1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Rögle BK

SHL · 27184 inlägg · 5186 ämnen
« · 102255 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Bilder
Fransson: Någon som kan lite Tjeckiska? Jodå..
Jízdenka P^restupní
Sen kan jag nog inte mer....

Sv: Ful hockey
shorty:
LÖRD 17/8
KL 11.00 MATCH OM 5-PLATS
KL 14.00 MATCH OM 3-PLATS
KL 18.00 FINAL
För Rögles del så är det väl match kl 11.00 mot förloraren i matchen hammers och ssk.
Om jag har fattat det rätt så blev RBK sist i sin grupp.

Just nu så är det Halmstad Hammers som är motståndaren Dom ligger under med 2-3 i första pausen

Vilken blir nästa match? Mot vilket lag och vilken tid hadde också varit bra att veta. / shorty

Svenne: Tjenixen
Att säga att pp-spelet fungerade bra är kanske att ta i ;-)
Man får hoppas att dom inte har tränat på pp men det brukar ju vara sista veckan innan seriestart som det ska nötas.

Tjeckerna spelade ruggit fult och sen på vanligt vis så försökte man filma sig till resten. Synd för dom hade tendenser till att visa dom där härliga långa passen upp mellan backarna på offensiva blå. Men som sagt det var inget dom tydligen tyckte var kul

Som jag såg det hade Dommarn haft samma bedömningsnivå på lagen så hade färjen på swehockeyns online tagit slut.

Dommarn var väl inte dålig men där fans en och annan regelföreselse som fick passera.

Belix:
Man trodde ju knappt sina ögon när man följde matchen på swehockey. Det radades upp utvisningar på löpande band, och det var ju inga småförseelser heller.
Men pp-spelet verkar inte ha fungerat så bra eller ??

Ful hockey
Hoppas nu att inte Blanck inte blev alvarligt skadad.
Karlovy Vary var ett av dom fulaste lag man sett på länge.

Någon som vet hur det är med Blanck?

Karlovy Vary - Rögle Bk i Halmstad
Hej

Nu finns bilderna från Halmstadsmatchen uppe för beskådan

Sv: Karlovy
Rögle Fans: Karlovy Vary - Rögle BK 3 - 2 !

Sv: Popovic
OE: Jag har läst den och den är bra och hoppas att det kommer fler såna.

nicke: Hur slutade matchen mellan Rögle och Karlovy

Man såg tydligt att grabbarna var slitna efter gårdagens kamp. Alla hade en växel mindre med sig idag. Men men

Bara jag som pratar tydligen. :-)

Ett matchstraff till, tog de hit skogshuggarna från de djupa skogarna eller ??

2-1 nu och tjeckerna verkar ha missat vilken sport de utövar. Vilka jävla råskinn !!!
Opatovsky verkar vara en glad prick..

Karlovy
fasen också, vårt Rögle ligger under med 1-0.. nåja, mycket kvar att spela.. Vi ska vända !!

Popovic
Intervju med "Poppe" är ute på officiella nu. Han minns mycket väl en viss match mot Rögle...

go klack i går!
riktigt go klack i går tyckte jag........

hörde ni när frölunda sektionen ska ni gå hem nu när dom gjorde 4-5....
ashhh så fel man kan ha ta inte ut något i förskot

tjeckerna i dag hoppas många skall dit

lill-herman..
Vill bara berätta att Herminator har blivit pappa, en liten påg blev det...

Grattis Herman!!

Sv: Bilder
Belix: Snygga bilder belix....tack, du gör ett bra arbete...

Ta några bilder på Votruba när Rögle gör mål, se hur förkrossad han blir...

Ingen som kan lite tjeckiska?

Sv: många till halmstad
Ni som står och sjunger. Märker ni att 55% av ramsorna består av HATA MIF och HATA GÖTEBORG. Även när erat eget lag ska kallas ut på isen efter match har ni inget bättre för er än att skrika HATA GÖTEBORG. Ajjj Ajjj Ajjj

Sv: Hansson på G!
Zoid: Tyckte att han såg riktigt het ut i går, detta kan ju vara hans sista säsong och jag tror att han vill göra en snygg sorti..

Ses om ett par timmar!!

Hansson på G!
Kan man kanske se fram emot en höjdarsässong av Hansson?
Kanske som i fornstora dagar?

RBK verkar välballanserat i år. Jämna femmor och laganda.
Kanske för tidigt på sässongen för att utala sig om det men det ser bra ut.

Janne
Ni som ska till halmstad i dag, Glöm inte o tacka janne för att han lämna Rögle BK. Varför? Jo vi har fått en Mycket bättre tränare i Melin.. Tack Jan... Krossa Miffo...

danoj:
Skämtar du eller sover du?
Klicka på Rögleloggan här till höger. Referat på RBK's officiella sida.
Alternativt kan du scrolla ner ungefär 15 inlägg i denna gb'n, så står det på mer än ett ställe.
Eller dundra in på swehockey.se och läs online-statistiken.

vad blev det i matchen rögle-frölunda? *nyfiken* :)

OE:
Det var minsjäl på tiden ;-) Börjar bli lite väl mycket grus i ögonen nu.
Men du hann före NST i alla fall, den lär dimpa ner närsomhelst.

Gott folk: Referat efter segern är ute. Imorron fm kommer en intervju med en stooor Elitseriespelare...

Jonas: Naturligtvis så är det i mina ögon betydligt mycket värre.
Men anmälan och vittne är nog den rätta vägen.
Man blir lika förbannad och som du säger trött på att det ska vara det löjliga beteendet som ska ta plats istället för spelet och dom gröna hjältarnas insatser som det pratas om.

Vi får hoppas att idioterna brände sin veckopeng i kväll så dom inte kan köpa fler folköl och bli så där starka att dom klarar av en liten grabb.

Ha det nu kallar kudden

Belix:
Jag vet, men det är heller inte speciellt tillåtet att ranta omkring och slå på småungar heller.
Jag vet inte....blir så trött....

Jonas: Namn har jag ingen aning om. Det är det vanliga packet. ca: 4 pers. Hjärnor som valnötter, sprit på det och du vet vad som händer. Mycket tragiskt.

Jonas: Det är kanske en kanonide att hänga ut dom skyldiga med namn.
Men kanske man ska stilla sig lite jag vet inte om man kan göra det rent lagligt jag menar dom är ju knappast dömda än.

nicke:
Japp, vinst i morrn så blir det väl final mot........just det :-)

Jaha, du såg dom nicke. Du vet kanske vilka det var? Gör mig då en tjänst och skriv ut deras namn här i gb'n.

Alltså vilken match. Vilka mål.. Uj uj uj... R.Hansson pyts direkt efter tekning var inte att leka med. Eller Hermans sista mål

Summering?. Rögle var jävligt bra i första. Andra perioden blir man totalt utspelade av VF. Man var inte i anfalls zon mer än typ 1min.

Tredje perioden var gämn. Rögle var riktigt starka och hämtade upp 4-5 underläge.

I Sudden så var Rögle klart giftigast. Fixade dom farligaste målchanserna.

Eftersom spelarna inte ville komma in på isen efter matchen så sprang folket efter spelarna på gräsmattan när dom "varvade ner"

Tja nu ligger en final mot Räliga laget nr1 nära. Ta nu CHANSEN!!

En sak till. Josefsson är kung. Han är riktigt riktigt bra.
Iwarsson var också skitduktig. + såklart oxå till Herminator och Rogge.

Vi ses imorn

Det här hade jag inte väntat mig, men det var jäkligt trevligt;-)
Gott gooooo i grabbarna. Hoppas inte Hanssons och Hermanssons klubbor pajar för dom är riktigt heta. Hansson är så kall när han kommer själv med målisen, i alla fall idag.

Tråkigt att behöva se ett antal idioter springa omkring och bete sig som svin. Det behövs ju alltid ett antal vakter för att hålla koll på dessa ljushuvud.

Fransson:
En dag växer förhoppningsvis du också upp. Tills dess kan du väl åtminstone försöka hålla skitsnacket härifrån. Tack!

" Vuxna " Rögle fans
Då har vi haft besök av Röglefans i Halmstad och min grabb på 11-år som spelar med Hammers U-11 lag kommer tyvärr inte att gå på någon mer match där Rögle spelar. Synd då matcherna mellan Halmstad och Rögle brukar bara spännande. Detta för att Rögle har vissa mycket mogna, tuffa 20-åringar som visar din överlägsenhet och manlighet genom att pryla upp smågrabbar i 10-11 årsåldern så jag vågar inte släppa med min grabb när ni spelar och tyvärr så kan jag inte vara med han heller eftersom jag för det mesta står och säljer korv i nått stånd för att tjäna in pengar till hans lag. GRATTIS RÖGLEFANS ni har lyckats svärta ner ert lag ännu en gång här i Halmstad och ändå så spelade ni inte ens mot Halmstad. MOGET.

Mvh
En besviken Hockey Pappa

Bilder
Bilder från matchen är uppe.
Belix

Joinzzon: det blev oavgjort i kväll och ni vann i sudden grattis

vid oavgjort resultat efter tre perioders spel förlängs matchen enligt overtime- metoden tills någon av lagen gjort mål. overtime spelas max 5 minuter med 4 utespelare per lag. om det är inte avgjort så bli det straffar, tre namngivna spelare skall lägga straffarna varannan gång och är det fortvarande oavgjort efter tre straffar bli det sist sudden straffar tills en vinnare utses.. kanske lite hjälp om det händer någon annan match hur reglerna fungerar..trevlig fortsatt sommar önskar jag dig

Najots: och Ozzy
Tack för resultaten, det gläder en sönderbränd turist som knallat omkring pa 2500m höjd hela dagen och matt som en prins
det blev salva för själen. Det är väl värt
pengarna (3 euro) och följa RBK (och ert snack i GB) Ha det, alla!

Rögle vann med 6-5
Hermansson avgjorde

Joinzzon:
De har börjat med övertid nu i alla fall.

Vad händer om det blir oavgjort ??
1p var eller är det de vanliga reglerna med övertid o straffar ??

JAAAAA!!!! 5 - 5!!!!! RRRRRRRRBBBBBBBKKKKKKKK!!!!!!!!!!!!!!!!!!

fjortis:
Utan ha sätt eller hört något om matchen så tror jag att det beror på att de inte hinner med .... holding,hooking o tripping

FAN nu blev det 4-5 i boxplay :-((

4-4 känns inte bra längre!

Joinzzon: Ja eller hålla ner utvisningarna lite! Eller så hinner dem inte med! Men det känns som om RÖgle är bra i boxplay!

4-3 efter 2:a synd att vi inte kunde hålla 4-2 till periodspausen

QP: det står 3-1 till Rögle efter första

Fransson:
eller vem som helst, vad star det i matchen
RBK -VF ??

Jonas: Jag menade att för att kunna älska ett lag måste man kunna hata ett annat lag...

Jonas: Klagokamelen nr 1!!!! Du klagar fan på allt och alla...

Fransson:
Grattis! Du har redan vunnit priset "Säsongens mest korkade och felaktiga uttalande", trots att den inte börjat än.

« · 102255 · »