nickeman: Det är ju inlägg som Dina och Fransson som gör att de Du kallar för "idioterna" får uppmärksamhet. Fördöm dom istället för att genom Ditt försvar ge dem legitimmitet att förtsätta. Detta är en mycket olustig debatt som just nu pågår och tyvärr skadar den laget vi älskar. Trist när vi det finns så mycket positivt att fokusera på så lyfter vi fram det negativa.
Fransson: Men snälla Fransson! Individerna du ser upp till och förmodligen står mitt ibland de gånger du åker på bortamatch, är samma individer som försökt vända upp och ner på Ljungby, Nyköping, Tingsryd, Mörrum, Halmstad och en hel del andra platser, fler gånger än jag orkar räkna till. Bensinmackar har "länsats", ishallsinredning slagits sönder, eldats och pissats på, supporters till "fel" lag har fått stryk utan anledning, parkerade bilar har bucklats till, affärer har vandaliserats, högerhänder åker upp i luften i beundran över en diktator som varit död i snart 60 år och så vidare, och så vidare.
Detta görs i Rögles namn.
Var vänlig och förklara för mig hur man kan "älska" Rögle på detta sättet? Det är något jag inte förstår.
Hur man nu kan tycka att nazzesånger och hitlerhälsningar är lagligt det är ju ditt eget problem. hets mot folkgrupp kallas det, och tro det eller ej det är faktiskt inte lagligt..
Det som sägs om att nån Röglesupporter blev nersparkad känner jag inte till, var och när hände detta???
att det var tjaffs mellan Röglefans vet jag, men inte att det blev riktigt bråk!
Klart som f*n att dem åker dit för att bråka, ni som hävdar annat skyddar ju bara svinen!
Belix: De ja försöker säga är att ja inte försvarar någon, varför lägga ner så mycket tid o ge "idioterna" som ni kallar dem uppmärksamhet, då blir de ju nog inte roligare att bete sig ännu mer illa kanske o leva upp till snacket som bland annat finns här i gästboken??? Förstora inte upp saker o ting så jävla mycket. De är illa om supportrarna inte ens har kommit av bussen innan dom blir visiterade första gången, helt onödigt enlig min mening.
Fransson: Vill bara säga att för att du inte sett något bråk så innebär det bara att du inte sett något inte att det inte förekom.
Enligt uppgift från säker källa som det heter så förekom det. en av våra egna supportrar blev nedsparkad. Man kan bara konstatera att nu när vakter och poliser lyckas hålla lagens supportrar åtskilda så ger man sig på varandra. Det är så beklämmande att man saknar ord.
Nä låt oss alla hjälpas åt att få bort dom som bara förstör det är ju så att dom hjälper ju våra motståndare i serien, Rögle tvingas lägga ner tid och pengar på att hålla ordning i stället för att värva ännu bättre spelare eller hur.
Fransson: Alldeles rätt. Ingen gjorde något som kan uppfattas som olagligt, enligt min åsikt. De händer grejor som ja inte tyckte om, ex hitlerhälsningar o nasse sånger, de e tråkigt, men vi bor i ett fritt land där man får ha en fri åsikt vissa visar den mer än andra. Att man hetsar de hör till sporten av någon anledning och så kommer de nog förbli.
Roadrunner: jag föröker inte bagatellisera någons beteende, jag bara säger så här....att de åker till Ljungby,Mörrum m.m. för att de älskar rögle, inget annat...de som var där i dag, ville inte slåss, det är klart att vissa ska utmärka sig, men de visar inte att de är ute efter bråk.......
Junior: Om de verkligen älskar Rögle borde de inse att bråka/svina på bortamatcherna inte gangnar Rögle. Det befläckar Rögles rykte att alltid ha en massa skriverier om bråk vid matcherna, jag tror dessutom att en hel del normala RBK-supportrar stannar hemma eftersom de inte vill beblanda sig med dessa bråkmakare som bl a sjunger en massa nasse-ramsor, m a o så tror jag att det hade varit fler supportrar som hade följt Rögle om det hade varit lungnare på bortamatcherna, och det vill vi väl? Dessutom så måste RBK lägga ner en massa pengar på ordningsvakter osv för att hålla dräggen i schack, det gynnar inte heller Rögle. Så om de verkligen älskar Rögle borde de ändra beteende för Rögles bästa!
Junior: Så länge dom mentala kalhyggena inte kan visa det utan att hata allt och alla, eller tvunget börja mucka med folk, kan dom hålla sig på sina dagis. Det börjar koka i leden, vilket vi såg exempel på idag.
Kingen: Det var inga problem med brråk inne på arenan´, inte utanför heller, det var någon som var portad som ville in, mer var det inte!!!! Ni har för många fördomar, de älskar Rögle lika mycket som vi gör
Saxat från officiella: Laget tackar alla supportrar i arenan för ett underbart stöd, de som stoppades utanför arenan vill laget inte ha på några matcher! HV:s landslagsmålvakt Stefan Liv såg på matchen tillsammans med Daniel Josefsson och enligt honom har Rögle Sveriges bästa klack!
Är det ingen som kan få bort smurfarna som skall slåss hela tiden. Man borde veta vilka dessa idioter är nu !! //Spike som är för en klack utan pack !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
F-N.Typiskt att man missar matchen idag.Kalas är nog djävulens påfund.Jag hoppas att ni blir många som skriker hem tre poäng till Ängelholm!Och att vi blir förskonade från puckona som bara vill djävlas.Ha det gött i Sunebohov gubbar.Imed och motgång finns bara Rögle.
Snuttis: som jag skrev till Joinzzon så är hatet mot MIF något som funnits i årtionden.Och det är ju inte hat mellan olika supportrar som fick USA till att starta operation ökenstorm,eller?Vad jag fårstått så var det din första match du såg med RBK så för en utomstående kan detta te sej mycket märkligt.Vidare så kan jag ibland hata min biljävel för att den inte starta på morgonen när man redan är försenad.För den sakens skull så startar inte jag krig mot Danmark!Men visst kan det bli för mycket hatramsor ibland,det kan jag hålla med om.Trots det så kan du nog aldrig få alla i klacken att älska MIFFSEN.Slutligen så hoppas jag att alla ska till Ljungby.Imed och motgång finns bara Rögle.
Dj RBK: Jag vet inte var man ser det! men går in på leksands hemsida o fråga dom. Dom gick väl långt utan att förlora på ett tag i allsvenksan! Dom kan jag tänka mig som har slåt rekord! Det är vad jag kan hjälpa till med! =)
Hej alla jag har ara en lite fråga är det någon gång som vet vilket lag som har mest vunna matcher i söder allsvenska för det kan ju vara rätt roligt att slå deet rekordet och det börjar ju bli lite svart att hålla koll på hur många segrar gubbarna vinner nu det går ju som smort för dem nu och hoppas att det fortsätter lång tid fram över FORZA RBK!!!!!!! RBK 4 EVER
Detta är en mycket olustig debatt som just nu pågår och tyvärr skadar den laget vi älskar.
Trist när vi det finns så mycket positivt att fokusera på så lyfter vi fram det negativa.