1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Rögle BK

SHL · 27185 inlägg · 5186 ämnen
« · 108534 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Cup i Skövde
Märks på Melin att han inte är riktigt nöjd med det motstånd han har fått under försäsongen. Lite väl klent med tanke på att Rögle är en klubb med ES ambitioner. Vi får se vad det innebär när säsongen börjar..

Cup i Skövde
Roger Melin i intervju på Skövdes hemsida, se länktips

Sv: Rögle-Forum
Hessel:
Jag tar det kort, spelåret -84 gick Luleå upp då dom tog Bajen i 3 raka i finalspel.(bäst av 5)
-85 gick Modo upp efter 3 raka mot Troja. (bäst av 5)
-86 gick Skellefteå upp med 3 raka mot Huddinge. (bäst av 5)
-87 gick AIK upp efter serievinst i allsvenskan s.k direktkvalificering
behövde aldrig spela bäst av 5 mot Örebro, vilket de flesta
reagerade emot! Vilda Väsby gick upp bakvägen gnm playoff

-88 gick Skellefteå upp efter 5 jättehårda finalmatcher mot VF

Nu förstår t o m jag själv vad jag menade och hoppas du hängde med. Sen kan jag inte låta bli tillägget:
-92 gick Rögle BK upp efter 5 hårda mot LIF, det var nåt det! Vi hoppas på en någorlunda snabb repris bara.

Ha det, hälsa Mats!

QP: Jag får väl anse mig överbevisad, Stockholm är djävulen :). Men jag tycker mig minnas att Luleå också gick upp direkt i samma veva (85?), men jag har säkert fel.

Hessel:
Nu har jag hittat det jag letade efter, Årets ishockey -86, och där står följande "AIK isolerades i botten direkt från start. Tveklöst var AIK säsongens stora förlorare och redan i höstens inledande omgångar stod det klart att AIK skulle få ytterst svårt att försvara sin position som ett av 80-talets ledande lag. Per Bäckman insåg snart att han hade en närmast hopplös uppgift" Slutligen står även
"AIK hade aldrig en rejäl chans att ordna nytt kontrakt utan akterseglades direkt och förde en isolerad tillvaro på sista tabellplats hela säsongen"
Så ganska tidigt hade förbundsgubbarna chans och ändra om i systemet till nästa säsong för att rädda klubben tillbaka till eliten.
Det kan inte ens du förneka, och jag kom ihåg vilket liv det var på
media (ute i landet i synnerhet) och de övriga klubbarna, när ändringen kom.
Nåväl, AIK förstärkte med Bulla Berglund, Lasse Karlsson, Anders Gozzi, Janne Eriksson(sedemera Rögle) Pelle Hånberg, och några till och gick ner till div 1 västra. Vi hade även norra, södra och östra med 10 lag vardera, varav de 2 bästa ur resp. serie gick till allsvenskan.
Jag kan ju nämna resultat som AIK- Hofors 16-1, Falun 10-0, R/A 73 11-2 o s v, inga större problem med andra ord. Det gick bra även i allsvenskan som AIK vann 12 v 1 o 1 f 89-45 =25p före ÖIK på 22p åsså var de tillbaka, varefter system ändrades tillbaks
igen.
Det var väl de som de flesta retade sig på, allt var så tillrättalagt.

Jag har mer fakta men får tänka på att det tar för mycket tid o
utrymme i GB men du förstår kanske vad jag menade med gynnande av storstadslag, från vissa potentaters sida.
(och hoppas någon mer har fått ut något av detta)

Ha det!

Sv: Bildsidan
Fransson: Du får en vuxen man att rodna men har haft hjälp men layouten men visst är det kul med draget som det är runt klubben nu

Sv: Bildsidan
Belix: Måste ge dig en eloge för jobbet med sidan....oerhört snygg!!!

Det är roligt att det händer mycket i klubben, Jarsmyr går upp och snackar med supportrarna på läktaren, Rögle har fått ny hemsida och om man är hemma och det inte är match, kan man ju alltid gå in på din hemsida Belix och se de gröna hjältarna i aktion!!!

rbk nananananana...

Bildsidan
Nu har bildsidan fått en ansiktslyftning. Ny layout och lite nyheter i övrigt

Sv: Skövde
skovdepeter: Måste säga att det nog hade varit direkt olustigt om de inte hade gjort mål. :)

Skövde
Kul att se att Rögle fortfarande gör mål... Det ska bli riktigt kul att se dem i Skövde. Det är så att man längtar till fredag efter att få se sina grön-vita hjältar igen...

Ngn mer som tänkt komma till skövde?

Sv: Ny hall
Suveränt att man börjar fundera kring en ny träningshall. Nu kanske man äntligen kan få upp hockeygymnasiet igen på den höga nivå det tidigare var. Förhoppningsvis slipper vi då att tappa spelare som Palm o Lundquistarna.
Dock så hoppas jag verkligen att de tänker igenom hela projektet och har det väl underbyggt ekonomiskt. Hade varit fruktansvärt tråkigt att se ekonomin försämras igen pågrund av hall bygget. En bra säsong i år borde dock kunna skapa förutsättningar.

Något de däremot skulle behöva åtgärda pronto är ljudanläggningen! Måste säga att det är inte mycket jag uppfattar av vad speakern säger när man står på ståplats. Igår blev vi rätt förvånade när han pratade om man skulle måla om ladan och att man då skulle flytta ner någonting till souvenirshopen. Det visade sig sen att det var återigen var ett missförstånd då man knappt hör nåt vad speakern säger. (handlade om matchtröjorna givetvis)

Apropå matchen (ehh om man ska kalla det så, mer uppvisning). Var det någon annan som såg Nordquists snurrningar bakom kassen? Killen har självförtroende! Han försökte göra ett klassiskt tricks med att lägga upp pucken på klubban och sen "slänga" in den i kassen köksvägen. Hade varit det läckraste målet någonsin i ladan om det hade lyckats.

Tröjor i taket
När det gäller Bröderna Elvenes och Bröderna Jönsson skulle
det vara trevligt om deras tröjor hissades upp i ishallens tak.
Alla är ju från trakten och har ett stort Rögle hjärta.
Men jag vill att en tröja till skall upp i taket, nu vet jag att många
kommer att protestera. Nr 17 Thomas Srsens tröja tycker jag också skall i taket. Thomas är den ende Rögle spelare som har
vunnit Elitseriens skytteliga, och förmodligen kommer han också att vara den ende. Tyvärr.
Varför åkte Thomas hem till Tjeckien, min åsikt är fortfarande,
det var ABRIS fel.Så är det bara.

Hälsningar
Jan-Åke

Jonas: Tack ska du ha att du lämnar oss. Ska du in i gruvan o dricka kaffe-gök eller till tyskland o spela in film....

Sv: Matchbilder
Referatet är ute nu!

Gasolin:
Jag skulle nog (med en smula tankemöda) kunna räkna upp 20 saker som är viktigare för RBK än en ny huvudarena.
Att säga "om det funnits pengar" vittnar om att a) man inte tänkt till det minsta innan man sade det, eller b) hissen inte går ända upp.
Men tyvärr är det på den nivån denna gästbok allt som oftast befinner sig nuförtiden.

Men du och alla andra slipper snart denna gnällig kverulant som bara klagar på allt och alla.

Jonas: Om det hade funnits pengar hade det varit bättre o byggt en helt ny hall eller? du kanske gillar VIP-rummen? jag tycker det påminner om en porrklubb i polen eller bjuv. Du gnäller på dom flesta.... det var bättre förr...

Matchbilder
Bilderna håller på att tugga upp nu men har tyvärr en seg uppkoppling i kväll men dom trillar på så sakteliga.
Håll till godo Belix

Sv: Målskyttar
Junior: Jag tycker även byström o larsson gjorde ett bra jobb också!

Sv: Kenny??
själv tror jag kenny förstärker rögle till nästa säsong + kommer nog finnström från luleå kanske också hem

9-2 målet ska vara Magnus Eriksson och inte Martin.Eriksson. :o)

Precis som Fransson skrev så var Rungsted bland det sämsta jag har sett i ladan.
Niko,Blanck & Mag.Eriksson är riktigt bra backar.

Tom,Skugge & Andersson har det tungt.

Elvenesarna gjorde väl inte så mycket väsen av sig. Mer än att R.Elvenes är lika dålig på att teka som han var i Rögle :o)

Tja det var roligt att få se massa mål iaf. Snygga sådana också

Sov Gott

Kenny??
När min polare (Junior) stod och väntade i kiosken vid matchen i dag, så stod där två män bakom honom, de var golfkompisar eller nåt sånt...
Den ena sa att han hade sålt sitt hus, och den andra frågade till vem?
- Till Kenny Jönsson, svarade han
Ha sa sen att han kunde få ha huset fram till nästa jul, för då skulle Kenny ha huset....

Vad betyder detta??

vault: + att stoffe missade en straff

Målskyttar
Här kommer målskyttarna:

1-0 Jakob Johansson
2-0 Martin Eriksson
2-1 Peter Perssen (tror jag)
3-1 Roger Hansson
4-1 Magnus Hermansson
5-1 Daniel Larsson
6-1 Pelle Svensson
7-1 Björn Lindén
7-2
8-2 Torgny Löwgren
9-2 Martin Eriksson

Rungsted- Landskrona IK
Ja, undrar vad den matchen hade slutat....Rungsted var något utav det sämsta jag sett, inget spel, ingenting..

Det är roligt att Rögle gör mycket mål...
Bara man nu inte åker upp till Skövde och har med denna matchen i huvet, för Rungsted kan knappast räknas som något "seriöst" motstånd....

Niko Souraniemi var grymt bra i dag, han kommer att växa enormt mycket denna säsongen!!!

19 dagar kvar!!!!

Sv: Låt...
9 - 2 slut!

Patrik: Det var gött att Jacke fick sätta ditt en, det var hans första för säsongen!?

Hackborn1: Jacke, Pelle, Martin & Roger och en till :-)

Patrik: Vet du vem som har gjort de andra målen?

Kingen: 7-1 till RBK. Rena utklassningen

Kingen: 7-1 och 31-7 i skott efter två perioder, enligt direktrapport från hallen. Larsson tvåmålsskytt :-)

QP: Har du vägarna förbi vind någon gång så kan du väl titta efter. Jag tvivlar dock fortfarande.

Och angående kvällstidningarna så lär det nog inte bli någon förändring så länge vi fortsätter köpa skiten, eller läser den på nätet för det är lika illa det. För även om dom skriver mycket om exempelvis AIK så är inte jag nöjd med vad som skrivs. Kvalitet och kvantititet går ju tyvärr sällan hand i hand som du kanske vet.

Jonas, Fransson och Junior: Vi andra skiter fullständigt i Ert pajkastande på varandra. Kan Ni inte sköta det via Era brevlådor, och skriva nåt om Rögle i gästboken istället??

Sitter just idag "barnvakt" för mina barn, så jag kan inte vara i hallen. Vet nån vad det står?

Fransson:
Din självbiografi kan du skriva in under "Min profil". Finns ingen anledning att ödsla plats i gästboken med den.

Jonas: Han tror inte att du förföljer honom, han gillar bara inte personer som inte har något vettigt att skriva utan bara skriver en jävla massa skit och som alltid har något att klaga på.....och han är inte ensam!!!!

Jonas Nordqvist, Jonas Nordqvist, ååee ååee ååee...ni vet vilken jag menar...

1h och 45 min kvar!!!

17srsen17RBK:
Tänk efter lite...
Vad nytta gör en träningshall med VIP-rum, kiosker och plats för drygt 4500 åskådare?
Vad är de fem viktigaste anledningarna till att vi skulle behöva en ny huvudarena?
Visserligen hävdar Jersmyr (säkert helt korrekt) att det är betongplattan som kostar, men han syftar då på en träningshall. Om vi snackar om en ny huvudarena så ser den ekonomiska biten genast annorlunda ut.

Junior: *ler*
Du verkar ha fått för dig att jag förföljer dig på något sätt?
Men du förföljer snarare dig själv genom att skriva som du gör i den femte meningen i ditt inlägg ;-)

Ny hall
Har en liten fråga angående träningshallen.
Varför inte bygga en ny huvudhall och använde den gamla till
träningshall. Skulle vara helt suveränt.
Men som alltid handlar det ju om ekonomi, så tyvärr är det
inte genförbart.

Hälsningar
Jan-Åke

Låt...
Om nu Jonas tillåter mig att försöka föreslå en "Ny" ramsa så kan jag gärna göra det.

Ni vet låten "åååhhh åååhhh åhhh åhh Bosse vill vi ha... han älskar vårt Rögle vårt rbk.

Eftersom vi inte har någon ny låt till våra nyförvärv så kan den väl låta såhär istället.

"åååååhh åhhh åhhh åhhh Nordqvist han e bäst, åååhhh åhhh åhhh åhhh Nordqvist han e bäst, ååhhh åhhh åhh åhh Nordqvist han e bäst, han älskar vårt Rögle vårt RBK.."

Låter kanske lite töntigt med "Han e bäst" Men jag kommer fan inte på något annat..

Tja förslag är väl aldrig fel

Sv: Träningshall
Gasolin:
Jag tvivlar på att ingen skulle ha "mög-tidningen" längre.
Dessutom är det väl att göra de lite för enkelt för sig, att upprepa hur allting var bättre förr. Är det inte bättre att försöka påverka framtiden, på de sätt man själv kan?

Jonas: Det kan bero på att ingen har mög-tidningen längre... Allt var bättre för.... ELVENES.....

Jonas: Jag håller med dig. Det här är kanon för vårt RBK. Man blir verkligen glad.

Träningshall.
Läste i HD i dag att man planerar att bygga en träningshall.
Är det någon som vet var den skall byggas. Intill den stora
hallen??. Eller inne i stan??.
Kommer där att vara läktare, så man kan gå se på junior och
pojklagshockey??
Skulle vara kul att veta.

Hälsningart
Jan-Åke

Träningshall
Jag är förbluffad!

Här får man läsa den gladaste nyheten på år och dag, vad beträffar Rögle och planerna på byggandet av en träningshall i anslutning till vår lada från -82.
Ingen har ännu kommenterat artikeln, dess innehåll eller vad detta kommer att betyda för vår kära förening.
Är det en för stor sak för oss att greppa, eller är vi så "dumma" att vi inte kan engagera oss i svårare saker än en spearing på Lindén?

Dessutom var där en annan artikel rörande eventuella hyllningar till de spelare som betytt mest för RBK, i samband med 70-års jubiléet i december. Det är kanske inte heller så intressant? Det involverar ju bara namnet Elvenes i allra högsta grad.

Matchen!!!
Alla som brukar stå i klacken och sjunga, men som inte gör det när det är träningsmatch, varför?

Det är vären självklarhet att man står där man brukar göra och gör det man brukar göra när man är på Rögle....sjunga och stötta vårt lag!!!!

ALLA TILL LADAN!!!!!!!!

Hessel:
Om vi börjar med skämtet/piken så var det inget fel på det. Det var bara det att huvudfrågan försvann i och med det. Vad jag menade med mitt skämt var att allt som görs med ett leende inte är trevligt/roligt.
Betr den omgjorda allsvenskan 86/87 så visste förbundet utgången av elitserien rätt så tidigt på året = AIK nedflyttad och vad jag minns så ändrades tågordningen ett par månader senare varpå AIK lyckades ta sig upp igen. Sen återgår man till det gamla systemet när detta är avklarat, aningen kuriöst tycker man.
Just nu ligger fakta i en låda på vind, men om du framhärdar får jag väl leta upp den.
Eftersom jag levde mina första 34 år i ghettot(med b l a spel i AIK upp till junior) så fattade jag inte heller hur Stkhlmsfixerat allt var
förrän jag kom till "landet", tyvärr då inte bara media utan det mesta som rörde sig däruppe. Men det fattar man inte utan att se det på distans, och det tar ett par år.
Vad gäller alternativ till tidningar så har vi naturligtvis dagstidningar här med, men samma j****a kvällstidningar som i övriga landet och dom är mycket Stkhlmsfixerade även om en del försöker ta sig i kragen. Men man är ju nyfiken och hoppas att dom kanske har skrivit lite om en allsvensk match......men det blir för det mesta nångra centimeter och ev någon bild.
Å du Hessel, jag lovar att du har mer rätt än du anar med dina sista rader!

Lev väl!

Sv: Rögle - Rungsted
Belix: Ja.... =) det var bara denna gången som blev lite fel!!

Sv: Tröjor
vault:
Ja det vet jag, men det är i sammanhanget ointressant.
Om alla väntar på att någon annan ska börja, kommer det aldrig någonsin att hända ett skit.
Det behövs fler, så enkelt är det.

Sv: Rögle - Rungsted
half: Japp och ta med dig vännerna som lite förvirrat inte kan hålla rätt på dom viktiga dagarna under säsongen.

Sv: Tröjor
Jonas: vet du hur många som har förhansdbeställt? Hur många intresseanmälningar vill dom ha in?

Tröjor
Det går trögt med intresseanmälningarna till säsongens läckra tröjor.

Ta er i kragen nu och surfa in på officiella och fyll i formuläret, sätt in 200 spänn på PG och sen bara vänta. Ju fler som gör det, desto snabbare lär de dyka upp.

Eller var allt detta tjat de senaste åren om saknade matchtröjor bara tomt snack?

« · 108534 · »