1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Rögle BK

SHL · 27220 inlägg · 5186 ämnen
« · 288750 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Derbygrupperna
Junior: men så har du väl inte hunnit att vara med om så himla mycket än... ...Junior. ;)

Jag fattar inte hur Rögle kan gå med på detta spelprogramet. Sämsta jävla skit jag har varit med om

Sv: Björklöven...
Belix: Frågan är om någon vill ta över som styrelse där uppe. Alla verkar hoppa av lite överallt. Ett sjunkande skepp helt klart. Jag är glad att man lyckades vara realistisk i Rögle innan allt gick totalt åt h-vete, även om det var riktigt när vid Kristianstads matchen. Åter dags att lägga en en liten hyllning till Nordstrand. Förhopningsvis så fattar alla nu vad en satsning mot ES innebär om man inte är redo för det. Man kan inte leva på framtida intäkter.

Löven har nu, om inte det blir konkurs i sommar, en minst lika lång period frmför sig att sanera, som Rögle har haft de senaste åren sen vi trillade ur. Jag avundas dem inte och att hitta en Nordstrand o en Lööv typ är inte det lättaste.

Sv: Björklöven...
chipsalgen: Man kan inte annat än lida med lövens supportrar. Deras nya styrelse skulle behöva göra en grundlig sanering av ekonomin och det vet ju vi hur kul det är när man ska köra budgetvarianten.
Men man kan inte satsa med lånade pengar år efter år när framgången uteblir Dom får allt bita i det sura äpplet och fixa ekonomin annars är det nog bara konken som återstår

Björklöven...
Kommentarer överflödiga...

Ebbe:
Jaha o då verkar spelprogramet vara klart.
Ingen ändring alls av Rögles matcher jämfört med det preliminära, vad jag kan se :-(
3 hemmamatcher på en vecka (omg 10,11,13) gör ju detta programet ännu bättre .....

Sv: Va f....
Mygel: Det vet vi sen innan... Många föredrar att komma i god tid när man ska på bortaresa, Mygel kommer helst tre kvart efter aviserad tid. Men vi älskar dig ändå ;)

Ang all ren panik här i boken, visst hoppas även jag på ett nyförvärv eller två, men än är det för tidigt att börja springa runt som en Trojasupporter med halsen avhuggen (Den liknelsen går nog inte till historien...)

Gasolin: Kanske inte. Men jag har heller aldrig följt strömmen :)

Mygel: Mycket bättre på pappret än förra säsongen tycker du ja, det är nog inte många som håller med...

Mygel: Det är klart att jag ska köpa årskort... Jag har alldrig missat rögle mach sen 6 senast åren " förutom att jag varit sjuk" Jag kommer alltid vara där så länge jag orkar..

det var dumt skrivit av mig idag!

Bler om ursäkt!

Sv: Händer det ingenting ?
lubbis: Håller med. Antagligen så har vi redan fått sådana spelartyper nu genom nyförvärven.

half: Tror du att Rögle ska ställa upp med ett halvt lag nästa säsong? Ska man räkna efter antalet spelare för att bestämma hur bra laget är? Som om vi släpper 7 division 1 spelare och värvar 4 NHL spelare så är vi ett sämre lag? Du verkar ha lite kass logik. Laget har än så länge blivit, på pappret, mycket bättre än förra året. Det återstår och se hur det blir på isen, men jag kan inte se att det ska bli sämre nästa år än vad det var i år. Ta Josef och Arla som exempel, två, inte alltför stora precis, notoriska bänknötare i Elitserien. De kom ner hit o vad hände? Josef blev kungen på slag skott och Arlbrandt tog direkt en plats som en av de bättre i laget. Det går 5 Månsson, spelmässigt, på en bänknötare i elitserien, generellt sett.

Du behöver inte oroa dig. Vi kommer att få ett lag. Förra året spikades inte truppen förrän i juli. Det bestyder att vi har runt 2 månader kvar innan det ska vara klart.

Lubbis: Vad är det än så länge som säger att dessa spelare inte kommer att lyckas i allsvenskan efter att ha tagit steget ner?

Rögle Fans: Stavningskurs...?

Jag skrivet fördig förra svar.Jag tror att dom lyckas i Rögle .

lubbis: Josefsson var också spelade i tre backpar e när han spelad i HV 71 . Jag tror mycke på Henrik Eriksson och dom andra spelar som Rögle köp i år som spelat i Elitserien förr säsong.

Ljunggren: Ok Högard kanske inte var ett bra exempel i sammanhanget men i vilket fall som helst måste du/ni hålla med mig....För att ta sig upp till ES behöver ett lag ett par målspottare med rutin som man med säkerhet vet håller en väldigt hög lägstanivå.

half: "man vill har hela laget innan man köper årskortet"

Haggeman: nja jag vet inte! men det lytar åt att jag köper det iår också! men man vill har har hela laget när man ska köpa.. eller hur?

Haggeman: Håll med om att -7 + 4 inte riktigt går ihop.....

Sen är det väl klart att man vill veta hur det blir med truppen.

Nyfikenhet och intresse, Haggeman..

Självklart kommer truppen bli klar men som sagt man vill ju veta.

half: Skulle det vara en anledning till att inte köpa årskort, låter lite konstigt, eftersom Rögle knappast har haft nåt bättre lag på de åren!!!???

half: Ja va fan, annars missar vi ju matcherna. och dessutom hörde jag att det blir lite fredagsmatcher ................

fritte rbk: hehe... jo men det känns som att det kommer bler kort i år! =/

half: Bara att betala. Det har du gjort i alla andra år.

Va f....
Kommer fler nya eller????????????????????????????????????

Jag vill veta? Det är om jag ska betalla mitt årskort, som har har varit med i 6 år..... jag tycker att detta känns inte hundra med rögle ännu! 4 spelare och en tränare mot 7spelare och 1 tränare o 1assträ o målvakt som har lämnat...

Nån som vet nåt rykte?? hälst innan den 30maj!

Joinzzon: Bara Stockholmarna får det bra så gör det väll ingeting hur andra lag har det?*s*

Men det är givet att Rögle ska överklga ett sådant beslut. De kan inte tvingas åka hela sverige på 5 dagar! Ohållbart!

Men jag är emot lördag/söndag. Blir för mycket för publiken..

Junior:
Helt sjukt spelprogram :-(
Alla (utom den första) långa bortamatcher ligger i en klump
Omg. 6 VIK
Omg. 22 Arboga
Omg. 24 Mora
Omg. 28 Bofors
Omg. 31 Örebro
Speciellt Arboga borta Onsdagen den 19/11 Nybro hemma Fredagen den 21/11 o Mora borta Söndagen den 23/11är ju j##ligt lysande ..........
Klaga klaga klaga

Sedan undrar jag varför man inte kan ha dessa bortamatcher på en Lördag o Söndag så som man hade säsongen 1999-2000 ?

Junior: Var hittar du det premilinära schemat?

Enligt förslag så börjar Rögle hemma mot Arboga i premiären.

Fredag´s matcher borta är alltid intressanta. Enligt förlag så möter Rögle Nybro borta en fredag, första bortamatchen.

Övriga bortamatcher en fredag är. Växjö,Bofors & Örebro.

Säkerhetsynpunkt att vi inte får möta Troja,Halmstad eller Mörrum? Kass!

Det är ju inte spikat så det lär bli ändringar.

Kom med ett kol besked
Lej: Kan du inte komma med någon kul överraskning angående truppen????

Sv: behåll!
Haggeman: hehe Duncan kan jag snurra upp när som helst. Nada problem.

The punisher: Det måste kännas tryggt att ha en bänkvärmare (Mygel) med sig!!?? Mygel: Fauser tycker osså att du är överskattad!

Mygel: Jag har också hör om en legend i de klubbarna... Han satt mest i båset och tog entre av spelarna som skulle byta... Låter som Mygel på en buss ;)

Haggeman: Överskattad? Jag? Legendarisk spelare i IBC, Heta Lila, Munka Ljungby (var med från början) och IBK Lund. Hade jag bara kunnat åka skridsko skulle jag lätt tagit en plats i Rögle till och med :)

The Punisher och Mygel: Vilket superlag Ni verkar få ihop, nästan bättre än RBK. ;-) Comeback av målvaktslegenden "The Punisher" (I cant´t wait), ser man till dig Mygel tror jag att du är lite överskattad som innebandyspelare, men du får bevisa motsatsen på planen.

Mygel: Låter som en bra idé! Mygel på anfall och The Punisher i kassen. Med Belix som back blir vi oslagbara!

The Punisher: Jovisst, men ska vi fixa ihop ett lag eller två då? Har två sugna här nere ifrån förutom super forwarden Mygel himself.

Ljunggren: Håller med dig i att Lasse J och de andra ska få tid. Även om det inte hade suttit fel med en Hirch eller en Jönsson, så har jag fortroende för de som leder klubben, och inte minst för Jersmyr.

Ang supporteraktiviteter så låter Hjärnarps GIFs inbjudan till turneringen i inneandy riktigt kul! Jag är på, och lovar att hålla nollan... iaf i några sekunder ;)

Sv: Forsberg
Mygel: Det känns inte som att vi har värvat så här bra på ett tag, ofta är bänknötarna från elitserien ett klart tillskott i SA..Kolla Arla, nu får han en hel säsong på sig....

Junior: Vem gör inte det. Det är denna säsongen som vi ska ta ett steg till närmare ES (inte sista plats i KS då) :)

Grämer mig över att vi inte kunde sno åt oss Hurtig. Antagligen accepterar han inte ett deltids kontrakt :(

Mygel: Ja inför förra säsongen. Tssssss

Nämen klart man är nöjd. Men jag tror dom flesta väntar på 3 riktigt starka namn som ska göra truppen komplett.

Trogen: Hehe, jag hänger med. Försöker bara mot gnälla lite till alla de som sitter här inne o gnäller på nyförvärven. "Å vi värvar nisse som sitter på bänken i Timrå, buhuh". Minnena är korta här inne på vissa nämligen. Har vi värvat så meriterade spelare inför en säsong på länge + behållit de flesta viktiga spelare?

Junior: Han var jävligt bra, synd att Nygren sabbade honom...

Mygel: Ironin passerad obemärkt, jag trodde att dom hade bättre kvalitet på universitets kurser nu för tiden....*S*

Junior: Kom iofs inte från en högre serie

Mygel: Ronny Larsen.

Trogen: Hur många spelare har kommit till Rögle med superstatistik från högre serier, de senaste åren? Jag kan bara två:
Pelle o Rogge, båda hemvändare.

Junior: Liten men naggande god..eller nåt..killen har bedrövlig statistik, men det har ju även Kenny....Fast det är ju aldrig relaterat till speltid och sekvens.... hejja aftonbladet..

Joinzzon: Klart han inte är, hade det varit en Peter, så hade jag inte köpt det heller......

Junior: Jag tycker det hade varit roligt o se Ljunggren på isen.

Ljunggren: Tycker det har varit för lite hockey sen VM la av :)

« · 288750 · »