Fransson: Tycker det låter bra som F.."Bara Älska,aldrig HATA". Mer sådant denna säsongen hade varit nice. Jag, Hackborn1 drar runt det snåret oxå. Trevliga Rögle, ja vi är trevliga Rögle;-)
lumberjack: Jag Junior och Mattli, drar upp runt kl 18.00
Alla som sjöng:"Halmstad på Torsdag, vi ska till Halmstad på Torsdag, Halmstad på Tooorsdag, vi ska till Halmstad på Torsdag..." alla som sjöng det, skall väl givetvis dit!!!!!!!
Vi ska sjunga sönder deras klack, om det kommer någon...
nicke o Belix: Jag har varit inne på alla de sidorna MEN jag hade inte uppdaterat sidan ........ Trodde inte att jag behövde det när man inte har varit där på flera månader :-(
Joinzzon: Swehockey funkar här och på halmstads sida står det lite om matchen, bland annat att Votrubas grabbar inte riktigt var vad man trott;-) Kolla om länken funkar.
Joinzzon: Synd, den funkade här hos mig. Den kom inte igång de första 10 minuterna men sedan har den funkat hela dagen. Det står nu 2-1 till Hammers mot MIF.
nicke: För oss som har lite långt o åka kan man ju hoppas att onlinen funkar bättre i morgon än vad den gör i dag ...... Fortfarande står det ingenting om Frölundas match (som de vann med 5-0) som startade kl.16 :-(
Jonas: Visst hade en fungerande supporterklubb varit bra, men nu är ju fallet ett annat och då blir det så här; En uppmaning att anmäla sig, mer än så kan inte jag göra.
Ok. Jag kan ta tag i att ringa och höra hur många man ska vara. Vilken tid det är osv. Vi är 9st från Landskrona som kan vara med om det är rätt tid. Vi kan inte mellan 14.00 - 18.00...
Men hur många här är intresserade?. Ska jag ringa och kolla upp hur många man ska vara och vilken tid det är?..
OE: Visst hade det varit bra med en aktiv och fungerande supporterklubb som håller i och samordnar den här typen av aktiviteter. Att slänga ut en uppmaning att "anmäl er nu" leder ingenstans. Jo, kanske om "någon" får för sig att ta tag i det. Men jag tror att de flesta sitter och väntar på att "någon annan" ska göra det.
En påminnelse: Glöm ej att anmäla er till Hammers Brännbollsturnering!! Gäller alla RBK:are, även de som inte är medlemar i officiella supporterklubben. Se till att spöa miffarna i brännboll nu! Turneringen är på Sannarpsplanerna till höger om hallen och går av stapeln på Lördag!
Är det någon här som är med i supporterklubben???? Om det finns det, vad hittar ni på??? Står ni i klacken??? Träffas ni och spöar andra supporters i brännboll???? Eller är den död?? Jag har noll koll.
Patrik: Letade upp RFN sidan med hjälp av ditt länktips. Man får gåshud när RFN sidan ploppar upp, det är nästan så det kommer en liten tår från ögat oxå. Det var fina tider det;-) Halmstad here we come
För den som är intresserad av historik, så kan man testa den här länken. De har helt enkelt tagit en backup på hela internet, och sen så kan man gå in och kolla hur sidorna såg ut förr i tiden... T.ex. officiella från 1998, eller varför inte RFN :-)
P: Rögle har ju ett rykte om sig att ha en bra stämning på sina matcher... Rögleklacken är en av de röststarkaste i landet och sittplatspubliken klappar med i våra ramsor...
Förra året prövade vi ju med att köra "vi é det bästa grön-vita laget..." som en tvåvägsramsa med högra sittplats, vilket jag tyckte fungerade hyfsat bra...
Jag vill oxå att sittplatspubliken skall vara med på våra ramsor och jag tror att de kommer att vara det oxå...
Om vi bara försöker hela tiden få dem att svara på våra ramsor, så kommer de att göra det till slut....
"vi é rogers vita hjältar, vi é rogers vita hjältar...."
"vi é det bästa grön-vita laget, vi é det bästa grön-vita laget...."
vi é röglefans allihopa, vi é röglefans allihopa..."
bajens:"heja heja heja rögle, RBK é dom bästa....
"rögle vi ger oss aldrig, rögle vi ger oss aldrig...
Var igår och kollade på HIF-BoIS och trots en snöplig förlust så var det ganska trevligt för det var en bra match. (Jaja, jag vet att ingen här inne bryr sig om HIF eller fotboll...) Dessutom imponerade både BoIS direktspel och inte minst klacken faktiskt. Funderade på om deras grepp att försöka få med sittplatspubliken mer i ramsorna kan vara nåt för AIA? Samma sak har ju MFF Support (den enda klacken söder om hallandsåsen som, även om det svider i hjärtat, kan ses som verkligt mantalsstark, röststark och någorlunda nyskapande) med viss framgång försökt sig på. Tänkte främst på BoIS-klackens lyckade försök att köra klassiska "Ge mig ett B....Beeee!!!" på temat "Sittplats, sittplats ge oss ett B....Beeee!!!" och MFF Supports "Forza Malmö - Heja di blåe!!" där klacken sjunger det förra och sittplats det senare. Nu är ju inte det här nån hyllningssida varken till MFF Support eller BoIS-klacken, långt därifrån, utan dessa används endast som beskrivande exempel,men kanske man skulle kunna köra nån variant på ovannämnda ramsor i ladan i vinter, vad tror ni? Även om sittplats kan vara lite trögstartade handlar det väl som alltid om att folk bara gör som de blir tillsagda. De behöver ledning helt enkelt, en ledning som AIA kanske kan förse dem med. Det kan ju åtminstone vara ett komplement till "Högra sittplats är ni klara?!" Värt ett försök???
Joinzzon: Ja, eeeh, den var unik :-) Astrid är kult minsann! Men ärligt talat - finns det inte bättre figurer än "Bröderna Lejonhjärta" att ha på en hockeymask? Jag menar bara, t.ex. Ronja, Madicken eller Karlsson på taket är väl häftigare än Skorpan?
bäver: Jodå, Wolle hade trots allt en del att göra, och han verkade hur stabil som helst... Det vackraste målet var Stoffes i tredjeakten, där han och kedjepolarna snurrade upp växjöiterna. Riktigt klapp-klapp :-)
nicke: Tack! Många bra lag att fightas emot, men jag har höga förväntningar på mitt lag... Rögle var ett bra motstånd som visade vårt lag att det är jävlar anamma som gäller framöver.
Det ser bra ut även för Rögle och jag hoppas ni lyckas med avancemang uppåt.
anderzon: Mmm visst gör det en del att Rögle har en match i benet sen tidigare, men Rögle sparade Lindén,Hermansson & R.Hansson. Inga dussinlirare precis
Tycker vi matchade er hyfsat i de första två perioderna, men när tredje målet kom tappade vi helt... tror det var en blandning av ork- och motivationsbrist. Helt klart att en veckas träning samt en extra match i benen gjorde sitt till Rögles fördel.
För att kunna älska, måsta man kunna hata!!