radical: Med risk för att bli censurerad igen, så försöker jag svara. Vad är det för löjeväckande i att försöka bidra till en bättre läktarkultur genom en tillfällig "förbrödring" mellan supportrar från två olika lag? De som gör sig till åtlöje är väl snarare dom som tar sig själva på så stort allvar att dom inte bara kan ta det hela som en rolig grej, utan i stället retar upp sig på det hela.
Jag tror Faktiskt att de e Brynäs och Rögle som går vidare till Elitserien...för Linköping spelar inte alls bra...Hammarby kanske e lite för svaga...och vilka lag de än e som kommer till kvalet så kan dom inte matcha Brynäs IF Och Rögle BK...!!! Jag säger bara Välkommen till Elitserien Rögle.....För jag e nästan säker på att de blir så...!!
Fakir Lavec: Det du kallar "patetiskt" är snarare ett bevis på att man fattat vad det handlar om. Här gäller det hockeykultur på hög nivå, där fans från två av de mest klassiska lagen i Sverige kan uppskatta varandra, trots att man är rivaler.
Mygel: Tack för hjälpen. Du är alldeles riktigt inne i analysen av mitt inlägg. Jag bor ju i Gävle och har således tillgång till ett annat fokus på Kvalserien. Jag tyckte det kunde vara av intresse i denna gästbok hur det resoneras i Brynäskretsar. Och jaaa, jag tycker det är patetiskt, både med trummor och med att Leksands fans ska "hjälpa till". Skulle någon av oss tänka sig att åka till Malmö och stödja MIF för att få behålla derbyna nästa säsong. NÄ, jag skulle skratta hela sommaruppehållet om jag var Leksing och Brynäs åkte ut!!!
Mygel: Kvalet -96 var läktarna istort sett fyllda varje match vad jag minns, missade inte en match i Gavlerinken, så det borde inte vara nått problem. Tror nog att det kan bli stämning på läktaren ändå, utan leksands-supportrar där, tycker också att det känns fel att ett annat lags supportrar stödjer ett lag de egentligen inte håller på, även om det finns en viss hat-kärlek lag/supportrar emellan. Så jag förstår att du tycker att det är patetiskt, även fast jag tycker att det saknades fakta i de första uttalandena... Om dom nu vill ge något tillbaks kan det ske i en mer trovärdig form, typ ekonomiskt stöd eller dyl.
Men nog om detta - välkomna till Gavlerinken, så får vi se HerrMelin'en där igen... Det känns iallfall än så länge som en oförutsägbar KS... Låt bästa lag vinna...
P J Davydjoos: Det känns fortfarande patetiskt, Kan de inte stödja sitt lag själva?????? Sen för guds skull ta väck alla trummor från svenska hockeyarenor. Något mer stämningsförstörande finns inte.
Mygel: Angående kolla upp fakta, det handlade om att Leksands supporterklubb funderar ut ett sätt att betala tillbaka det ekonomiska stöd som Brynäs supporterklubb gav Leksand när dom fick kvala från ES senast. Och dom har alltså börjat spåna på idéen att stöda Brynäs på läktaren i en match eller fler... Och därav att Willy hakade på och ville hjälpa Leksand-supportrarna med detta, han tyckte att det värmde i hjärtat, något unikt som aldrig har skett förr...
HasseT: Du sa faktiskt att vi kommer att möta "er". Det antyder väl att du utgick från att killen var Brynäs fan. Dessutom handlar det om hur patetiskt det är av Brynäs fan att söka hjälp av andra klubbar för att skapa tryck på läktaren.
Fransson: Jag läser fakta men jag går inte in på allas presentationer. Jag sa dessutom inte att han inte var rögle-fan! Men varför gå in här med "brynäs"??? det var det jag undrade punkt slut.
Har följt RBK troget från ståplats i 12-13 års tid nu, och tycker som alla att det har blivit en bra återväxt på klacken.. Helt underbart... Jag har bara en lite sak jag vill uppmärksamma, sångerna dör ut alldeles för snabbt.. Tidigare så var det alltid en fin ljudmatta som rullade konstant, nu på senare tid så kommer det en sång som kanske körs 2 gånger sen dör den ut och det blir ibland ett ganska långt uppehåll tills nästa sång.
Så min uppmaning till "körledaren/na" är att försöka få igång det långvariga sjungandet... då blir vi ännu bättre!!!!!!
Nu skall vi upp och visa att vi är sveriges bästa klack!!!!
Fakir Lavec: varför snackar du med Röglefans om detta? Vi kommer att möta er och vill vinna över er. Skall vi då hjälpa er att vinna över oss? Vill ni verkligen ha trummor? Man får ont i huvudet och blir förbannad av dem. Tur att man inte ska på era hemmamatcher så man sllipper de förbaskade trummorna!
Senaste nytt fr Gävle: Wille Löfqvist hoppas att Leksands supporters ska ställa upp med bussar till Gävle för att fylla ståplats och göra KS till en folkfest. "...och får vi hjälp av leksands fans som kommer med trummor och sånger blir det helt underbart" säger han idag. Wille menar att Brynäs fans ställde upp för Leksand med en insamling av pengar till en reklamskylt, så det skulle kännas skönt om Leksand betalar tillbaka!!!!! Snacka om att ge ordet patetisk ett ansikte.
Med risk för att låta tjatig, men det är det värt! UPPMANING! Gör din röst hörd i GD! Citerat ur Gefle Dagblad den senaste veckan: "Ett Gävle utan elitserielag - vi törs knappt tänka tanken. Därför mobiliserar Gävles största tidning, GD, alla goda krafter: Stötta Brynäs i kvalet! ...... Mejla heta hälsningar eller vinnande hejaramsor till [email protected] ..... VI LOVAR att publicera ALLA bidrag." Vilken bjudning! En uppmaning till alla Röglefans skriv en passande rad till GD, det ska bli en kul läsning. De är redan duktigt skitnödiga här uppe.
Senast publicerade hejaramsa: "Ingen bryr sig om bocken brinner, Bara vårat Brynäs vinner BRYNÄS brynäs BRYNÄS brynäs" Jaaa! Va ska man säga?
Mygel: haha.. jo, lite så är det kanske.. :) Men jag har för mig att Bäckman hade fått order om att hålla igång träningen ett tag till. Mest för Frans Nielsen och Hannula.. har för mig det stod i Sydsvenskan. Men det gällde kanske bara för dom två. Vore dock kul med en träningsmatch i Malmö även om det inte ger Rögle några intäkter.
nicke: De har väl varit på semester hela säsongen? Eller iallafall ålderdomshem. Du vet ju vilket svar som snart kommer det vara det vanligaste på frågan om vad en spelare ska göra efter hockeykarriären? "Spela i Malmö såklart"
(Rögle)JoS: Tror inte det är så lockande för Malmöspelarna att rota fram utrustningen och lira träningsmatch mot Rögle. Dom har säkert gått på semester redan.
Mygel: Nej precis. Fast Troja verkar vara rätt under isen dom med nu. Men jag är faktiskt förvånad över att man inte kunnat få ihop lite bättre matcher. Jag hade ju gått och hoppats på en match mot Malmö.
Fransson: Troja matchen är en helt okej match eftersom det brukar bli rätt hett o fartfyllt spel mot dem, men Tranås inget speciellt tufft motstånd att möta.
HasseT: Om du läser Kvällsbladen för att bli samhälles orienterad så kan jag säga dig att du inte kommer att bli speciellt allmänbildad. Kvällspressen är enbart sensations journalistik o inget annat. Anledningen till detta är att de inte kan konkurrera med morgontidningarna vad gäller "riktiga" och samhällesviktiga nyheter.
Jag själv köper enbart Kvällsposten för sportens skull efter Rögles matcher. Stockholmsbladet läser man på nätet. Man vill ju inte sponsra 08:a för mycket :)
Så nu har jag fixat en allmän tråd. Inget mer gnäll nu om att man ska byta tråd för att skriva en mening.. Alltså. Det är en hel månad kvar tills Rögle spelar nästa gång.. man kommer att sakna dem.. Har ni sett att HD/nst har reklam på lunar.. märkte det nyss hm.. fräckt.. ha det trevligt med denna tråd...........
Hasse, skriv nu fint i denna. Anledningen till att man ska ha olika trådar är för att folk lätt och enkelt ska kunna skippa att läsa trådar vars rubrik inte är intressant. M a o, folk vill inte läsa sådan här skit, därför kommer dom hoppa över alla inlägg under denna tråd när de ser rubriken :)
mn båstad: Det skulle det bli... Min personliga drömlottning vore Bajen borta i första omgången och sen två raka matcher i Ängelholm.. Perfekt att åka ner till SKåne och se två matcher på en gång..
Det var en envis tråd den där. Det utsprungliga ämnet är för länge sen uttömt och därför är det hög tid att avsluta tråden. Eftersom ämnet också har skiftat från coachning till att diskutera AB & Kvällan, så startas denna tråd istället!
Vad är det för löjeväckande i att försöka bidra till en bättre läktarkultur genom en tillfällig "förbrödring" mellan supportrar från två olika lag?
De som gör sig till åtlöje är väl snarare dom som tar sig själva på så stort allvar att dom inte bara kan ta det hela som en rolig grej, utan i stället retar upp sig på det hela.