Fransson: Ja jag har ju gjort det tillsammans med några andra här inne. Kommer inte ihåg vem.
Tycker det är dags för Starck och Johansson att ta det stora klivet nu och vara bra en hel säsong. Gör dom det så kan detta bli en riktigt riktigt rolig höst/vinter/vår.
Jag är mycket nyfiken på hur femmorna kommer se ut. Hoppas inte Melin bryter Lövgren-Jacke-Starcken femman. Dom stod för hela 115 poäng förra säsongen. Skulle vara kul att se Lindén-Nordqvist-Hansson i samma femma. Tror dom hade rockat.
Såhär dags när man börjar vädra en ny hockeysäsong, så börjar man tänka allt mer på bara hockey. Och då kan man inte låta bli att börja sina galna gissnigar...som vanligt =)
Härligt att läsa Järresta-pågen Hinkes berättelse från äventyren på Österlen förra helgen! Mycket kul att dessa "avlägsna" sponsorer håller fanan högt och gynnar Skånes stolthet istället för andra mer närliggande hockeylag (no names...) Nästa gång så får vi köra ett parallellt röglesupporterläger i Simrishamnstrakten, så att pågarna kan få tillräckligt stöd för att besegra Kiviks AIF i fotbollen :-)
Fransson: Visst är det en välgärning att det börjar. I denna värmen har man verkligen ett behov av att komma in i en härligt sval ishall.
Om alla som var och såg första träningen tar med sig två eller fler så får vi en trevlig inramning och då får dom som vill lufta sina strupar säkert chansen
Pust man blir ju helt genomsvettig av att röra fingrarna bara.
Träningsmatch mor Mörrum hemma om exakt en vecka... Kan vi få dit lite folk och kanske till och med få kunna sjunga lite? Man har saknat att sjunga Rögle låtar hela jävla sommaren!!
Mygel: 1. Kan jag inte hjälpa dig med. Ta ett snack med chefen eller byt jobb ;-) 2. Jaja, men första "matchen" är på torsdag óm en vecka. Lite aptitretare inför vad som komma ska. 3. Det är inget annat än tragiskt om det blir så. Men den "nya" styrelsen har ju börjat bra (första ispasset), så hoppas kan man väl alltid.
Jonas: Kul, kul, kul!!!!!!!!! Allting är väldigt kul förutom: 1. Man måste sitta inne på jobbet under så här fint väder 2. Man får fortfarande räkna månader till säsongspremiären 3. Att vi antagligen inte heller denna säsong kan köpa replica av matchtröjan.
Va rolet att läsa om den lyckade första isträningen! Både i tidningen och på nätet. Hoppas det kan bli avstampet till en ny tradition, så kanske vi kan bräcka Skellefteå om några år. Skoj även med den ljusnande skadefronten. J-vligt kul att det verkar vara synonymt positiva meningar om det nya matchstället. Det är nog första gången sedan Fantomen var liten det är så enat? Speciellt roligt att "hinke" kommer att fortsätta skriva veckobrev på officiella. Ett ljus i vintermörkret när det går knackigt på isen.
Oj, det är mycket som är kul nu. Hoppas den trenden fortsätter, fram till april nästa år...
Håller helt med dig Junior, det luktar riktigt "gott" i ladan.
Tycker det var en trevlig ispremiär. Dressen är mycket snygg enligt mig.
Härligt är det också att man kan läsa om Rögle lite oftare i tidningarna. Aftonbladet för några dagar sedan och HD idag.
Man får kanske åka och kolla en träning till, innan det är tid för Mörrums matchen nästa torsdag. Nu när man väl har varit i ladan och kollat känner jag att det kommer bli svårt att hålla sig där ifrån. Dragningskraften är enormt stark. Och då är det ändå ca: 2 månader till premiär.
Ebbe: Jag önskar er lycka till den kommande säsongen. Alla Röglefans verkar så sympatiska och trevliga så man kan inte tycka annat än bra om er. Sedan vill jag förstås tacka er för våran i särklass bästa back defensivt - Finnström - och vårat nyförvärv Miche J som jag tror kan bidra med en hel del hos oss. Han tillhör den spelartyp jag utan tvekan föredrar - skridskoskickliga, tekniska spelare som kan göra det där lilla extra. Det såg lovande ut på första ispasset igår, Miche hade en jäkla fart under grillorna.
Fransson: Ett mycket trevligt inramat träningspass, där spelarpresentationen med Roger Hanssons spexfyllda entré var höjdpunkten.
Grabben Alvin (8 år) skämtade om Roger Melins ritande på taktiktavlan. Varför inte rita direkt på isen, så att vi också såg hur spelarna skulle röra sig?
Vid närmare eftertanke, kanske en idé för framtida utfyllnad av periodpauser? Kan fotbollsanalytikerna i tv rita på en dataskärm, så kan väl motsvarande rörelsemönster visas på hockeyisen via färgat strålkastarljus? Hellre mer sånt som rör själva spelet, puckkastningstävlingar funkar ändå bara från sittplats.
Belix: Tyckte att det var roligt att se så många på en träning... Och att se så många nya ansikte var ju inte heller fel...
Tror på en lovande säsong och att mycket folk till den 8/8 då vi tar oss an Mörrum på hemmaplan, då ska vi sjunga ut deras supportrar hahahahahahahahaha
Nyss hemkommen från första ispasset i Ängelholms ishall.
Det var ett trevligt inslag från klubben att ta tillfället i akt och presentera laget en efter en medan dom skrinnade in på isen i strålkastarens sken.
Man blev lite orolig när sista man kom in i tröja nr 1. Man tänkte direkt på det hemliga nyförvärvet men det visade sig vara den nya ordförandens entre.
Trevligt att ganska många bland fansen hade mött upp och populärast var ju Lindens ben som väntat. Tröjorna visades upp och jag var åtminstone nöjd med hur dom såg ut
Belix från en sval och behaglig ishall Nu är det inte långt kvar till första matchen.
Ishockey. I kväll gör Rögle sitt första ispass för säsongen. Och för ovanlighetens skull tänker klubbledningen ta tillfället i akt och presentera de nya spelarna lite extra - samt den nya dräkten. - Det har varit ett önskemål från fansen. Så vi tänker avbryta träningen och köra en presentation av nykomlingarna samt visa upp den nya dräkten, berättar Arne Henriksson i lagledningen. I Skellefteå samlar lagets första ispass en tusenhövdad skara som bjuds på en riktig fest i ishallen. Så många lär det inte bli i Äbngelholm i kväll - men det är i alla fall en början...
P: Jag skulle oxå vara intresserad av att kopiera de där banden! Har själv bara Sydnytts samandrag från Leksands matchen... Tror du att du kan fixa en kopia till mig så betalar jag dig...!
Junior: Han är bra tränare och hoppas att han gör bra jobb med killarna i laget . Han lyckas med lag som han har tränat för som Brynäs och Arlanda så kan han lyckas med Rögle också.
Rögle Fans: Jag har kollat Ystads Allehanda, pappers- och nätvarianten, men inget finns skrivet om fotbollsjippot. Spelarna vill väl "mörka" formen kanske?
Kingen: försöker med urklippet igen. I annat fall så klicka fram MIFs gästbok och skrolla ner en knapp halvsida...
Klack Ramsor!.
Undrar vilken ramsa klacken håller som favorit?.
Här kommer min sumering av dom 10 bästa.
1.) Vad som en sker.... 2.) FORZA MALMÖ OL`e Ol`e..... 3.) EEEEMMMMIIIEEEFFF 4.) Ååååå EEEMMIIEEFF vi är Sveriges bästa lag ja vi e sveriges bästa lag...osv.... 5.) Guldet ska hem.... 6.) Dags att sätta #### Malmö Malmö...(beror på vilket nummer som ska in).... 7.) Va tycker vi om Stockholm...... 8.) Hannula lalalalala...... 9.) Malmö IF e dom bästa heja heja heja Malmö...... 10.)..( 1 vs 2)-> på oddset....
Dum fråga så här sent kanske, men när beräknas swehockey.se komma igång. Det tar lite för lång tid att fixa för att det skall kännas säkert i fortsättningen, jag menar tänk om detta händer mitt i säsongen med matcher i full gång. Kanske inte åska då men det finns så mycket annat skit som kan hända. Alltså se över rutinerna och lägg ut även på t e x msn. Det är skönt att HS fungerar iaf!!
Jonas: Han kanske går till Sundvall. Han har spelat två matcher för Sundsvall, då han var lån ifrån Brynäs. Jag ska till Sundsvall på måndag, då kan jag fråga om Herman Hultgren är klar för Sundsvall eller inte. Jag känner några Sundsvallssupporter som jag känner och min store bror som också är supporter, och då lovar jag att skriva det i gästboken, när jag kommer hem. Eller han går till en annan Allsvensk klubb?????
Vi ska visa att vi låter mest i hela allsvenskan!!!