Jonas: Ödmjukt kaxig....? Ja, varför inte! Den var ganska bra faktiskt. Och visst tror jag att RBK är ett av de fyra första lagen i serien när det är avgjort. Ett annat är Bofors.(Hoppas jag).
Bafucin: Visst, det är ingen självklarhet. Det finns andra lag som ska försöka förhindra det. Men efter år av officiell målsättning "Vi siktar på att ta oss till Superallsvenskan, sen får vi se", har vi nu fått en tränare som inte hymlar och svävar på målet. Målsättningen är nu betydligt högre än tidigare. Högsta möjliga faktiskt och då är det lätt för "oss" att liksom glömma bort det första steget, SA. Vet inte vad som är bäst, ödmjukhet eller kaxighet? En kombination kanske. Kan man vara ödmjukt kaxig ;-)
Man börjar bli lite sugen nu 8) Melin aviserar 4 kedjor och 3 backpar i kväll. Byström och Ericsson "vilar". Så låt teorierna och analyserna hagla om varför dessa två inte är tänkta att få någon istid.
Måste bara få ge några kommentarer apropå matchtröjorna. Det gladde mig VERKLIGEN då styrelsen valde att återgå till en helt grön matchdress förra säsongen. STILRENT! Jag kan faktiskt inte komma på en snyggare matchtröja bland Sveriges hockeyklubbar.
Inget ytligt modernt amerikanskt trams med klubbmärket längre som tidigare säsonger under sent 90-tal. (Ok - jag vet att det nygamla Oilersmärket också kommer från Nordamerika.) Ta till vara på traditionerna. Helt rätt val!
Nu hoppas jag bara att säsongens tröjor är lika snygga som de förra. Skönt att ni inte valde vit-grönt, trots majoritetens omdömeslösa val.
Se nu till och visa lite hjärta i superallsvenskan också så blir jag helt nöjd!
Jag tänkte bara en liten kort reportage om dagens träning det ser bara bättre och bättre ut och det är är mycket skratt och fast mest konsentration. jag måste bara berätta för er att i dag var verkligen roger hansson on firer han fick jesse upp på läktaren det var nästa bättre än högga men bara nästan det ska bli skoj att se honom i mrogn om han kan göra det med mörrums målvakt och deras backar. Alla till Ladan i morgon!!!!!!!!!!!!! RBK 4 EVER
Pratade just med Halmstad Hammers. De bjuder in alla RBK:are till en brännbollsturnering mot fans från andra klubbar under lördagen på Hockeyfestivalen! Matcherna spelas på Sannarpsplanerna (till höger om hallen). Tid meddelar Sledgehammers när Ni kontaktar dem.
Det blir väl ett utmärkt tillfälle att stärka gemenskapen mellan likasinnade och få positiv kontakt med motståndarna!
Jonas: Det är klart att man ställer högre krav lite längre in på säsongen... men en bra vänskapsmatch för att lindra hockeyabstinensen är helt ok. Ser fram emot söndagen...
Välkommen!
P.s Er webmaster får ju allt uppdatera vårt lagnamn till det rätta... länge sen vi hette Växjö HC D.s
anderzon: Bra matcher så här tidigt är kanske väl mycket att hoppas på :-) Å andra sidan är man så sugen på hockey att det inte spelar någon större roll, så här i början.
Ok, här kommer lite att bita i igen. Eller snarare hugga på kanske... Efter min beska kritik mot Fransson har jag väl inget annat än en liknande dos att vänta själv antar jag. Nåja, jag har i alla fall försökt knåpa ihop en liten sång. Håll till godo:
OBS! Sjunges långsamt
Melodi: Härjarvisan (Gärdebylåten)
Efter många år då vi har harvat i skiten Är nu vårat RBK på väg till Eliten Ordningen ska återställas, hoppas Malmö trillar ner
Tänk om speakern kunde lägga av med musiken Så att ståplats inte blir som sittplatspubliken Här är Angel Island Army, vi ska alltid följa er
Ja, nu får ni börja lyssna Vi kommer aldrig tystna AIA ska lyfta Rögle, RBK ska upp i år
(Med) Roger Melin i båset Jesse som sista låset Vi ska vinna serien, vi står som segrare i vår
Originaltext:
Hurra, nu ska man äntligen få röra på benen. Hela stammen jublar och det spritter i grenen. Tänk att än en gång få rida fram på Brunte i galopp. Din doft, o käre Brunte är trots brist i hygienen, för en vild mongol minst lika ljuv som syrenen. Tänk att på din rygg få rida runt i stan och spela topp
Ja, nu ska vi ut och härja, supa och slåss och svärja, bränna röda stugor, slå små barn och säga fula ord. Med blod ska vi stäppen färga. Nu änteligen lär jag kunna dra nån verklig nytta av min hermodskurs i mord
Man kunde inte hålla sig där ifrån;-) Var tvungen att ta en sväng till ladan för att kolla in grabbarna.
KENNY ÄR KUNG. Han svävar fram på isen. Det var många gamla goda övningar, vet ej vad dom heter bland annat 5 mot 3 och 3 mot 2 tror jag? Det såg ganska OK ut. En del defensiv tränades det. Mycket hämta puck i egen zon, stå och gruffa i hörn mm
Lindén ser het ut, han är över allt på isen. Svår fångad. Blanck och Magnus.E stora och stabila. Tyckte jag såg ett prov på Blancks fina man mot man spel när han tog pucken från en framstormande forward precis lika lätt som man tar godis från min pappa;-).
Niko och Skugge ser bra ut, Skugge har redan snurrat upp målisarna ett antal gånger.
Sist!! Kommer inte ihåg att Daniel Larsson hade ett så fint skott som han visade upp i slutet av träningen. Blanck(tror jag) stod och serverade Daniel några mackor och han träffade "sweet spot" var gång.
Hackborn1: Trevligt initiativ men jag tror det blir tufft att hinna med. Jobbar antagligen till sex på torsdag och dessutom är ekonomin ansträngd redan så här tidigt i månaden.... :) Men om jag ändrar mig så hör jag av mig.
(mel: Afrodite) Så kom igen och vinn, bara vinn, bara vinn, så går vi till elitserien. Så sätt igång och vinn, bara vinn, bara vinn, så ska vi spöa MIF igen! Så kom igen och vinn, bara vinn, bara vinn, så går vi till elitserien. Så sätt igång och vinn, bara vinn, bara vinn, så ska vi spöa MIF igen! Å laget i vårt hjärta - det är ju alltid Rööögle. (repris)
"Det finns ett lag i hjärtat mitt, ett lag med dress i grönt och vitt. Det laget heter RBK, som självfallet går upp i år. Vårt RBK ger Goiset spö(laget vi möter då HC, Bobcats, Hammers....), vårt RBK ska aldrig dö."
En personlig favorit. Det funkar ju att byta ut Malmö mot många lag i vår serie.
Fransson: Nä, men nu får ni väl ändå styra upp det här lite gubbar...
Jag har all respekt för dom som kommer med nya förslag på ramsor eftersom jag själv har gjort det, men det bör väl i så fall innebära en förbättring eller åtminstone komplettering på samma höga nivå som AIA-trallandet brukar ligga på. Ärligt talat Fransson så har vi nog mer nytta av din röststyrka än din författarådra. Men men, precis som den som drar ett skämt förtjänar ett litet leende även om han inte är rolig så ska du såklart ha en eloge för att du försöker. Hoppas jag inte knäckt självförtroendet nu bara :) Säger bara vad jag tycker, det är väl ok eller? Du kanske bara var ironisk förresten....?
Enligt Växjö Lakers hemsida så är det ännu inte klart vilken tid matchen på söndag ska spelas. Detta eftersom Öster spelar hemma mot Sylvia samma dag! Den matchen startar kl 17.00, och därför kanske inte hockeyn kommer igång förrän 19.00, trots att det enligt RBK:s hemsida skall vara 16.00...
Fransson: Lysande, vi har fått ett nyförvärv till. Är det den hemliga underskriften som äntligen anlänt? Konstig stavning också. Black med litet b? Ärligt talat, "smal" och "slank" är samma sak och du måste ju ha duschat med killen för att veta det. 184 cm och 94 kg skvallrar om allt annat än smal eller slank, eller bådadera. Dom övriga ids jag inte kommentera, men sätt du igång och sjung bara.
Ecolight: Stopp för h-vete! Den som sjunger om Blancks avgaser riskerar att bli strypt av undertecknad ;-) Det var liksom lite ren och skär i r o n i det jag skrev.
tjenare nu börjar det kännas att det snart e dags. kan knappt sitta still. fan det e ju detta man har längtat efter när man har gått och svettats i sommar. skönt att få komma in i ladan igen där man känner sig hemma.
skit bra satsning av rögle att visa sina supporters att de tycker om dem när de gör en sådan första isträning.
nu tycker jag att det börjar bli lite dags att komma igång med lite nya ramsor också eller vad säger du stellan?? du hade ju en på gång när du besökte mig på jobbet i fredags eller när det var. den lät ju helt ok. och några nya om våra nyförvärv e välll också bra. läste ju några exempel till blanck. det låter bra.
Fransson: Hoppas att det lyckas bättre denna gång!!! Vi vet ju alla hur det gick sist man försökte! Intresse och vilja att starta finns säkert överallt, men problemet är att man gapar efter allt för mycket på en gång. Resultatet blir att ett fåtal tar på sig allt och bränner ut sig. Se till å få så många som möjligt med och att alla får sitt område att jobba med. Skapa en "kraftig ledning" bestående av 3 personer, som styr de stora sakerna. Hoppas att ni lyckas. Jag kanske kan bidra från Norge, säg ifrån i så sall!
Skall Rögle ta upp kampen om en plats i eliten i år, eller är det bara önskatänkande. Jag har varit ifrån hockey och datorer under 5 månader (abstinens!!!!) och har med andra ord inte kunnat följa med så mycket. Ett par av nyförvärven ser ju riktigt bra ut, medans andra inte är så välkända, för mig i alla fall.
Vad tror ni? Tänk lite och svara inte, enbart i alla fall, med hjärtat?
Fransson: Han e sjuk, han e krank, han e våran Blanck. Han e fattig, han e pank, han e våran Blanck. Han e ärlig, han e frank, han e våran Blanck. Han fiser på, han avger stank, han e våran Blanck.
Fransson: Låter jätte bra jag bor i Göteborg men alla som kan och vill ska hjälpa till om vårt lag håller på att bli riktigt bra och har en klar chans att nå ES om si så där två tre år eller kanske i år om de har flyt. Då kan vi väl alla supportar sammla våra manar och visa vad våra hjärtan klappar för. Och i södra och i super ska vi fan vara bästa klacken och ha den störst klacken. Alla till ladan i höst så blir dt är året och nästa vår riktigt roligt för oss och RBK. RBK 4 EVER
Alla vet om att vi har den röststarkaste klacken i allsvenskan och vi hade säkert varit topp 5 i Elitserien...
Tyvärr så har vi ju haft problem med en del personer som vill utmärka sig på fel sätt på bortamatcherna, genom att slåss o s v... Jag vill, som säkert så många andra, att Angel Island Army skall bli en "riktig" supporterförening, med saker som medlemskap, souvenirer, organiserade bortaresor(inget ont om dig otto, du gör ett utmärkt jobb), en hemsida som uppdateras efter varje match(inget ont om webmastern på www.come.to/aia), sådana saker...
Om vi hade kunnat fixa det på något sett hade vi kunnat bli ännu större och mer organiserade.. För att få detta i rullning krävs det tid, det krävs ansvarsfulla människor som inte bara snackar om det och sedan skiter i det... Jag vet att om det finns personer som har lust och vilja, så tänker jag göra det jag kan för att få detta att fungera.. Det kanske blir lite knepigare för mig, eftersom jag bor i Landskrona, men jag ska försöka i alla fall...
Finns det minsta intresse av att bygga upp Angel Island Army igen?
Jag tror om det kommer 500 på första tränging så kan det väl komma över tusen på första tränings matchen. och jag tror att det blir en si så där 6-2 till RBK och det kommer runt 1006 och han som lägger första målet heter Björn linden. RBK 4 EVER
"keep up the good work"
han é snygg han é fin han é våran Melin
muhahahaha