1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Rögle BK

SHL · 27224 inlägg · 5186 ämnen
« · 222125 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: AIA till speakerbåset
Mygel: Ok, mistänkte nästan det var det.

Sv: AIA till speakerbåset
mn båstad: Det gällde det som alla reagerade på; det som vissa i klacken höll på med, något med mycket stor fjortis varning på. Man skäms faktiskt.

Sv: Träningshallen
Mygel: okej... tack för svaret...

AIA till speakerbåset
Är det någon som vet vad det gälde när speakern kallade efter någon i AIA:s styrelse i första periodpausen?
Jag såg att "myran" sökte upp Hansson för att snacka och sedan snacka Hansson med speakern.

Sv: Skånsk Hockey
på tal om TV. Var rätt kul och se hur Kåberg ramlade i Skellefteå och sedan var hatad lr förbanad i spelar koridoren efter matchen där dommarna och ledare fick bryta slagsmål mellan Kåberg och en SAIK spelare. Är man förvånad? Nej!

Sv: På tal om inget...
Hardmen: Otippat att den kommentaren skulle komma från dig :)

Killer Bob: Michael Johansson är den som "tjatat" till sig flest tillägs assist i Rögle.

Sv: Skånsk Hockey
Zeke65: Tycker inte vi ska klaga. Vi har vart på TV ett antagl gr i SA. Och ja jag tycker gott och väll de visar rätt mycket från Malmös matcher (tyvärr) så att de inte sänder skånsk hockey stämmer kanske inte helt.

Vilken underbar dag, seger och dessutom andra resultat som gick Rögles väg. Det ser lovande ut, kvalserien nästa!

Nån mer än jag som tycker Jill Johnsson é snygg, vilken pudding!!

Skånsk Hockey
Det är bara att konstatera att det är väldigt sällan man visa skånsk hochey i SVT eller TV4 (fyran visade överhuvudtaget inget från SA).
RBK mot AIK borde varit en självklar match att visa men nejdå.
Man visar SKAIK mot BIK och Bajen mot Löven. Inget fel i att visa dessa matcher men man blir trött på att ständigt "glömmas bort".

Nu gäller det att visa 08-orna att det är fel att inte visa hockey från södra Sverige.

Spöa nu Löven och ta en direktplats!!!!

Nä va f-n nu ska vi vara glada och inte jämföra då och nu och imorgon.Grabbarna vann och solen skiner imorgon....SKÅL !!

Det är inte direkt ensam om.Inte ens i dagens Rbk.Inga namn men,men......

Killer Bob:
Ja det finns ju fördelar med Micke men de gäller ju bara om han har ändrat attityd och blivit en lagspelare... man vet ju hur En rutten frukt kan sprida förruttnad i en fruktskål...
Tom e en framtidsman som man borde satsa på ... svårt...

Killer Bob: Etablera möjligen .. men helt utan hjärta . spelar där börsen öppnas som mest .. nej tack

Tom har potential helt klart men han är inte i närheten av Michael Johansson än.Olika spelare men Micke är etablerad elitseriespelare och det är defenitivt inte Tom ännnu.Bara att hoppas att han fortsätter på rätt spår.

Killer Bob: Precis, vi tar bort Tom Hammerstad, självklart ska vi ta bort den bästa defensiva center vi har, och sätta in Divan Johansson, förstår precis vad du menar, vi tar bort dom som har hjärtat på rätta stället och sätter in spelare som lirar för pengar bara,,,

=)

Hammerstad kommer att bli stor, då menar jag STOR

Att han sedan drabbats av en allvarlig skada är väl knappast hans fel ?Inte ens du kan väl tänka så satans bakvänt ?

Sv: Rögle-AIK
Matchbilderna är uppe nu.

Micke har visat i såväl AIK som Luleå att han tillhör elitseriens bästa (uttagen i allstar-game) i sina bästa stunder.Dessutom gör han mycket poäng vilket alla lag har nytta av.KOlla Tom Hammerstads statistik och jämför vad Micke gjorde i Rögle !

Killer Bob: Så du menar att vi ska ta hit en person som bara bry sig om att hammla i protokollet? Ne jag skulle inte tro det. Sen är Michael johansson skadad just nu. Varför ta hit en spelare som vart skadad en hel säsong?

De är nog du som ska vakna.

Ebbe vakna och gnugga dej i ögonen !!!

Ebbe: He he...
I see your point...
Var tveksam till honom åxå... Kanske bättre för lagkänslan med Tom...

Zoid: Byta genast ut Michael Johansson mot Tom Hammestad!

På tal om inget...
E det nån mer än jag som skulle kunna leva med den här laguppställningen nästa sässong?
Vet inte hur realistiskt det är men....

MLV
Wennström, Magnus
Ivarsson, Jens
Magnus Johansson

Första Femman:
Jens Nielsen RW
Jakob Johansson CE
Kristoffer Starck LW
Kenny Jönsson
Daniel Johansson

Andra Femman:
Torgny Löwgren
Michael Johansson CE
Pär Arlbrandt
Niklas Karmhag
David Halvardsson

Tredje Femman:
Peter Högardh RW
Jonas Nordquist CE
Pelle Svensson LW
Roger Hansson
Martin Ericsson

Fjärde Femman:
Björn Lindèn RW
Magnus Hermansson CE
Mathias Månsson LW
Daniel Josefsson
Magnus Eriksson

Tom Hammerstad
Tomas Andersson
Karl Skugge
Gustav Palm
Byström, Andreas
Daniel Larsson
Niko Suoraniemi

Pyttemjuk: Du talar i dubbla tungor, "Hammarby e klara och kan ta
det lungt" sen kommer slutklämmen 1 RBK 2 BIK. Ingen av de 3 kan ta det lugnt förrän slutsignalen ljuder på onsdag, men de var väl så du menade(innerst inne) Hammarby kan knappast spela på resultat i allafall (inte i de 2 första perrarna). Skit samma vi tat löven med 3-2, så är det klart! ;0)

Pyttemjuk: Hammar by är inte klara för KS. Skulle de slappna av en sådan viktig match? Ne jag skulle inte tro (hoppas) det.

Pyttemjuk:

Hammarby klara och kan det lugnt? Nä du. Förlorar dom samtidigt som vi tar poäng ramplar dom ner på 3:e plats. Hammarby har allt att spela för något som kan bli vår räddning om det skiter sig i Umeå.

Så här ser det ut inför sista.
1.Hammarby 13 9 0 4 45-35 26
2.Rögle BK 13 8 0 5 42-33 25
3.Bofors 13 9 0 4 37-31 25

Pyttemjuk: Fel. Bajen är defentivt inte klara. Om Bofors vinner över Bajen och Rögle tar 2p mot Löven så är Bajen borta.

Junior:

Hagos må vara en idiot men inte ens i närheten av IDIOTERNA i Rögleklacken som körde den urtöntiga rasistramsan om honom. Jag trodde att Sverige anno 2003 var ett liberalt och modernt land men man kanske luras att tro det när man bor i en stad som Lund. På ställen som min hemstad (kristianstad) och uppenbarligen också i Ängelholm, och säkerligen även andra bonnahålar av samma snitt som nyss nämnda städer, finns det bevisligen ett antal patetiska och totalt intellgensbefriade BYFÅNAR som gör bort sig. Jag skämde röven av mig när jag stod och lyssnade på deras utfall vid tumultet i slutet. Att bua är helt ok, men att göra det med rasistiska förtecken är inget annat än stor jävla synd & skam....Pinsamt är ordet.

Tyvärr la det stora klickar smolk i kvällens för övrigt rejäla glädjebägare.

Bafucin: Jäpp! Rögle har precis allt i egna händer nu. Personligen tycker jag det är skönt att både Lövhögen och Skellefteå är avsågade! 3 lag slåss nu om 2 direktplatser till KS. Mer raffinerat än så kan väl slutstriden knappast bli. Faktum är att RBK har råd att förlora mot Lövhögen på onsdag, under förutsättning att Hammarby slår Bofors. Detta verkar knappast troligt. Hammarby är klara och kan ta det lungt, samtidigt som Bofors är supertaggat och skickar ut en Kåberg som är elakare och grisigare än någonsin. Därför måste RBK göra sitt jobb i Umeå och plocka minst två pinnar mot Lövhögen. Detta tror jag är fullt möjligt, eftersom spelarna i RBK vet att de inte kan lita på Bajen. Jag tror RBK fixar en seger däruppe. Luften verkar ha gått ur Lövhögen, samtidigt som RBK har allt att spela för!

Mitt tips på sluttabell är således:

1. Rögle BK - 28p
2. Bofors IK - 28p

--- resten är ointressant för närvarande...

Läge för drömscenario alltså. 2 lag från SHA toppar SA när serien är slutspelad. Sug på den Anrell, Sportbladet, TV4 och allt vad ni heter!

Go´kväll!

Junior: Vid första målet var det protester för offsaid.

HasseT: Nu har vi det i egna händer, tyvärr så kommer man väl att hålla tummarna för Bajen, om det nu skulle behövas..

HasseT: Synd att göra dig besviken:-) Kom igen nu i sista omgången. Två söderlag till kvalserien.

fy fan vad trångt det var.. man fick stå på varann, sen så blev inte saken bättre av att det var en liten idiot som höll på att hoppa och slå som fan... Men bortsett från andra perioden så gick väl trängseln an ganska bra...

jäkligt härligt att vi vann över AIK nu.. ligger vi tvåa och har saken i egna händer!

Fin match, såg inte överdrivet mycket men men :)
domarinsatsen var den sämsta på mycket länge.
Visst tog han bra utvisningar.
Men första målet? Vadå OFFSIDE!
skandal.
sen att inte Skellefteå vann var ju synd.. trodde de skulle vinna överlägset!
men så kan det vara.
ha det.
För en gångs skull går inte de andra resultaten som VI vill.

Sebbe: Är på gof väg. 1-0 nu. Here we go!!

Spöa 08:orna nu!!!

Sätt dom på plats!

Kom i tid!!

Det är tävling redan klockan 15:00 med fina priser!

Köp program idag! Det kan löna sig! Mer info finns i hallen!

Rögle-AIK
Nu börjar spänningen byggas upp innom en.
Hoppas på en fullsatt hall och ett ruggit tryck på läktaren.
Ett sådant tryck så AIK:arna knappt vågar sig in på isen först. Hade varit en härlig avslutning på årets superallsvenska och ett avstamp mot kvalserien. För vi ska dit.

Hobbies
Säga vad man vill men Melin verkar iallafall ha sunda hobby intressen.... :)

Sv: Gnaget imorn
Ebbe: Du menar El Gamal Oranta? Ska vi lyssna på radio Ri(c)ks el
på speakern? Snacka om codat!

ribba9: Vi får hoppas det. Glöm inte att lyssna noga innan matchen idag med... En gamal Ricks bekant är på besök.

Junior: hoppas att ni tar dem och kopplar greppet om super allsvenskan...=)

Gnaget imorn
Hoppas verkligen den goda Melin tar tillbaka Blanck till 3:e femman. Jag gillar verkligen inte när man ändrar på ett vinnande lag. Men ok.

Blanck - Hansson är givna.

En spelar måste vara tillåten att göra en dålig match.

Gillar Blanck´s inställning!!!!!

Sv: AIK - Rögle... IDAG
emla2: ta kontakt med mygel han har säkert!
Allram äger.

Är det någon som ska åka upp till matchen i morgon från Malmö/Lund och har en plats över?

Messier: 30 minuter in på tvåan... ungdomar nu för tiden..

Nu finns lite läsning ute inför morgondagens viktiga match för A-laget!!

Mygel: Just nu J-20 under med 3-1 mot AIK 30 minuter in på tvåan.

AIK - Rögle... IDAG
Hoppas alla vet att Rögle möter AIK redan idag. J20 spelar en viktig bortamatch mot gnagarna. Ligger just nu under med 1 - 0. Gå in på Swehockey online o följ matchen :)

« · 222125 · »