En ganska underhållande artikel finns på Aftonbladet.se, därifrån detta är saxat:
"Percys Pågars framtid är osäker. Om det blir de planerade 24 avsnitten är osäkert. – Går vi inte till slutspel finns det ingen anledning att sända avsnitten i slutet av serien. Men går vi vidare till slutspel kan det blir riktigt bra tv, säger Percy Nilsson. Kvalserien kan väl också bli bra tv? – Det där var elakt sagt. Jag ser inte kvalserien som en möjlighet för MIf, säger Percy Nilsson."
Synd för Percy att resten av sverige ser det som en önskan...
gasolin: Då frågar sig vän av ordning om inte IKO var en av de allsvenska föreningar som ligger lite pyrt till för elitlicensen 2004? Att då dra på sig ytterligare lönekostnader....hmmm! Dessutom är jäst något morsan använder när hon bakar bröd, eller farsan använder när han bakar virke till lördagsgrogg.
Efter modigt övervägande och sunt förnuft, så blir det en helkväll framför swehockeys härliga online som fungerar en gång i varje period. Sist mot Troja fick man nästan ett nervsammanbrott. Såg visserligen att Arla gjorde förta målet, sedan var det ödsligt fram till 1-1 då ytterligare 15 rader poppade upp från ingenstans.
Min frånvaro kommer bara göra Rögle gott med tanke på hur det brukar gå när man förljer laget från läktarhåll. Fick visserligen se gubbarna plocka två pinnar i Halmstad, vilket jag inte sett sedan 5-4 matchen mot Kristianstad.
Hoppas innerligt att ni får en svinrolig kväll - både på vägen till och från Växjö. Se till att stötta laget riktigt ordentligt !!!!!
Junior: Tycker att vi har ganska gott om bra anfallsspelare trots att Wågström är borta. Hellre en bra defensiv back som kan spela libero och hjälpa till att få ordning på försvaret.
Junior: kan bara hålla med...Rent tjänstefel av ledningen om det inte kommer in någon ersättare...
en sak till...man behöver inte bara leta efter elitseriespelare som inte platsar i sitt elitserielag...finland, tjeckien m.m. m.m m.m. m.m..................................
FredrikPP: ja, då får man hoppas att det är något riktigt mumsigt han har med till er....själv har jag varit i danmark och köpt överraskningar åt mig själv......
Dorza: Jepp, vi får hoppas på stort intresse! Kvällen KOMMER att bli minnesvärd! Full fart hela kvällen. 12:00 imorgon stämplar man ut och sen är det bara laddning som gäller...hoppas fortfarande på överaskningar från Gasolins sida, fast de missar ju du ;)
Nu är förhoppningsvis AIA-bussen fylld till bristningsgränsen......hoppas och tror att ganska många åker upp själva också........själv ska jag åka bil.......hoppas ni på bussen får en trevlig tur uppåt i morgon så ses vi i Växjö..........
känns som det kommer bli rätt bra med folk, och nu ska vi verkligen vårt stora röglehjärta i morgon! Fullt ös hela vägen och 3 goa, sen är det bara att fortsätta ösa hela natten!
klappa för RBK hoppa för RBK sjung nu för RBK AIA........
Sumo: Moen är med på laguppställningen i J20. Har ett C efter sig till och med. Han är en mycket bra hockeyspelare som jag hoppas Rögle vågar satsa på. Dessutom mycket trevlig utanför rinken med..
Ja, detta var på tiden säger jag bara. Alla ni som tvivlar, var lugn, det kommer. Bara grabbarna vågar släppa loss så är det dags för nya kvalmatcher i vår!
Junior: Kaffe får du iallafall, Framåt Rögle för här kommer AIA vi kommer sjunga fram dem till seger imorgon.NI SOM INTE HAR ANMÄLT ER; KOM IGEN NU Å LÅT DETTA BLI EN MINNESVÄRD FREDAGSKVÄLL FÖR OSS ALLA
OE: Jag tycker inte att Wolle ska ha all beröm...backarna spelade också bra....Tycker inte ni också det är fel och ha Forsberg i PP???Han e ju ingen skön lirare såå...det ska man ha där...en pp line e ju...Karmhag på skottet...albrant passar, tano framför mål, pettersson och josefsson ska också vara med och håla i spelet....ha det gött grabbar
Pommer: Visst blir bussen full - frågan är bara hur stor buss vi behöver. Bussen bokas ikväll efter hur många som anmält sif, så det går INTE att anmäla sig i morgon eller att hoppas på att det finns platser över, och drälla ner precis innan bussen ska gå.
citizen: Ja, alla spelare ska ha namn på tröjorna. Dock med undantag för Bergström och Moen, de är så färska att deras namn inte var med i beställningen. Deras kommer senare. Vad det gäller byxorna är det Forsberg och Pettersson som ska ha nya. Deras saknar nämligen kardborr för att fästa reklamen.
Bussen kommer som bekant att avgå imorgon 15:30 från HBG och 16:00 från Ängelholm. Men om du inte har anmält dig nu är det mycket hög tid! Senast 19.00 ikväll (23/10) på telefon 073 - 709 25 58, sen är deadline passerad! När klockan har slagt 19 kommer bussen nämligen att bokas efter de anmälningarna som har kommit in!
Tack herre för dessa tre poäng, och tack Wennström för alla svettiga räddningar. Lite synd bara att spelet i numerärt överläge funka så dåligt. Känns som det är alldeles för dålig puckfart, någon står och dräller med pucken istället för att spela runt den. Nu längtar vi till fredag då vi får se Pelle plocka ner Shjon Podein.
"Percys Pågars framtid är osäker. Om det blir de planerade 24 avsnitten är osäkert.
– Går vi inte till slutspel finns det ingen anledning att sända avsnitten i slutet av serien. Men går vi vidare till slutspel kan det blir riktigt bra tv, säger Percy Nilsson.
Kvalserien kan väl också bli bra tv?
– Det där var elakt sagt. Jag ser inte kvalserien som en möjlighet för MIf, säger Percy Nilsson."
Synd för Percy att resten av sverige ser det som en önskan...