Alltid där: Det var mig en salt jävel! Som jag ser det är Waltin fullständigt övertygad över sin egen och lagets förträfflighet. Han är helt säker på att man tar sig ur det här eländet.
Det är en bra attityd, om allt nu går bra. Men det är mångas känslor som det bollas med, och skulle detta nu mot Waltins förmodan gå åt h-vete vet jag inte vad...
Det enda vi kan göra är att stötta laget ÄNNU mer under matcherna. Burop ger inte något självförtroende.
Mygel: Låt mig se, för en och en halv vecka sedan, sågade jag spelsystemt fullständigt, en viss Mygel gav sig då på mig omgående och försvarade det med näbbar och klor, Inget har hänt med spelet sen dess, det har varken blivit bättre eller sämre..utan det är samma skit fortfarande, så nu till frågan Mygel- Vad har fått dig att börja måla fan på väggen?? Det hade ju enligt dig iaf funkat i några matcher...( läs en, Mora)
Och jag hoppas verkigen att det inte kan bli sämre, för vem minns inte hannu Niemi och vesa goman och grabbarna....
qp: Inte säkert att det är kört i något av fallen. Det återstår ju att se, men båda två är lika riskfyllda. Så det är mer eller mindre att välja mellan pest eller kolera och chansa.
Det finns ju oxå en anledning till varför inte SKAIK behåller en sådan bra spelare........... Kan ha någonting att göra med det som jag skrev längre ner och hur de ser på hans framtidsutsikter.
Mygel: Då så, tar om det från början. Ingressen helt O.K sen till alternativen #1. kört! #2. kört! (som jag tyder det så går det åt h-e hur vi än gör, dessutom dräller ju det av bra tränare o spelare)
P.s Sätt en person i den situationen du beskriver, på färjan och se hur länge han är en bra spelare! (Skall väl inte förneka att jag FÖRSÖKTE vara lite lustig)
gasolin: Vi är många som känner till din styrka som festorganisatör men är du inte lite orolig för din egen hälsa om nu det skulle börja gå bra. Jag menar du kan ju få en riktigt ruggig sjövana men det var kanske din tanke *s*
Mygel: Jag kan ta hand om Näsvall då jävlar skulle ni få se.... 1 mål en tura, 2 mål 2 turor, mål o seger 3 turor...de hade varit nåt.. Tur att Rögle ligger i rätt derbygrupp lag 1-5 är inte på Rögles sida.. Vad har hänt med Karma, Linden o Josef som höll elitserieklass förra säsongen?? Vakna nu för helvete Rögle.. Jag vill se lite hjärta i varje byte av alla spelare nu..Så som Måssa gjorde..
AIAnr10: Du ville ju få fram någon possitiv sak med gårdagens match och man kan ju glatt konstatera att korven i Lessobo var god men i övrigt så har The Punisher beskrivit spelet med meningen. "Vi dumpar in pucken och ser vilken av motståndarna som hinner först och startar en kontring" I går kunde inte ens denna optimist hitta några ljusglimtar. Det finns inte ord för den fruktan spelarna känner för att förlora just nu.
De som gnäller på nyförvärven och spelrtruppen i övrigt kan inte varit o sett samma matcher som jag med Rögle i år. Jag har hittills missat 4 matcher i år så det måste ha varit i de 4 som de har underpresterat. Förra året hade vi Stoffe som speedkula, i år har vi fått 3 spelare som är lika snabba eller snabbare än Stoffe. Förra årets teknikkung Jacke har ersatts med 4 spelare med minst lika bra teknik. Förra året hade vi en kille som kunde skjuta hårt i Josef, i år har vi 5 st som kan lägga på riktiga kanoner. Förra året hade vi en slitvarg i Lindén, i år har vi både Lindén och Tano. Det är inte spelarna som är det stora problemet, ävrn om alla vet att det är de som ska göra jobbet. Alla som har någon hum om lagspel vet att vilken stjärna som helst kan göras osynlig eller oduglig i ett strikt spelsystem. Detta är vad som händer just nu i Rögle + att osäkerheten och uppgivenheten sprider sig i takt med det magra resultatet. Waltins spelsystem tar bort det mesta av spelarnas kvalitér, vilka de bara stundtals tillåts briljera med. Inget nyförvärv (såtillvida det inte är Colorados två första lines) kommer att kunna förändra detta. Vad som MÅSTE göras nu är att laget återgår till att spela en offensiv, traditionell hockey såsom man spelade förra året och som har varit Rögles adelsmärke under alla åren. För att kunna göra detta behövs det en back eller två samt att 2 - 3 forwards lånas ut. Tror inte Waltin skulle vara kvar om detta sker. Hur skulle spelarna se på en tränare som böjer sig för massan och frångår det han tror på? Nä, det behövs en ny röst och ett nytt tänkande i båset om vi ska kunna gå tillbaka. Detta ger oss två alternativ: 1. Waltin stannar kvar och arbetar vidare på sitt system med kanske ett nyförvärv i form av en libero. Förhoppningsvis får han igång laget innan det är helt försent. 2. Ny tränare in o det värvas 2 backar. Ett nytt system och nya formationer måste nöttas in vilket kan ge en del förluster i början. Men i slutändan kommer vi med största sannolikhet spela ett spel som för ut lagets fulla potential. Frågan även här är om det hjälper innan det är helt försent. Så, nu är det bara att välja mellan dessa två.
P.s. Näsvall behöver inte vara så dyr då han enligt uppgift var tvungen att lämna SKAIK eftersom han mer eller mindre var alkis. Det är bara att ge han ett klippkort på färjorna och ett rabatthäfte i Helsingör.
Kingen: Enligt snacket i försäsongen så visade alla värden på att Röglespelarna aldrig varit så bra tränade som inför denna säsong. Om de sen blivit övertränade och inte ännu uppnåt full kapacitet är svårt att svara på. Kanske infinner sig formtoppen lagom till SA... bara hoppas att de i så fall går dit.
Jag tycker denna rubriken är den enda vettiga på ett antal inlägg.
Jag vet inte var felet ligger i år, men det verkar vara så att killarna inte är hungriga på att vinna, utan endast är rädda att förlora. Därför börjar man spela ängsligt, vilket leder till baklängesmål som leder till ågren som leder till....osv. Kanske är vi dåligt tränade, kanske inte (tror inte det ialla fall). Kanske är systemet fel, kanske inte.
Det tjänar inget till att hänga ut vare sig tränare, ledarstab eller spelare. Ängsligheten att förlora försvinner ju inte precis med de reaktionerna. Vi (läs tränar- och spelarteamet) måste istället ta fram de positiva bitarna som finns i varje match, t ex 1-a perioden mot Hammes, 2-a perioden mot Nybro osv. Endast med sådan positivitetsträning kan trenden vändas. Vi vinner INGET på att bua ut spelare och ledare efter matcherna. Dom vet ändå när en plattmatch är gjord. Positivitetsträning var ordet, sa Bull...
Nu måste vi visa alla att vi håller ihop o hjälper varandra! Solklart är det ingen som verkar i klubben som önskar detta mardrömsläge, alla har nog haft RBK:s bästa i tankarna från första början. Nu låter vi de ansvariga försöka lösa denna situation så fort som möjligt, och jag är säker på att det jobbas för högtryck med detta! Vad vi kan göra är att ställa upp för grabbarna och visa att vi tror på dom! Håller med om att det känns oerhört tungt just nu och vad ska inte grabbarna då känna,... så vänd dem inte ryggen utan ställ upp nu redan på onsdag!!! Fritte, Erik, Spika o jag är där,.... kom ni med!
Hej ! Tänkte fråga vad som skall göras åt detta skitspel. Är det tänkt att förstärka eller är det tänkt att man skall ändra spelsystem. Tacksam för svar..En fråga till , är Röglespelarna dåligt tränade eftersom att dem rasar ihop i varje tredjeperiod eller tränar dem kanske förmycket ??
Bafucin: Vad som hände med Månsson har jag oxå undrat länge över. Han var definitivt en av mina favoriter och ni kommer att ha stor nytta av honom. Det är bara att gratulera och lycka till (dock inte för mycket:) )
Efter att ha läst alla inlägg här så förstår man att nånting är fel i Rögle denna säsong. Antingen spelsystemet eller tränaren eller spelarna. Kanske en kombination av allting.
Vad jag inte förstår är hur ni kunde göra er av med Månsson?
Han har givit Bofors ett rejält lyft och är en av anledningarna till att vi nu huserar i toppen av tabellen.
Vad jag har hört så accepterade han inte lönebudet han fick från Rögle. Med facit ihand så skulle Rögle kanske erbjudit honom lite mer?
Vi är i alla fall tacksamma för att han flyttade hit.
Det finns dock annat man kan glädjas sig åt i föreningen. Alexander Bergström är utagen till J18 landslaget . De ska spela en 4-nationersturneringen i Huttwil, Schweiz, under tiden 7-9 november.
Att försöka värva en spelare skulle vara ett bra alternativ för Rögle.Inte bara för att man skulle behöva det,det skulle kunna ge en injektion till övriga laget med.Se på Nybro Mikka Jäske debut igår gjorde mål samtigt som övriga laget med lyfte sig rejält.
Sumo: På tal om backar. Kollade precis upp Rahms statistik sen förra säsongen. Han gjorde då 47 poäng på 48 matcher! 14 mål och 33 poäng. Något Rögle kanske skulle behöva?
Men vet inte hur hög standaren är på hockeyn där nere.
niklas: Verkar inte finnas något grundsystem att gå efter.Blev ju utspelade av Nybro periodvis,ja Nybro som ligger i botten nästan.Man for runt hur som helst,hittade inte alls rätt i positionerna.
erik: självklart ska vi ut och heja fram våra, något sargade , hjältar på onsdag.
Fler än 1000 åskådare får man ju verkligen hoppas på. Hoppas dessutom att klacken fylls så att det blir en såndär go stämning. Det borde lyfta laget en del.
Hanson i laget igen kan vi nog glömma. Har man inte spelat på såpass länge lär det nog bli svårt att ta en plats.
Nu ses vi i ladan på onsdag, och tvingar spelarna att spela vinnande hockey, genom att lyfta taket med hejarramsor och sång.
Det är nuet och framtiden som har betydelse inte det som hänt.
Alla till ladan på onsdag och ger dom skjälvförtroande och vissa att vi att vi tödjer dom med allt vi kan! Jag kommer att bler besviken på er om de kommer mindre än 1000. Nu ska vi försöka att komma bland 4 bästa.
Och sen vill jag se en ny splelare som kan ger en täning i laget! Jag tycker även R. Hansson kan komma tillbaka igen och ge laget ett tryhet..
Nu måste spelarna, tränarna, styrelsen ta tag i detta, det verkar som att det måste vädras en del truppen. Det är bättre att ta tag i det nu än om ytterligare 10 omgångar!!!!!! Det härliga go vi hade i Rögle förra säsongen måste komma tillbaka och bara spelarna vet var felet är, är det dom själva, tränarna, styrlsen eller något annat inom klubben vi fans inte vt om?
I all röra och förtvivlan över rögles nesliga förlust, såg jag minsann att lagen på platserna 4-6 oxå tappade poäng. Fortfarande inte mer än 3 poäng (och en j'vla massa mål). upp till SA-plats.
Sumo: Jag hoppas att du och erik har rätt, men då får han komma redan igår ungefär. Det finns ett uppehål, jag tror att det ligger runt 10 dagar, men jag kan inte svära på när!
Sumo: tack de är det jag också säger man kan skylla allt på waltin..Splarna får skämpa sig också!! Dom har ju spelat hockey sen små. Skaffa en nya spelare så de bler en ny täning ilaget..
Jag vill samtidigt passa på att säga att det INTE är jag som lyckas kopiera delar av min egen text i inläggen, varför det blir så har jag inte den blekaste om??
tyler: 1-0 pucken tycker är jag tveksam till, med det finns säkert de i hallen som står bättre till än jag, så det har jag inget att säga till. Jag sk´rev dock att jag var tveksam till det, inte att jag fördömde den.
Visst blåstes där även många gånger för fel blockeringar, men genom mina ögon drabbades Rögle hårdast av det. Men jag håller med dig om att Claesson var helt under isen, åt båda håll.
Dock är inte andemeningen i mitt inlägg att skylla på den randiga, icke alls. Om du läser min mening som börjar något i stil med "det är en HELT annan sak..." så borde du kunna lista ut att det är insattsen, inte domaren jag kritiserar.
Men som flera år som domare själv, dock inom en annan sport, men såpass högs som att ha dömt träningsmatcher för högsta seriens damer är det helt enkelt omöjligt att inte följa dommaren, som jag anser aåt båda håll.
Dock är inte andemeningen i mitt inlägg att skylla på den randiga, icke alls. Om du läser min mening som börjar något i stil med "det är en HELT annan sak..." så borde du kunna lista ut att det är insattsen, inte domaren jag kritiserar.
Men som flera år som domare själv, dock inom en annan sport, men såpass högs som att ha dömt träningsmatcher för högsta seriens damer är det helt enkelt omöjligt att inte följa dommaren, som jag anser att ikväll, båda lagen har anledning att vara missnöjd med. Det var ett nänmande i förbifarten.... Även om jag ansåg att gästande lag drabbadxe hårdast, men det kommer du aldrig att hålla med mig om...