Att Leksandsfansen och Brynäsfansen gullar med varandra, skänker pengar till varandra och stöttar varandra på läktarna, det vet vi. Men nu börjar Skelleftefansen och Lövenfansen göra samma sak (se länk). Vad blir nästa led? Att Röglesupporters och dito Miffon anordnar grillkvällar och startar studiecirklar tillsammans ;-)
Killer Bob: Håller helt med dig att prioritet nummer 1 ska vara träningshallen, men för att gå ett steg vidare så tror jag förslaget med en skrotning av lilla isen och utbyggnad av läktaren kan vara rätt. Givetvis inte nu direkt men på sikt!!!
fritte rbk: Lägg alla pengar på träningshall istället för någon jävla läktare.Det är allt för sällan som det är fullsatt och inte ens i elitserien vill ju folk betala för att se topphockey.Nej satsa på att kunna fostra bra egna talanger och utvecka hockeygymnasiet detta är att bygga för framtiden.
wrebe: När den nya träningshallen står klar, kan man ju tex riva lilla isen och läktaren där och vidare bygga en ordentlig läktare där istället. Kostar kanske en del men å andra sidan får man ju in rätt mycket mer folk då.
Hur mycket sväljer ståplatsläktaren???
om man gör en förlängning av sittplats och har en ståplatssektion. Då plötsligt blir det en riktig arena utan en massa avbrott.
wrebe: Det finns inget underlag i NV Skåen för en större hall - så är det tyvärr. Att dimensionera hallen för ett fåtal publikmatcehr i kval- eller slutspelstider är ekonomiskt vanvett. Förra gången man byggde ut och kompletterade med den "nya läktaren" spenderade man de pengar som kommit bättre till pass genom att bygga en träningshall. Dessutom är jag ganska övertygad om att man lockar fler marginalåskådare om det är "lapp på luckan". Folk genererar folk och är det dessutom svårt att få biljett är fler benägna att köpa förköp istället för att köpa biljett matchdagen. Vilket resluterar i att fler verkligen går på matchen istället för att ångra sig i sista stund och utebli.
wrebe: Man bör i dagsläget inte slänga ut pengar (som inte finns) på en utbyggnad, av ungefär samma anledning att man inte dimensionerar motorvägar för hur beläggningen är i rusningstid. Hallen har varit utsåld en gång sedan 1999 och så länge det inte finns pengar till en ny ljudanläggning, t.ex., så är hallutbyggnad inget annat än en orealistisk utopi.
Ja, jag vet inte om ni andra har tänkt på detta, att bygga ut hallen. Man planerar ju en träningshall som ska klistras ihop med den nuvarande om jag inte har helt fel. När man ändå är igång.. Kan man inte på någon vänster börja bygga ut hallen? I kvaltider och dylikt så blir de ju packat med folk. Man får ju stå som någon jävla staffetpinne på ståplats och alla sittplats är slutsålda.. Hockeyn är glödhet i Ängelholm. Alla vet att Rögle har något stort på gång. Är det då inte på tiden att nästan alla Rögleiter får ta del av detta??? Detta förslag handlar ju mycket om den ekonomiska biten, jag vet. Men Rögle lär ju ha en del undanstoppat i madrassen och om kommunen kanske kan vakna på rätt sida någongång så finns väl möjligheterna... eller?
Man kan inte hålla på och förebrå spelare som vill testa om dom håller i landets högsta serie.Att sedan de flesta elitserieklubbar dessutom erbjuder en tredubblad lön och ibland dessutom ett jobb eller utbildning,så är ju valet inte speciellt svårt.Det handlar om att skapa sig en framtid den dagen hockeyn tar slut och det kan den göra snabbare än man tror,kolla på Finnström t ex.
Ebbe: Precis! För att platsa i LHC bör man ha gjort en eller flera NHL-säsonger, på 70-talet. När man gjort ett par, tre säsonger i LHC och ligger på gränsen till att kvalificera sig till att få pensionärsrabatt på SJ, står Percy och viftar med ett treårskontrakt ;-) Sen är det bara ålderdomshemmet kvar...
Ebbe: Jacke har 1 år kvar på kontraktet, men som många andra har han antagligen en klausul som ger honom rätt att häva kontraktet om någon elitserieklubb är intresserad. Då försökte jag vara lustig gnm att säga att han inte fick gå till konkurerande lag i ALLSVENSKAN(=LHC 03-04) vilket få tycks ha uppfattat. Det skulle va det som var poängen. Då kan Jacke inte gå dit iallafall, så ryktet kommer bara att vara ett rykte.;0)
Zoid: Neej, inte Jacke. Men det förståss SillySeason is goin´. Men varför en jojo-klubb och inte en mer etablerad elitserieklubb. Men det förstås, Melin tog ju klivet till LHC. Man vet f*n inte vad man ska tro längre.
FredrikM: Jag tror det finns stå kvar. Eller kan nästan garantera dig. I kvalserien får ingen stå och lata sig. Alla ska sjunga hela tiden. Sista matchen stod jag längst till höger högt upp i klacken. typ 3 stycken sjöng där. Vad gör de som sjunger uppe i klacken? Kansliet har antagligen stängt.. Men du kan ju pröva imorgon.
Har inte följt trådarna idag men är det nån mer som har läst om ryktet att Jacob ska spela i Linköping nästa år...? Säg att det bara e ett rykte... snälla!!! : /
Är det någon som vet om det finns stå-plats biljetter kvar? Och hur dags går dom hem från kansliet? När jag ringde nyss var det ingen som svarade!.. Får hoppas det det finns kvar..
Läste i Kvällspesten att Jacke var på gång till LHC, men han har väl pasussar i kontraktet att han bara för gå till elitserien, inte till allsvensk konkurent!! ;0)
Killer Bob: Klart Roger orkar. han känner sig nog väldigt mycket säkrare i rollen som forward. Dessutom får han spela med Stoffe, så bör det inte vara några problem med motivation, den kedjan kommer nog att bli den mesta överraskningen i kvalserien. Go Rögle!!!!
Underbart att höra att Stoffe är tillbaka! Rögle har en skadefri trupp och vi är snart inne i den hyperviktiga slutspurten. När hände det senast att vi var så lyckligt förskonade från farsoter & frakturer? Kanske att "han däruppe" håller på Rögle i år :)
.."Rögletränaren har tillgång till en skadefri trupp. Kristoffer Starck, som missat sex veckor på grund av en fotskada, är åter kurant och börjar träna för fullt i dag. - Det känns bra, jag räknar med att skadan är läkt. Jag känner mig redo att gå in i kampövningar nu, säger Starck. Kristoffer Starck räknar dock inte med att ta tillbaka sin plats i laget. - Nej, jag är glad om jag får hoppa in någon gång. Jag har ju varit borta ett bra tag.
Kristoffer Starck kan dock ställa in sig på spel. Roger Melin avslöjar att han funderar på att spela med fyra kedjor i kvalserien - med Roger Hansson som forward. - Vi lärde oss en del i super-allsvenskan, då orkade vi inte riktigt när det blev tre matcher i veckan. Med Roger och Kristoffer kan vi skapa fyra kedjor med erfarenhet och kvalitet, säger Melin."..
Har varit inne på Bajens gästbok och kollat lite grand. Kan bara konstatera att det ibland blir roliga timmen, de ställer samma fråga om och om igen, kollar inte gamla inlägg. Kort och gott: man undrar om de är nybörjare på att "chatta" hockey.
Jonas: Håller med. Stilren med en djup bakomliggande tanke. Väcker nyfikenhet hos betraktaren man samtidigt så är det så enkelt. Helt klart en av de bästa presentationer jag har sett. Keep up the work.
Mygel: Kanske sparkar in en öppen dörr men jag tror att HasseT menar andra gången RBK var upp i högsta serien. Idag heter den Elitserien! Men han är ju inte så gammal.....
Ni får det att låta som om TV4 kommer att sända varenda Röglematch. För det första ska de inte sända från de fyra första omgångarna. För det andra ska de välja ut de matcher som har störst betydelse för toppstriden. Så, med en gnutta motflyt får vi inte se Rögle en enda gång. För det tredje har ALLA en polare med möjlighet att få in TV4+. Om vi får se Rögle i rutan så kommer de som är intresserade av att se det, se till att de kommer att se det.
oscarD: Jag läste med det. Skickade ett brev och klagade. Nu när hockeyn är så stor och vi har ett lag i kvalserien och de Sänder den. Ja då ska majoriteten av Ängelholms befolkning inte kunna se på Rögles matcher. Jag vill kalla det skandal. Från krönikör Hans Thörncrantz. Jag har föresten förnyat min presentation! tag gärna en liten titt om ni hinner.
Vad jag har hört kommer inte blyrövarna på EKTV sända TV4 plus. Ett sämre skött kabel-tv-bolag får man leta länge efter... tur att man har digital-tv så man kan titta på direktsänd kvalserie i lugn och ro...
Huge: Precis vad jag sa, om än i förklädda ordalag. Vad fan har Leif Boork med Rögles förhållande till LHC i tränarfrågan att göra? Hade han varit det minsta sportslig av sig, hade han avböjt att kommentera frågan när Wenström slängde ut den i Sportklubben i söndags. Men Boorken är mediakåt, det vet vi, och här fick han ett gyllene läge att försöka provocera och bilda opinion.
På Åsen: Jag sökte bland gamla trådar och fann det där med OIK ;-) Jag tänkte först klanka ner på din stavning, men du stavar ju för f-n aldrig fel, juh!
Finns det någon som helst hockey på g just nu, förutom sm-slutspel och playoff till kvalserien? På seniornivå alltså. Annars blir landets tredje högsta serie J20 SuperElit (ytterligare ett riktigt "fjomp-namn"), just nu alltså.
Men nu börjar Skelleftefansen och Lövenfansen göra samma sak (se länk).
Vad blir nästa led? Att Röglesupporters och dito Miffon anordnar grillkvällar och startar studiecirklar tillsammans ;-)