1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Rögle BK

SHL · 27193 inlägg · 5186 ämnen
« · 165228 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

klara för SA
Jajjemensan, då var vi klara för SA. Det var emellertid en riktig skitmatch, men va´ fan.........

Melin har redan gjort det som tidigare tränare inte gjort. nämligen matchat en 4:e kedja. En riktig styrka.

Finns det fler att plocka fram kanske?

Nu gäller det att spela korten rätt.

Spela på 4 kedjor, vinna och samtidigt låta de spelare med lite småskavanker vila upp sig till den riktiga striden i SA.

Går det??? Det återstår ju att se!

Come on Rögle......

Sv: Grattis Rögle!
Förra året höjde man checken om man vann elitserien. Plus att man har en jävla fördel av det hela slutspelet.

Men som vanligt skiter förbundet i Allsvenskan

D Quaid: Eller så var det sista matchen hemma. Rögle hade det förra säsongen och då slutade man 2? i Södra. Sista hemma kan vara en fördel beroende på var i tabellen man befinner sig.

Fransson: Jepp håller med dej. Hade hellre sett att man fixade den SA-platsen typ i sistam matchen mot Bofors. Bara kolla på Tingsryd för något år sen. Då grejade dom den SA-platsen just mot RBK, och dom hade på så sätt fortfarande ångan upp när dt hela drog igång, och blev då ett topplag i SA.

D Quaid: Det är nog en fördel att börja hemma, sannolikheten är större att vinna då och det är ju viktigt att börja en ny serie med en seger, eller?

Mygel:
Skulle det nödvändigtvis vara en fördel? Tja, kanske.

D Quaid: Jag har för mig att 1:orna och 2:orna i i de båda serierna börjar med hemma match.

Stigsson:
Jo, vi vill ju inte känna oss snuvade på entrépengen. Dessutom vill väl inget lag gå in i SA med en handfull förluster i bagaget.
Men faktum kvarstår ändå. Placeringarna 1 till 4 i grundserien är inget annat än kosmetika i statistiken när vi sammanfattar hockeyåret.
In med någon form av morot, så blir det åtminstone lite mer intressant.

D Quaid: "Som det är idag spelar det ju ingen roll om man blir etta eller fyra i serien."

Ära och prestige är väl nog så viktigt? I alla fall för oss på läktaren.

Fransson:
Jag tvivlar starkt på att spelarna kommer att ha inställningen "sätta in skridskorna" medvetet. Alla vill nog som Melin säger "ta en match i taget" och "leva i nuet". Det har med stolthet, laganda och allt annat att göra.
Men jag tror också att det är ofrånkomligt att det någonstans längst bak i huvudet smyger sig in tankar om nästa serie. Ju närmare Jul vi kommer, desto mer kommer det att synas.
Att truppen kommer att vara taggad och beredd när SA startar, kommer spelare och tränare att se till. Jag är inte orolig.

Det bästa hade nog varit om platserna 1-4 hade betytt någonting för fortsättningen. Prispengar kanske? Vinnaren av serien får 100 papp, tvåan 50, trean 25 och fyran ingenting. Som det är idag spelar det ju ingen roll om man blir etta eller fyra i serien.

Grattis Rögle, hoppas bara att ni inte slutar vinna bara för att ni är klara, men jag tror att ni vinner dom flesta av matcherna som är kvar.

REFERAT ÄR UTE!

D Quaid: Ja, det är rätt....men frågan är om det verkligen är rätt att bara gå och sätta ut skridskrona på isen och tro att det är träningsmatcher det handar om...jag menar, det är en viss skillnad på Mörrum och Löven, AIK m.m.....så ge allt i varje match, säger jag

Grattis Rögle!
Enligt säkra källor har Rögle BK i kväll lyckats komma över en av endast åtta biljetter till den åtråvärda Superallsvenskan i ishockey, som startar i janurai 2003.
Enligt andra säkra källor har inte ens tränaren Roger Melin förnekat detta rykte, varpå sanningshalten borde vara 100%.

GRATTIS RBK, bra jobbat! Nu ser vi fram mot en dryg handfull träningsmatcher innan allvaret börjar.

Bilder från Rögle Mörrum
Nu är dom uppe bilderna alltså.

Sv: AIA
Quakaren: jamen det finns olika sätt att ordna upp AIA. Men jag håller med dig om att det var mycket dåligt idag haha.
Gasolin: Belix och dom snackade nåt om det, vet inte om man ska avslöja nåt, om det finns nåt att avslöja överhuvudtaget.

Sv: AIA
Svårt att tro det efter dagens match. En liten skara som stod o kraxade, typ =P

AIA
Jag har hört något rykte om att AIA är på gång???????

Sv: Rögles B-lag
Gasolin: Hoppas att Jonstorp går upp, då blir det ett derby med 100 extra bönder i publik :-)

Rögles B-lag
Helt underbart med dubbel seger idag Tingsryd-Rögle B (Jonstorp) 4-5........

Sv: Publik
fjortis: var du inte i ladan!? säg inte att du också sviker. jag gissade på nått på 1800 i publik, hoppas jag får rätt. det kom 1782.. mycket dåligt. Med tanke på att det e en ganska spännande match, dom är ju det ända lag som slått oss.
jag gissade även på Torgny Löwgren som första målskytt=)
jaja see ya.

Publik
Hur mycket folk var där i ladan idag då??

Tipsarligan
Benny har skrivit en egen dikt. Som ni kan använda som vägledning för ett bättre resultat i Tipsarligan. Här kommer den:

Benny tipsar då och då
sätter gärna fem mot två.
Tycker alla dom är kass
väljer därför gärna Stass (jag menar Starck, fast det rimmar ente).
Tror publiken väger ton
tipsar därför sextonsexton.

Var den ente bra.

Benny!

PS///
Heja Torja firskt humör....

Sv: RBK - Mörrum
Nu bär det av till hallen, hoppas dom vinnner!!

Sv: Tröjnummer
FredrikM:

Eftersom man redan har en tröja med 19 Jönsson o en med 21 Jönsson så blir det nog en med 4 Jönsson den här gången ;-)
22 Jönsson är inte o tänka på

Om jag skulle få för mig och köpa en tröja så skulle det juh lätt vara Mathias Månsson, Lindén eller Hermasson.. får ta och säga att Månsson har ett jäkla fint efternamn=)

det bler en given nr: 14 Roger Hansson om jag nu köper en tröja! =))

Ikvälles tips 4-1 till rögle!

RBK - Mörrum
hejsan :)
Snart e det dags för match, har jag redan kommit på=)
jag tror på resultatet 6-2, men jag hoppas Rögle kan krossa dem, med tanke på hur det gick där uppe. Var det inte så att det skulle komma en Mörrumsbuss till Ängelholm idag?!
Första målskytt blir klart Torgny Löwgren. Är inte så säker på att han gör första målet, men nu är det hans tur helt enkelt.

Tar man en titt i NST så ser man ett ganska stort referat om handbollstjejerna, som media har gjort mycket större.
Man ser också att Jesse ska stå ikväll och att han har en räddningsprocent på endast 85,7. Jag tyckte att jesse var ganska bra mot Troja borta. Sen ser man att Alexander Bergström säkert får vara med direkt ikväll.
34+ i målskillnad för Rögle! det går uppåt! skulle dom bara släppa in lite mindre mål skulle det säkert bli bra.
Mörrum har -7 i målskillnad. NST tippar precis som jag 6-2...
Daniel Larsson spelar inte, Roger Hansson spelar inte heller, men detta ger ju bara de små chansen och det är ju de som ska ta över, så inte mig emot.
Denna faktan var var tagen ur HD/NST.
mvh Hans.

Hardmen:
Skojade

Junior: Tyckte du att han var bra eller?, tycker själv att han var kass. Finnströms nummer 18 är heller inte fel.

Sv: Stämningen
Om jag ska köpa en tröja så blir det antingen nummer 20 Pelle svensson eller 33 hermansson.. De två grymmaste lirarna i Rögle, man vill ju ha några som stannar också!

Patrik: Detta är lite som saknas idag - kom itid till hallen - ha lite tryckhyande program innan match. Jag tror säkert någon kan åta sig detta, kanske t.o.m Hasse Kvinnoböske någon gång.
Men det gäller att marknadsföra detta så att folk kommer och lever med.------Nostalgi!!

shorty: Om det är ok att gå i runt med gamla spelar nummer så blir det ju helt klart 17 Srsen :)

Eller varför inte som på min äldre tröja med 24 Ehlers

Nya halsdukar idag, UTAN MIF FÄRGER :)

nicke: nr100 Lundmark.. kan man få det?

21 P.Virta

D Quaid: Är också ett mycket bra val;-)

Tröjnummer
13 R Elvenes

Sv: Josefsson
nicke: Håller med dig, Josef e bra men det finns ändå bara en nummer 20, inget annat nummer existerar.

6-3 ikväll.

Mygel: Själv har man funderat klart. En nummer 20, finns bara en nummer 20.

Fransson: Måste instämma i hyllningar av Josef. Helt klart favorit liraren denna säsong. Funderar på att placera 12:an på ryggen på matchtröjan (fast det kanske känns lite dumt om han bara stannar denna säsongen).

Fler sånger till Josef!!!!

Junior: Helt rätt Junior...han är verkligen en klippa, han är aldrig riktigt orolig i boxplay när han är inne..

Påminner rätt så mycket om Rahm om jag får säga mitt!!!!

5-0

Josefsson
Vet inte om jag/någon skrivit det innan.
Men jag tycker det var fruktansvärt härligt att Josef tittade på Troja-Rögle under tiden han var utlånad till HV. Man älskar ju den killen totalt. Hoppas hoppas vi får behålla honom nästa säsong också. Bästa backen Rögle har haft på många många år tycker jag.

Redan avgjort!!!???
Är det avgjort, ja kanske för Rögles del, men Mörrum har definitiv en hel del att spela om. Så jag tror att det kommer att bli en fartfull match. Jag tror ju absolut inte att Rögle kommer att vika ner sig. Hoppas bara det blir lite fölk på läktarna oxå!!!

Kul att de yngre talangerna får chansen att visa vad de går för.
Det visar Melins klass, en tränare för ett elitserielag (hoppas han ger rögle åtminstonne 1 år , så vi kan se laget i högsta serien)

Come on Rögle.......

Sv: Dagens ES
Mygel: Håller med Dig Mygel. För andra gången i mitt liv håller jag på XXXXö, dvs första och sista (det blir två).
Såg matchen på Canal+ igår och satt faktiskt och hejade på XXXXö. Tycker det är lika gott åt Linköping, som fastnat i värvarkarusellen 5 år efter att alla andra lag förstått att det leder ingen vart med dyra nyförvärv utan klubbkänsla.
När till och med XXXXö förstår det prekära läget i att värva dyra spelare och istället satsar på lite juniorer, då släpper lite av den "räliga" stämpeln som man har.

Tack för mig......

Har svårt för att skriva ordet .......flyga till..........????

Sv: 3:e femman
Mygel: Ja, det skadar väl aldrig att han på olika sätt får reda på att han är en omtyckt person o tränare. Hade förmånen att träffa honom när han var nere för signing 1:a gången, en sympatisk o
öppen person med mycket humor o glimten i ögat, så kör bara på
Mygel o &. Han är vår viktigaste kugge i lagets fortsatta öde!

Dagens ES
Räliga MIF leder tyvärr :(

Fast det är en match av lite tvetydig karaktär. Dels så vill man ju såklart att MIF ska förlora. Men samtidigt så vill man ju oxå att de småkaxiga white ladies ska proppas igen lite.

peoh: Länken går till ett reportage om just Poppe med batikoverallen - en legendarisk entertainer

Sv: Buss från Mörrum !
FredrikM:
Tydligen gör dom det och det är väl kanske därför de aldrig brukar vara mer än 3-4 stycken på bortastå?
Men nu verkar de ha vittring på SA. Det i kombination med att Mörrum faktiskt är det enda lag som slagit Rögle i serien denna säsong, gör att de verkar fulla av tillförsikt.
Anledningen till att hallen är så dålig verkar vara en medelålders "gubbe". Mystiken tätnar. Vem är denna man?

Stämningen
En annan som é lite till åren minns halvtimmen innan matchstart,
det fanns en lokal förmåga som kallades poppe, som eldade upp publiken innan start.
En bra grej för att få fart på hela hallen innan match.
Något för någon att fixa till något liknande.

Sv: Buss från Mörrum !
D Quaid: Tycker Mörrums fans illa om Ängelholms lada?... varför då.. är det på grund av att några snubbar brukar bråka.. eller gillar dom helt enkelt inte hallen?
DOm brukar juh inte ha så mycket o säga till om i vår hall..kanske därför.. tror på stora siffror till RBK

« · 165228 · »