1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Rögle BK

SHL · 27223 inlägg · 5186 ämnen
« · 223995 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Rasism
QP:
Vem är "apparatskötare"? Det är vi väl alla, åtminstone killar, lite till mans. När behovet tränger på vill säga.
Kär sysselsättning har många namn, men apparatskötare har jag inte hört förr...
Fast jag är kanske inne på helt fel spår i denna fråga?

FredrikM: MYCKET BRA IDÈ Fredrik. Jag har skrivit ett meddelande till AIA om detta. Hoppas att vi nu en gång för alla kan göra skäl för epitetet "Trevliga Rögle" genom att öppet be AIK om ursäkt!

Löven-Rögle
Gött MIF förlorade med 3-5 hemma mot Luleå!
Kan bara Rögle vinna imorgon med så får vi en av dessa trevliga dagar som Mygel alltid tjatar om :-)

...även om jag inte tror att Rögle kan ha nån chans mot Björklöven.. borta..
3-4 str hemma säger ju en del..
trelvlig kvällannars!

FredrikM: Så här i efterhand så var synd att inte "apparatskötaren"
var lite kvickare efter Lejs tal till grottmänniskorna och spelade vår utvisningslåt "Fy fan va barnsligt". Tycker den hade suttit bra där!

Vi skulle kunna skicka ett ursäkts brev/mejl eller nått liknande till AIK, om någon e bra och orkar göra det, från AIA.. typ..

Mycket bra skrivet av Hinke, Stående ovationer för det. Jag vill lägga till en grej till det han skrev.

Jag hoppas att det två AIK spelare som var måltavla för "lobotomi-klubbens" brist på vett och intelligens inte baserar sin uppfattning om alla Rögle supporters på dem. Om de gör det kan jag bara säga att inte nog med att träskallarna visar brist på vett, de har skadat ALLA rögle supportrar med sitt korkade beteende. Jag undrar bara om ni blev lobotomerade samtidigt som ni stel opererade högerarmen? Ni har verkligen lyckats dra alla riktiga Rögle fans namn i skiten...Idioter!

Jag hoppas att dessa dårar kan frysas ut och överröstats så att vi ALDRIG hammnar i en situation där folk likställer rögle supporter med rasist. Om det finns några som ser hockey matcherna och supporterskapet som ett sätt att framföra sina trångsynta åsikter, så har jag ett råd till er...Flytta till Antarktis, då slipper vi er!

Ahriman - ÄKTA Rögle supporter.

Haggeman: Stor eloge till Hinke för de orden. Det är dags att verkligen ryta ifrån. Tyvärr så tror jag inte dessa personer riktigt fattar allvaret i det hela utan ser det mer som coolt att alla vänder sig mot dem. Ibland är det nämligen inte så lätt att få de gråe under håret att samarbeta :(

Mycket bra krönika av Hinke! Jag själv, kom lite för sent till matchen, så jag kom inte upp till klacken, där jag vanligtvis står! Men jag hade mer än gärna stått där, för att överrösta dessa jubelidioter som hånar en människa pga av dess ursprung! Hoppas att jag och alla andra i hallen, aldrig mer ska behöva uppleva detta.

Det var mycket bra sagt Hinke !
Det kallas civilkurage och borde vara lika självklart som en sup till sillen.

Hinke har skrivit en krönika angående ovanstående ämne!

Namninsamlingen ang Roger
Namninsamlingen är överlämnad till Roger.

Sv: umeå
Får rätta mig själv. Man får melanlanda på Bromma i STHML

Ebbe:
Inte för att KB Karlskoga är mitt favoritlag, men fem raka segrar inger respekt - och är mer än vad både Rögle, Bajen och Löven mäktat med. Och för all del även Mora.
Så kalkylera inte alltför benhårt på Bajenvinst.

Ser att man flyga direkt till Umeå med Malmö Aviation. 700 t/r för oss ungdomar. Men ja jag tror att Bajen slår till Bofors så vi tar och sparar de pengarna till ja varför inte Linköping?

Killer Bob: Det är väl tur att det inte bara blir Rögleiter boende i Umeå för då skulle det inte bli mycket flar än jag och en till...=)

Sv: Räliga Malmö
Rönne River: Det är tragiskt om Högga o DJ drar till räliga Malmö. Snacka om nerköp i deras karriärer. Caspar förstår man lite bättre eftersom han redan har visat att lagkänsla inte är hans starka sida.
Jag hoppas att Lööv lägger ner en massa energi på att få hem DJ nu så att vi slipper se honom förstöra sitt rykte i MIF.

Sv: Franssons artikel
Zeke65: tackar tackar...

Franssons artikel
Fransson har skrivit en klockren artikel om årets upplaga av RBK.
Tur att man har öron annars hade man "grinat runt".

Följ länken!!

Fråga domarn avslutad
Nu har de sista domarfrågorna besvarats av Morgan, och en liten intervju har fått sätta punkt för "Fråga domar´n" på AIA:s hemsida.

Killer Bob: känns ändå skönt att deltagare i detta forum och folk i Rögles styrelse öppet tar avstånd till denna klick avskum.

Håller på AIA, stå på er ni gör ju ett mycket bra jobb!!!

säger ett "sittplatslik"

Sv: Räliga Malmö
Rönne River: Tror säkert att DJ hade valt att spela i RÖGLE om de hade varit i Elitserien...
Han vill väl säkert bara komma närmare hemtrakterna men ändå spela i högsta serien. Kan ju bara hoppas att han har hjärtat kvar i RÖGLE...

Räliga Malmö
Citerar Kvällsposten:
3 spelare som Mif vill ha
#1 Daniel Johansson, Brynäs.
#2 Peter Casparsson, Linköping.
#3 Peter Högardh, Modo
Slut citat.

Varför Lägger inte Rälige Percy sina miljoner hos oss istället för att försöka kopiera våra gamla laguppställningar.

Citerar Daniel Johansson: Jag har alltid varit intresserad av att spela i Malmö....slut citat.

Kan det vara så att DJ har fått för många hjärnskakningar eller är det -bara pengar inget hjärta?
Eller förvanskar Kvp sanningen...

umeå
häng mä om ni vill

Studenten:

hahaha .. blev man förvånad .. en svensk skidåkare som skida in i den berömda väggen.

Killer Bob:

Det får vi verkligen hoppas !!!!
Forza R B K

Det osar VM-guld till Sverige i stafetten! Inte så mycket Rögle, men iaf :)

nollan2:

gött :))

Rasism
Har svårt att begripa denna lilla klick av avskum som trots motstånd vädrar sina rasistiska åsikter i samband med laget matcher.Många av föreningens stora spelare och ledare har ju utländskt påbrå.
Kommer osvagt att tänka på sketchen med den blinde skinheadskillen som är ihop med en zigenare i Lorry !

Är imponerad av ert engagemang,ni som beger er till Umeå.Hoppas ni för tur med er och att ni kan festa hela resan hem !!!

umeå
åker i dag till umeå

Sv: Ny lirare?
HasseT:

Förhoppningsvis blir vi fler :) Måste ju finnas fler Rögleiter i exil uppe i Norrland? om ca 36 h så vet vi hur det har gått för RBK.

hmmm....

Hur många blir ni i Umeå? Kan ni bli 5 pers?
Nu har jag varit och tränat hockey!
jag har aldrig om att nån vill ha mig i A-laget! :-)
trevlig kväll!

Belix:
Då ser vi fram mot små krönikor "Från en garderob bakom torkrummet" eller så.

Sv: Slut på Rögle
(Rögle)JoS: skojar du? då kan han ju skicka tillbaks tröjorna =)

stoffe starck
var o kollade på träningen idag och stoffe haltar fortfarande på högerfoten när han åker men han är på go väg tillbaka o ge han en vecka eller två så e han bra igen men ha d bra alla
RBK RULES=)

Jens:
Nej såg det idag. Wiman är en sann motgångssupporter som byter lag till Mora just eftersom dom låg sist i SA. :)

Jens: Nu var du verkligen rolig Jedda =P.. Du får ha det bra annars

Belix: ...att mygla? :)

Mygel: Som sagt innan att vi har alla olika intresse. du har ju .. !

Belix: Du har ju alltid pressrummet :)

Jonas: Nädå jag var i hallen för att lämna över namninsamlingen till Melin och kom lite tidigt och fick då se en svartklädd ung lirare glida försiktigt runt på isen med en på gränsen till fånigt njutande leende på läpparna. Men ditt förslag på ett "litet" eget krypin där med egen kaffekokare är inte så dum ska undersöka möjligheterna

Belix:
Har du ett litet krypin med säng och kaffekokare i hallen? För du bor väl där ;-)
Nu vet vi vad "svartklädd" betyder. Att han snörat på sig skridskorna och tagit några stapplande skär, iklädd träningsställ för att inte frysa.

Bilder på stoffes isdebut efter skadan finns på bildsidan

Slut på Rögle
Ni har väl inte missat att Johan Wiman gett upp Rögle och börjat heja på Mora? :)

FredrikM: Oj, förlåt mig...

Hardmen: Vi ligger tvåa=)

Tänk att Rögle har varit utan sin bästa poängplockare under SA och ändå ligga trea med en omgång kvar, starkt jobbat grabbar!!

Om vi nu går till KS får vi ett riktigt kanonförvärv, utan tvekan en av dom bästa förvärven den här säsongen. Så j*vla gött!!

lej:
Vad betyder svartklädd? Kan det vara fjärdefemman, eller ännu längre ner i kön?
Då börjar man ju genast fundera hur snabbt han kan vara tillbaka i matchtempo. Med tanke på killarnas grundfysik bör det väl inte ta allt för lång tid. Frågan är då vem som hamnar utanför? Det hade ju varit synd att spräcka förstalinen, när de producerar så mycket poäng. Andrafemman skulle kanske behöva en injektion, men vem av Togge och Mossa ska lämna plats?
Tredjefemman läcker som ett såll och behöver väl snarast defensiva kvaliteter. Starck istället för Mossa i andra och Mossa istället för ähum....eller....i tredje.
Fan, det är lätt att coacha bakom tangentbordet ;-) Hur som helst så är det väl relativt angenämna problem för Melin och PL.

Härligt att se att han är på väg tillbaka !

Jag menar ju att Pär har skött sig bra

lej: Härligt att höra...även om är skött sig oerhört bra, har man saknat lille stoffe...

fintar ner en målvakt, natt som dag

« · 223995 · »