1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Rögle BK

SHL · 27221 inlägg · 5186 ämnen
« · 256441 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Målvaktsbyte
Låter konstigt att byta målvakt för att väcka försvaret. Bästa målvakten ska alltid stå, dvs den som är bäst för dagen. Som Volle spelade mot Brynäs tycker jag helt klart han ska stå. Han bjöd på några riktigt svettiga räddningar och stabilt spel. Som back uppskattar man att ha en stabil målvakt, det gör att man kan spela mer avslappnat. Därmed inte sagt att Iwar skulle vara ostabil. Brukar man sätta sina bästa backar på bänken för att forwards ska göra mål? Konstigt resonemang av HD.

Killer Bob: Det kommer att vaskas runt inför kvällen. Endast 1-akedjan är intakt, enl HD.
Personligen vet jag inte om det är så bra att ideligen byta lagkompisar i kedjorna. Bättre då att dra ihop en ren powerplay och boxplay uppställning och låta resten vara.

Visst måste något göras för att laget ska börja vinna igen men personligen känner jag att det är framåt som det är för ineffektivt ?
Avslut i dåliga lägen och detta påpekade ju Ram i Brynäskassen senast.Pelle Svensson verkar ha tappat bössan totalt han måste ha ha svenskt rekord i missade frilägen för tillfället =)
Varför inte vaska om lite i forwardsformationerna lite istället ?
Bara en tanke som kanske kan skapa lite diskussion.

Killer Bob: Målvaktsbytet beror säkert på att "förlorar-trenden" måste brytas, inte för att Wolle varit dålig. Bryt trenden - börja vinn!!!

Kingen: Stod i tidningen, heter det ju (Värsta språket goes IT)

Killer Bob: Stog i tidningen (HD) att det var för att väcka försvaret, som kanske spelar mer försiktigt då. RM poängterade att Wolle INTE petats pga dåliga insatser (för det har det juh inte vatt).
Dörrvakt eller inte, som målis är man ändå matchberedd och laddad inför varje match, även om man helst vill stå i gluggen. Skulle Iwar vara oinspirerad, skulle han inte platsa på träningen ens...
Sedan tror jag nog att många spelare i alla lag vid denna tidpunkt sneglar åt sin framtid.

Målvaktsbyte
Någon som vet varför Melin funderar på att slänga in Iwarsson i kassen idag ? Är Wolle sliten kanske ?
Annars fattar jag inte varför,Iwarsson har redan börjat snegla på var han skall spela nästa säsong och han är nog knappast inspirerad efter att varit dörrvakt nästan hela säsongen.

Sv: Iwarsson
nils-ove: Peter HIRSCH

Junior: Hoppas ni inte har så stora förväntningar på att Peter Hirch skulle skriva på för Rögle. Grymt bra i MODO, lär kosta GRYMT mycket.

Blir väl MIF för honom.

Sv: Sju domare..
Mygel: Ni får använda teckenspråk*s*

Första sidan!
Jag har problem med se första sidan!!!! Jag kan inte se några bilder eller text bara det gröna runt om... är det nåt som är fel på sidan??? ' =(

har aldrig haft dessa problem innan.... Jag själv har ett adsl!!!

Sv: Sju domare..
Ebbe: Va tråkigt. Vad ska man då göra för att visa sitt missnöje med domarinsatsen? Skriva ner allt på ett papper o lämna in det efter matchen i en "Klagomål till domaren" låda? Tror att domarna även kommer att sakna att stå i fokus :)

Sju domare..
Det kan bli tal om sju domare system nästa år. Det kan också bli tal om att tömma hallen om ord som "domar j*vel" hörs från läktaren.

Följ länktips.

www.hockeyligan.se/nyheter/index.phtml?nid=1957

Sv: Apropå april skämt
Fransson: Underbart inlägg =)

Svenne: saxat från Hammrby hockeys hemsida:

Hammarby hockey har bytt namn till Hammarby Hogs (gris/svin).

- Vi ser mycket positivt på det här, säger Hammarbys VD till www.hammarbyhockey.se

.....den var riktigt låg den

Trogen: Körde inte NST ett år med att man skulle riva den nybyggda sittplatsläktaren på kortsidan ??
Eller något i samband med den... *senil*

Mygel: Menar du vår kära Hasse T?? =)

Sv: Mats Sundin till Rögle
Mygel: Herman har också kontrakt över nästa år!

Mygel: *ASG* Minns det jävlig väl, trodde väl på det, tills farsan med ett asgarv berättade vilken datum det var....

;=/

Apropå april skämt
Av alla de april skämt som varje år publiceras i tidningarna den 1:a april så är det ett skämt som jag speciellt kommer ihåg o som jag trodde fullt o fast på. Jag vet inte om ni andra kommer ihåg när Rögle låg i ES och NST den 1:a april basunerade ut att man skulle bygga "Kuben" i tegelbruks gropen i centrala Ängelholm? Denna arena skulle ersätta ladan och skulle kunna ta 90 000 pers tror jag det var (?). Ung o naiv som man var så trodde man ju fullt o fast på detta ända tills man vaknade upp ur drömmen av att polarna skrattade åt en :)¨

Kan säga att jag vet åtminstone en person som lätt skulle kunna gå på ett sådant skämt idag........

Javier Saviola: HAHAHAHA den var bra... det var nästan jag gick på de..... =))

Det var det bästa April skämt idag för mig.. =)

Mygel: Hehe

Junior: Snacka med Ljunggren. Han kanske kan fixa hit honom på något sätt :)

Iwarsson
Från Bofors gästbok

"Det verkar som Jens Iwarsson i Rögle är aktuell för Bofors. De har tagit kontakt med honom och enligt dagens Kuriren är han intresserad"

Jahepps. Även om Wolle är bra och inte har gjort bort sig på något sätt så vill jag ha en målvakt som kan vinna matchen på egen hand. För vissa målvakter kan faktiskt det.

Jag hoppas fortfarande på Danmark´s landslagskeeper

P: Kenny som anfallare? Nä det var inte riktigt så jag menade. givetvis skulle han vara back. jag menade kanske en femma innehållande dessa spelare.

jag har nog inte riktigt hängt med i det där med sommartid etc :)

Sv: Kenny och Srsen
17srsen17RBK: Jögge har själv uttalat i pressen: Aldrig mera Rögle !
Kenny lär med all säkerhet avsluta i elitserien så vill klubben ha honom är det nog läge att ta sig dit först =)

fritte rbk: Jag skulle hemskt gärna se just en kedja med Kenny Jönsson =) Som höger ytter då eller vad hade du tänkt dig? Kanske center rent utav? =)

Mygel: Den hade jag inte läst! MFF har väl spelat hockey en gång i tiden?

fritte rbk: Byström, Karma, Jacke o Blanck är väl de som har kontrakt över nästa säsong (säkert glömt någon).
Har inte koll på några inkommande lirare. Var snack om någon Gislaveds spelare, men vet inte varifrån. Tror dock att vi genom Waltin har försäkrat oss för några riktigt bra nyförvärv.

Javier Saviola:
Ja j*vlar vilket lag vi kommer att ha nästa säsong. Tänk en kedja som bla innehåller Kenny Jönsson, Jörgen Jönsson och, som grädde på moset, Sudden. Vojnevojne :)

Allvarligt talat, är det någon som har hört några mer troliga värvingar??

Hur är det med dagens trupp vilka har idagsläget kontrakt och vilka kommer att få det......

Stigsson: Att Malmö FF skulle starta upp ett hockeylag var väl rätt kul :)

Till alla er som försöker med April-skämt. Dra till lite lagom så att det finns en chans att gå på skämten. Av alla skämt som man kunnat läsa på internet idag är 90% så absurda så att det inte finns en chans att gå på dom.

Mats Sundin till Rögle
Läste i en av Torontos stora tidningar, att Mats Sundin funderar
att flytta hem efter denna säsong. Är meningen att han skall spela
för Djurgården, men Mats ville först ta en säsong Rögle för det
verkar vara en intressant klubb samt att han trivs i Skåne.
Skulle vara kul att få spela under sin gamle polares ledning,
Mats Waltin nu när han skall leda Rögle nästa år.
Kontakter med Rögle-ledningen är tagen.
Som sagt det är ett rykte, skulle vara kanon om det är sant.

Hälsningar
Bo

Kenny och Srsen
Håller med signaturen Svenne
Det är den 1 st april idag.
Helt klart att det är ett aprilskämt.
Thomas är 36 år och har gjort sitt på topp-nivå.

PS. När det gäller Kenny så kommar han nog att spela i Rögle
någon gång framtiden och då föhoppningsvis ihop med brorsan
Jörgen.

Hälsningar
Jan-Åke

Sv: Kenny Jönsson
Trogen: Starkaste minnet av L-F Nyström är ju annars hans taktiska genidrag. Exemplet är ju den taktiken att alltid ta burskydd oavsett vad innan du startar ett anfall. Om så hela motståndarlaget gör ett byte så att det är helt öppen gata in i motståndarzon så måste man ta burskydd. Motto: "Försvar är bästa anfall"!!

Tippning av andra halvan
Omg 6
AIK - Skellefteå 3 - 2 s.d.
Rögle - Hammarby 4 - 1
Linköping - Brynäs 3 - 5

Omg 7
Brynäs - AIK 6 - 2
Skellefteå - Rögle 5 - 1
Hammarby - Linköping 2 - 1 s.d.

Omg 8
Rögle - AIK 4 - 3
Hammarby - Brynäs 2 - 3
Linköping - Skellefteå 4 - 2

Omg 9
Rögle - Linköping 3 - 2
Skellefteå - Brynäs 2 - 0
AIK - Hammarby 6 - 3

Omg 10
Hammarby - Skellefteå 4 - 5
Brynäs - Rögle 5 - 2
Linköping - AIK 4 - 1

Sluttabell:
Brynäs + 18 26p
SKAIK + 7 20p
LHC + 5 17p
Rögle - 9 13p
AIK - 5 11p
HIF - 16 3p

Alltid där: Men lille vän, det är den bästa taktikern som någonsin tränat Rögle........ Kommer alltid att minnas bilden av honom och hans lilla påg i tidningen när dom spöat oss....

Mygel: Vem är L-F Nyström?????

fritte rbk: Har oxå hört av säkra källor att Srsen ska göra en ny vända samt att L-F Nyström blir assisterande tränare nästa säsong med huvudansvar för taktiken och spelsystemet.

fritte rbk: Vi vet givetvis om att det är den förste April idag !! ;-)

Kenny Jönsson
Säkra källor säger att Kenny Jönsson kommer till Rögle inom mkt kort!!!!!

Ett litet ljus i tunneln

Sv: REALISTISKT!
Jonas: Haha... ja, det låter ju som att du har koll på din plats i livet i alla fall... ;) Jag ligger väl någonstans i "mitten".

Faktum är i alla fall att någon av parterna ljuger. Tyvärr.

bobbe:
Det är ett satans jidder, det här med hemliga förhandlingar, budgivningar och värvande mitt under brinnande säsong. Det har vi fått lära oss lite om i den här föreningen.
Diskussioner med spelare behöver det inte föras över huvud taget, men med bulvaner i form av "agenter" går fint. Det står mig upp i halsen, därför försöker jag att inte engagera mig för mycket i det. Jag föredrar att spela den lyckligt ovetande och helt ocyniskt "ta en match i taget", även om det blir svårare och svårare.

Jonas: Gällande satsningen har du antagligen fullkomligt rätt.

Gällande Påhlsson tror jag mer på offentliga uttalanden av flera olika personer inom LHC, bland annat ordföranden Christer Mård som till Corren säger:
-Några summor har överhuvudtaget inte diskuterats. Men jag kan säga att Linköpings Hockey Club aldrig kommer att betala 250 000 kronor i månadslön. I alla fall inte så länge som jag är ordförande.

Det är en fråga om vem man vill tro på, LHC eller agenten. Jag tror att agenten har mer att vinna på uppståndelsen... man ska åtminstone vara skeptisk till uppgifter. För övrigt är det väl inte tillåtet att diskutera med spelare under säsongen i NHL? Fast det kanske inte gäller alla, jag vet inte.

bobbe:
Åfan, då ljuger de när de mer eller mindre citerar Påhlssons agent, som säger att det kommit ett bud från LHC?
Om LHC åker ur, kommer det att bli en satsning för att ta sig tillbaka direkt. LHC har rutin på att åka hiss, både upp och ner. Hade varit trist för LHC att inviga nya fina hallen med seriematch mot Tranås hösten 2004. Mitt tips är att nästa års södra allsvenska kommer att bli stentuff. LHC i topp, följt av Rögle, Bofors, VIK och/eller Mora. Många intressanta matcher att se fram mot.

Mygel: Tarvainen har säkerligen en klausul om att kontraktet bryts vid degradering, men jag tvivlar på att Peltola har det. Påhlsson-budet är en Expressen-producerad lögn. Pihl har sagt att han stannar oavsett och har dessutom tvåårskontrakt. Enligt LHC har ingen av de "stora" spelarna något i kontraktet som säger att de får bryta det om LHC åker ur. Pettersson däremot lär lämna i så fall.

QP: Om de nyförvärv du syftar på är finnarna, så har dessa klausuler i sina kontrakt om att kontrakten rivs om Linköping åker ur ES. Så några större nyförvärv blir det nog inte. Tror inte heller att Pålsson är så intresserad av att lira i allsvenskan, även om miljonerna lockar. Det enda som kommer att höja LHC är Melin. Utöver detta kommer nog flera av deras bästa lirare, t.ex. Petterson o Pihl, att lämna klubben om de trillar ur.

REALISTISKT!
Nu när chanserna till avancemang betydligt reducerat så får man nog ändå hålla en tunna skit på att LHC ska gå upp! Skulle dom omgruppera lär de väl hamna i södra gruppen, och med dom nyförvärv som presenterats hitintills( o fler lär ju komma) så finns det bara en plats kvar i södra Super att slåss om. Den platsen ska vi slåss om med BIK, VIK u, IKO el OIK, ev Nässjö...ruggigt men så kan det bli!

tror o tycker

Sv: Trum Trum Trum
LUNDSTRÖM 6: Jag vet vem som lät mäst och högst.
Jag har min plats exakt mittför rödlinjen på sektion D
dvs jag har lika långt till de båda klackarna t.o.m. lite närmre till bortasektionen, och den som hördes högst var Rögles den överrösta Brynäs, men tyvär dog den ur matchen och var tysta långa stunder.

Brynäs "sjöng" mest, men absolut inte högst.

Ni hade en mycket sportslig och trevlig klack på besök, men för att bli bättre så har ni lite att lära er i röststyrka, samt så bör er sångbok uppdateras!

Sedan är Bskv:s hemsida numera www.bskv.com

Sv: Trum Trum Trum
LUNDSTRÖM 6: Tyvärr hörds det inte när ni skrek åt oss heller. Det enda som hördes var *trum trum trum*

Man såg massor av Brynäströjor och en trumma både sågs och hördes. Dock ingen sång. =)

« · 256441 · »