Följ länken. Här finns den intervju som TV4 gjort med Lillis Lundh. Enligt denna har han inte blivit tillfrågad av RBK om något tränarjobb. Harald Lückner och Jim Brithén har heller inte blivit tillfrågade enligt denna notis.
Sticker in mellan tränarsnacket med något helt annat! Nån som vet var man kan komma åt en Rögleskärmsläckare, har försökt på RFN-sidan men dom funkar inte! Tacksam för svar!
ängla: Tycker fortfarande att vi ska hylla killen. Han har lyft laget enormt under sin ett års vistelse och antagligen kommer denna positiva effekt att stanna kvar i laget en längre tid framåt utan att vi har Melin här. Se bara på Hammerstad o Thomas. Vettifan om de hade utvecklats så bra under vilken tränare som helst (framförallt inte under Votruba). När det gäller Lillis så det enda problem jag kan se är att om han inte kan leva upp till förväntningarna efter Melin (vi ska ha i åtanke att nästa säsong så gissar jag på att Rögle satsar mer än denna säsong) så kommer det att bli kommentarer som "Vafan tog vi hit MIF-packet" o dyl. Tror dock att Lillis är bättre på att bygga vidare på Melins filosofi än vad Brithén är. Precis som någon påpekade så är Brithén o Melin rätt olika i coaching stil. Brithén tillhör mer den gapande o skrikande skolan, medan Melin (o Lillis) tillhör den mer tysta skolan.
ängla: Kan förstå att du är besviken, men du får ändå medge att han hade fler lag o välja mellan innan han kom! Den ormen som orsakade det hela kom väldigt lindrigt undan i debatten. Iaf så har herrMelin gjort ett bra jobb med laget, de kan ingen ta ifrån honom. Men som du säger, han saknar nog "Röglehjärtat" (som han kanske fått om han stannat längre). Nu tar vi nya tag igen!
Hej alla Rögle Fans . Hoppas att Rögle vinner mot Hammarby och hoppas att vi ger våra killar riktigt tryck från läktaren .Så att vi kan hylla dem efter matchen
QP: Fattar faktiskt inte varför vi ska hylla mellin längre! Han vill inte stanna i klubben, ville det inte innan heller! Tog Rögle som en dålig räddningsplanka när han inte hade nåt annat! Vi som Röglefans tjatar hela tiden om "hjärta" något som Mellin inte visat för rögle, eftersom han hela tiden sagt att han vill ha en klubb i es. Låt vara att resultaten varit bra, om det säger jag inget, men herr Mellin har för lite röglehjärta för att jag ska hylla honom på söndag. Bara min åsikt
QP: Sakta i backarna, innan det här blir en hel hönsfarm av en sketen fjäder. Alla spekulationer kommer från dagens artikel i HD/NST, där det enda Lillis säger är "kul", på påståendet att han placerats i Rögle, samt att det är bra pendlingsavstånd till Ängelholm från Skanör. Sen har Aftonbladdret och TV4 spunnit vidare och tolkat fritt, som de brukar.
Hörde nåt på TV4 om Lillis precis, tyckte dom sa att han var klar! För dom tar väl inte upp bara ett rykte? Men jag kom in försent ska jag väl tillägga så jag hörde inte allt. Om det stämmer ere lugnt!
Stefan: Det finns andra, och viktigare, kriterer för hur man väljer hockeytränare än att de har tränat svenska elitserielag... Kompetens är ingen bristvara, och har man något attraktivt att erbjuda är jag säker på att kön av intressenter är lång. det är bara för RBK att välja!
då blir det svårare och svårare för Rögle att hitta nya tränare om man vill slippa "pestsmittade" tränare =) iaf om man skall kika efter de som tränar Elitserielag idag.
Stykna är då: Ulf Taavola Niklas Wikegård Per Bäckman Gunnar Johansson Timo Lahtinen
de har alla ett förflutet i MIF eller fortfarande är kvar där.
Annars kan ju Rögle vänta tills efter VM och se om en viss Hardy Nilsson blir tillgänglig? :D
I nästan varje intervju jag har läst om Melin så har han punkterat varje gång att det inte Mif som blir hans nästa klubb. Fräckt att han vet hur vi hade känt om han valt "den knarkade hönan"
Jaja, hoppas den nya tränaren blir klar snart så man slipper gå igenom alla tränare i hockey världen.
Stefan: Ja du Stefan, det är en ovanlig situation för oss RBK-fans att en eventuell flytt går åt detta hållet. Tidgare har det rört sig om Roger Hansson, Christer Abrahamsson och Stefan Elvenes därav de upprörda rösterna så Melin var på tal!! Det är väl en ingodd känsla vissa RBK-fans har bara att Percy öppnar plånboken och tar "vårt" folk. Men självklart har du en poäng i det du skriver...får man distans till saker och ting är det ibland bara att dra på smilbanden ;-)
men fy skam inte snå våran sportchef *snyft*, j-vla Röglepack kan ni inte skaffa er en egen tränare? Var det inte så ni sa men tvärtom när det snackades om Melin till MIF?
Skall ni inte köra igång med nä usch ingen j-vla rälig Miffare till Rögle eller dylikt nu? Notera att "Lillis" har varit i MIF i 5år och då kan han ju knappast vara nått för er?
Personligen så tror jag att "Lillis" skulle vara kanon för Rögle som tränare. Han är en etablerad tränare i Elitserien med landslagsmeriter, höjer rösten när det behövs vilket inte händer alltför ofta.
Självklart ser jag hellre att han stannar i MF som tränare eller sportchef men går han till Rögle så är det bara att gratulera till ett j-kligt bra tränarval.
Lycka till i Superallsvenskan
/Stefan
p.s ta inte för allvarligt på första raderna, det är skrivet med glimten i ögat (om ni inte förstod det så man slipper arga mail från uppretade supportrar :D ) d.s
Silly Season har tagit över i dödperioden, men nu är det snart dags igen. Två enormt viktiga veckor ligger framför oss. Undrar hur läget är i truppen? Alla friska och krya eller? Det har väl tränats en del under uppehållet, bara man inte "toktränat" som det gjordes senast vi hade Nygren i båset. Det kostade för mycket i playoff. Har Wolle lyckats konservera formen? Har Erikssons näsa läkt fast på rätt ställe och är Togges bångstyriga ljumskar under kontroll? Glöm inte hur det gick på Hovet. Payback-time på onsdag.
Hoppas verkligen att blir Brithen eller Lundh som tar över. Men man hade ju inte sagt nej till Eloranta eller McEwan. Luckner tycker jag däremot har en looser stämpel på sig. Har inte lyckats så värst bra i HV eller i Färjestad!
Måste passa på att ge Wennström en stor eloge för sitt målvaktspel det har hållt elitklass. Vill samtidigt be wennström om ursäkt för att jag inte trodde på honom innan SA startade, även om jag tycker att Jensa borde få stå en match nu!!
Både Lundh och Brithén verkar vara noga med att poängtera att de har ungefär samma ledarskapsstil som Melin (dagens artikel i HD/NST). Märkligt! Kan det vara en fingervisning om att vi kanske kommer att få se samma tränare mer än en säsong, för första gången sedan Bergkvist?
Jag tycker personligen inte att Lillis Lundh är det bästa alternativet för RBK.Han kommer från klubbar med näst intill obegränsade ekonomiska resurser och det är farligt.Med tanke på de pengar han harft tillgängliga och inte lyckats värva bättre än vad han har gjort i Malmö,är detta inget bra betyg.
Vilken är den värsta "missnöjeskastning", eller liknande du varit med om under din karriär som domare? Kunde ej hitta det rätta ordet, så det fick bli "missnöjeskastning". Behöver naturligtvis inte vara nån som kastat nåt.
Lillis Lundh är verkligen ett respekterat namn i hockeysverige och han har bl.a coachat Tre Kronor i två VM-turneringar och det är ju inte precis dåligt, han är nog en tränare som lockar till sig bra spelare också. Dessutom kunde han mycket väl tänka sig att träna Rögle.
Men det är intressant och veta vilken tränare Rögle diskuterar med för tillfället eftersom Brithen, Luckner och Lundh nekar till att ha varit i kontakt med Rögle.
Trogen: Självklart tycker jag att han är ett bra alternativ, verkar vara en lugn typ som har båda fötterna på jorden! Hoppas hellre på honom än Jim Brithén!
3april: Det är inte så konstigt, bägge klubbarna ville ha ett besked så fort som möjligt. Går man inte ut offentligt kommer det ändå fram på ett eller annat sätt, vilket inte gynnar någon. Nu vet RBK vad som gäller, och har god tid på sig att hitta en bra ersättare till skillnad mot förra säsongen. Det var tur att herrMelin ställde upp i alla fall, med så kort varsel. Vi var ju inte ensamma om förfrågan! Men det hela är mycket tråkigt, det håller jag med om. Nu gäller det att hitta en bra ersättare med visioner, och framförallt få kontinuitet på tränarfronten. En med hjärta för RBK som dessutom har spelarnas förtroende (redan innan han kommer). Hoppas det löser sig snabbt!
nickeman: Nej jag är inte dum i huvudet. Om du läste inlägget innan mitt och förstod mitt inlägg så... Sen att man ska gå ut och diskutera det med nån av dem är ju inte riktigt smart, eftersom de inte kan diskutera utan att använda våld. Att det är vi som är problemet, som inte vill ha några "hatord" mot roger melin (Vilket var det vi snackade om! om du inte förstod det) är ju lite konstigt. Vilken sida står du på egentligen? Visst behöver man inte ta upp att de bråkar, och det har vi inte gjort heller! Jag var orolig över hur De skulle reagera! Förstår du nu? ha det bra och lägg ner din energi på de som behöver den. MVH Hasse
Tycker som du 17srsen17RBK men jag vet till 100% att det är LHC som Melin valt.Verkar konstigt när man har två andra stabilare lag att välja emellan,kanske är det just utmaningen som gör att han har valt LHC ?
Patrik: Ja det ska bli riktigt skoj, tre poäng mot bajen och vi är med lite tur bland dom två främsta igen. Man får hoppas på fullsatt och ett underbart tryck på läktaren, kanske hyllningar av Melin också så att han kan göra ett fortsatt bra jobb i Rögle i lugn och ro.
Gött med hemmamatch på söndag igen, tre poäng mot Oskarshamn också så leder vi kanske serien igen.
Patrik: Precis nu börjar det bli jobbigt mer än en vecka sen man såg riktig hockey. Surrogatet Sweden hockey game är ju inget man blir tillfredställd av hockeymässigt möjligen sömnmässigt. Man tänker onsdag fullsatt och bara grönt och vitt på isen. Man börjar må bra på riktigt. Bara två dagar kvar.
Jag tror inte Roger Melin kommer att träna Linköping nästa säsong, utan jag tror det handlar om 3 andra klubbar. Nämligen HV 71,Leksand eller Södertälje.
Vad skall han i en skitklubb som Linköping att göra?
Nu börjar hockeyabstinensen bli jobbig. Onsdagens match mot HIF blir verkligen nyckeln till framgång. Revanschen för 59.58-målet måste ge ordentlig tändvätska åt iskrigarna + att visa oss och tränaren att Rögle är ett lag för elitserien! Käääämpa RBK
Alltid där: Bara en kommentar till detta med moderatorer: Att vi inte tar bort en tråd innebär inte att vi är passiva och struntar i saken. Ibland låter man tiden ha sin gång, och se om debatten självdör, ibland kan det hjälpa med ett kort inlägg om rättning i ledet osv. Dessutom förekommer det ibland att moderatorerna kontaktar skribenter, en del får t.o.m. varningar eller avstängningar. Detta att "frysa tråden" är inte möjligt, däremot kan enskilda inlägg plockas bort. Alternativet är att ta bort hela tråden, vilket kan vara negativt med tanke på att tråden kanske har 10 vettiga inlägg innan den spårar ur.
Alltid där: Jag hade funderingar på att stoppa tråden. Men efter att ha läst igenom den ett antal gånger så kom jag fram till att där inte riktigt var något i den som gjorde att jag ville stoppa den. Klart att man måste moderar ibland men det ska vara med måtta. Detta är en gästbok där folk ska få yttra sig i inom vissa ramar. Godtycklig moderering är inget bra (anser jag iallafall). Bättre att folk tar sitt förnuft till fånga o struntar i att svara på trådar som denna, på så sätt så kommer tråden att (förhoppningsvis att självdö). Andra alternativet är att, som jag har gjort nedan, be folk om att lägga ner diskussionen. Vi får se vad som hjälper.
Mygel: Jag tycker Ni moderatorer borde ta ett större ansvar och stoppa dessa trådar på ett tidigt stadium istället för att ta upp debatten här. Gör det gärna i ett personligt svar till de som drar igång detta snack gång på gång.
I reglerna för för detta forum står att som exempel på olämpligt är spammning, personangrepp eller rent skitsnack. Mycket av detta tycker jag faller under skitsnack så bort med det.
Charliejfz: Känns som ni vet hur man slår oss. Såg inte matchen. Reste med bil o lyssnade på radion. Där sa de att FBK hade svårt att komma upp i anfall. Ni vet tydligen hur man stänger ner oss. Grattis till vinsten.
båda blir ju snart lediga.
Hälsningar
Jan-Åke