Mygel: Trågigt med Casparsson men vi får hoppas att den långa väntan på nyförvärvens namn innebär att det är många som vill till klubben och att vi får riktigt bra spelare som verkligen förstärker och inte bara fyller ut en plats.
Jag tycker att vi inte ska skruva upp alla förväntingar på vårt Kära RBK men och det är ju aldrig fel att komma två eller tre så vi slipper alla höga förväntingar men nu väntar vi tills alla nyförvärv. Nu hoppas vi att truppen blir klar denna vecka sen börjar vi laddingen inför alla trevliga tränings matcher och i september när det roliga äntlingen börjar men nu är det bara att gå ut i solen och njuta och drömma sig bort till andra ställen................... RBK 4 Ever
Att tippa hur en serie ska sluta, när den inte ens BÖRJAR förrän om drygt fyra månader, känns som en smuuuuula overkill ;-) I synnerhet som trupperna är långt ifrån spikade ännu. Tänk, det räckte med ett bra tränarnamn + lite rykten i tidningarna, så upphöjer vi oss själva till solklara seriefavoriter som ska springa igenom den södra serien a la Leksand 01-02. Det är allt lite synd om de som börjar skaka av abstinens redan nu. Njut av våren och sommaren, så blir den fan så mycket kortare :-) Det lär väl skramla in några fler namn i truppen snart?
Jaja, nu när man sitter här och läser om vilka nyförvärv alla klubbar börjar få osv kan man inte låta bli att börja fundera på hur serien slutar. Visst lite tidigt att spekulera i det nu men Min tippning ser iaf ut nått i den här stilen:
Dj RBK: Jag förstår inte hur ni orkar ha en diskussion om Strandberg, jag tyckte inte att han gjorde ngn speciellt bra, det enda målet han gjort som jag kommer i håg var Tingsryd borta (1-2)..... Jag tror att han är bytesbar.
Jag hajar inte varför de inte vill ha Strandberg kvar han skjuter ju som en häst sparkar och vem vill ha ett lår skott från hans bössa och sen tycker jag också att RFN ska komma tillbaka ni som gjorde den sidan är världs bäst snälla kan ni inte fortsätta. Och alla till hallen i vinter så går vi till ES och så tar vi SM glud om tre år ALLA TILL LADAN I VINTER HELA LADAN SKA VARA FULL HELA VINTER LÅNG OCH SÅHEJAR VI FRAM PÅGARNA TILL ES RBK 4 EVER
Belix: Jag tror att det Fransson menade var att Micke J är en liten Aronsson medtanke på hur många klubbar han har lirat i. Det är ett mycket stort plus om en spelare kan uppvisa någon form av klubbkänsla. Det är inte så där vanligt nu för tiden, men Micke J har definitivt inte det.
Fransson: Håller inte med dig vi måste acceptera att dom flesta som sysslar med elitidrott försöker göra det på så hög nivå som det är möjligt. Och kan Micke spela i elitserien så väljer han säkert det för sin egen del. Att få spelare att frivilligt spela en eller fler divitioner under sin kapacitet är det troligen plånboken som fått bestämma.
Knylan: Om "Crippe" älskar öl, så skulle han ju göra helt rätt i att flytta ner till oss på plattlandet. 20 minuters plaskande på vattnet och du kan köpa 30 flaskor Hof (inget licensbryggt piss här inte) för 150 spänn, inklusive pant. Himmelrike för ölälskare, trist för de som inte har möjligheten ;-)
Så länge Micke J har anbud från elitserieklubbar är det nog tveksamt om han är intresserad av att flytta "hem" till Ängelholm. Om detta högst naturliga beteende kvalificerar honom till att kallas "kräk", är väl upp till var och en att bedöma. Jag anser det inte.
Får vi han är det ett kap!! En lirare. Men däremot tycker jag inte Norgren och Nordstrand låter allt för roligt , trodde nog de skulle bli nåt intressantare. Varför får inte Strandberg nytt kontrakt?? De e ju helt otroligt en sån spelare finns de ju inte så gottom precis (hårdskjutande högerskyttar) tycker Strandberg utvecklade sitt defensiva spel bra i år. Släpp Hultgren istället för han gjorde ju ingen glad i år alla fall. Men de klart han fick ju knappt chansen heller men Strandberg är en bättre back overall! Sen angående målvakt tycker ja man ska ta Ola. Lika bra som Jensen fast yngre. Har varit väldigt duktig i Mörrum när han spelat där.
Fransson: Jag vet inte, tveksamt, han har ju hoppat runt en massa men han gick ju rätt bra i elitserien ifjol. frågan är dock: tror ni Rögle försöker få hem honom eller är man trött på hans flängande?
Fransson: det låter som två intressanta backar med lite elitserierutin. Jag hoppas man skriver två-års kontrakt med de nyförvärven som kommer. Konstigt att där inte stod något om de två tilltänkta forwardsen. Jag hoppas vi får någon riktig notorisk målskytt. Tror ni RBK försöker få tillbaka Michael Johansson från AIK? Alla till Halmstad i augusti för att stötta vårt kära RBK
Christoffer Norgren och Joakim Nordstrand från LHC, två intressanta spelare som Rögle varit i kontakt´med och båda verkar intresserade, enligt dagens NST Norgren säger att han och Rögle ska höras under helgen Nordstrand har ett år kvar på sitt kontrakt med LHC, men konkurennsen är stenhård och av de klubbar som hört av sig till honom, så är nog Rögle den mest intressante.
JOAKIM NORDTRAND: Född: 1976-07-14 i Huddinge Längd: 180 cm Vikt: 81 kg Moderklubb: Huddinge IK Yrke: Ishockeyspelare Landskamper (A/B/J): 0 st / 0 st / 0 st Säsonger i LHC: 0 st Matcher i LHC: 0 st
SÄSONG FÖRENING SERIE GP G A P PM 1994-95 Huddinge IK Div 1 Ö 1 0 0 0 0 1995-96 Huddinge IK Div 1 Ö 1 0 1 1 2 1996-97 IFK Tumba Div 2 Ö-B 32 8 12 20 - 1997-98 IFK Tumba Div 1 Ö 32 2 5 7 50 1998-99 Tumba/Botkyrka IK Div 1 Ö 24 5 4 9 39 1999-00 Bofors IK Allsv S 46 6 11 17 90 2000-01 Bofors IK Allsv S + Supera 42 16 8 24 78
CHRISTOFFER NORGREN Född: 1974-07-02 i Umeå Längd: 188 cm Vikt: 103 kg Moderklubb: Nordmalings IF Yrke: Ishockeyspelare Landskamper (A/B/J): 0 st / 0 st / 0 st Säsonger i LHC: 1 st Matcher i LHC: 45 st
SÄSONG FÖRENING SERIE GP G A P PM 1992-93 IF Björklöven Div 1 N 2 0 0 0 0 1993-94 Tegs SK Div 2 N-A 20 6 14 8 9 1994-95 Tegs SK Div 2 N-A 18 3 2 5 10 1995-96 Tegs SK Div 2 N-A 26 7 5 12 24 1996-97 Tegs SK Div 1 N 30 5 3 8 30 1997-98 Husums IF Div 1 N 17 0 4 4 30 1997-98 Västerviks IK Div 1 S 11 0 0 0 18 1998-99 IFK Arboga Div 1 + Allsv 42 5 11 16 54 1999-00 Mora IK Div 1 + Allsv + Playoff 50 3 6 9 26 2000-01 Linköpings HC Allsv S + Supera + Kvals 45 2 8 10 26
För övrigt står i NST att Jensen och Ola Nillson har båda blivit kontaktade av Rögle och båda är intresserade..Detta betyder att Wolle lämnar vår grön-vita klubb och Strandbergs vara eller icke vara i Rögle-tröjan är fortfarande oviss, det ser ut som om han lämnar....
Min mening är att Rögle bör ta Norgren och Jensen och även ta kontakt med Chris Govedaris, som inte får nytt konktrakt med Leksand...
Tilläggas bör nog också att Crippe är en erkänd ölälskare och att han uttalande kan göras mindre och mindre trovärdigt, men chansen finns ju att det är sant.
Har idag fått höra rykten som gör gällande att Timrå IK:s snart 22-årige forward Christian "Chrippe" Söderström ska vara aktuell. Om det är sant ska jag absolut vara osagt men jag var på TIK Supporterklubbs årsfest och Söderström var också där. Sen så berättade den som jag fick höra det av att det var Söderström själv som hade sagt det.
Kan ju för övrigt tillägga om detta är sant att Rögle isåfall har gjort en väldigt bra värvning, Christian gjorde en otroligt bra höstsäsong och Peo Larsson tyckte då att Crippe mycket väl vara aktuell i Tre Kronor. Söderström är en sån spelare som kan göra i princip vad som helst med pucken, många sevärda trollkonster har vi genom åren fått se i Timrå.
Men jag skulle bli mycket förvånad om han väljer allsvenskan och Rögle med tanke på hans kapacitet och att han haft anbud från Luleå Hockey bl.a. Han har TIK som moderklubb och har spelat där hela livet så han vill ha omväxling nu.
rbkfan: De har bytat tillbaka till den gamla nu...
Min polare, "Junior", hade en bra åsikt om att Rögle borde göra ngt åt sina matchtröjor, inte för att de är fula ,men bara göra ngt annorlunda med dem, alltså inte helt gröna, tack
Mygel: Kan inte hålla med att den gråa bakgrunden är snygg. Den passar defintnitvt inte in där. Speciellt inte när man har grå länkfärg på vissa länkar!
Jag tycker det är fegt att gå ut och säga att SA är målet. Det är bara en ursäkt varför man missar Kvalserien. "Men målet var ju bara SA" Nä upp med målet. Spelarna ska inte känna sig nöjda med att gå till SA.
Kvalserien ska vara målet. Så mycket bättre är inte dom andra lagen.
Här finns en spelare som man kan säga gör lite poäng.
Chris Govedaris.
948 matcher 472mål 463 assist 936 poäng.
I NHL/AHL/IHL/OHL/Tyska första liga/Leksand
Hoppas Rögle är med och jakten på den spelaren nu när han lämnar Leksand.
Mygel: Kan inte annat än hålla med dig om att vi måste tagga ner förväntningarna. Vi måste se till spelarmatrialet som finns under kontrakt just nu. Kan kanske räcka till kvalserien med lite tur. Men iochförsig vi väntar ju på fyra nyförvärv som ska till truppen. Med rätt spelare så kan det bli en riktigt trevlig vår 2003.Om nu inte Melin har tänkt snöra på sig skriskorna så bör vi vänta med allt för stora förhoppningar innan vi ser hur truppen gestaltar sig.
Jonas: Du har helt rätt som vanligt :). Det var dock inte bara AB som slängde ur sig grodan. Även SVT text sa att Rögle denna säsong satsade mot elitserien. Saken är bara det att jag kan se framför mig hur GB:n översvämmas av de personer som bara är här när det går o klaga, när Rögle våren 2003 inte har tagit sig upp till ES. Då kommer det antagligen gnällas högljudt om att vi inte tog oss till ES som det var utlovat etc etc. Målsättningen är fortfarande SA och kvalserien är ett plus, enligt min uppfattning. Truppen är, i nuläget, inte tillräckligt stark för något annat.
OE: snyggt med den gråa bakgrunden på hemsidan. Har du någon aning om när du tror att arkivet kan tänkas vara klart?
Mygel: Det där med "hårdsatsande Rögle" var nog lite av en tidningsanka i AB. Att det dock satsas, framgår väl med all tydlig önskvärdhet i och med Melins ankomst. Att han sen inte hymlar med målsättningarna tycker jag inte gör något. Bättre med raka puckar än snirklande och bökande i sarghörnen s.a.s.
Hmm jag tycker att det är en lite väl snabb vändning att gå från att vara ett lag som siktar på SA till att vara ett lag som hårdsatsar på elitserien, bara på grund av tränaren. Överallt beskrivs det att Rögle hårdsatsar och siktar på att ta klivet upp i år. Detta endast för att Melin har kommit. Vad jag vet så har man inte hårdsatsat på spelarsidan (ännu..). Jag trodde att man skulle ha samma målsättning som alla andra år. I nuläget är truppen lite väl tunn för att satsa mot ES, eller vad tycker ni? Det är kul om man satsar mot ES, självklart, men det blir desto större smäll oxå om inte förväntningarna infrias. Melin är en kanonvärvning, men bara för att vi fick honom går vi inte upp i elitserien igen :)
Belix: Jo jag håller med. Vad jag har hört av en AIKare som jag pratat med på nätet vill han inget hällre än att man satsar på sina egna spelare..och det kan gå.
AIKs J20 lag vann den norra gruppen i J20 SuperElit..
rbkfan: Precis det var ju en perfekt lösning hyr sex och sparka dom halvägs in på året. Vi ska vara tacksamma för att ungdomsverksamheten i Rögle är så stabil att ungtupparna kunde rädda oss kvar i seriesystemet
nicke: Vad i all världen ska AIK ha en tränare till med tanke på att truppen består av en spelare. Han kommer åtminstone få jobba hårt om dom ska köra två mål på träningen :-).
Jag är lite förrvirrad gällande målvakten, hade man inte erbjudit Wennström ett nytt kontrakt utan klausulen om han blir skadad. I gårdagens kvällsposten ryktas det om Ola Nilsson eller Fredrik Jensen, någon som vet om RBK dragit tillbaka kontrakts-förslaget till Wennström?
Visst är det skönt att nästan alla förändringar som sker är till det bättre.Åtminstone med lite distans till det hela. Det enda som stör just nu är väl att om avhoppet eller sveket från Jannes sida kommit tidigare hade ännu fler spelare varit lediga och intresserade av att spela i vår anrika förening. Jag hoppas verkligen att Melin trivs och vill vara kvar som tränare i flera år. Så det blir en stabil ledning i båset. Jag menar att en så etablerad tränare som Melin lockar till sig ännu bättre spelare än en ganska anonym som trots allt Vortuba är. Nu är det bara några efterlängtade riktigt bra spelarnyförvärv sen kan man lägga sig i hängmattan och längta till dom första träningsmatcherna med förväntan. MVH Belix