1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Rögle BK

SHL · 27183 inlägg · 5186 ämnen
« · 97161 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Brett Harkins!
Jag hoppas att Rögle kommer med namn snart e.x. Robert Burakovsky, eller något annat namn . Kan Skellefteå kan vi också köpa spelare.

Fransson: Jag har väl inte riktigt belägg för vad jag nu skriver men jag tror att skellefteås hemmasnitt är betydligt bättre än rögles.

Sv: Jersmyr
Jonas: Det är inte alltid så att man måste nå det där målet utan att man måste ha något att sträva mot. Jag tycker att det är helt rätt att säga så.

Bafucin:
Åja Bafucin, jag tror inte du skulle börja hoppa jämfota av ilska om ditt Bofors värvade en eller ett par artister från någon hockeyexotisk plats ;-)
Men det har ju med ekonomi och grundinställning att göra. Ett par, tre utvecklingsbara, intressanta yngre killar eller en "artist"? Båda alternativen är väl det optimala men har man inte de ekonomiska förutsättningarna så har man inte och då blir det oftast de yngre killarna (tack och lov på sätt och vis).

Varför skall man hålla på och värva s.k artistnamn? Det finns ingen som helst anledning att ta hit avdankade B-stjärnor, vilket det blir, som bara kostar pengar och inte tillför så mycket som de borde.
Se på Bofors IK. Inga "stjärnor" med höga löner. Men ett lag som fungerar. Fjolårssäsongen visade väl det med all önskvärd tydlighet. Årets säsong lär väl inte bli sämre heller.

Väl mött i vinter alla RBK fans. Hoppas på tuffa matcher mellan BIK och RBK.

Bobcats 4ever!!

Jonas: hÅLLER MED TILL 100 %. Jag förstår inte varför en tjeck, ryss kanadick jänke skulle vara så mycket bättre bara för att han inte kan svenska? Nä, jag tro att Lööf har huvudet på skalft och värvar rätt. Titta på de andra lagen i serien...vad har de värvat??Inget namnkunnigt, med en del undantag. Men då gäller det oftast killat som är på nergång och vill varva ner i moderklubben, typ. Och vad vet vi om Skellefteås nyförvärv??Statestik, ja. Har någon hört talas om grabbens hockeykunskaper i övrigt? Nej. Jag anser att Skellefteå köpt grisen i säcken och väljer bort en egen talang istället. Kanske skulle RBK höra av sig till han i Skellefteå som mister sin plats i laget? Han lär väl vara motiverad.
Eder

QP:
Om jag inte missminner mig, så var det väl en målsättning att x antal spelare skulle presenteras. Att det sedan inte blev så är ju en sak som vi lärt oss att leva med.
Det "hemliga" nyförvärvet ska ju presenteras i juli (enl. ett annat uttalande av LN).
Kul det där förresten. När det inte läcks ut något blir vi sura för det. När man går ut och berättar lite och det sedan inte händer, så blir vi sura för det också. Snacka om en "no win situation" för Rögle ;-)

Vi får se....kanske!

Jonas:

Som sagt det var ju min teori, jag utgick från det att så länge V...
var kvar så skulle(till valborg eller strax efter??) 4 nya spelare komma att presenteras enl LN. Efter avhoppet blev den presentationen bortglömd, så något hände, men vad?? Det måste väl ha något med ekonomi med sig, tror jag. Men skit i det det är historia nu vi fick Roger och det betyder nog en hel del.
Laget/stommen är ju bra (inkl nyförvärven) som jag skrev, och visst hoppas man att vi redan har artisten bland någon av dem.
Jag tänker mest på skador och vad som kan inträffa med för hårt matchande av vissa spelare, så jag fortsätter drömma.

Jersmyr
På tal om satsningar...
Vår nya hövding har uttalat sig på officiella (länk).

En invänding dock: Att ha som mål att man ska vara helt självförsörjande vad gäller A-lagsspelare verkar väl naivt (eller felformulerat?). Ungefär som nollvisionen i trafiken.
Vad jag vet har inget lag i någon högre division klarat av detta, och det kommer inte Rögle heller att göra. Såvida man inte har högre målsättning än division 3.
Det är absolut rätt att försöka bli så självförsörjande som möjligt, genom en bred och seriös ungdomssatsning. Men helt å hållet....nja!

QP: Jag måste än en gång påpeka att vi faktiskt har gjort iallafall ett spektakulärt nyförvärv; Jonas Nordquist. Har ni sett killens ranking hos NHL:s agenter. Det är bara spelare som Z och Weinhandl som rankas högre bland unga svenska talanger. Om detta inte är ett spektakulärt nyförvärv så vet jag inte vad som är. Högga var ju inte någon höjdar värvning när den killen kom.

Vad gäller utländska spelare så visst e det kul när man kan hämta en kille utifrån som öser in poäng t ex min favorit Srsen (kom visserligen från Leksand). Men samtidigt så kan de lika gärna bli totalfloppar, dyra sådana. Detta eftersom möjligheterna att scouta dessa spelare är mycket mindre än vad det gäller spelare på den svenska marknaden. En svenska spelare är mycket lättare att kolla upp genom kontakter mellan klubbarna och dylikt. En utländsk spelare kanske man i vissa fall inte vet mer än att han har öst in poäng i någon utländsk liga, medan han totalt misslyckas i Sverige p.g.a. t.ex. omställningssvårigheter o dyl.

Tyvärr så är det oxå så idag att det endast är lag i ES som har råd att genomföra ordentlig scouting utomlands. Allsvenskan är mer av en utbildningsplats för svenska spelare.

QP:
Det är en intressant (men dålig) ekvation du presenterar. Skulle: Melins lön - Votrubas lön = 4 mycket bra spelare?
Nog kostar Roger mer än Jan, men så mycket är jag tveksam till.

Jag är inte mer insatt i ekonomin än vad jag läser i tidningen, men varför skulle Rögle efter 7 svåra år gå in i en våhalsig storsatsning direkt? Skulle tro att Nordstrand har infört ett ekonomiskt tankesätt som tidigare var okänt. Kanske är det försiktigt i överkant men målet är väl att klara elitlicensen nästa säsong. En satsning (om än liten) i år som går åt pipsvängen skulle möjligen kunna äventyra detta. Det är nog det sista vi skulle vilja?
Att t.ex. Skellefteå utnyttjar checkkrediten till bristningsgränsen får de väl skörda frukterna av lite senare. Kanske kör de med kreativ bokföring (det är ju så populärt idag), kanske inte.
Det är nog en oerhört svår balansgång, men jag är rätt säker på att de ansvariga ser till klubbens bästa och det innefattar massor av olika synvinklar. Får våra "nyckelspelare" bara vara hela, samt att ungtupparna tar ett kliv framåt i utvecklingen kan det nog bli en rätt så hygglig säsong.
Men visst, jag ser gärna två "bra" namn på de återstående platserna.

Lasse:

Min teori är som följer: innan den store svikaren stack, hade vårt kära RBK kontakt med 4 mycket bra spelare som då var klara i
princip. När sen situationen drastiskt förändrades och en ny tränare måste tillsättas, så fanns inte pengar kvar till dessa 4 varför RBK fick tacka nej. RBK har trots detta gjort ett bra jobb
som lyckats få Roger Melin på så kort varsel, men han kostar lite mer en dussintränare från Tjeckien. Så felet är att finna hos en viss V.....a.
Lööw o & har ändå lyckats behålla Jacke, Nicke,Stoffe,Togge osv, en mycket bra stomme + nyförvärven så helt nattsvart är det inte.
Men visst, man hade gärna sett nåt spektakulärt och kanske kanske komer det nåt vad de lider.....
Vi drömmer vidare, Lasse o alla andra.

QP: Det är sig likt på värvafronten varje år. Klubben går ut med att dom ska fixa nya poängmaskiner man blir glad betalar in nästan 6000:- när pengarna är inne. Vad händer då???? Andra lag kan fixa bra spelare till hyfsade pengar varför kan inte rögle. Mig inte veta. Hoppas på att någon gång när man öppnar tidningen så har rögle fixat en toppspelare som ska stänka in mål. Drömma går bra det kostar ingenting.

Junior:
Senaste ryktet var att Fillinge GIF höjde budet till 25o kr i mån o gratis potatis t o m dec 02. RBK vek ned sig, så Hasslarpsson blir kvar i FGIF. Nu letar RBK efter en som inte äter potatis så det lär dröja innan vi får besked!
Det kanske blir en kines för Fredrik hade en säck ris över från förra säsongen. Så kanske han jonglerar dessutom så hepp har vi fått en artist!
Hej o hå m Farbror Frej.

Fransson: Ja jag har hört att Klas Ove Hasslarpsson från Fillinge GIF är på G till Rögle. En tung och målfarlig center som inte viker en tum.
Gött..!! :o)

Jag vill ju också ha ett artistnamn. Var ett tag sedan vi hade en sådan i Rögle.. Tycker vi ska köpa tillbaka Vesa Goman och Harri Lönnberg :o)

Go natt..

Brett Harkins!
Skellefteå värvar Brett Harkins..
En spelare som spelade 25 matcher för Clumbus,14 poäng föregående säsong, har Skellefteå så mycket bättre ekonomi än vårt kära RBK? Har de en så bättre koll på lediga spelare än Lööw, eller javisst, lööw hittar inga spelare utanför Svea rikes gränser...

jag anser att skellefteå har gjort ett riktigt bra köp, tänk om Rögle kunde värvat en tjeck, transatlant, ryss eller någon annan...men vi håller oss till namn som Krister Stenlund, Klas Göransson m.m. namn...

Ett artistnamn till Rögle tack!!!

Sv: Klackar
Mygel: Va de dom som stod å frös vid dammarna när Leksand var i Ängelholms ishall. Tror fasiken att dom tycker vår klack var tyst. Det kan ju knappast höras ända till den sidan dammen när dörrarna stängts i ladan.

Svenne: Är du säker på det? Tror du inte bara att de kontaktade respektive lags pressansvarige som sedan beskrev matchen för dem? Det är en bit att köra uppe ifrån där du uppehåller dig. Hur som helst så tog de kanske fel oxå o hamnade i ishallen i Rögle ;)

Mygel:

Självklart har AB:s reportrar varit i Ängelholm sen Rögle åkte ur. Förra säsongen var ju Leksand där. :-)
Och innan dess Timrå.

Sv: Votruba...
Jonas: Tack Tack

Jag står inte i klacken så man kanske inte ska yttra sig. MEN!!!!!! Det gör jag ändå;-). Tycker det är mycket bra och mycket possitivt de matcher då klacken sjunger stärkande ramsor för vårt kära RBK. Det blir en härlig känsla. Sen skiter jag i om man sjunger " Vi älskar Rögle " och enbart den hela matchen lång. Det är bättre än att sjunga massa skit om att hata och annan dynga.

En sak till. Det är så jäkla gött när man står som gäst hos Tomtarna i Ljungby och det är som att vara på hemma match.

Sluta Hata allt och börja rååååå älska RBK.

Junior:
En till som vill göra sig till åtlöje offentligt. Vassego...

Jag håller helt klart med Fransson. Tycker att Jan har varit en stor jävla skit. Först så förhandlar han med AIK mitt under säsongen. Sen så bara sticker han ifrån alla spelare utan att säga ett skvatt.

Jag kommer att skrika mig hes enbart på tjecken´s namn.
Så struntar jag i vad andra säger

Jonas:

Hear,hear! Överens i alla stycken, nämn inte hans namn här i fort-såttningen, låt han inte få solka ner mer!

Men det är ju en lysande inställning. Redan fokusera all energi på att hata och håna Votruba, istället för att intressera sig för Rögle.

Jan Votruba är ett så jävla avlsutat kapitel som det bara kan bli. En parentes eller flugskit i Rögles historia. Glöm och gå vidare!

Fransson: Jo de e klart att han ska få höra ett å annat men de har han väl självredan räknat ut...

rbkfan: ja, det är klart att Melin är 10 000 00 00 00 ggr bätter än Votruba, men en så svikare skall få höra att man inte sviker en anrik klubb som Rögle BK, ostraffat...

Fransson: Jag tror Rögle har tjänat på affären!
Jag tror mer på Melin än på Votruba!
Ser fram emot att se Rögle i Skövde!!!

Votruba...
Jag vill ha lite åsikter om hur ni tänker bemöta Votruba, när han kommer med sitt lag till Halmstad i augusti, (detta rör bara de som skall dit)

Jag vet vad jag skall skrika i alla fall, en större svikare få man leta efter....

Men men....nu har vi melin

Sv: Klacken
Eliasson: www.come.to/aia....sidan är nerlagd tydligen

Klacken
Jag tyckte det var bättre fart på klacken förut, det fanns då en hel massa ramsor varav de flesta glömts bort idag och jag menar inte de som är kopplade till enskilda spelare. Det finns några på AIA: gamla hemsida under rubrik "sånger"

Sv: Nä nu........
Jonas:

Tror du inte att dom var slut, oxå, citronerna alltså!
Kom försent, (liksom RBK)

Jonas: alltså var tar den hemliga spelaren vägen???snackar dem bara en massa skit eller vad e det frågan om...så kom igen lööv dra på dej skrillorna igen så vi får se lite fina passningar...gör en lemieux det gjorde han bra ju kan han så kan du!!!!jaja fixa nyförvärv nu!!!!!!!!!!

QP:
Huvva! Var det rea på citroner nere hos den lokale ICA-månglaren idag? *LOL*

Nä nu........
Det ser mer o mer ut som vi får söka sammarbete med andra klubbar både när det gäller lag o klack!
Jag tycker Lööw kan snacka med "Hämmers" om inte vi kan bli farmarklubb till dom, så får vi kanske ihop lite folk till hösten, dom
värvar ju friskt fortfarande.(vi kan gå ner på 2 femmor annars)
Tydligen har klacken stagnerat både betr. ramsor och placering i ranking. Så det blir att göra studiebesök hos olika lags klackar och söka inspiration.
Vad är det för 70 års firande!!! (eller ska vi strunta i det med?)

Dags för nytt?
Tjena ! Är en gammal RBK-supporter som inte bor i närområdet längre. Dock är jag hemma nån gång varje säsong och då blir det såklart att man går och kollar på Rögle.

Dock blir man lite besviken över att "Vi älskar Rögle, grön-vita Rögle..." och "Hej hå, hej hå..." fortfarande efter tio år dominerar på läktaren. Finns det ingen som jobbar med nya sånger? Det är visserligen inget fel på ovannämnda ramsor och visst finns det en del nya som håller gammal god klass men det är ju inte så att man kan påstå att AIA ärar och axlar den brittiska läktarkulturen som man så ihärdigt påstår att man bygger sin ide kring.

Någon som har nåt svar på varför det blivit så här? Eller jag kanske har fel, jag ser ju trots allt inte mer än ett par matcher per år.

//P

Sv: 70 år
Jonas: Jo det har du iofs rätt i. Men det är alltid kul att fira något tycker jag. Men jag blir ju inte förbannad precis om det nu inte blir något.

Jaha. Om Lööv säger att man inte diskuterar spelare så tar det väl någon månad till innan nästa nyförvärv kommer.. Puuuu vad tråkigt

Junior:
Kanske ingen ska ha nr 70 av samma anledning att ingen hade tröja nr 69 i fjol, eller 60 för tio år sedan ;-)
"Ära den som äras skall", men det får helst inte gå inflation i jubileum och firande. Det är så lätt att det tappar allt värde då.

Joinzzon: Ja då tycker du säkert det är löljigt att fira sin födelsedag också?.

Jag tycker helt klart att man ska fira.

Kioskvältare
Hmmm, "nästan-inga-nyheter" är ju bättre än "inga-nyheter-alls".
Larsson nästan frisk, Löwgren nästan frisk och ännu två platser att fylla. Fast det verkar som om det finns en del att välja på därute!
Då får man väl avvakta ett tag till så att man vet vilken säck grisen ligger i, innan man köper den.

Jag tycker det verkar rätt så löjligt att någon ska ha nr 70, bara för att föreningen "råkar" fylla 70 år. Men det är min åsikt.

Skulle man nu välja någon, så varför inte Pelle som är född 70 ....

Bör någon spelare ha Nr 70 iår.. Eller?

R.Hansson vore väl lämplig.

Sv: namn
Persson Rena:
Hehe...lek med tanken att trä på Kristina Lugn en hockeymundering och ställa upp henne till tekning vid första nersläpp. Hon öppnar munnen och snart faller motståndarna till sömns, alternativt flyr isen.
Lovande ämne till en klassisk hockeyfrilla, eller "svenskerfrisyr" som dansken säger ;-)

Jonas: Ja du Jonas...*ler* man upphör aldrig att förvånas...Kristina Lugn....jag visste inte ens att hon spelade ishockey, kanske du kan förtälja lite om hennes karriär..för jag har letat o letat o inte hittat nåt......??? För annars finns det väl ingen anledning att nämna henne i denna gästbok?? *smile*

Jonas: Självklart Jonas ;)

Det enda jag retade mig på är att AB rankar något som de inte har någon som helst koll på. Vare sig det gäller Nyköping eller Rögle.

Mygel:
Stort gäng? Knappast, om man bortser från Halmstad, i viss mån Ljungby och Tingsryd. Nyköping ska vi nog ta och glömma om vi inte redan gjort det :-(
Om man läser AB's motiveringar ser man att det handlar om en totalbild av allting. Att kasta konfetti, vifta med flaggor och pappskivor samt visa upp halsdukar och matchtröjor, verkar vara poppis hos bedömarna i år. Av någon anledning är också fotbollslag från huvudstaden otroligt heta. Det är iofs naturligt, eftersom fotboll regerar i Stockholm men när AB's rubriker skriker att det är publikkris inom hockeyn är det just också endast i Stockholm det är så.

Men så är det, vi kommer att hävda orättvisa, subjektivitet och Stockholmsfixering ända till den dag då AIA tar sig in på top-5. Då blir det helt plötsligt hur rättvist och objektivt som helst, eller hur? ;-)

Jonas: Isåffal så skulle man lägga en del av bedömningen om man ordnade organiserade bussresor till bortamatcherna. Även om Rögle klacken inte organiserar några officiella bussresor så har vi ändå varit ett ganska stort gäng som följt med iallafall på de närmsta bortamatcherna.

Slutpoängen är den att antingen så lägger AB ner hela denna rankinglista eller så rankar de enbart de lag som spelar i högsta ligan. De vill säga de lag som de har någorlunda koll på. Jag kan inte tro att någon av Aftonbladets reportrar har varit nere i Ängelhom o sett en Rögle match sen laget trillade ur elitserien. Det är därför intressant att veta vad de baserar sin ranking på. Men antagligen är det även så som du säger att det rör sig om en VÄLDIGT subjektiv bedömning.

Mygel:
Som vanligt är det subjektivt och illa underbyggt tyckande som ligger till grund för AB's lista. Skulle förvåna mig om samtliga de som sammanställt listan ens vet vilken stad Rögle förknippas med?
Alla har vi synpunkter och tycker vissa placeras för högt eller för lågt. Oavsett vad vi kallar Halmstads klack, så hade de åtminstone supporterskaror (bussar) som drog runt på en hel massa bortamatcher och, får man anta, bidrog till att höja stämningen. Vi var väl inte så vassa på den fronten. Så att Hammersklacken kommer före AIA ser jag inte som särskilt märkligt.

Klackar
Nu kan ju AB lägga ner sin årliga klack ranking. Den börjar bli riktigt skrattretande. Vad sägs om Hammers och Växjö lakers s.k. klackar före Rögles och Lövens??? Har de som rankar överhuvudtaget varit ute i landet och sett klackarna???

I tidningen så säger man att rankar KLACKARNA och inte stämningen eller så. Vad jag vet så består t.ex. Hammers "klack" av ett fåtal personer som mer eller mindre svänger mellan "klappa händerna" och "Hämmes, hämmes". Det skulle till och med nästan kännas som ett hån om vi fortsatte upp på den listan eftersom man vet att de reportarna verkar ta det mesta ur luften.

För de som inte har en aning om vad jag snackar så var det så att Aftonbladet i lördags rankade de 50 bästa KLACKARNA och det var ett antal lag som lyckades hoppa upp rätt högt utan att egentligen ha en riktig klack.

p.s. får dock hålla med om att vinnaren kan anses som den rätta visserligen.

Persson Rena: Ett till...Tomas Steen... :)

« · 97161 · »