I år vinns matcherna av glädje. Tidigare säsonger har man vunnit "för-att-nu-jäklar-ska-det-tas-revanscher". Både på läktaren och isen vinner RBK av ren glädje. Vill man vinna "för-att-nu-jäklar" kör man fast lätt.
Säsongens förste vinnare i matchtipset (del av Tipparligan) är nu utlottad, bland de 14 som hade rätt slutresultat! Den lycklige vinnaren finns omnämnd i Tippargeneralens kommentarer...
OskarB: Det är alldeles riktigt att vi hyr honom av HV och att HV kan kalla hem honomom dom vill. Vi vill inte gärna mista honom men kan inget göra. Vi har ett gott förhållande med HV och vill givetvis fortsätta med det. Hälsningar lej Ordf. RBK
Fransson: Tipparligan hade ett mindre tekniskt fel som nu är åtgärdat. Således är poängen nu rätt och uppdaterad. Kommentarer från tippargeneralen kommer senare.
Jag tror man skriver kontrakt i sådana lägen ändå. Utlåningsvillkor och personliga villkor skall ändå avtalas om.
Däremot vet jag inte vad det står i utlåningsvillkoren. Det kan mycket väl vara så att HV inte har rätt att plocka hem honom under säsong, utan först efter säsongen.
När uppdateras dagens tips? Ser fram emot att se min signatur segla upp och hota toppen! 7-1 halvvägs i tredje, sen satt man som på nålar och väntade på ens tips att slå in!! Minst 13 poäng till mig!!! Håller tummarna i det kommande lotteriet också!
Vi får helt enkelt se vad som händer. I och med att det är Pelle Gustafsson som är skadad, kanske HV väljer att värva något mer rutinerat. Dock har vi ju Mikael Lindman som ska vara tillbaks vid Jul, och sedan Pelle tillbaks i januari/februari, så man kanske inte vill ha för stor trupp heller. Därför skulle det kunna passa bättre med Josefsson under ett par månader.
Det har inte kommit något uttalande i frågan från officiellt håll, än så länge är det mest vi fans som spekulerar...:-)
OskarB: "Idag blev Rögles backbesättning klar. Den blott 20-årige talangen Daniel Josefsson lämnar Hv71 och blir den åttonde och sista backen i kommande säsongs trupp. Josefsson, med 53 J-landskamper och JVM-Silver, har signerat ett kontrakt som sträcker sig över kommande säsong."
Konstigt att han signerar ett kontrakt om han är utlånad???
OskarB: Hmm det får vi nog kolla upp. För om jag inte minns helt fel så gick Rögle ut med att Josefsson hade skrivit på för Rögle och att han tillhörde oss.
OskarB: Vad jag vet så är han inte utlånad. Har för mig att hans kontrakt med HV gick ut och att han valde Rögle. Hade han varit utlånad så skulle han ha fått åka till Tranås och inte Rögle.
OskarB: Josefsson är defentivt en av de bästa nyförvärven vi fått. Väldigt bra skridskoåkning + spelsinne. Men som någon sa längre ner så kan han ibland bli lite väl nonchalant i vissa lägen. Men han jobbar alltid som ett gnu för att vinna tillbaka eventuella misstag.
Hade varit j-vligt roligt om vi kunde ta fram några nya sånger till de nya spelarna (o gamla som inte har några). Man skulle kunna ta t.ex. Helsingborg vs. Ängelholm ramsan och omvandla den till "Jonas Nordquist, Jonas Nordquist, åe åe åeee" eller nåt liknande.
Låter bra, han fick spela oerhört mycket i HV förra året, och jag trodde att han skulle få nytta av det i år. Anledningen till att jag frågar är att HV har backproblem, och Daniel är ju bara utlånad. Kanske snor vi tillbaks honom ett tag... Men ni verkar vara så starka att ni klarar er utan honom ett tag? Så kan ni få tillbaka honom efter jul med ännu mer ES-rutin när allvaret börjar för er.
QP: Innan jag blir massakrerad , jag menar Nordqvist, men Josef är mycket bra offensivt, men blir lite nonchalant då o då. En av de bättre backarna, defenetivt!
OskarB: Helt underbar kille 2 pyttsar i dag, en herrans massa ass och makalösa dragningar. "Än är jag inte på topp, jag kan bättre" säger han, vad månde bliva?
Lindmark (Örebros mållis) gjorde en hel del tabbar, var bud på många fler mål. Men han räddade ett snyggt med klubban som han fick applåder för i hallen :)
kan ju bli något att bita i. 8-2 borta mot Mörrum är skapligt av nykomlingarna. Vi får hoppas att Rögle inte underskattar dom, utan visar dom var skåpet ska stå.
Det verkar rätt dött här i GB ikväll, men jag antar at de flesta är på matchen. Synd om oss som har lite längre att åka. Men sjunga kan man ju i alla fall: 4-0 till vårt RBK, 4-0 till vårt RBK...
Till alla er i klacken som gjorde fredagen till en riktig höjdare, ett stort tack ! Däremot ett stort far åt helvete till er rötägg som betedde er som svin och blev omhändertagna av polis innan matchen. Ännu en gång gav ni Rögle dåligt rykte. Stanna hemma eller skärp er !
rögle forever: Rögle vinner med 6-2 idag mot Örebro. Hoppas att det är mycke folk i ladan ikväll, att dom väljer hockey före Fotboll, jag ska till ladan idag så klart och heja på Rögle!!