Vi närmar oss omgång 30. Sedan blir det förmodligen mest rörelser i tabellens nedre del. Det är tidigt att uttala sig om att nuvarande topp 6 lagen även är på positionerna i februari. FBK och SAIK kommer blanda sig i. Men känns som att RBK, Frölunda, Luleå, VLH och eventuellt ÖHK slutar topp 6. Det jag tror ändras i januari/februari är att BIF höjer sig till tia eller elva i serien. Enligt nuvarande trend kommer Oskars eller HV få kvala i vår.
Oskars idag... match utan Leon och Dennis så j20 spelarna får visa framfötterna. Leon hoppas jag återhämtar sig efter viruset. Blir intressant att se hur kedjorna blir,
Match mot Frölunda idag... Tydligen är J20 spelare med på träningen ... kanske pga skador? Många matcher fram till och efter nyår och flera intressanta matcher att följa ikväll.
Vi går till uppehåll med en sur förlust mot ärkerivalen Mif. Bra att spelarna får vila efter det täta matchschemat. Sedan återkommer de laddade till vinnarspåret.
Charliejfz: Har alltid haft en tumme på er för jag ogillar MIF Redhawks o deras pengapump Percy som jag iprincip avskyr pga hans jävla överlägsenhet!!!
{8225}: Tveksam till det... Rbk supportrar gillar inte Percy men är rätt säker på att det har funnits folk inom Rbk som varit tajta med Percy genom åren. Sedan är motviljan mot Percy mest baserad på att han under 90-talet öst in pengar i MIF medan Rbk inte hade sådana ekonomiska medel.
Charliejfz: En klassiker när Foppa ville slå domaren Börje Johansson på käften efter att Modo förlorat SM-guldet till Malmö! Som sagt en riktig klassiker!!
Alla hockeyfans ... läget är ansträngt just nu i Helsingborg och även i Lund och Malmö. Så nu måste folk se till att hålla sig från affärer, restauranger och kollektivtrafiken.