Ursäkta om jag inbryter lite. Jag tror inte att en namninsamling får Melin att vilja stanna precis. Om han stannar så tror jag inte att han hellre stannar om folk skriver namn att dom vill att han ska stanna, utan gör det för eget hjärta. Men det kan ju inte skada med en sådan lista. Sedan undrar jag vad namnet Firman NJJ betyder? Namn med "Firman" i brukar ju inte vara speciellt bra? Buffelbaffel eller vad du hette, försök att vara lite trevlig i denna gästboken tycker jag. Han ville bara ställa några frågor ju. Du behöver inte komma där med Caps lock på hela tiden. Vi är ju trots allt Rögle supportrar och skall vara trevliga mot varann och andra. Det var allt från mig. Hasse
firman NJJ: Ja...... synd att han inte själv vill ta ett sådan beslut som att komma till rögle och ta upp dom till elit och stanna ett par år til och till o med ta SM guld med rölgle! =)) Jag själv hade tyck det var ett stor utmaning som en tränare om jag hade varit det! Om det är så en tränare vill har.... Men det måste finnas ett hjärta och lite pengar!
Jag kan också hålla med om han nu tvekar om att stanna så kan han inte har den största hjärtan i laget!
half: Om han så gärna vill träna ett lag i elitserien då betyder det att han inte tror att Rögle kan ta sig till elitserien. skriver han ett nytt kontrakt ska det minst vara för två år!!
firman NJJ: Jag tror att Melin har fått ett ganska stort hjärta för klubben redan. Men det behövs mer än ett hjärta, det behövs kunnande också och det har Herr Melin!!
half: Om inte Melin har tillräckligt hjärta att vara kvar finns det ingen anledning att hålla på med en massa övertalning m.m! Där finns tränare med större Röglehjärta än honom som går lediga!!
buffelblaffe: Du förstod nog inte riktigt min poäng. Det var inte pengarna som var det viktiga. Om du ser det ur klubbens synvinkel. Vad kan de göra för att visa sin uppskattning och få fler supportrar/folk på sina matcher? Människor är mig veterligen inga robotar, utan även dem folk med känslor som kan bli glada om någon visar sin uppskattning för det man gör. Sen det där med tid och pengar... Sa att det skulle vara som en gest, ett par tior i veckan klarar jag mig utan.
Alla kanske inte har pengarna och tid heller för den delen. Finns väl många yngre supportrar som inte jobbar. Själv pluggar jag, och det är inte ofta det finns några pengar över i slutet av månaden. Men det var som sagt inte det som var min poäng.
Det var inte menat som gnäll, utan bara lite funderingar om hur man skulle kunna knyta supportrarna närmare klubben. Vilket skulle vara till glädje för både klubb och supportrar.
Att det kostar pengar att driva en klubb det vet jag. Men jag vet också att tex 5000 kr inte är så hemskt mycket pengar i de här sammanhangen. Men återigen, pengarna var inte poöngen, utan uppskattningen som man säkert kan visa på många andra sätt. Spelarträffar var en utmärkt idé. En klubb som bryr sig om och värnar om sina supportrar har mycket att vinna på det. Vilket jag iofs tycker att Rögle gör. Men man kan heller inte slå sig för bröstet och säga "Fan vad vi är snälla mot våra supportrar" Utan istället "Vad mer kan vi göra?"
Vad beträffar mit Röglehjärta får du tro vad du vill, det bryr jag mig inte så mycket om. Jag vet att det finns och bultar.
buffelblaffe: Tänk på att inte bara använda stora bokstäver i inläggen, eftersom sådana inlägg raderas! Men eftersom det är ett viktigt inlägg i debatten, så får det som ett undantag stå kvar..
HEJ! LÄSTE OM DINA SÅ KALLADE FUNDERINGAR..... VILKET SKITSNACK!!! ÄR DU EN RIKTIG SUPPORTER SÅ LÄGGER DU VÄL MER ÄN GÄRNA NER DEN TID OCH DE PENGAR SOM DET KOSTAR FÖR ATT FÖLJA RÖGLE. DU SKALL VÄL INTE TRO ATT ANDRA SKA GÅ IN OCH BETALA FÖR DIG, VET DU VAD DET KOSTAR ATT DRIVA EN KLUBB PÅ DEN HÄR NIVÅN. NÄ, SLUTA UPP MED SÅNT SKITSNACK OCH STÖTTA ISTÄLLET VÅRT KÄRA RÖGLE NÄR DET NU GÅR SÅ BRA FÖR KLUBBEN.
Har funderat lite över en del saker angående relationen mellan supportrar och en klubb.
Något som jag tror de flesta här håller med om är att ett stort stöd från supportrarna bidrar både sportsligt och ekonomiskt. Ekonomiskt då genom den stämning som skapas på hemmamatcherna och den extra publik det lockar. Men även den publicitet detta kan ge. Har kompisar som inte är Röglefans men som gärna följer med på matcher ändå, mycket tack vare den stämning som finns och har funnits i Ängelholm.
Min poäng är att det supportrarna är livsviktiga för en klubb. De som lägger stor del av sin tid och inkomst för att i med och motgång hylla sitt lag. Kärlek helt enkelt. Men är då kärleken besvarad av klubben?
Till viss del. Men jag anser att en klubb nog skulle kunna göra mer för supportrarna för att visa sin uppskattning. Nu menar jag inte att Rögle inte bryr sig om sina fans. Jag vet inte heller exakt vad som görs och hur nära samarbetet är, men det finns det säkert folk här som kan svara på.
Jag menar att en klubb då och då kan visa sin uppskattning för supportrarna som väl måste betraktas som klubbens själ. Jag vet att rabbaterade årskort/biljettpriser har diskuterats. Räcker att man sänker priste en tia eller två för tex AIA, som en gest. Men kanske även ställa upp och betala en buss till en bortamatch nån gång. Som tack för troget stöd under säsongen. Vad kostar en buss om man inte skall alldeles för långt? 5000 kr?
Överraska supportrarna med lite fantasi och uppskattning! Jag är övertygad om att det är en lönsma investering för klubben.
Nåja, jag blev långrandig, men jag tror ni förstår vad jag vill ha sagt.
precis som half sa, sluta klaga alla som gnäller över bråk och texter som inte gynnat aia och rbk. Rögle är en bra förening med en 70 år lång historia, känt i hela landet som en äkta hockey förening. AIA var och kommer snart igen att fruktas av hockey sverige som klacken med den stora rösten. Vi skall sjunga hockey Sverige.
notis: jag har tradigt och känner mig dramatisk =) medlem i aia sen imorgon, röglit sen jag föddes. ^_^
Junior: Det bästa hade nog varit om vi hade kunnat fixa en banderoll eller något som skulle hänga på en plats där han kan se hela säsongen ut. Typ vid utgången under ståplats, där han brukar passera i periodpauserna. Skulle varit coolt med en banderoll som hängde ner där.
Ecolight: håller helt med dig. Anledningen till att jag skrev inlägget var att jag läste matchreferatet på svenskafans.com. och där stod det faktiskt lite om "tumultet". Jag vill verkligen understryka att jag inte tror att det var AIA som strulade.
Jag säger igen : Fortsätt vara trevliga AIA och sjung så taket lyfter imorgon mot Mora!!
fritte rbk: svar på ditt inlägg! aik matchen var helt underbar, vilken stämning och vilket spel vi fick se. bråket var ju inget att tala om imed att det inte var aia!! letade igenom de stora tidningarna igår och det var inga rubriker eller så, så det e inget som behöver tas upp här hellre. det kommer alltid att finnas rötägg, men så länge vi håller ihop så får de ingen chans att göra något för att förstöra för oss.
Melin har ju en tendens att gå "över" isen efter sista perioden. Jag kan ta på mig att typ göra en banderoll som där står något, som vi i "klacken" väcklar ut när Melin kommer.
Kom gärna med förslag på vad där ska stå. Jag är inte så hemma när det gäller detta så hur stort behöver "skynket" vara osv.
Fransson hjälper säkert mig, men om det finns någon som också vill hjälpa till så skriva antingen här inne till mig eller maila mig på [email protected]
OE: tjena olof du kan man inte ha en omröstning på den officiella då kanske melin går in och kollar och tar sej en funderare men ha d bra allihopa////filip
Alltid där: Jag har plitat ihop en namninsamling och lagt på AIA:s hemsida. Alltid något - men det finns säkert fler goda förslag på aktioner för att Rädda Roger i Rögle
0-4 mot AIK borta!! Man trodde inte sina öron/ögon när man fick reda på resultatet.
Tyvärr hörde jag att de varit lite bråk innan matchen mot aik.
Jag hoppas och tror att det inte att det var folk från AIA.
Men trots att det inte var någon från AIA som strulade, så får klacken skulden och det är ju trist som fan, nu när ett gäng seriösa personer sett till att städa AIA och gjort AIA till en trevlig samling supportrar till RBK.
Men folk som kommer utifrån och ställer till bråk kan man ju inte göra mycket åt.??
Fortsätt vara trevliga och sjung så taket lyfter imorgon mot Mora!!
Vad talar för en fortsättning i Rögle? - Rögle är en härlig förening, laget vill framåt och är underbart att jobba med, vår publik är fantastisk och jag trivs bra i Ängelholm. Det finns mycket som är positivt här.
Roger Melin återkommer ofta till det där med publiken. Han är märkbart glad över atmosfären i samband med matcherna. - Vi får ett jättebra stöd, vår publik är verkligen kanon. Till och med i söndags, borta mot AIK, fixade våra fans fin stämning. Det är härligt, jag är inte riktigt van vid det, säger han.
Efter att läst dagens tidning där Roger Melin funderar över framtiden så undrar jag om vi supportrar kan göra något för att övertyga Roger om att framtiden för honom är RÖGLE.
Roger Melin har på kort tid gett vårt favoritlag trygghet, harmoni och spelglädje som saknats de senaste åren. Roger Melin verkar kunna plocka fram det bästa hos varje enskild spelare och han har en positiv inställning till både ishockey och livet. Man ska ha roligt och det syns på laget och alla runt omkring att han har lyckats.
Klart vi vill han honom kvar länge!!!!
Men vad kan vi göra, starta namninsamling, någon form av manifestation i samband med Mora matchen i morgon, plakat, ramsor …. all som är möjligt för att behålla Roger Melin i Rögle.
Det skulle vara en stor fördel om alla ni som är intresserade av att åka med buss till Hammarby och Bofors redan nu hör av er till AIA. Vi måste se hur stort intresse det finns för dessa två matcher då detta är på onsdagar och ganska långt att åka. Vidare så är det så att allmänt sett så är nog bortamatcherna mot Löven o SAIK för långt bort. Men om det droppar in en massa intresseanmälningar så är det klart man kan fundera om. Även Mora känns lite för långt. Visserligen så hänger väl mycket på hur det går för laget. Om vi börjar närma oss KS med stormsteg så kanske det en hel hord som vill åka land o rike runt för att stötta laget.
Men som sagt: hör av er om ni är väldigt intresserade av dessa två bortamatcher.
HasseT: Om man skriver i ett forum som hockeysnack så får man räkna med att någon eller några svarar. Vill man ställa en fråga till någon enskild så har HS ett alldeles utmärkt mailingsystem. Anledningen till att det inte står något om Hammarbyresa så beror det på att vi har inte bestämt om vi ska anordna någon resa dit. Du får prova att åka på dom vi ordnar svårare med dom som där inte går någon buss på.
HasseT: Nä, men det kommer ju förmodligen komma upp på AIA´s sida om det blir resa eller inte..tror inte riktigt heller att vi börjar planera 2007 års resor redan nu ...=) Hammarby borta är den 22/1, så det är ganska snart!!!
Fransson: Här blev man irriterad. Det står då ingen artikell om nån bussresa till Hammarby på AIAs hemsida. Sedan så menade jag det inglägget till Belix om det inte framgick tillräckligt tydligt. Hasse
Var på Hovet igår och satt vid en 08 i AIK keps. I något mer än 2 perioder satt han och tjatade om "Dansk-jävlar". När Jacke skickade in 3-0 gick han och hans kompis hem. TACK !!!
fillart12: Jag gör medlemskorten dagarna efter och sen är det inplastningen som ska göras I onsdags så hade plastämnen till lamineringsgrejset tagit slut Vet inte riktigt när kansliet får hem nya men dom finns kanske redan hemma då kan vi kanske ha dom med redan på söndag i bussen för dom som ska till Oskarshamn. MVH Tommy"Belix"
HasseT: Vad var det för mening med det inlägget? Jag tror inte någon bryr sig om du tippade eller inte....Buss till Hammarby är inte omöjligt, du får hålla dig uppdaterad på AIA´s hemsida och LÄSA HELA ARTIKELN!!!
ja frågan är ju vem som är vem?