Härom veckan la jag in ett inlägg om att jag tyckte att sångförfattandet förfallit de senaste åren och att jag ofta blev besviken då jag ibland vände hemåt för att kolla läget i isladan.
Då jag aldrig har haft nån framträdande roll i AIA eller fixat fram några sånger själv så kan det ju tyckas att man inte ska kacka i eget bo. Därför tog jag mig friheten att författa en egen liten ramsa som jag gärna vill ha synpunkter på. Detta kanske är helt fel forum för sådana här 'grepp' eller så kan det vara så att folk inte vill ha mina förslag helt enkelt för att de kanske är åt helvete för dåliga.
Nåväl, här kommer det i alla fall:
Melodi: Racing in the streets (Bruce Springsteen)
Ja, vi är Rögle BK, skånes stolthet Vi ska tillbaka till Elitserien Se upp på läktar'n Malmö och HV Blå Här kommer AIA igen
( Ursrungstext:)
( 'Cause tonight tonight the strip's just right ) ( I wanna blow 'em off in my first heat ) ( The summer is here and the time is right ) ( We're goin' racin' in the street )
Bra, kass, jag-vill-ändra, jag-kan-inte-bry-mig-mindre eller kanske dra-åt-helvete-sluta-skriv-sånger-din-fjant? Tyck till!
Härom veckan la jag in ett inlägg om att jag tyckte att sångförfattandet förfallit de senaste åren och att jag ofta blev besviken då jag ibland vände hemåt för att kolla läget i isladan.
Då jag aldrig har haft nån framträdande roll i AIA eller fixat fram några sånger själv så kan det ju tyckas att man inte ska kacka i eget bo. Därför tog jag mig friheten att författa en egen liten ramsa som jag gärna vill ha synpunkter på. Detta kanske är helt fel forum för sådana här 'grepp' eller så kan det vara så att folk inte vill ha mina förslag helt enkelt för att de kanske är åt helvete för dåliga.
Nåväl, här kommer det i alla fall:
Melodi: Racing in the streets (Bruce Springsteen)
Ja, vi är Rögle BK, skånes stolthet
Vi ska tillbaka till Elitserien
Se upp på läktar'n Malmö och HV Blå
Här kommer AIA igen
( Ursrungstext:)
( 'Cause tonight tonight the strip's just right )
( I wanna blow 'em off in my first heat )
( The summer is here and the time is right )
( We're goin' racin' in the street )
Bra, kass, jag-vill-ändra, jag-kan-inte-bry-mig-mindre eller kanske
dra-åt-helvete-sluta-skriv-sånger-din-fjant? Tyck till!
Adjö!
/P