1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Rögle BK

SHL · 27190 inlägg · 5186 ämnen
« · 140793 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Goiset-RBK
1-3 Togge.....HÄRLIGT.....nu måste vi klara av det

stålle:
Härligt Togge 1-3

Mygel: OK du får medhåll

stålle: Byt ut Mörrum mot Troja där så har vi en skön SA :)

(Rögle)JoS: Tror inte heller att AIK pallar ta sig vidare. Laget är ju inte någon höjdare precis. Tror på Löven, SAIK, Bajen o Sundsvall.

Ser nattsvart ut för Hämmes. Popsagan verkar vara på väg utför.

Joinzzon:
DRömserien e så här....superallsvenskan
1. Rögle- laget i hjärtat
2. Oskarshamn- Wallin
3. Halmstrad- Bra bortamatcher
4. Mörrum- Bra bortamatcher
5.Björklöven- Österby+ ett folkkärt lag
6.Hammarby- 3:e bästa grön/vita laget+folkkärtlag
7.Sundsvall- Markus Sjöberg+ 4 säkra p
8.AIK- för alla hatar råttor

stålle:
Ja Sundsvall låter bra, då kan vi ju få se Sjöberg göra mål.
Dock i fel bur :-(
Sedan personligen så hade jag gärna sätt Johan Thelin, det avr ett tag sedan man såg honom spela.

(Rögle)JoS:
Hammarby leder ju norra så de kommer att gå vidare. Själv är ajg inte så säker på AIK kan lika bra bli 1.90

(Rögle)JoS:

E inte så säker att AIK går dit....tror en del på Sundsvall, men klart6 att det e lite roligare med "publikmatcher" eller vad säger du?

(Rögle)JoS:
Klaga på Herman ..... Han som har världens bästa spelsinne .....

stålle: Skulle precis säga det :)
Björklöven känns ruskigt starka i en hel del matcher känns det som.. Blir kul att möta dom och Skellefteå och AIK efter jul.. frågan är bara vilket lag nummer 4 blir.. för dom 3 är jag rätt övertygade om går vidare till Superallsvenskan..

7-0 till löven......Magnus Österby.....vem annars?

Som jag har ansett senaste 3-4 säsongerna Hermansson spelat i Rögle.. Han platsar inte.
Hade han varit 19 år och ung och lovande så ok.. men stor och seg gör lite poäng och har kass +/- statistik och drar på sig en utvisning i 5-3 som idag.. han bör ersättas till nästa säsong..
Räcker inte alltid med hjärta..

stålle: Kanon, nu är äntligen allt på G och jag har registrerat mig på denna gätsbok. Go RBK

Svenne: Det skall vara en arbetspolare till det....:-)

Sv: Swehockey - övriga matcher
inga p av Österby än.....men det kommer, pratade med honom igår o han trodde på nåt mål

JAAAAAAAAAAA.. Härligt Karma !!!

Så ska det se ut....

1-2.........niiiiiiklas Karmahg

stålle: (och våld... ;)

Stackars målvakter i Piteå.. :)

27.27 6 - 0 EQ Löven 14. HERMANSSON, Jörgen
(13. BRIELL, Lars
16. ÅHLÉN, Johan)
23.55 5 - 0 EQ Löven 9. BELIAVSKI, Alexander
(12. LAVANDER, Mats)
23.00 GK in Piteå 30. NILSSON, Erik
23.00 GK out Piteå 25. FORSLUND, Martin
23.00 4 - 0 EQ Löven 91. FIGLIUZZI, Stefan

(Rögle)JoS:

Kanske låter vettigt. Tror att det e bra om vi alla tillsammans kan sprida dett för att sen samla oss för att göra en manifestation, kanske vi alla samlas innan match för att gå in gemensamt på arenan o visa våra ansikten o säga att vi e mot rasism.

Joinzzon: En långt bättre inledning på denna match än förra gången. Då stod det 3-0 efter 10 minuter eller så om jag inte minns fel..

(Rögle)JoS:
Just det, glömde. Det ska inte bara vara för rasism, utan även det våld som varit på Rögles matcher. För att visa att majoriteten tar avstånd från allt sådant.

stålle:

Jag tycker det låter utmärkt.. men inte på söndag..
Det är bättre att vänta ett tag så det hinner nå ut. Planera in det på en match om en månad eller något sådant och hör med Rögles kansli om det är ok att sätta upp lappar och se till så att NST skriver en rad om det innan matchen. Verkligen för att visa att detta inte är något vi vill ha något att göra med.
Sedan gäller det ju att få med dom delar av klacken som inte är inne på hemsidan oxå.

(Rögle)JoS: Kula osså.....hade karmhag som första målskytt.

Jag har ett förslag för att fördömma rasismen.....på söndag tar alla en tyst period för att visa sitt missnöje med rasismen.....efter det så ger alla gärnet i de två sista perioderna, man kan då lämpligtvis ha en banderoll där det stå " Röglefans mot rasism".... kom gärna med synpunkter.

(Rögle)JoS: Tycker verkligen inte att Oskarshamn ska rycka upp sig. I såfall behåller de ju 1:a platsen :(

Swehockey - övriga matcher
Mysko.. är inte alla resultat som kommer upp hos Swehockey idag. Tycker dessutom Oskarshamn får rycka upp sig.. tyckte ju det var en solklar 1:a att spela på.
Hade varit skönt om det kommit ett till rögle-mål direkt efter paus också.

Svenne:
Nej jag hade Mossa ......... så dte ända rätta jag hade var att han spelar i Rögle :-)

Joinzzon: Rätt femma, men fel målskytt. :-(
Hade ju Jacke som förste målskytt..

Sv: Johan Lindström!
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

Byas första kom ju vid lägligt tillfälle :-)

Gois-matchen
Neeeeeeeeeeej, Laxarna leder efter 1:38, det får inte vara sant alltså...
Inte fler plattmatcher..

Sv: Matchen mot Mörrum
Sicken start, 1-0 till Mörrum efter 1.38, skärpning!

Goiset-RBK
Nejjjjjjjjjjjjjjjjj
1-0 redan :-(

Rögle Fans:
Vadå han kan vi glömma ??

Jag skiter väl i Lindström så länge han inte kommer hit.
Han är precis värdelös som hockeyspelare. Det har Mats Walltin oxå upptäckt men det tog 10 matcher .......

Quakaren:
Flyt? Vad jag ser så är det spelarna som är eller håller på att bli sjuka, men kalla det tappat flyt om du vill. Men stryk blir det när inte alla är friska, tyvärr!

Tror tyvärr inte på seger idag. Verkar som RBK har tappat lite flyt för tillfället.

5-1 till Laxarna blir det nog :/

Rögle Fans: Inte för att vara sådan igen, men det är bortamatch mot Laxarna och alltså inte i ladan ;)

Matchen mot Mörrum
Jag tror att det blir 6-2 ikväll mot Mörrum och hoppas det blir många Rögle fans i ladan i Mörrum idag.

Sv: Halsinfektion
stålle: Jag hoppas att det löser sig.

badkar: Tusen tack för hjälpen....inte ofta man missar en match i mörrum.....vill inte göra det idag heller, ses där.

stålle: Vad jag har hört så ska det gå buss från Helsingborg och den brukar köra inom Ängelholm. Men jag vet inte när den ska köra.

badkar: bor i Ä-holm

stålle: Var bor du?

E här ngn som skall upp till Mörrum.....går det buss? det börjar bli lite ont om tid.

Mygel: Ja jag såg det. Ses vi i Mörrum?

badkar: Blanck, Hansson o Linden enligt HD

Joinzzon: Han har gått till Ryssland och spelar där. Och han kan vi glömma.

Sv: nähä
tjock: Det är klart att du ska dit

Vilka kan inte spela idag?

nähä
jag hoppas rögle vinner ikväll utan mej dådå!!!!!!!!

ni inser att jag inte kommer att vara där va??? \\\jonatan

« · 140793 · »