QP: Vem är "apparatskötare"? Det är vi väl alla, åtminstone killar, lite till mans. När behovet tränger på vill säga. Kär sysselsättning har många namn, men apparatskötare har jag inte hört förr... Fast jag är kanske inne på helt fel spår i denna fråga?
FredrikM: MYCKET BRA IDÈ Fredrik. Jag har skrivit ett meddelande till AIA om detta. Hoppas att vi nu en gång för alla kan göra skäl för epitetet "Trevliga Rögle" genom att öppet be AIK om ursäkt!
FredrikM: Så här i efterhand så var synd att inte "apparatskötaren" var lite kvickare efter Lejs tal till grottmänniskorna och spelade vår utvisningslåt "Fy fan va barnsligt". Tycker den hade suttit bra där!
Mycket bra skrivet av Hinke, Stående ovationer för det. Jag vill lägga till en grej till det han skrev.
Jag hoppas att det två AIK spelare som var måltavla för "lobotomi-klubbens" brist på vett och intelligens inte baserar sin uppfattning om alla Rögle supporters på dem. Om de gör det kan jag bara säga att inte nog med att träskallarna visar brist på vett, de har skadat ALLA rögle supportrar med sitt korkade beteende. Jag undrar bara om ni blev lobotomerade samtidigt som ni stel opererade högerarmen? Ni har verkligen lyckats dra alla riktiga Rögle fans namn i skiten...Idioter!
Jag hoppas att dessa dårar kan frysas ut och överröstats så att vi ALDRIG hammnar i en situation där folk likställer rögle supporter med rasist. Om det finns några som ser hockey matcherna och supporterskapet som ett sätt att framföra sina trångsynta åsikter, så har jag ett råd till er...Flytta till Antarktis, då slipper vi er!
Haggeman: Stor eloge till Hinke för de orden. Det är dags att verkligen ryta ifrån. Tyvärr så tror jag inte dessa personer riktigt fattar allvaret i det hela utan ser det mer som coolt att alla vänder sig mot dem. Ibland är det nämligen inte så lätt att få de gråe under håret att samarbeta :(
Mycket bra krönika av Hinke! Jag själv, kom lite för sent till matchen, så jag kom inte upp till klacken, där jag vanligtvis står! Men jag hade mer än gärna stått där, för att överrösta dessa jubelidioter som hånar en människa pga av dess ursprung! Hoppas att jag och alla andra i hallen, aldrig mer ska behöva uppleva detta.
Ebbe: Inte för att KB Karlskoga är mitt favoritlag, men fem raka segrar inger respekt - och är mer än vad både Rögle, Bajen och Löven mäktat med. Och för all del även Mora. Så kalkylera inte alltför benhårt på Bajenvinst.
Ser att man flyga direkt till Umeå med Malmö Aviation. 700 t/r för oss ungdomar. Men ja jag tror att Bajen slår till Bofors så vi tar och sparar de pengarna till ja varför inte Linköping?
Rönne River: Det är tragiskt om Högga o DJ drar till räliga Malmö. Snacka om nerköp i deras karriärer. Caspar förstår man lite bättre eftersom han redan har visat att lagkänsla inte är hans starka sida. Jag hoppas att Lööv lägger ner en massa energi på att få hem DJ nu så att vi slipper se honom förstöra sitt rykte i MIF.
Rönne River: Tror säkert att DJ hade valt att spela i RÖGLE om de hade varit i Elitserien... Han vill väl säkert bara komma närmare hemtrakterna men ändå spela i högsta serien. Kan ju bara hoppas att han har hjärtat kvar i RÖGLE...
Har svårt att begripa denna lilla klick av avskum som trots motstånd vädrar sina rasistiska åsikter i samband med laget matcher.Många av föreningens stora spelare och ledare har ju utländskt påbrå. Kommer osvagt att tänka på sketchen med den blinde skinheadskillen som är ihop med en zigenare i Lorry !
var o kollade på träningen idag och stoffe haltar fortfarande på högerfoten när han åker men han är på go väg tillbaka o ge han en vecka eller två så e han bra igen men ha d bra alla RBK RULES=)
Jonas: Nädå jag var i hallen för att lämna över namninsamlingen till Melin och kom lite tidigt och fick då se en svartklädd ung lirare glida försiktigt runt på isen med en på gränsen till fånigt njutande leende på läpparna. Men ditt förslag på ett "litet" eget krypin där med egen kaffekokare är inte så dum ska undersöka möjligheterna
Belix: Har du ett litet krypin med säng och kaffekokare i hallen? För du bor väl där ;-) Nu vet vi vad "svartklädd" betyder. Att han snörat på sig skridskorna och tagit några stapplande skär, iklädd träningsställ för att inte frysa.
lej: Vad betyder svartklädd? Kan det vara fjärdefemman, eller ännu längre ner i kön? Då börjar man ju genast fundera hur snabbt han kan vara tillbaka i matchtempo. Med tanke på killarnas grundfysik bör det väl inte ta allt för lång tid. Frågan är då vem som hamnar utanför? Det hade ju varit synd att spräcka förstalinen, när de producerar så mycket poäng. Andrafemman skulle kanske behöva en injektion, men vem av Togge och Mossa ska lämna plats? Tredjefemman läcker som ett såll och behöver väl snarast defensiva kvaliteter. Starck istället för Mossa i andra och Mossa istället för ähum....eller....i tredje. Fan, det är lätt att coacha bakom tangentbordet ;-) Hur som helst så är det väl relativt angenämna problem för Melin och PL.
Charliejfz: Ni har inlett mycket bättre än vad de s.k. "experterna" har förutspått. Kanske det passar er bra att få gå lite under radarn? Men alla vet ju hur svåra ni är att möta när ni får till er defensiv. Bra jobbat hur som helst.
Vem är "apparatskötare"? Det är vi väl alla, åtminstone killar, lite till mans. När behovet tränger på vill säga.
Kär sysselsättning har många namn, men apparatskötare har jag inte hört förr...
Fast jag är kanske inne på helt fel spår i denna fråga?