Bara lite egna desperata funderingar på värvningsfronten, men jag tror att RBK tillsammans med en hel del andra klubbar tänker på ekonomin ett par år framåt. Klubbarna måste ju godkännas eko- nomiskt för fortsatt spel i ex.vis allsvenskan. Spelarna vill ju ha så så hög lön som möjligt och de bästa går ju först och får vad de vill ha, men så har vi en del som vill spela så "högt" som möjligt och och går på "try out" kontrakt, både i E.S och utomlands. När seriestart närmar sig eller strax efter så tackar många klubbar nej till spelaren, som då måste söka sig till en "lägre division" och blir då billigare för klubbarna ex.vis i A.S. Tittar man på dessa klubbar så är det många som saknar fullt lag i både norr o söder och det var länge sedan det har sett så "ofärdigt" ut, så sent! Så jag tror att det är en medveten taktik från klubbarna att vara kalla och ligga lågt för att pressa de kvarvarande spelarnas lönekrav. Sam- tidigt som spelaren är glad för att få någonstans att spela i "sista minuten". Att de sen vållar smärre "breakdowns" för fansen är ju både på gott och ont, intresset hålls vid liv!!Så rävspelet fortsätter, men jag tror ändå att det löser sig till RBK:s och vårt bästa. Vi har ju redan en bra trupp, och det är BARA!! 2 som fattas. Men jag har en dröm och det är att RBK vågar ta hit 1 eller 2 college-spelare i bra klass, just bara för deras inställning!!!! (och drömma får man ju göra utan att det kostar något) SÅ HÅLL UT GUBBAR!!!!!!!!
QP: *skrattar* det var ju skitbra, med länken..fast nu blir jag snart trött på att inte få veta ett skit. blir det flera nyförvärv..eller ska det fyllas på underifrån? kan inte förstå att vissa klubbar kan värva kända spelare, men inte Rbk..det är ju ingen större idé att värva unga lovande spelare om det aldrig ska satsas, då har vi bara en lönekostnad och sen drar dom till första bästa elitserielag....
Jag uppfattar det som att rögle bara letar efter spelare som är 20 år och inte platsar i ett elitserielag.
Det finns många duktiga spelare utomlands. Det finns många duktiga spelare i Rögle´s serie. I Norra serien. Och varför inte värva något rutinerad spelare. Det krävs en hel del rutin när man kommer till SA/Kvalserien
nicke: Jag har hela tiden haft det i tanken, att det är en fejk! Det kom ju när många här inne var som mest ivriga över att det inte hände någonting. Är rädd att det blir som förra säsongen, att två spelare värvas i panik! Som sjöberg och engström i förra säsongen. Hittar man inga, låt t.ex. Skugge ta platsen istället,,
Läste ni om forwarden i HD idag??? Väntade bara på att det skulle komma, det var ju någon här inne som sade att det kanske bara var fejk. Det skulle inte förvåna mig om det var så.
Jag tror inte någon vet något om den "hemliga Forwarden", inte ens ledningen: LN bara "dimmade" för att få tyst på oss, men dom söker säkert med ljus o lykta efter "rätt" spelare! Men vi be- höver en back oxå, så Roger kan spela där han hör hemma. Sen bör det vara klart! När sa LN att de skulle off.göra vem det skulle vara????
nicke: Bosson är en hygglig 2 vägscenter, duger på allsvensk nivå men inget spektakulärt, hans typ av spelare finns det många av. Vad vi verkligen behöver är en center som kan hålla i pucken och en naturlig målskytt.
Hej alla RBK fans nu är det så där tyst igen om nyförvär och jag tycker att det kan väl inte vara så svårt att hitta en bra back det har ju got ganska läng sedan vi fick vår förra nyförvär. Är det någon som vet vad det kostar i matcherna i halmstad ???? nu är det bara en si så där två månader sen är det ladan som blir vårt hem eller vad säger ni. Och i i år ska det vara ett jäkla drag i ladan och det ska bli riktigt roligt och rölge kommer gå långt i år och vi ska hjälpa dem så gott vi kan eller vad säger ni vilka e de bästa grön vita laget.. RBK 4 Ever
Jag undrar, när kommer den back som Roger Melin sa. Jag har skrivit den här tråden innan och Rögle har gjort klart med ett nyförvärv varje gång så jag hoppas att jag får rätt igen för tredje gången hoppas jag.
Jag håller på dom kycklinggula bortadräkterna som man hade förr, dom tycker jag borde skrämma motståndarna och om inte så blir dom vart fallbländade. Är det ingen mer som vill ha tillbaka dom?
Jonas: Äh, jag glömde en sak, det är ju inte tröjorna som ska skrämmas, det är ju spelarna(+ lukten). Så får vi (fans) sitta på fluffiga moln o pinka lyror!!
OE: Ja, eller se på spelarna i Plannja eller Drott. Dom ser inte mindre ut i någon färg. Det har gjorts vetenskapliga studier i det här med färger och hockey. Rött och svart hamnar i topp, vitt rätt långt ner i botten. Det har med vilka intryck våra förkrympta hjärnor undermedvetet kopplar ihop med olika färger. Rött = blod, eld, ve å fasa et.c. Svart = mörker, hin onde et.c. Vitt = Änglar som sitter på fluffiga moln och plinkar på sina lyror. Inte särskilt skräckinjagande, eller?
QP: Klart RBK skall spela i vitt hemma. Men varför inte blanda in en tredje färg?? Rött eller Svart passar mycket bra....minns bortadressen året vi ramlade ur...snyggaste dressen nånsin...
Jag tror inte det stämmer med att spelarna skulle se mindre ut i vitt. Se bara Real Madrid. Min personliga åsikt är att vit är en fräschare färg än grön och att en tvåfärgad dräkt är snyggare än en enfärgad. Men smaken är ju som bekant olika...