1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Rögle BK

SHL · 27183 inlägg · 5186 ämnen
« · 99973 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Tips på Torsda
Hoppas att där blir mycket folk...jag tror nog på runt 1000 pers faktiskt(eller hoppas på det i alla fall)

Vi ska visa att vi låter mest i hela allsvenskan!!!

X
3-3
Hermansson
655

Hälsning
Lycka till i Södra Allsvenskan. Jag hoppas på trevliga matcher Hammers och Rögle emellan utan bråk och onödigt tjafs på läktarna!
Lycka till!

Fransson: Ja jag har ju gjort det tillsammans med några andra här inne. Kommer inte ihåg vem.

Tycker det är dags för Starck och Johansson att ta det stora klivet nu och vara bra en hel säsong. Gör dom det så kan detta bli en riktigt riktigt rolig höst/vinter/vår.

Ses om 5dagar i ladan

Mitt tips:
1:a
5-1
Roger Hansson
Publik: 719

4-2 till RBK
1 Norqvist
1 Lindén
1 Starck
1 Blanck

Jag är mycket nyfiken på hur femmorna kommer se ut.
Hoppas inte Melin bryter Lövgren-Jacke-Starcken femman. Dom stod för hela 115 poäng förra säsongen.
Skulle vara kul att se Lindén-Nordqvist-Hansson i samma femma. Tror dom hade rockat.

Junior: Du tror mycket på Nordqvist Junior...har du sagt ända sen han kom till Rögle

Håller nog lite på Fransson´s tips
Dels för att Rögle varit på is 1vecka längre än Mörrum, dels för att man är ett mycket bättre hockeylag

Därför slutat matchen
6-2

Nordqvist 3
Hansson 1
Herman 1
Karmhag 1

Sorry...blancken gör givetvis två!!!

Quakaren: Dominansen kommer att bli maximal...

8-1 till Rögle!!!

Nordqvist 2
Herman 1
Togge 2
Blanck 1
Pelle 1

SOLKLART!!!!

Tips på Torsda
Såhär dags när man börjar vädra en ny hockeysäsong, så börjar man tänka allt mer på bara hockey. Och då kan man inte låta bli att börja sina galna gissnigar...som vanligt =)

Tror att matchen mot laxarna slutar 4-3 till RBK.

Sv: in på hemsidan
Min tips på Torsdag: 5-2. Pelle Svensson gör rögle´s första mål i träning!

in på hemsidan
hej alla RBK:are hinken har skrivit ett litet veckor brev kolla in det är mycket roligt och trevlig läsning.
RBK 4 ever

Österlenkul
Härligt att läsa Järresta-pågen Hinkes berättelse från äventyren på Österlen förra helgen! Mycket kul att dessa "avlägsna" sponsorer håller fanan högt och gynnar Skånes stolthet istället för andra mer närliggande hockeylag (no names...)
Nästa gång så får vi köra ett parallellt röglesupporterläger i Simrishamnstrakten, så att pågarna kan få tillräckligt stöd för att besegra Kiviks AIF i fotbollen :-)

Sv: Mörrum..
Fransson: Klart man ska på Mörrum. Alla til ladan och stötta gubbarna.
RBK 4 ever

HAR ALDRIG VARIT SÅHÄR EXALTERAD PÅ FLERA ÅR INFÖR EN SÄSONG!!!

Men det känns jävligt avlägset nu när det är så jävla varmt!!!!!!

Fransson: Visst är det en välgärning att det börjar. I denna värmen har man verkligen ett behov av att komma in i en härligt sval ishall.

Om alla som var och såg första träningen tar med sig två eller fler så får vi en trevlig inramning och då får dom som vill lufta sina strupar säkert chansen

Pust man blir ju helt genomsvettig av att röra fingrarna bara.

Vi ses i hallen

Mörrum..
Träningsmatch mor Mörrum hemma om exakt en vecka...
Kan vi få dit lite folk och kanske till och med få kunna sjunga lite?
Man har saknat att sjunga Rögle låtar hela jävla sommaren!!

Någon mer än jag som är sugen?

Sv: Kul "kick-off"
Mygel:
1. Kan jag inte hjälpa dig med. Ta ett snack med chefen eller byt jobb ;-)
2. Jaja, men första "matchen" är på torsdag óm en vecka. Lite aptitretare inför vad som komma ska.
3. Det är inget annat än tragiskt om det blir så. Men den "nya" styrelsen har ju börjat bra (första ispasset), så hoppas kan man väl alltid.

Nu ska jag ut och ha skoj....

Sv: Kul "kick-off"
Jonas: Kul, kul, kul!!!!!!!!! Allting är väldigt kul förutom:
1. Man måste sitta inne på jobbet under så här fint väder
2. Man får fortfarande räkna månader till säsongspremiären
3. Att vi antagligen inte heller denna säsong kan köpa replica av matchtröjan.

Förutom det är allt väldigt skojigt! :)

Kul "kick-off"
Va rolet att läsa om den lyckade första isträningen! Både i tidningen och på nätet. Hoppas det kan bli avstampet till en ny tradition, så kanske vi kan bräcka Skellefteå om några år.
Skoj även med den ljusnande skadefronten.
J-vligt kul att det verkar vara synonymt positiva meningar om det nya matchstället. Det är nog första gången sedan Fantomen var liten det är så enat?
Speciellt roligt att "hinke" kommer att fortsätta skriva veckobrev på officiella. Ett ljus i vintermörkret när det går knackigt på isen.

Oj, det är mycket som är kul nu. Hoppas den trenden fortsätter, fram till april nästa år...

Sv: Rögle i Aftonbladet
Håller helt med dig Junior, det luktar riktigt "gott" i ladan.

Tycker det var en trevlig ispremiär. Dressen är mycket snygg enligt mig.

Härligt är det också att man kan läsa om Rögle lite oftare i tidningarna. Aftonbladet för några dagar sedan och HD idag.

Man får kanske åka och kolla en träning till, innan det är tid för Mörrums matchen nästa torsdag. Nu när man väl har varit i ladan och kollat känner jag att det kommer bli svårt att hålla sig där ifrån. Dragningskraften är enormt stark. Och då är det ändå ca: 2 månader till premiär.

MMm gött det var i ishallen. Ingen ishall luktar så "gott" som Ängelholm´s.

Jag håller med Belix. Tröjorna var snygga. Enligt mig RIKTIGT snygga.

Synd bara att man inte fick reda på vad M.Eriksson hade gjort för tabbe på cykelresan. För det var väl en tabbe han gjort?.

Eller han fick pris för att han var bäst bland nyförvärven på tävlingen?. Hörde inte riktigt..

Jag hörde också att det ska många supportrar upp till Halmstad. Så ni som tvekar.. Tveka inte :o)

Ebbe: Jag önskar er lycka till den kommande säsongen. Alla Röglefans verkar så sympatiska och trevliga så man kan inte tycka annat än bra om er. Sedan vill jag förstås tacka er för våran i särklass bästa back defensivt - Finnström - och vårat nyförvärv Miche J som jag tror kan bidra med en hel del hos oss. Han tillhör den spelartyp jag utan tvekan föredrar - skridskoskickliga, tekniska spelare som kan göra det där lilla extra. Det såg lovande ut på första ispasset igår, Miche hade en jäkla fart under grillorna.

Ljunggren glömde rubriken :/
AIA:s sida är uppe igen.

Sv: Ispremiär
Fransson: Ett mycket trevligt inramat träningspass, där spelarpresentationen med Roger Hanssons spexfyllda entré var höjdpunkten.

Grabben Alvin (8 år) skämtade om Roger Melins ritande på taktiktavlan. Varför inte rita direkt på isen, så att vi också såg hur spelarna skulle röra sig?

Vid närmare eftertanke, kanske en idé för framtida utfyllnad av periodpauser? Kan fotbollsanalytikerna i tv rita på en dataskärm, så kan väl motsvarande rörelsemönster visas på hockeyisen via färgat strålkastarljus? Hellre mer sånt som rör själva spelet, puckkastningstävlingar funkar ändå bara från sittplats.

Sv: Ispremiär
Belix: Tyckte att det var roligt att se så många på en träning...
Och att se så många nya ansikte var ju inte heller fel...

Tror på en lovande säsong och att mycket folk till den 8/8 då vi tar oss an Mörrum på hemmaplan, då ska vi sjunga ut deras supportrar hahahahahahahahaha

Ispremiär
Har lagt upp några bilder

Skönt att se Kenny i sin rätta dress :-)

Sv: Vi synes...
Nyss hemkommen från första ispasset i Ängelholms ishall.

Det var ett trevligt inslag från klubben att ta tillfället i akt och presentera laget en efter en medan dom skrinnade in på isen i strålkastarens sken.

Man blev lite orolig när sista man kom in i tröja nr 1. Man tänkte direkt på det hemliga nyförvärvet men det visade sig vara den nya ordförandens entre.

Trevligt att ganska många bland fansen hade mött upp och populärast var ju Lindens ben som väntat.
Tröjorna visades upp och jag var åtminstone nöjd med hur dom såg ut

Belix från en sval och behaglig ishall
Nu är det inte långt kvar till första matchen.

Trevligt att RBK lyssnar på fansen. Hade varit ännu trevligare om HD satt ut tiden på träningens början i artikeln...

Från dagens HD, se nedan

Ishockey. I kväll gör Rögle sitt första ispass för säsongen. Och för ovanlighetens skull tänker klubbledningen ta tillfället i akt och presentera de nya spelarna lite extra - samt den nya dräkten.
- Det har varit ett önskemål från fansen. Så vi tänker avbryta träningen och köra en presentation av nykomlingarna samt visa upp den nya dräkten, berättar Arne Henriksson i lagledningen.
I Skellefteå samlar lagets första ispass en tusenhövdad skara som bjuds på en riktig fest i ishallen. Så många lär det inte bli i Äbngelholm i kväll - men det är i alla fall en början...

Vi synes...
...på träningen om 4 timmar..

Få tummen ur röven och pallra er ut till ladan!!

Och ALLA ska jubla när spelarna kör in

Sv: Re:Minnen
P: Jag skulle oxå vara intresserad av att kopiera de där banden! Har själv bara Sydnytts samandrag från Leksands matchen...
Tror du att du kan fixa en kopia till mig så betalar jag dig...!

Sv: Tid.
Är det någon som kör igenom Laröd när ni ska till ladan imorgon??? Om så är fallet och ni har plats kvar åker jag gärna med.

nicke: Jag och Junior är givna....
Tror att det kommer mellan 100-300....hoppas det i alla fall!!!

Sicket jubel det ska bli när hjältarna glider in på isen

half: Hoppas också på lite folk i ladan. Men det blir nog bara de riktigt hockey tokiga som kommer. Men men vi får se.

nicke: Tack =)

Hoppas att det kommer mycket folk ditt!

half: Det drar igång 17:00.

Tid.
Nån som vet vilken tid dom ska träna på is på måndag?

Tänkte åka ut o titta.

Rögle i Aftonbladet
Det står om Rögle i dagens aftonbladet. Har tyvär ej funnit artiklen på Aftobladet.se

Artiklen handlar om att Rögle satsar mot eliten och att det har inlets med en cycklet tur till kivik.

Sv: Säsongen
Svenne: Rögle vinner över Bofors denna säsong och det blir en spännande säsong och blir det jämn säsong.

Sv: Roger Melin
Junior: Han är bra tränare och hoppas att han gör bra jobb med killarna i laget . Han lyckas med lag som han har tränat för som Brynäs och Arlanda så kan han lyckas med Rögle också.

Sv: Rögle mot Kivik
Rögle Fans: Jag har kollat Ystads Allehanda, pappers- och nätvarianten, men inget finns skrivet om fotbollsjippot. Spelarna vill väl "mörka" formen kanske?

Sv: Ramsor i Malmö
Sådär, ja

Sv: Ramsor i Malmö
Kingen: försöker med urklippet igen. I annat fall så klicka fram MIFs gästbok och skrolla ner en knapp halvsida...

Klack Ramsor!.

Undrar vilken ramsa klacken håller som favorit?.

Här kommer min sumering av dom 10 bästa.

1.) Vad som en sker....
2.) FORZA MALMÖ OL`e Ol`e.....
3.) EEEEMMMMIIIEEEFFF
4.) Ååååå EEEMMIIEEFF vi är Sveriges bästa lag ja vi e sveriges bästa lag...osv....
5.) Guldet ska hem....
6.) Dags att sätta #### Malmö Malmö...(beror på vilket nummer som ska in)....
7.) Va tycker vi om Stockholm......
8.) Hannula lalalalala......
9.) Malmö IF e dom bästa heja heja heja Malmö......
10.)..( 1 vs 2)-> på oddset....

Ramsor i Malmö
Var inne å kolla lite på MIFs HS-sida. Hittade denna insändare. Vad tycks på oddset....

Patetiskt va´

Sv: swehockey.se
Officiella:

Dum fråga så här sent kanske, men när beräknas swehockey.se komma igång. Det tar lite för lång tid att fixa för att det skall kännas säkert i fortsättningen, jag menar tänk om detta händer mitt i säsongen med matcher i full gång. Kanske inte åska då men det finns så mycket annat skit som kan hända. Alltså se över
rutinerna och lägg ut även på t e x msn.
Det är skönt att HS fungerar iaf!!

Sv: Herman Hultgren
Jonas: Han kanske går till Sundvall. Han har spelat två matcher för Sundsvall, då han var lån ifrån Brynäs. Jag ska till Sundsvall på måndag, då kan jag fråga om Herman Hultgren är klar för Sundsvall eller inte. Jag känner några Sundsvallssupporter som jag känner och min store bror som också är supporter, och då lovar jag att skriva det i gästboken, när jag kommer hem. Eller han går till en annan Allsvensk klubb?????

Svenne: Hoppas att det blir roligt i Kivik för Rögle. När ska dom spela då Kvik och Rögle möts, vilket datum och vilken tid?????

Mygel:
Det borde i alla fall motivera att inte förlora bortamatchen mot Mora den 1:e Dec. Fy för den lede att cykla hem från Mora i snö.
:-)

Joinzzon:
Då får du klara dig utan mig dock, för jag är väldigt många mil från Kivik just nu. Annars ses vi väl i Karlskoga i oktober.

« · 99973 · »