1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Rögle BK

SHL · 27183 inlägg · 5186 ämnen
« · 101033 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Utklassning
Undrar om Växjö hade fått namnen på spelarna i Rögle, för på deras hemsida står nr 8 som målskytt för 0-6 målet :)

Utklassning
Oerhört stabil insats idag.
Sista perioden vek hemmalaget ner sig ordentligt.
Målskyttar: Stoffe*2, Daniel Josefsson, Pelle Svensson, Jonas Nordqvist, Jonas Blanck
Kul att Wolle fick hålla nollan!

Sv: Stass-Bofors
nicke: Vilken scoopare du är Nicke.. Härligt jobbat och tack så mycket för informationen..

Alltid lika gött att få trycka till ett PopLag

Stass-Bofors
Igår spelade Rungsted-Bofors och matchen slutade 3-6.
Stass gjorde de 3 målen för Rungsted.

Sv: Frölunda - Rögle
Jaha, boys and girls. RBK segrade över Växjö med 6-0;-)
Känns ganska stabilt.

hahaha.....jepp.
Kanske blir så....mot VF.

Skrev under fel rubrik. Ser jävligt bra ut att leda mot VF;-)

nicke: Gott att höra.......

Nu é det klart, Rögle går till Elitserien!!!!!

Sv: Växjö
Ursäkta stavningen....e lite trött bara.

0-2 till vårt RBK, 0-2 till vårt RBK, 0-2 till vårt RBK

Och grabbarna har precis stått emot ett 5 mot 3 underläge i 2 minuter.
Gott mos

Varför finns de ingen rapport om amtchen på Swehockey.
De fanns altid förra året, på alla träningsmatcher.
Skitdåligt tycker jag.

Junior: Kl.20.00 kanske skall tilläggas?

Alla ska dit!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Junior: Näää... vad fan.... Jag har sett fram emot denna matchen i flera veckor och så ska den spelas i Halmstad....
Fan, vad trist!!!! Jaja, jag får väl vänta tills seriespelet kommer igång.

addemaan: Hmmm matchen mellan VF & Rögle spelas i Halmstad på Torsdag. :o)

Frölunda - Rögle
Halloj!!
Är det ingen som ska till Göteborg för att se matchen mellan Frölunda och Rögle?
Självklart tycker jag att alla Röglesupportrar ska ta detta tillfället i akt eftersom Göteborgskalaset pågår!
Kom till Göteborg och hjälp Rögle krossa VF!!!

/Adde

Junior: Han såg inte bra ut i Lördags morse i alla fall, hur många gånger spydde du nu herman?

HALMSTAD PÅ TORSDAG, VI SKA TILL HALMSTAD PÅ TORSDAG, HALMSTAD PÅ TOOOORSDAG, VI SKA TILL HALSTAD PÅ TORSDAG...

Det står 0-1 fortfarande. Och det är periodpaus. Han hade ingen aning om vem som scorade.

Nu vill dom inte svara längre. Han kanske har en anita. Så när han ser att det är den galna skåningen väljer han att inte svara;-(
Är det inte någon som har Patriks telefon nummer???

Mattli: Nä det kommer att bli kasst med mål nu när Herminator inte är med :o) Hoppas du mår bra efter helgen :o)

nicke: Sa du inte så då... men det hade vi behöft för rögle kommer ju göra mycket mål idag

Mattli: Vet ej. Frågade inte. Man vill ju inte göra dom sura på deras kansli. Mannen jag pratade med sade såhär "du kommer inte ringa var 3:e minut nu hoppas jag";-)

nicke: Vem gjorde målet ???

Härligt Nicke.. Fortsätt gärna ring :o)

Det målet måste ha kommit snabbt eftersom matchen började 16.00.. Hade varit kul om Rögle krossade Discolaget med STORA siffror..

Det står 0-1 till RBK. Ringde till hallen.

Detta var något nytt för mig. Att ställa över en hel femma och låta dom vara hemma. Är det för att spelarna inte ska vara så slitna eller???

Patrik:Vi ses sen i Växjö Patrik jag tippar Rögle seger med 5-2.

Såg i HD att Rögle ställer över en hel femma i kvällens match!?! Hoppas att de ändå kan dra längsta strået.
I Växjö blir det en kraftmätning om vilken sport som drar mest publik, eftersom Öster spelar hemma ett slagskott från ishallen.

Tror vi får det jäkligt jobbigt ikväll mot Växjö. Deras första match och det hemma, ett jäkla drag på läktarna plus att dom blir extra taggade över att möta ett lag från en högre serie.

Men men...

2:a
Blanck
2-3

Finns det nån som ska upp till växjö som kan kanske infomera via nån som sitter vid en dator som då kan skriva hur det går för rögle på söndag när dom ska spela borta mott Växjö? =)

Det hade varit kul att får veta hur det går!! Orkar inte vänta till måndag morgron får veta hur det gick! =)

Sv: Tröjorna
Jonas: Jag tycker att tröjorna var snygga och hoppas att ni tycker det också.

Sv: Jannes gäng
TED-BULAN: Rögle vinner mot dom är det klart med 4-2

nicke: TED-BUAN KLART VI SLÅR DOM

Patrik: OK, vi lär få det lite små jobbig alltså:-)

nicke: Det är förvisso den tjeckiska elitserien, och om man jämför svensk och tjeckisk hockey grundat på landslagens insatser, så är väl inte tjeckerna så hemskt mycket sämre...

Jannes gäng
Är det någon som vet hur bra ligan är där HC Karlovy Vary(Votrubas nya gäng) spelar. Dom blev 10:a där förra säsongen av 14 lag.

Västra Frölunda lär bli lite svåra att slå, men man kan ju hoppas att dom slår HC Karlovy Vary.

Svenne: Visst är det så, och så var det ju inte i första hand Fjollträsk jag avsåg med "Skåneland"...

Patrik:
Jag hoppar över för den här gången. Kanske lite långt att åka för en träningsmatch. :-)

Patrik: Rögle vinner på Söndag med 4-2 borta mot Växjö, och målen gör Jonas Blanck, Jonas Nordqvist, Kristoffer Starck och Björn Lindén.

Sv: Mörrum...
Patrik: Alla Rögles nyförvärv var bra igår mot Mörrum. Jag tycker att Jonas Blanck, Magnus Eriksson, Daniel Josefsson och Jonas Nordqvist gjorde bra i från sej igår.

Mörrum...
Laxarna har skaffat sej en riktigt bra supportersajt, minsann!
Fast det var en rätt skojig gallup man hade inför träningsmatchen:
"Ska du åka till Rögle för att se Mörrums första träningsmatch"
Man tycker allt lite synd om de fem stackarna som svarade ja på frågan. Man lär inte ha hittat så många ishallar i Rögle ;-)

Växjö
Blir det något folk från Skåneland på söndag?
Annars får Växjö/Åseda-klacken hålla ställningarna själva :-)

Sv: Laxaleken är ju avslutad, men....
Jonas: Tja det stämmer säkert med 1005 pers. Men tyckte där var jävla massa folk på sittplats.. :o)

Jag kan bara hålla med Jonas. 2 av målen var riktiga CCCP mål. Klapp Klapp och Klang. :o)

Ååååå vad gött skiten är igång igen..

Blanck kommer att bli svin bra... Soura tyckte jag också var helt ok. Gillade också att glida med upp i anfallen

Junior:
Ståplats var i det närmaste tom. 1005 var nog ganska rimligt trots allt.
Fick vi inte veta att man skulle börja med att träna försvarsspel? Det syntes inte.
Att de i så fall inte haft så mycket tid att träna det offensiva syntes i så fall inte heller. Flera av pyttsarna föranleddes av riktigt läckra kombinationer.
Ändå, bästa "förstamatch" jag sett Rögle prestera. Om det nu spelar någon roll.

Referatet är ute, bara så ni vet...

Norrbaggen: Ca: 1005 pers hade tagit sig till ladan, trevligt.
Lite rörigt i en och en halv period sedan tyckte jag att det såg bra ut.
Många som var bra, Matte Månsson, Blanck, Magnus.E tyckte jag såg riktigt bra ut. Josef såg ut till att gilla det offensiva, likaså Blanck. Norqvist lade några riktigt fina smör pass, verkar ha bra blick för spelet. Han gjorde första målet med några Mörrums spelare hängande på ryggen.

Norqvist 1, Magnus.E 1, Månsson 1, Josef eller Skugge 1, Herman 1 sen minns jag inte den sista målskytten.

Trevligt med mycket folk och några mycket vackra mål.

..matchen var gämn i 2perioder sen i tredje märkdes det att Rögle varit på is lite längre.

Jag gillar redan Blanck. En riktig kopia av Casparsson & Rahm.
Nordqvist teknik var stundtals riktig bländande.

Var det fler än jag som tyckte att publik siffran ljög?.

Det såg ut att vara betydligt fler åskadare än 1000. Jag och mina polare gissade på minst 1500. Men men.

Trevlig match......

Bilder
Goderkvällen.

Nu håller bilderna från kvällens match på att tugga upp så sakteligen.

Tyvärr så kommer det inget referat från den sidan men har på känn att off kommer upp med ett senare

MVH Belix

Laxaleken är ju avslutad, men....
Er det någon som kan ge ett litet referat???

Nu saknar man RFN!!!

Sv: Träningsmatcher
Joinzzon: finns denna www.taif.nu/hockeymag/tranmatch_hm.asp
men har dom inte rört sen den 18 september 2001 Men den kanske kommer i gång snart! det är allt jag vet!

Rögle vann med 6-3 över Mörrum ikväll!
---------------------------------------------

Träningsmatcher
Är det någon som vet om det finns någon sida där man kan följa träningsmatcherna. Åtminstone med slutresultat o målskyttar.
Förra året hade ju hockeymagasinet det, men det skulle de visst inte ha i år.

« · 101033 · »