Joinzzon: DRömserien e så här....superallsvenskan 1. Rögle- laget i hjärtat 2. Oskarshamn- Wallin 3. Halmstrad- Bra bortamatcher 4. Mörrum- Bra bortamatcher 5.Björklöven- Österby+ ett folkkärt lag 6.Hammarby- 3:e bästa grön/vita laget+folkkärtlag 7.Sundsvall- Markus Sjöberg+ 4 säkra p 8.AIK- för alla hatar råttor
stålle: Ja Sundsvall låter bra, då kan vi ju få se Sjöberg göra mål. Dock i fel bur :-( Sedan personligen så hade jag gärna sätt Johan Thelin, det avr ett tag sedan man såg honom spela.
stålle: Skulle precis säga det :) Björklöven känns ruskigt starka i en hel del matcher känns det som.. Blir kul att möta dom och Skellefteå och AIK efter jul.. frågan är bara vilket lag nummer 4 blir.. för dom 3 är jag rätt övertygade om går vidare till Superallsvenskan..
Som jag har ansett senaste 3-4 säsongerna Hermansson spelat i Rögle.. Han platsar inte. Hade han varit 19 år och ung och lovande så ok.. men stor och seg gör lite poäng och har kass +/- statistik och drar på sig en utvisning i 5-3 som idag.. han bör ersättas till nästa säsong.. Räcker inte alltid med hjärta..
Kanske låter vettigt. Tror att det e bra om vi alla tillsammans kan sprida dett för att sen samla oss för att göra en manifestation, kanske vi alla samlas innan match för att gå in gemensamt på arenan o visa våra ansikten o säga att vi e mot rasism.
(Rögle)JoS: Just det, glömde. Det ska inte bara vara för rasism, utan även det våld som varit på Rögles matcher. För att visa att majoriteten tar avstånd från allt sådant.
Jag tycker det låter utmärkt.. men inte på söndag.. Det är bättre att vänta ett tag så det hinner nå ut. Planera in det på en match om en månad eller något sådant och hör med Rögles kansli om det är ok att sätta upp lappar och se till så att NST skriver en rad om det innan matchen. Verkligen för att visa att detta inte är något vi vill ha något att göra med. Sedan gäller det ju att få med dom delar av klacken som inte är inne på hemsidan oxå.
(Rögle)JoS: Kula osså.....hade karmhag som första målskytt.
Jag har ett förslag för att fördömma rasismen.....på söndag tar alla en tyst period för att visa sitt missnöje med rasismen.....efter det så ger alla gärnet i de två sista perioderna, man kan då lämpligtvis ha en banderoll där det stå " Röglefans mot rasism".... kom gärna med synpunkter.
Mysko.. är inte alla resultat som kommer upp hos Swehockey idag. Tycker dessutom Oskarshamn får rycka upp sig.. tyckte ju det var en solklar 1:a att spela på. Hade varit skönt om det kommit ett till rögle-mål direkt efter paus också.
Jag skiter väl i Lindström så länge han inte kommer hit. Han är precis värdelös som hockeyspelare. Det har Mats Walltin oxå upptäckt men det tog 10 matcher .......
Quakaren: Flyt? Vad jag ser så är det spelarna som är eller håller på att bli sjuka, men kalla det tappat flyt om du vill. Men stryk blir det när inte alla är friska, tyvärr!