1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Rögle BK

SHL · 27183 inlägg · 5186 ämnen
« · 89357 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

cannerheim
hur går det med kim cannerheim i ssk e han fortfarnade aktuell eller?

Sv: Casparsson
Mygel: Trågigt med Casparsson men vi får hoppas att den långa väntan på nyförvärvens namn innebär att det är många som vill till klubben och att vi får riktigt bra spelare som verkligen förstärker och inte bara fyller ut en plats.

Casparsson
Casparsson skrev på ett nytt kontrakt med Linköping idag. Så det blidde inget med honom.

Jag håller med
Jag tycker att vi inte ska skruva upp alla förväntingar på vårt Kära RBK men och det är ju aldrig fel att komma två eller tre så vi slipper alla höga förväntingar men nu väntar vi tills alla nyförvärv.
Nu hoppas vi att truppen blir klar denna vecka sen börjar vi laddingen inför alla trevliga tränings matcher och i september när det roliga äntlingen börjar men nu är det bara att gå ut i solen och njuta och drömma sig bort till andra ställen...................
RBK 4 Ever

Sv: Målvakt
Quakaren: Kan ju bara ge ett hett tips, Manne Fredriksson Tranås fd. målvakt är utan klubb. Jävligt stabil målvakt, var på g till Linköping i år.

Sjöberg
Sjöberg är klar för Sundsvall. Hade varit kul om han hade fått tjänstledigt nästa säsong och kommit tillbax :)

Sv: Nästa säsong
Att tippa hur en serie ska sluta, när den inte ens BÖRJAR förrän om drygt fyra månader, känns som en smuuuuula overkill ;-)
I synnerhet som trupperna är långt ifrån spikade ännu.
Tänk, det räckte med ett bra tränarnamn + lite rykten i tidningarna, så upphöjer vi oss själva till solklara seriefavoriter som ska springa igenom den södra serien a la Leksand 01-02.
Det är allt lite synd om de som börjar skaka av abstinens redan nu. Njut av våren och sommaren, så blir den fan så mycket kortare :-)
Det lär väl skramla in några fler namn i truppen snart?

1) Rögle
2) Bofors
3) Mora
4) Troja
5) Tranås
6) Tingsryd
7) Halmstad
8) Arboga
9) Örebro
10) Oskarshamn
11) Mörrum
12) Nybro

Bara så att alla vet =)

Mitt tips:

1) Rögle
2) Mora
3) Bofors
4) Troja
5) Tranås
6) Arboga
7) Oskarshamn
8) Örebro
9) Halmstad
10) Tingsryd
11) Nybro
12) Mörrum

Allt annat än serieseger är skandal som serien ser ut. Nej så här blir serien

1) Rögle
2) Bofors
3) Mora
4) Oskarshamn
5) Arboga
6) Tranås
7) Örebro
8) Halmstad
9) Troja
10) Mörrum
11) Tingsryd
12) Nybro

Quakaren:

Jag skulle i alla fall inte tippa Arboga sist!

Nästa säsong
Jaja, nu när man sitter här och läser om vilka nyförvärv alla klubbar börjar få osv kan man inte låta bli att börja fundera på hur serien slutar. Visst lite tidigt att spekulera i det nu men Min tippning ser iaf ut nått i den här stilen:

1 ) Bofors
2 ) Rögle
3 ) Mora
4 ) Troja
------------
5 ) Tranås
6 ) Halmstad
7 ) Oskarshamn
8 ) Tingsryd
9 ) Örebro
10) Nybro
------------
11) Mörrum
12) Arboga

Med två bra målvakter kan man komma långt. Bra målvakter blir viktigare o viktigare ju längre serien löper.

Hoppas att Rögle köper Fredrik Jensen från Linköping han är bra målvakt han har spelat i Elitserien, han är bättre än Ola Nilsson är i alla fall .

Sv: Norgren och Nordstarnd
Jag tror att dom kan blir bra, nyförvärv till Rögle för dom är bra backar dom har lite Elitserie rutin i sig.

Sv: Strandberg kvar
Dj RBK: Jag förstår inte hur ni orkar ha en diskussion om Strandberg, jag tyckte inte att han gjorde ngn speciellt bra, det enda målet han gjort som jag kommer i håg var Tingsryd borta
(1-2).....
Jag tror att han är bytesbar.

Strandberg kvar
Jag hajar inte varför de inte vill ha Strandberg kvar han skjuter ju som en häst sparkar och vem vill ha ett lår skott från hans bössa och sen tycker jag också att RFN ska komma tillbaka ni som gjorde den sidan är världs bäst snälla kan ni inte fortsätta.
Och alla till hallen i vinter så går vi till ES och så tar vi SM glud om tre år ALLA TILL LADAN I VINTER HELA LADAN SKA VARA FULL HELA VINTER LÅNG OCH SÅHEJAR VI FRAM PÅGARNA TILL ES
RBK 4 EVER

Belix: Jag tror att det Fransson menade var att Micke J är en liten Aronsson medtanke på hur många klubbar han har lirat i. Det är ett mycket stort plus om en spelare kan uppvisa någon form av klubbkänsla. Det är inte så där vanligt nu för tiden, men Micke J har definitivt inte det.

Fransson: Håller inte med dig vi måste acceptera att dom flesta som sysslar med elitidrott försöker göra det på så hög nivå som det är möjligt. Och kan Micke spela i elitserien så väljer han säkert det för sin egen del. Att få spelare att frivilligt spela en eller fler divitioner under sin kapacitet är det troligen plånboken som fått bestämma.

Sv: Christian Söderström till Rögle?
Knylan:
Om "Crippe" älskar öl, så skulle han ju göra helt rätt i att flytta ner till oss på plattlandet. 20 minuters plaskande på vattnet och du kan köpa 30 flaskor Hof (inget licensbryggt piss här inte) för 150 spänn, inklusive pant.
Himmelrike för ölälskare, trist för de som inte har möjligheten ;-)

Så länge Micke J har anbud från elitserieklubbar är det nog tveksamt om han är intresserad av att flytta "hem" till Ängelholm.
Om detta högst naturliga beteende kvalificerar honom till att kallas "kräk", är väl upp till var och en att bedöma. Jag anser det inte.

Söderström
Får vi han är det ett kap!! En lirare. Men däremot tycker jag inte
Norgren och Nordstrand låter allt för roligt , trodde nog de skulle bli nåt intressantare.
Varför får inte Strandberg nytt kontrakt?? De e ju helt otroligt en sån spelare finns de ju inte så gottom precis (hårdskjutande högerskyttar) tycker Strandberg utvecklade sitt defensiva spel bra i år. Släpp Hultgren istället för han gjorde ju ingen glad i år alla fall. Men de klart han fick ju knappt chansen heller men Strandberg är en bättre back overall!
Sen angående målvakt tycker ja man ska ta Ola. Lika bra som Jensen fast yngre. Har varit väldigt duktig i Mörrum när han spelat där.

Fransson: Jag vet inte, tveksamt, han har ju hoppat runt en massa men han gick ju rätt bra i elitserien ifjol. frågan är dock: tror ni Rögle försöker få hem honom eller är man trött på hans flängande?

Fransson: det låter som två intressanta backar med lite elitserierutin. Jag hoppas man skriver två-års kontrakt med de nyförvärven som kommer. Konstigt att där inte stod något om de två tilltänkta forwardsen. Jag hoppas vi får någon riktig notorisk målskytt. Tror ni RBK försöker få tillbaka Michael Johansson från AIK?
Alla till Halmstad i augusti för att stötta vårt kära RBK

Norgren och Nordstarnd
Christoffer Norgren och Joakim Nordstrand från LHC, två intressanta spelare som Rögle varit i kontakt´med och båda verkar intresserade, enligt dagens NST
Norgren säger att han och Rögle ska höras under helgen
Nordstrand har ett år kvar på sitt kontrakt med LHC, men konkurennsen är stenhård och av de klubbar som hört av sig till honom, så är nog Rögle den mest intressante.

JOAKIM NORDTRAND:
Född: 1976-07-14 i Huddinge
Längd: 180 cm
Vikt: 81 kg
Moderklubb: Huddinge IK
Yrke: Ishockeyspelare
Landskamper (A/B/J): 0 st / 0 st / 0 st
Säsonger i LHC: 0 st
Matcher i LHC: 0 st

SÄSONG FÖRENING SERIE GP G A P PM
1994-95 Huddinge IK Div 1 Ö 1 0 0 0 0
1995-96 Huddinge IK Div 1 Ö 1 0 1 1 2
1996-97 IFK Tumba Div 2 Ö-B 32 8 12 20 -
1997-98 IFK Tumba Div 1 Ö 32 2 5 7 50
1998-99 Tumba/Botkyrka IK Div 1 Ö 24 5 4 9 39
1999-00 Bofors IK Allsv S 46 6 11 17 90
2000-01 Bofors IK Allsv S + Supera 42 16 8 24 78

CHRISTOFFER NORGREN
Född: 1974-07-02 i Umeå
Längd: 188 cm
Vikt: 103 kg
Moderklubb: Nordmalings IF
Yrke: Ishockeyspelare
Landskamper (A/B/J): 0 st / 0 st / 0 st
Säsonger i LHC: 1 st
Matcher i LHC: 45 st

SÄSONG FÖRENING SERIE GP G A P PM
1992-93 IF Björklöven Div 1 N 2 0 0 0 0
1993-94 Tegs SK Div 2 N-A 20 6 14 8 9
1994-95 Tegs SK Div 2 N-A 18 3 2 5 10
1995-96 Tegs SK Div 2 N-A 26 7 5 12 24
1996-97 Tegs SK Div 1 N 30 5 3 8 30
1997-98 Husums IF Div 1 N 17 0 4 4 30
1997-98 Västerviks IK Div 1 S 11 0 0 0 18
1998-99 IFK Arboga Div 1 + Allsv 42 5 11 16 54
1999-00 Mora IK Div 1 + Allsv + Playoff 50 3 6 9 26
2000-01 Linköpings HC Allsv S + Supera + Kvals 45 2 8 10 26

För övrigt står i NST att Jensen och Ola Nillson har båda blivit kontaktade av Rögle och båda är intresserade..Detta betyder att Wolle lämnar vår grön-vita klubb och Strandbergs vara eller icke vara i Rögle-tröjan är fortfarande oviss, det ser ut som om han lämnar....

Min mening är att Rögle bör ta Norgren och Jensen och även ta kontakt med Chris Govedaris, som inte får nytt konktrakt med Leksand...

Knylan: På din beskrivning så tackar vi inte nej till honom. Vi har ju fått fina intryck av TIK spelare i form av Sjöberg :)

Tilläggas bör nog också att Crippe är en erkänd ölälskare och att han uttalande kan göras mindre och mindre trovärdigt, men chansen finns ju att det är sant.

Christian Söderström till Rögle?
Har idag fått höra rykten som gör gällande att Timrå IK:s snart 22-årige forward Christian "Chrippe" Söderström ska vara aktuell. Om det är sant ska jag absolut vara osagt men jag var på TIK Supporterklubbs årsfest och Söderström var också där. Sen så berättade den som jag fick höra det av att det var Söderström själv som hade sagt det.

Kan ju för övrigt tillägga om detta är sant att Rögle isåfall har gjort en väldigt bra värvning, Christian gjorde en otroligt bra höstsäsong och Peo Larsson tyckte då att Crippe mycket väl vara aktuell i Tre Kronor. Söderström är en sån spelare som kan göra i princip vad som helst med pucken, många sevärda trollkonster har vi genom åren fått se i Timrå.

Men jag skulle bli mycket förvånad om han väljer allsvenskan och Rögle med tanke på hans kapacitet och att han haft anbud från Luleå Hockey bl.a. Han har TIK som moderklubb och har spelat där hela livet så han vill ha omväxling nu.

Lycka till kommande säsong.

Sv: Officiella
rbkfan: De har bytat tillbaka till den gamla nu...

Min polare, "Junior", hade en bra åsikt om att Rögle borde göra ngt åt sina matchtröjor, inte för att de är fula ,men bara göra ngt annorlunda med dem, alltså inte helt gröna, tack

hata sommaren!!!!!!!!!!!

Mygel: Kan inte hålla med att den gråa bakgrunden är snygg.
Den passar defintnitvt inte in där. Speciellt inte när man har grå länkfärg på vissa länkar!

Byta det tack!

Jag tycker det är fegt att gå ut och säga att SA är målet. Det är bara en ursäkt varför man missar Kvalserien. "Men målet var ju bara SA"
Nä upp med målet. Spelarna ska inte känna sig nöjda med att gå till SA.

Kvalserien ska vara målet. Så mycket bättre är inte dom andra lagen.

Här finns en spelare som man kan säga gör lite poäng.

Chris Govedaris.

948 matcher 472mål 463 assist 936 poäng.

I NHL/AHL/IHL/OHL/Tyska första liga/Leksand

Hoppas Rögle är med och jakten på den spelaren nu när han lämnar Leksand.

Mygel: Kan inte annat än hålla med dig om att vi måste tagga ner förväntningarna. Vi måste se till spelarmatrialet som finns under kontrakt just nu. Kan kanske räcka till kvalserien med lite tur. Men iochförsig vi väntar ju på fyra nyförvärv som ska till truppen. Med rätt spelare så kan det bli en riktigt trevlig vår 2003.Om nu inte Melin har tänkt snöra på sig skriskorna så bör vi vänta med allt för stora förhoppningar innan vi ser hur truppen gestaltar sig.

Officiella
Jonas: Du har helt rätt som vanligt :). Det var dock inte bara AB som slängde ur sig grodan. Även SVT text sa att Rögle denna säsong satsade mot elitserien. Saken är bara det att jag kan se framför mig hur GB:n översvämmas av de personer som bara är här när det går o klaga, när Rögle våren 2003 inte har tagit sig upp till ES. Då kommer det antagligen gnällas högljudt om att vi inte tog oss till ES som det var utlovat etc etc. Målsättningen är fortfarande SA och kvalserien är ett plus, enligt min uppfattning. Truppen är, i nuläget, inte tillräckligt stark för något annat.

OE: snyggt med den gråa bakgrunden på hemsidan. Har du någon aning om när du tror att arkivet kan tänkas vara klart?

Sv: Hårdsatsning
Mygel:
Det där med "hårdsatsande Rögle" var nog lite av en tidningsanka i AB. Att det dock satsas, framgår väl med all tydlig önskvärdhet i och med Melins ankomst.
Att han sen inte hymlar med målsättningarna tycker jag inte gör något. Bättre med raka puckar än snirklande och bökande i sarghörnen s.a.s.

Roger Melin
Hur kunde AIK missa Roger Melin ??

Svar. För att Roger insåg att AIK Hockey är ett stort
skämt.

Hälsningar
Jan-Åke

Såg att Wennström står på SICO`s hemsida nu. Det har han inte gjort innan.

Torpeder
Synd att Hardy har missat torpeden Starck, han hade lätt satt en av straffarna ikväll;-)

Sv: Hårdsatsning
Mygel: Som jag skrev för ett tag sedan.
Jag tror att Nordstrand har lovat Melin ett och annat.

För jag tror inte han väljer bort Aik (Där hans dotter bor) för Rögle som siktar på SA.

Jag är helt säker på att Nordstrand och Melin har satt upp målet Kvalserien. Plus att jag tror att vi kan vänta oss 2-3 riktigt duktiga spelare snart.

Nordstrand berättade i Kvällsposten att Melin säkert kan locka en hel del "namn" till Rögle.

Hårdsatsning
Hmm jag tycker att det är en lite väl snabb vändning att gå från att vara ett lag som siktar på SA till att vara ett lag som hårdsatsar på elitserien, bara på grund av tränaren. Överallt beskrivs det att Rögle hårdsatsar och siktar på att ta klivet upp i år. Detta endast för att Melin har kommit. Vad jag vet så har man inte hårdsatsat på spelarsidan (ännu..). Jag trodde att man skulle ha samma målsättning som alla andra år. I nuläget är truppen lite väl tunn för att satsa mot ES, eller vad tycker ni? Det är kul om man satsar mot ES, självklart, men det blir desto större smäll oxå om inte förväntningarna infrias. Melin är en kanonvärvning, men bara för att vi fick honom går vi inte upp i elitserien igen :)

Sv: AIK
Belix: Jo jag håller med. Vad jag har hört av en AIKare som jag pratat med på nätet vill han inget hällre än att man satsar på sina egna spelare..och det kan gå.

AIKs J20 lag vann den norra gruppen i J20 SuperElit..

ska bli intresant och se hur de löser det här..

rbkfan: Precis det var ju en perfekt lösning hyr sex och sparka dom halvägs in på året. Vi ska vara tacksamma för att ungdomsverksamheten i Rögle är så stabil att ungtupparna kunde rädda oss kvar i seriesystemet

Belix: De kan ju alltid göra som Rögle, köpa 6 finlänadare på postorder..=)..

nicke: Vad i all världen ska AIK ha en tränare till med tanke på att truppen består av en spelare. Han kommer åtminstone få jobba hårt om dom ska köra två mål på träningen :-).

AIK
Det ser lite tungt ut för Gnaget.
Kolla in länken.
Där står bland annat om att dom inte lyckades få Melin utan han gick till hårdsatsande Rögle;-)

Hackborn1: Wennström vill inte stanna.. Han blev piss off på det första kontrakt´s erbjudandet han fick

Målvakt
Jag är lite förrvirrad gällande målvakten, hade man inte erbjudit Wennström ett nytt kontrakt utan klausulen om han blir skadad. I gårdagens kvällsposten ryktas det om Ola Nilsson eller Fredrik Jensen, någon som vet om RBK dragit tillbaka kontrakts-förslaget till Wennström?

Jan Votruba
Är det ingen som vet varför Votruba stack?

Hoppas nu att man värvar nårra riktiga klasspelare typ Casparsson och Micke.

Leksand.........
Läste på Leksand´s hemsida att Chris Govedaris ska lämna.
Tänk och fixa Ahlberg och Govedaris..
Det vore Mumma.

Jag tror att Nordstrand har lovat Melin ett och annat. Annars hade han inte kommit.

Höghastighetshockey
Läser att Melin vill att det ska spelas höghastighetshockey. Underbar musik för ett Röglefans. Denna onsdag har bara glada besked. Belix

Förändringar
Visst är det skönt att nästan alla förändringar som sker är till det bättre.Åtminstone med lite distans till det hela. Det enda som stör just nu är väl att om avhoppet eller sveket från Jannes sida kommit tidigare hade ännu fler spelare varit lediga och intresserade av att spela i vår anrika förening.
Jag hoppas verkligen att Melin trivs och vill vara kvar som tränare i flera år. Så det blir en stabil ledning i båset. Jag menar att en så etablerad tränare som Melin lockar till sig ännu bättre spelare än en ganska anonym som trots allt Vortuba är. Nu är det bara några efterlängtade riktigt bra spelarnyförvärv sen kan man lägga sig i hängmattan och längta till dom första träningsmatcherna
med förväntan. MVH Belix

« · 89357 · »