FredrikM: ja det var faktiskt en stabil insats av Rögle, jag var för en gångs skull ner och tittade på matchen.
men vart ända in i glödheta var publiken, dom missade verkligen nen fin tillställning! Hoppas de kan skärpa till sig ock komma på resten av matcherna!
Men man kan ju undra vad Rögle sysslar med som antagligen inte har informerat "vanligt folk" tillräckligt mycket om matchen, för det här var den abolut i särklass sämsta publiksiffran i Ängelholms ishall iår.///
Så var det dags för nästa vinst igen! var lite på tiden att Rögle fick vinna över ett av de här lite sämre lagen även fast Tranås har haft en liten formtopp tyckte jag att Rögle hade dom som i en lite ask!
6-2 får väl ses som en Liten utklassning! Var på tiden får man ju ta och säga var länge sen sist!
rögles bästa spelare vill jag utse Björn Linden till han var grymt bra! Medans Roger Hansson gjorde en usel insats
Pat86: hejsan på dig. Ja ni har det svårt mot Halmstad. hmm.
Satan också, jag som tippade 5-2 usch hehe=). jaja. äntligen en seger mot ett dåligt lag. såg lite dåligt ut efter första och andra tyckte iallafall jag.
På Tranås första skott gör de mål. Men det tog ju inte överdrivet långt tid förrän Rögle kvitterade och drog ifrån. Man såg ju att de övat på powerplayen. Rögle var som vanligt usla i powerplay. Passningarna funkar ju, men mål det blir det inte. tredje perioden såg ganska bra ut. var glad över att mitt tips skulle gå in och skulle tjäna 10 friska poäng. Dessutom efter 4 gånger av första målgörare på Pelle Svensson så tog jag Kristoffer Starck istället. snoper :). Men det var ganska bra ändå.
RBK-Micke: Jodå, det är lite trögt idag. Kompakt övertag i andra perioden med okoncentration i avsluten. Målisen lägger sig lätt, så det enklaste vore att lyfta upp pucken... Hoppas de gör det i tredje
Verkar som hockeychatten ligger nere. Vad synd. Det kan bli ett trevligt forum. Lagom skön start på matchen. Skönt att ordningen så snabbt är återställd.
Fransson: Det är helt OK, jag tycker vi jämför honom med Tomas Jonsson, den gamla "storbacken", bra på "rören", fina "mackor" och lagom elak 6-2 ikväll!!!
pbm: Det var jag som skrev krönikan på svenskafans.com och jag kan hålle med om att jag kanske inte har substans för jämförelsen med Bya och Kåberg, men man skreiver vad man känner...
Jaha då var det äntligen match igen! Undra Tranås tar med sig sin maskott ikväll som de gjorde vid deras senaste besök, hans tröja lär nog ha krymt lite i tvätten i år så denna gången går den nog inte ner över knäna. eller så har han växt tillsig om han nu finns kvar.
OE: För att klargöra en kul detalj. Bägge Gregarna (Brown Leksand och Parks Löven) fick matchstraff i slutet av matcherna i Ängelholm i vintras. Bägge hånades, fast Parks mest.
Läste på svenska fans om RBK laget så här långt, Både ris o ros men dom så kallade redaktörerna verkar ha liiiiite koll på läget hos en del av våra spelare. Te.x Andreas Byström "lagets svar på Emil Kåberg, sitter ofta i utvisningsbåset" men hallå! 8 minuter på 16 matcher är väldigt lite och att jämföra med Kåberg är ett hån mot en sån bra spelare som Byström.
Så börjar det så snart bli dags för match igen. Allt ser bra ut när det gäller skador m m. Jag tror inte Rögle vinner med överdrivet mycket, om man ser på vad de vunnit med de andra åren, men det är väl klart, de är något extra i år. Vem står ikväll??
Hinkenspaad: Du läser ju ändå bara halva inläggen verkar det som. Klicka på länken "visa tråd" och endast de inlägg under den rubriken visas. Innan jag skrev detta var det totalt tio stycks, relativt korta. Skulle tro att även en person med stora lässvårigheter skulle klara dem på 1-2 minuter, max. Är man inte intresserad av att klara av detta, behöver man inte kommentera det heller.
Jag såg att Martin var med o han var ju bara 7:e back