zeke65: Detta är helt otroligt, 1 vecka för match. Detta måste man kalla för hockeyfeber, så j*vla härligt.

Nu får man hoppas på ett underbart tryck på läktaren och ett visst motstånd från hammarbysupportrar.

Man längtar!!!!

Jonas: Jag är imponerad! Ett lag som sägs stå på randen till KK, värvar och värvar och värvar. Hur har dom råd? Är det finansiärer bakom, och i så fall...borde dom inte sponsra klubben med ekonomiska medel istället för överbetalda lyxlirare från gud-vet-vilken liga (även om den senaste var Svensk). Jag tycker det hela verkar oansvarigt av Lövens ledning och hoppas nästan att dom får bita i det riktigt sura äpplet, typ VIK Hockey, Hästen mfl. Vill man ha en långtgående satsning tror jag inte man kan panikvärva ihop lag. Ven (eller vilka) får stiga av Lövets tåg? Sannolikt juniorer som nog inte tycker det är lika roligt. Eller är det ersättare för skadade spelare? Hur f..n kan man behålla den skadade och samtidigt avlöna ett nyförvärv om man är konkursmässig?Hmmm luktar Tingsryd någonstans tror jag.

Zeke65: Härligt! Se nu till så att Rögle vinner!

Fullsatt 12/2?
Ringde idag till kansliet för att få tag i biljetter och sittplats är redan slutsålt!!!!
Kan bli riktigt bra tryck!

Sv: MELIN
Mygel: Tack för informationen, jag håller helt med dig men man är ju allt lite nyfiken.

Vad jag menade med "tystnaden" var tystnaden från Gasolin. Det verkade som han visste ngt..........

fritte rbk: Tystnaden beror på att Melin ska koncentrera sig på att leda Rögle o inte något annat. Om han har valt en annan klubb eler om han har valt att stanna i Rögle kommer inte att komma ut förrän säsongen är över, vilket jag oxå anser är det klokaste. Det enda jag hoppas är bara att han har meddelat Rögle om hur det kommer att bli så vi är ute i god tid med att fånga in en ny tränare.

Pyttemjuk: man undrar vad denna tystnad beror på???????

Gasolin: Vad menar du? Førlorad? Var har du fått reda på denna "inside" info, och vem ær i så fall kællan?

Gasolin: lite mer info tack.... Fakta inte bara snack!!!

fritte rbk: förlorad...

MELIN
Jag vet att man inte ska spekulera, men är det någon som har hört något om Melins framtid i RBK? Man vill ju liksom veta....

Kenny
Kenny skadad igen :-(
I nattens match mot Philly tacklades han hårt av Jeremy Roenick redan i sitt 2:a byte o återkom aldrig i matchen.
Kenny har ev fått en ny hjärnskakning :-(

Sv: DM-FINAL
Rögle bengan:
För att lägga ytterligare lök i såret slänger jag in ett gäng frågetecken till
????? och ?

Ebbe: Kära lilla Ebbe, man kan ju spela på resultatet om man har 6-2 att gå på. Förstår du ???? Om man förlorar med 3-0 så har man ett resultat på 6-5!!! Är det din första DM- Final du följer eller???? Det viktigaste är ju inte att anfalla om man leder med 4-0 eller vad tycker du??? har du sett en hockey match innan??????

Björköven värvar...
...fast denna gång en svensk! Dock ser deras laguppställning fortfarande ut som en pizzameny ;-)

Sv: SA efter 14 omgångar
Mygel:
Det har varit en del riktiga publikfester i ladan de senaste åren i SA.

01-02:
Rögle - 1.90 1428 pers
Rögle - Schtaan 2010 pers
Rögle - Krut&Kulor 2012 pers
Hemmasnitt: 2539

00-01 (The L-F Nyström season):
Rögle - Falaffelgänget 1222 pers
Rögle - Krut&Kulor 1038 pers
Hemmasnitt: 1953

99-00 (Högga/Rahm säsongen):
Hemmasnitt: 2835

Det enda vi kan jämföra med är väl säsongen 99-00, då vi var bra med nästan hela tiden, och slutade trea till slut.
Årets Rögle lär ju dra mer folk än så men blir det ingen kvalserie (vilket det givetvis blir, jag bara leker med tanken) så undrar jag om överskottet blir sådär ruggigt högt som alla tror?

HasseT: Det e lugnt. Ett tips annars är att tänka igenom vad man ska skriva innan man gör det.

Mygel: Ja men ursäkta va jag e usel :-)
Såg mest på texten SA efter 14 omgångar men kom nu på att det var ett tips nån lagt ut.
Sov gott Hasse.

HasseT: Kommer inte ihåg exakt vad vi ar haft i SA. Förra säsongen så var vi inte speciellt många de sista matcherna precis. Ekade rätt bra i hallen. Likaså var det säsongen innan dess.

HasseT: Det har spelats 9 omgångar i SA där de har fått 4 p. Ska du upp i 16 omgångar så får du alltså gå ner till omgång 21 i södra allsvenskan och från omgång 21 till 28 i södra allsvenskan så skramlade de ihop 17 p.

Sv: Rögle-Jonstorp
Vårt kära J20 tog hem DM-segern idag efter att ha besegrat Jonstorp med 11-1! Sammalangt blev det 13-7 till Rögle..

Mygel: Jaså. Men jag är inte så gammal. Har vi haft under tusen i SuperAllsvenskan?
21 poäng på de senaste 16?! när de fått 4 poäng på 14?!
har de fått 17 poäng på 2 omgångar?! herregud tror jag har missat nån regel.
Puss på dig snäckan!

Antar att matcheb är inne i slutskedet nu. Får inte kontakt med någon just nu så.

HasseT: Det har funnits en tid då vi hade 1000 pers eller mindre på läktaren Hasse. Inte så himla länge sen heller.

HasseT: Jag fick det till 21 poäng på de senaste 16 omgångarna. 14 omgångarna så hamnar vi på 17 poäng om jag inte har helt fel.

Mygel: okej 14 då big deal.
Jag är spågubbe jag.

Vad blev det mellan Rögle och Jonstorp till slut 5-1??
Står ju ej med på swehockey.

HasseT: 4 p på 16 omgångar???

På de senaste 16 omgångarna har Mora tagit 4 poäng, varför skulle de ta poäng nu?
Visst som nån sa. Mot Oskarshamn kan ni ta poäng. Men ljust ser det inte ut för er, tyvärr.
Tror inte Rögle skulle vara så himla bra med 1000 på läktarn heller...

Haribo: 5-1 till Rögle

Rögle-Jonstorp
Någon som vet vad det står?

Sv: RBK-Hammarby
Odium: Snackade precis med en supporter från Hammarby och enligt honom så kommer där troligen ner en buss plus ganska många bilar från både norr och söder.
Så oj oj vad där ska bli tryck i hallen nästa onsdag. Första gången som motståndarlaget tycks få ihop något som kan kallas för klack. Så nu gäller det att vara tysta i en vecka så stämbanden är i toppform till årets publikfest i hallen.
Fullspikat på onsdag.

Messier: De vore väll konstigt om man inte går in för att vinna?
Då kan man lika bra lämmna VO.

Hoppas de klarar sig utan en ikväll...

Sv: RBK-Hammarby
tror ni det kommer några hammarbyfans till hallen?

rcw: OK, 3 poäng kanske mot Oskarshamn då. Om du tror på fler poäng får du gärna specificera....

Zeke65:
Intressant? Du tippar alltså att MIK på de avslutande fem omgångarna tar ...0 poäng! Gör om, gör rätt.

www.faleijsfinest.net

« · 209595 · »