1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Rögle BK

SHL · 27223 inlägg · 5186 ämnen
« · 226458 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Stoppa Melin från att coacha mot LHC?
Ska man lära sig nåt här i samhället får man nog läsa huvuddelen också. Eller titta på nyheterna på tv.

Fransson: Jag köper de enbart för Rögle,
Står det inget om Rögle köper jag aldrig dem.
Men det är klart man läser ju lite av den övriga sporten när man väl köpt tidning.
Huvuddelen läses aldrig!

Jonas: Måste hålla med...jag köper bara KvP och AB för sporten

HasseT:
Åfan, jag som trodde de där vita bladen runt den rosa sportbilagan bara var en sorts omslagspapper. Jag brukar slänga det innan jag kommit ut från affären, utan att ens titta på det.
Å andra sidan kan jag inte läsa. Köper tidningen enbart för de fina bilderna på Kajsa Bergkvists venusberg å sånt.

Jonas: Aftonbladet är bra. Förrutom sporten. De flesta köper nog inte aftonbladet för sporten eller?
De har ju en vanlig tidning också.
Kicka Wennerholm så blir Aftonbladet bättre.

Sv: Tänk positivt
Svenne:
Vissa år får det högst placerade laget (Brynäs å Bajen) börja hemma, andra år får de börja borta.
Visst är det härligt med glasklara besked ;-)
Tror den lottningen bestäms en fredagnatt, över den 8:e whiskyn.

Svenne: I så fall blir det hemmamatch för dig!

Jag tror också att det kommer att göras en preliminär lottning tidigare, typ efter playoff 1.

Jonas: Håller med angående lottningen, det brukar bli efter den principen. Skulle även tro att vi i så fall får börja borta eftersom Bajen vann SA.
Seriesegrare brukar få börja på hemmaplan, vilket vi fick göra i SA ju.

mn båstad: Tror att det kan vara en preliminär lottning tidigare. Det allt hänger på är hur långt AIK går i playoff eftersom AIK o Bajen inte båda kan ha hemmamatch samtidigt.

mn båstad:
Verkar skumt om lottningen inte är förrän två dagar innan första matchen.
Men om man följer tidigare års riktlinjer så möts LHC-Brynäs, Rögle-Bajen, och playofflagen i första omgången. Om vi får hemma eller borta är mer osäkert.

Patrik: Lottningen är den 17 mars, om man nu kan lita på Brynäs supporterklubb väst!

Biljetter
Alla sittplats redan slut till samtliga 5 matcher.
Just nu skulle hallen varit dubbelt så stor.

Sv: Truppen nästa säsong
Ljunggren: Framförallt så tror jag att vi behöver 1 eller flera mer tuffa o tunga backar á la Magnus Eriksson. Arlbrandt hade varit en frisk fläkt om han stannar. Vi behöver dessutom spelare som kan skjuta one-timers (nästan bara Josef som kan det just nu). Sen tycker jag att Thomas Andersson måste ges fler chanser. Han e grymt bra när han har fått några matcher i benen.

MIF mot Rögle nästa säsong
Ville bara säga att som ett MIF-fan så håller jag på Rögle nu i kvalserien. Detta skulle skapa en mycket mer intressant säsong nästa år med skånederbyn. Lycka till. /Tobbe

Waltin i Radio Kristianstad..
Lyssna på Radio Kristianstad P4 101,4 strax.
Hörde att de skulle intervjua Mats Waltin ...

Sv: Få med sittplats
Zeke65: Håller med, vi på sittplats skulle sjungt med i sångerna som klacken drar igång. Det hade varit grymt om hela hallen sjunger med i t.ex. chalalalala, chalalala, chalalalala hej, vi håller på RBK. Vilket tryck det hade blivit!! Spelarna hade hade fått sådan gåshud att dom hade krossat vilket motstånd som helst.

Få med sittplats
De kommande hemmamatcherna är oerhört viktiga och då måste alla, jag menar ALLA, vara med och hålla liv. Även sittplats!!
Nu kastar jag iofs "pil i kuvös" eftersom jag har sittplats de kommande 5 hemmamatcherna men det finns skäl till det.
Vill inte ha mina barn (8 och 10 år) på ståplats då det är "knökafullt"!!
Jag kommer att göra allt för bidra med stöd från sittplats!!!!

Sluta nu alla, jä_ligt tråkigt tjat! Se framåt istället, på det roliga som kommer!

(Rögle)JoS:
Se det från den ljusa sidan. Nästa år vid den här tiden kommer vi med största sannolikhet INTE att ha en tjaffs-diskussion angående tränarfrågan ;-)

Jag vet inte vad alla andra vill komma fram till, men vad jag menar på är att man skulle slippa dylika diskussioner om lojalitet och ha ett bättre fokus på det rent sportsliga om allt klubb-bytande fick ske efter säsongen.

Jag själv anser att Melin ska coacha laget på samma sätt han har gjort tidigare. Jag tvekar inte en sekund på varken spelarnas eller tränarnas lojalitet även om de skrivit kontrakt med en annan klubb medan säsongen fortfarande pågår. Det som däremot kan bli problemet är att det skapar en viss splittring (såsom skett bland supportrarna, men antagligen inte hos spelare, tränare och ledning) när situationer som denna uppstår. Och jag kan tänka mig att i en klubb som inte har en god grundtrygghet kan det förorsaka en hel del problem. Fokus på en sak åt gången vore väl trots allt det bästa!?

Givetvis finns det ju nackdelar med även detta förslag såsom kritik i efterhand om att gå bakom ryggen och dylikt.

Truppen nästa säsong
Vilka spelare tror ni/vill ni ska lämna/tillkomma nästa säsong?
Vad måste förändras med tanke på Walltins hockeyfilosofi?

Killer Bob: Det finns ett alldeles utmärkt sätt att avhända dem den makten - att helt enkelt inte läsa det de skriver...

(Rögle)JoS: Jag förstår inte vad alla vill komma med dettas ältande av kontrakt o nya klubbar. Ingen kan ju göra någonting åt det ändå oavsett kontraktet är skrivet eller bara muntligt överenskommet. Om man fortsätter att leka med tanken så kan det bli så här: 3 spelare i Brynäs vet att dom kommer att spela för RBK till nästa säsong men har inte skrivit på kontraktet under spelsäsong.
Vad är skillnaden mer än att namnteckning saknas. Skall man bestraffa spelarna om man får reda på situationen, i efterhand. Ska man ifrågasätta spelarnas lojalité under just den match då de två lagen möttes. Det skulle bli ganska kaotiskt vill jag mena, tror att mer än 25% av spelarna i KS o ES kommer att möta lag som de senare kommer spela för. Så har det varit o så kommer det att förbli och ingen kan göra något åt det! Så lägg ner!!

(situationen gäller naturligtvis även tränare)

Stoppa Johansson & Casparsson
Då dessa spelare har varit med i Rbk borde de inte få vara med i matcherna mot vår klubb( var har de sina hjärtan). Nästan samma resonemang har ni om Melin SLUTA NU TJAFSA. Han är ett proffs och kommer att sköta detta snyggt.

Ljunggren: Definitiv inte,men det borde vara ett krav i kombination med andra färdigheter eller hur ?
Allt för många får jobbet för att dom är intresserade av sport och kan skriva en uppsats på mer än en A4-sida.felet är att dom beitter en viss makt som inte är relevant till deras kompetens i många,men inte alla fall.

Killer Bob: Så du menar att en utgången Journalisthögskola är en kvittens på att man är fullfjädrad skribent - speciellt avseende objektivitet och källkritiskt granskande? *blink*

Jonas: En klantskalle mer eller mindre på pressläktaren gör väl knappast någon skillnad *ha ha ha*
Det är inte många av dom som sitter där som passerat Journalisthögskolan,men att syna och kritisera klubbar,styrelser,spelare m m är dom tydligen utbildade för ?

Sv: Ett Röglehjärta värms
OE: Mkt bra intervju!... bra gjort AIA!

Gasolin:
Mycket kan jag acceptera att man kallar mig, men BJUFFSING!!!!! Där gick smärtgränsen ;-)
Undrar hur många gånger nämnde krönikör i AB varit i Ängelholm denna säsong?

Jonas: Helt rätt ! Vad folk vill ha och kvalitet är inte samma sak även om många tycks tro så.

Gasolin: Nu blandar du nog ihop folk lite grann. Jonas här på forumet är inte den Jonas du tror. Enda likheterna mellan de två är att båda har samma förnamn.

Hoppsan, jag tappade ett "W" i Waltin i mitt førra inlægg... det kommer hær.. >> W

Jonas: Ja det är vad du tror sportbladet håller bra koll på våra kära publiksporter som fotboll o hockey. Ner i gruvan o skriv lite om storstaden Bjuv o ta en kaffegök med Anders.

Patrik: Helt rætt, Patrik! Dessutom tycker jag att Jersmyr på ett mycket tydligt sætt klargjorde RBK:s ståndpunkt i intervjun på TV4-sporten i går kvæll! RBK har fullt førtroende før Melin, och dærmed basta! Dærmed borde debatten om Melins vara eller inte vara i båset vara avslutad! Sedan kan ju Wennerholm kackla bæst han vill i Sportbladet. Melin har gjort ett kanonjobb med RBK och det vore ynkligt att ta heder och æra av honom, genom att "porta" honom i båset!

Fick dom glada altin-nyheterna per SMS, då jag satt på tåget mellan Oslo och Lillehammer igår kvæll! vilken fantastisk dag! Først RBK i kvalserien och nu detta som pricken øver i:et! Har læst OE:s intervju med Waltin och han verkar ju ha en hærlig idrottsfilosofi! Vælkommen, Waltin! Och starkt jobbat Løøv, Jersmyr och Co.

Tjohoo!

Killer Bob: Ja det hade jag gärna blivit på sportbladet, Tänk själv o kolla på sport o få betalt inte helt fel eller?

Svenska folket köper Aftonbladet (och övriga kvällstidningar) för att dom ger svenska folket vad det svenska folket vill ha. D.v.s. kioskvältande nyheter om vad som sker i dokusåpor, vilken kändis som pippat vem, vad Bert Karlsson sa till Lena Ph, vem som kom i sällskap med vem till den senaste premiären, samt sportnyheter i form av den hjärtskärande återföreningen mellan Jörgen Brink och hans flickvän.

Patrik: Right Patrik. Jag lägger ner denna tråd nu. Blir bara lite frustrerad när inte folk kan höra och läsa.

Trogen: Om han inte gör ett dåligt jobb med oss...vad är det då som inte är bra?
Som ren generell fortsättning av debatten så förstår jag inte varför vi till varje del måste jämföra oss med NHL? Snart föreslår man väl att alla rinkar ska kortas in så vi bara får NHL´s tradiga gasa-och-tackla-spel. Personligen tycker jag att det är rätt sövande att se en NHL-match på TV, jämfört med ES. Jag gillar det taktiska vilket försvinner i NHL, men detta är en helt annan debatt som inte har med denna tråden att göra.Att ändra regelverket för att stoppa en situation som inte uppstått än fattar jag inte. Skillnad hade det varit om RM hade jobbat både för RBK och LHC. Kanske att det som inte är bra i detta inte har med LHC att göra utan det faktum att Brynäs betalar lön till RM. Men jag vet att det inte spelar roll. Han har hjärtat till 100% i Rögle nu.
Punkt.

Tänk positivt
Nu har den föregående tråden ältats rätt länge utan att något nytt framkommit.
Det är - precis som Belix skrev igår kväll - hög tid att vi börjar rikta blicken mot det positiva som väntar!
Mögtockar som bara är ute efter att söndra och skapa oreda i leden känns iofs som a pain in the ass, men vi skall inte låta detta förstöra glädjen för oss andra.
Tänk positivt gott folk - nu lyfter vi Rögle mot elitserien - smaka på den =)
Någon som vet när lottningen görs?

Gasolin: Åååh en blivande sportjournalist kanske ?

Killer Bob: varför köper då så många Aftonbladet. MW på sportbladet har nog mer koll på läget än både du o jag o alla andra här i GB. Han skriver en del för att skapa debatt.

Vad sen en liten sketen reporter på Aftonbladet tycker skiter förmodligen både jag och Melin samt en hel del andra i fullständigt.Sportjournalister i största allmänhet är bittra försupna förstå-sig-påare med misslyckade karriärer bakom sig.

Mitt förslag när det gäller detta skulle vara att införa en klausul i kontraktet med tränare att han inte får skriva på för någon annan klubb förrän nuvarande kontrakt löpt ut. På så vis behöver inte denna situation uppstå igen. Sedan får det ju givetvis göras undantag från detta om han inte får träna i det lag han är anställd av.

Åter igen Melin måste tillsammans med spelarna avgöra detta !
Hanssons kommentar på TV4 var ju klockren,detta är inget nytt för oss hockeyspelare och vi har förtroende för Roger Melin.Punkt slut !
Sluta nu älta detta och se positivt på situationen istället.

Kingen: Jag tror inte heller att Melin skulle göra ett dåligt jobb, bara för att han ska träna en annan förening, men han har en poäng i att det inte är bra, sen är det väl en bra poäng han har, att i NHL är det totalförbjudet att göra så?
Det måste vara hårdare regler, så att det inte kan uppstå sådana här situationer i framtiden.

Kingen: Fick svar från Mats W på AB om artikeln "Stoppa Melin"!

"Det handlar om etik och moral.
I NHL hade Melin och Linköping fått böta miljonbelopp om de gjort upp innan säsongen var slutspelad.
I idrott får det inte finnas minsta misstanke om dubbla lojaliteter.
Så är det bara.

Hälsar
Wennerholm"

Det var ett ännu mer korkat inlägg anser jag, och inlägget i debatten säger mer om pressens etik och moral. Skulle MW möjligen börja skriva falska artiklar för AB om han visste att han skulle börja som journalist hos Expressen om 3 månader?
Och att jämföra KS i Sverige med NHL haltar en aning...

Sv: Kvällens match
Joinzzon: Jag tror inte på sånt där skrock. Klart vi ska se fler matcher.. Minst tre matcher i vår närhet ju..
Plus att man lär åka söderut för några matcher också..

tph: Dream on, dream on......

Intervju ute med Waltin!!

Imorgon
Vill Rögle att vi ska fortsätta att gå på moln så kan de presentera imorgon att både Josef o Arlbrandt stannar nästa säsong.

« · 226458 · »