Karma gjorde 2 av målen idag, men naturligtvis så skulle han inte göra första! Jag som för en gång skull hade honom som Rögle första målskytt! Har iallafall min merit från förförra året när jag var den ända som hade Pierre Johnsson som förste målskytt! =)
Är det någon som har koll på hur Ängelholms hockeygymnasium står sig mot övriga hockeygymnasium i Sverige? Kommer det bli ett lyft när? man får en ny träningshall eftersom man då troligtvis får mer träningstider!
Hardmen: Tycker du ska be dig ut. Dagens andra period i var den bästa i år!
AIK var inget speciellt. Men en spelare skulle haft matchstraff, skjuter man mot en liggande spelare efter avblåsning har man inte på banan att göra enligt mig..
Positivt var också att Jersmyr var och såg matchen med Melin och Hinke!
Junior: Har också åkt med bussen. Hade själv roligt oxå, men jag kan förstå varför folk inte vill åka med eller att föräldrar inte släpper iväg sina ungdomar.
Junior: Hade varit j-vligt roligt om det hade varit flera fullpackade bussar som hade gått upp mot Ljungby. Tyvärr så är det nog så att många är lite "rädda" för att åka med bussarna eller så vill man inte åka med de personer som man på läktaren försöker ta avstånd ifrån. Åker själv bil, eftersom det blir för meckigt att ta sig upp till Ängelholm först o sen ta bussen.
Ohh har ni läst dagens aftonbladet.. man får rysningar i kroppen! DEt står om gammla klassiska lag som vill tillbaka till elitserien, däribland står det om Rögle!
Även fast inte spelet satt till 100% i matchen mot Tranås, visade iallafall Rögle att de kan göra många mål mot de sämre lagen! Tror vi är på gång nu..
Mygel: Tänk vilken estetiskt tilltalande upplevelse det kunde varit om vi slapp se alla dessa reklam skynken vi år 2002 kallar dräkter! Följ den intressanta länken i min profil!
Det hade varit bättre att endast sälja ensamrätt till dräktreklam åt ett enda företag som sedan skulle få en reklamskylt i nederkant på tröjans front.
Mygel: jo men bilden var väl typ från 67? så jag drog till med 70-talet :). jaså, det visste jag inte. Jaså var det förbjudet? ja jag e en ung man! Jag tycker att det skulle se finare ut om man tog bort all reklam. Men nu för tiden tjänar man ju väldigt mycket på just reklam...
HasseT: Under 70-talet var det rätt dåligt för Rögle i flera avseenden. men jag tror du menar 60 -talet med Pollenkungen, eller? När det gällde Gösta "Pollenkungen", så gjorde han en Percy och använde pengar från sitt framgångsrika företag och köpte ihop ett lag till Rögle. Sponsring var inte så vanligt på denna tiden (har för mig att det dök upp först på 80-talet). Det var ju faktiskt så till och med att det i Sverige var förbjudet att tjäna pengar på idrott ända in på 60-talet om jag inte minns helt fel.
Ornell: Jag tycker ni är ganska bra, ni förlorar med 1-2 mål och leder ganska ofta mot bra lag och dåliga. Rögle har haft det svårt mot sk "dåliga" lag. Det skulle inte förvåna mig om ni vann den matchen. Ganska troligt att det blir ett X, men jag hoppas naturligtvis på RBK-seger.
Fjortis: Jo det är bra att vi vinner när vi spelar dåligt också. Jag tycker inte vi spelat så bra på några matcher denna säsong, undantag mot bra lag och borta mot Halmstad.
Mora-Oskarshamn 1-1 Mora med ett visst övertag i skotten 21-12 i skott efter andra perioden. Ser ut som att IKO:s målvakt kommer att säljas till elitserien efter denna säsong....
Mycket svår match för oss på söndag, då ni är fruktansvärt bra och ligger etta som bekant. Men vi är inte så dåliga som tabellen visar och kan vi få allt att klaffa och inte dra på oss så många utvisningar så kan vi skrälla.
Bara en liten fråga: Hur kommer det sig att det inte var Nån reklam vid 70 (kanske senare med). Var fick de alla pengarna ifrån då? Såg det på den nya trevliga "intervjun" med Nygren.