Jaha, Rögle vägrar vinna när jag kommer på besök!!! Måste nog säga att det är lätt att bli skrockfull med tanke på att Rögle alltid torskat sedan matchen mot Kristianstad. Matchen mot Bofors kan bara summeras på ett sätt: STOLPE UT! Att Rögle skulle nätat vid ett flertal tillfälle i första är det nog många som håller med om, men det finns dagar då motståndaren har det där lilla extra flytet som krävs för att vinna tuffa kamper. Nog om den matchen. Halmsta då? Tja, det såg okej ut i första, bra mycket sämre i andra och näst intill världssämst i tredje. What ever... jag fick i alla fall se Rögle plocka två viktiga poäng... FÖR FÖRSTA GÅNGEN PÅ MÅNGA, MÅNGA ÅR. Ändå är jag mycket besviken. Sätter jag ribban för högt? Har jag inte rätt att kräva seger mot lag som faktiskt rankas sämre? Frejdigheten som man har läst så mycket om såg jag inte skymten av. Inte i någon av perioderna om jag ska vara riktigt kritisk. Jag hopps dock innerligt att grabbarna stärkts något av kvällens seger och kan spinna vidare på detta i kommande kamper.
Nåväl, 40 mil senare, stämband som knappt kan få fram något ljud, så måste jag nog summera de båda matcherna som ett kollektivt bottennapp. Jaja, jag kommer alltid att älska er oavsett om resultaten inte alltid trillar in på samma sätt som jag vill. Poängen som Rögle vann överlägset var stämningen på läktarn' och visst borde nog dessa också räknas med i tabellen :-) om Rögle ska kunna vinna förstaplatsen.
Junior: Håller med dig.. Men det är bra att dom satsar på en målvakt så denna blir grymt bra.. För det behövs nu i dessa hårda tider..
Vi ska vara glada över att denna serien är så medioker att Rögle säkert kommer till SA ändå. Endast 3 poäng till SA plats trots uruselt spel på sistonde...
En sak man kan slå fast är iaf att Waltin inte har någon bra känsla när det gäller vilken målvakt som ska stå. Först hade han "känslan" att Fransson skulle stå mot Vik, och idag att Wolle skulle stå. Katastrof i båda fallen.
Som alla andra sagt. 3perioden var det sämsta jävla skit jag någonsin har sett. Så jävla uselt. Det är ju fannnn att man inte kan hålla emot.
skovde_peter: Helt klart är det att om inte Rögle förstärker så har man inte i Superallsvenskan att göra , jag har sällan sett Rögle med så dålig fart på skriskorna som i år man kan ju tro att byxorna är fulla med bly.
Match efter match så gasar Rögle på i början av matchen men dom håller aldrig matchen ut om dom inte leder stort o kan spela på resultatet. Även det gick inte idag...
Waltin sa inför säsongen att Rögle ska åka för fullt både hemma o borta.. Men dom ska väl veta hur o var dom ska åka? Rögle skulle även bli ett rappare lag på bortaplan... Det finns absolut inte i någons tankar att det stämmer för tillfället....
Mygel: Låt oss konstatera att Jersmyr är varmt välkommen till klacken även framöver.
Minns ni senaste gången en ordförande styrde kosan mot klacken? Det var våren 1995 och skedde under betydligt tristare former. Christer Örning skulle bege sig upp och "prata förstånd" med dem eftersom de buade åt honom pga försäljningen av Jögge och Stass till MIF. Vad Örning fick som svar minns alla som var på plats.
Jersmyr är alltså betydligt populärare än Örning;)
Lundström 6: Inte som det ser ut just nu, tyvärr. Och även om vi kommer dit så måste det till stora förändringar om vi inte ska total slaktas. Tyvärr så måste man se verkligheten som den är fastän det smärtar :(
Sumo: J-vla fin insats av Lasse idag. Han är hjärtligt välkommen upp fler ggr. Men precis som du säger så förstörde Hämmers som vanligt alla försök att skapa hockeyfest. Vet inte riktigt om de har någon underliggande tanke om att göra oss döva med den högtalaren riktad på bortaklacken och tuggummimusik i varenda spelavbrott.
I den tredje personen stod en viss Lars Jersmyr i klacken! Vilken härlig syn det var! Han sjöng med så gott han kunde också!
Härligt Lasse!
Måste berömma klacken som verkligen försökte få fart på Rögle idag! I vissa stunder var trycket riktigt bra! Men Halmstad envisades med höd discomusik i spelavbrotten ....
OE: Men berodde inte detta oxå på vissa andra faktorer? T.ex. stöddet från tränaren. Tycker att Sjöberg var en härlig lirare som säkert hade gjort sig bra i Rögle förra säsongen eller i år.
Helt riktigt är det inte spelar materialet som är för dåligt.. Detta spelsystemet funkar inte hos oss.. Idag kunde man se när Rögle gång på gång åkte ihop.
Den sista perioden var det sämsta jag sett någonsin!
Ebbe: Markus Sjöberg hette den ena. Björn Engström hette den andra.
Engström hade man mycket väl kunnat behålla för han var en utmärkt defensiv center. Sjöberg däremot var mer eller mindre under isen hela tiden. Värvad som målskytt och skrapade ihop hela 7(!?!) stycken;)
Ebbe: Jag skulle oxå gärna vilja se ett giftigt nyförvärv t.ex. Rahm, men frågan är hur det ska hjälpa?? Vi har redan SHA:s bästa spelarmaterial men trots det så funkar ingenting eftersom ingen vet vad de ska göra. Det e virrigt och rörigt mest hela tiden. Anfallsspelet är statiskt o förutsägbart största delen av matcherna. Tror helt ärligt inte att ett nyförvärv, så tillvida det inte e Kenny, kommer att hjälpa till så mycket om vi inte fixar till spelet.
Mygel: De ser ut som Rögle har bly i benen eller något. De orkade inte i kapp Halmstad spelarna. Sitter där för mycket press i huvet??? Något fel e det och detta måste Rögle se till att kolla upp. Kanske man ska ta in psykologerna från flyg vapnet igen???
Jan-Peter Persson satt raden neranför mig och han var inte heller nöjd med spelet såg det ut som. Men bara inte Rögle panikvärvar något nu!
skovde_peter: Tredje perioden idag var bland det pinsammaste man har sett som Rögle supporter. De grönvita spelar stabilt i två perioder och skulle med lute flyt kunnat ha lett med 4 - 5 mål mer. Sen bara skiter man iallt i 3:e, så j-vla irriterande. Blir det förlust på onsdag oxå så kan vi säga att det är KRIS!!!! Skyll inte på spelarna, mer eller mindre alla spelarna har visat mycket bra kvalitér, det är spelet som klickar. Jag har nog ALDRIG sett så många ihop åkningar av Rögle spelare under alla år som jag har följt Rögle. Ingen verkar ha en suck om hur de ska spela! Försvarsspelet håller div 3 klass. Halvbackarna som tidigare var forwards har ingen aning om hur de ska placera sig djupt i egen zon.
skovde_peter: Man kan undra hur Morgan Johansson läser Regelboken. För hur kunde Lindén få utvinsning i näst sistsa minuten?? Och sen, varför blåste han för blockering när det var kamp nere i hörnet hela tiden i under de två sista minuterna??
Ne man ska egentligen inte skylla på dommaren men Morgan var usel idag!
vault: Har ju dock inte fått tillfälle o se ngn seriemtach ännu men under träningmatcherna så imponerade han inte särskilt mkt för mig men kul om han höjer sig nu då... han e ju om inte annat lång o borde ta vara på de...
Sumo: Du vet om att vi ska vara på plats i Halmstad ca: halvtimmen innan match och räkna på tiden min lilla vän så ser du att ska vi hinna det så kan vi inte köra senare från hbg 14,15 bussen stannar i HBG 14,25 bussen kör mot Ä-holm 14,45 bussen stannar i Äholm 14,55 bussen kör mot Halmstad 15,35 bussen är framme
Sumo: Vi måste ha en supporterträff där. Man saknar ju Jocke på Ståplats. Det behövs fler av det gamla gardet som KAN hur ramsorna går och vet vilket tempo de ska sjungas i!
Ebbe: Håller med dig om det ! Idag vänder det det är jag säker på ! Wågström så vass ut mot bofors och nu har han en match i benen så han blir nog en sevärdhet ikväll! jag tror mycket på honom!
Sumo: Skulle de hjälpa något om Daniel tar massa utvisningar?? Rögle gör ändå inte mål i PP.. Ne nu får man ta och tänka lite positivft istället.. Ikväll vänder det!