1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Rögle BK

SHL · 27221 inlägg · 5186 ämnen
« · 251959 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Magnus Österby
En del personer har haft åsikter angående min uppfattning om
Magnus, det är väl ok, men jag står fortfarande fast vid min åsikt,
det får ni faktiskt finna er i.

Hälsningar
Jan-Åke

Malmö förstärker
Kul att Österby kommer neråt igen.Han har givna elitseriekvaliteter och det är bara att gratulera Magnus.

Skjuts?
Gomiddag!

Är det nån som ska med bussen imorgon som åker från Lundatrakten så åker jag gärna med.

/Mange

Beordra RBK att göra mål!!!!
Läste en länk till östgöta corren , där Melin sa:

"Det snackas mycket om dåligt målskytte i LHC. Att ingen spelare kan göra mål. Där har han också en teori som har visat sig stämma i praktiken. Förra säsongen var det massa gnöl i Rögle att ingen gjorde mål.

-- I år har vi målskyttar till förbannelse, understryker han och skrattar.

-- Talar man bara om att de kan göra mål så gör spelarna det ..."

Ett vinnande koncept under fortsättningen i kvalserien kanske.

Nu gäller det bara att berätta för RBK-spelarna att de ska göra fler mål än motståndarna!!!!
Görs det så är nog ES-platsen klar.

Come on Rögle

Sv: linköping
Fransson: det bli nog nåt sånt ja.......men jag tror att en del kör själva också. Kommer nog en del folk uppifrån också! Jag åker själv tåg från Karlstad.

Ses i Linköping pågar o töser!

vi ger oss aldrig

ledansk: Jag hörde 55 st i går, men vi får hoppas att det blir fler.......

Sv: Magnus Österby
17srsen17RBK: Är Jan-Å på lite dåligt humör idag?

Ta en sockerbit så löser det sig!

Hoppas att många ska med till Linköping i morgon.
Grabbarna ska ha ett stort stöd även när det går lite sämre!

Alla till Linköping!

Vet nån om många är anmälda till bussresan eller?

Sv: Magnus Österby
17srsen17RBK: vad snakar du för skit? Klart österby hade platsat i Rögle!

Magnus Österby
Förstår att du längtade tillbaka till Skåne.
Då var det naturliga valet att gå till Malmös rödhökar,
för i Rögles trupp inför nästa säsong hade du inte platsat
ändå, så var lika bra att du gjorde som du gjorde.

PS 3 poäng mot Linköping är ett måste.

Hälsningar
Jan-Åke

Sv: #13
Kanske läget att Jersmyr presenterar Elvis och Wallin för varandra ?
Då snackar vi en tränarstab med mycket hög kompetens och framförallt en lagledare som spelarna ser upp till och respekterar.
Lundmark kan ju bli chef för skivstängerna *asg* i styrkerummet.

Gasolin: Sorry glömde att man spelar om 3-4 pris i Danmark, så än så länge spelar legenden...

OE: Gåshud.....

Gasolin: Håller med dej Otto! Du och jag får som de största (?) Elvenes fansen dra igång en kampanj om inte tröjan hissas upp!

Tänk er följande: I en nedsläckt ishall hissas sakta en mästerskapsflagga med #13 R.ELVENES upp i ishallens tak, just till vänster om (från spelarbåsen sett) resultattavlan. Allt sammans till tonerna av "Nothing compares to you". Klacken fyller i med "...ooh aah Elvenes...". Spotlight på #13 och Rogge själv som står inne på isen och mottar stora ovationer.

"...som som, som Elvenes kan ni aldrig bli..."

sportspel.nu - spel för kvalserien
Tjenare!
Välkomna till Linköping på torsdag! Hem för oss sportspelsutvecklare Om det är så man ser det... :-)

Iallafall, jag och några kompisar har under hösten utvecklat ett sportspel för hockey, det har till slut blivit klart... Men då var ju Elitserien så gott som slut. Men däremot Kvalserien fanns ju kvar.

Med den korta tid vi hade på oss var tvunga att samarbeta med någon klubb för att kunna driva spelet och det blev LHC då vi bor i Linköping (jag är gammal Mora-bo så jag tyckte det ju var trista att Mora inte gick vidare).

Men spelet är öppet för alla och får vi en stor framgång med det blir det en större och bättre satsning till hösten.

Spelet startar på torsdag, och i korta drag är det ett spel där man ska ta hand om sitt lag av sex av kvalserie-spelare och maximera sin poäng. Byten, förändrar spelarvärdena och all statistik i spelet presenteras grafiskt (poäng, mål, assisit, utvisningar, ranking osv) .

Jag hoppas ju att så många som möjligt hittar till oss och att det går bra för er alla.

mvh

Lars

Kanske var det sista matchen för Elvis i dag. Förlust mot odense betyder att Coobras har spelat färdigt. Om han nu slutar o spela måste Rögle vara vakna o få in Elvis som tränare i Rögle. snacka om rutin..Tack för allt Rogge. ps. kör ett år till..

Rögle BK-Brynäs IF
Vi ses på söndag!!!!!

Är det någon som har plats i bilen på vägen hem från Linköping?

Skriv till mig här på hockeysnack i så fall.

KÄMPA RBK!

Sv: Tv4 plus
Junior: Tackar!

Uthållighet!
Jag tycker att klacken dör ut alldeles för snabbt på våra hemmamatcher. Senast var det ju bra tills Masse kom in i bilden...5 minuter senare var det ju hur tråkigt som helst.
Kommer ni ihåg som var med på den gamla goda tiden då hela ståplats vrålade och det ville aldrig ta slut under det året Rögle gick upp i elitserien. Det är så det ska vara under varenda match. Då kokte hallen i princip HELA tiden. Ju högre klacken och ståplats sjunger destofler hänger på. Alla måste bli bättre och uthålligare....vi är ju för sjutton Rögles sjätte utespelare som aldrig byter i båset. Vi måste höras mer och längre..... När Rögle ligger under är det ju bättre att vara säsongs anställd på Fonus än att vara på Rögle ståplats:-) som det känns för tillfället.

Personligen tycker jag att det var extremt bra borta tryck den första borta matchen mot Halmstad den gångna säsongen. Vilket tryck det var! Varför kan det inte vara lika intensivt på våra hemmamatcher??

Är inte missnöjd men inte heller nöjd.

Televinken-: Enligt linköpings hemsida så ska matchen Aik-Lhc börja senare p.g.a att Tv4 Plus ska sända..

Junior: Hu´r vet du att just den matchen ska visas...har själv tittat på tv4+ hemsida men där står inget....

Ok ska börja visa Aik-Lhc...

Junior: Nix, omgång 5.

Tv4 plus
Skulle Tv4 plus börja sända från och med omgång 4?

linköping
är det många som ska till linköping??? ja tänkte själv dra dit men har ej anmält mig får hoppas där e plats kvar. Många hockeyhälsningar/////fillart

Sv: Gnaget!
Jonas: De må så vara, som jag skrev så har man, liksom alla lag, en sådan bortataktik. Men jag har aldrig sett att man skrivit att tråkiga AIK varit i Ängelholm och mött gladhockeyspelande Rögle...

fritte rbk: Ja, OK journalist är ett stort ord. Jag kom inte på något annat i hastigheten. Skribent kanske...

Kingen:
Men enligt grönögda källor på plats den aktuella matchen, så VAR Rögle både dåliga och tråkiga och allt det där ;-)
Samma blaska har ju t.ex. skrivit vilket sagolikt tryck det kan vara i ishallen i Ängelholm.

Kingen: Journalist???

Snarare reporter, förmodligen utan adekvat ( oj va trixit ord) utbildning.

AB, KVP & expressen består väl mest av "brevkursjournalister" verkar det som....

Inför Brynäsmatchen
Kolla in bif fil, var domarna tycker om svenska hockeyspelare och Per Djoos i synnerhet

Man blir liiiite trött på Aftonbladet när de skriver att det var "fantasifulla AIK mot tråkiga Rögle" som möttes på Hovet. Förvisso var inte den lilla 20-radaren signerad av någon skribent, men som journalist måste man väl ändå besinna sig lite!
Eftersom AB inte har sett RBK mer än på Hovet i år kan dom inte uttala sig så. Man har ett utpräglat spel på bortaplan som går ut på att vänta ut och tråka ut motståndarna till misstag och ett fantasifullt spel på hemmaplan. MEN...så spelar ALLA lag. Inte fasiken har väl motståndarna i ladan bjudit på klang och jubelfester i år? Allra minst "fantasifulla" AIK.

Jag har köpt min sista Aftonblad-blaska. Sämre journalestik får man leta efter.

Sv: Glöm Elitserien
Kingen:
Tur är inget man får. Det jobbar man ihop till :-)
Det hade varit jääää*ligt roligt om laget tar sig samman och gör en helgjuten insats på torsdag. Kom ihåg att det är LHC som har allt att förlora och inget att vinna, på tal om att spela under press.

HasseT: Tror nog att de alltid gör sitt bästa, så det behöver vi inte vara oroliga för. Serien är jämn, alla slår alla. Kom ihåg att SkAIK och BIF har haft 2 hemmamatcher och en stor portion tur. RBK kommer igen. Alltid.

Rööögle vi ger oss aldrig...

Ivarsson till Bofors, Rykte?!
Jag läste att Ivarsson finns med i diskussionerna angående Bofors "målvaktsjakt".

Rykte eller ...

fritte rbk: man behöver inte glömma elitserien.
Men jag skulle bli mycket överraskad om de når så långt.
Jag är nöjd om Rögle kommer trea. men om de kommer sämre än fyra, då har de inte gjort sitt bästa.

Tuborg: Glömma elitserien???

Då kunde vi ju ha glömt kvalserien oxå när RBK var i SA. Vidare kunde vi ju ha glömt SA i Allsvenskan.

Givetvis ser det tufft ut, men det var väl väntat!!

Det är bara att glömma det som hänt och vinna på torsdag mot LHC, på söndag mot BIF etc etc......

Come on Rögle!!

Sv: Pengar till elitserielagen.
17srsen17RBK:
Sponsoravtal, tv-rättighetsavtal et.c.
AHL har sin egen intresseorganisation, men produkten är svårsåld eftersom den inte syns i medierna.

Pengar till elitserielagen.
Läste ett uttalande av Lennart Nordstrand att elitserielagen
får ett bidrag på 6 miljoner från Svenska Hockey förbundet
varje säsong.
Men klubbarna i allsvenskan och neråt får inte en krona.
Varför??
Är det som vet varför bara elit-klubbarna erhåller pengar.?
Skulle vara intressant att få veta varför.

Hälsningar
Jan-Åke

Stoffe Starck
Vår egen lille stoffe fylle 25 på söndag, läge för att fixa en bra presen till han, 3 poäng!

Fintar ner en målvak natt å dag fan va stoffe starck e bra å han har ett Rögle hjärta....

Kom igen nu ALLA till ladan på söndag!

Sv: Vet någon....
Patrik: HAHAHAHAHAHAHA......den ska vi länka vidare....

Patrik: Du är helt underbar Patrik..

Vi ger oss ALDRIG!!
Kom igen nu alla Röglefans,
Nu åker så många som möjligt till Linköping och
sjunger sönder LHC.

Sv: Seger ett måste
Televinken-: Jag måste säga att det var onödigt av herrMelin att ställa upp på jippot, för det blev bara krystat till slut!

Fransson: På tal om Osten så kommer här en användbar länk.
Nu kör vi så det ryker bakom tömmarna!

Vet någon....
..va osten hade gjort??...han bor numera i Halmstad (främre bussen fattar)

Jag börjar åtta timmar senare än osten
"-Ja fan va glad jag hade blivit då"

Osten é fan kung

Tuborg: Tycker att du är lite väl deppig. De tar sig garanterat i kragen och vinner på torsdag över äckliga LHC. Men du har rätt, poängen kommer inte gratis. Samtidigt kan ju Rögle spela utan press. Såg alla Melin på Sportspegeln igår??? Kommentarer om vad som är rätt/fel???

Gnaget!
Jahapp.. Känns lite surt efter matchen mot AIK.Visst kan man ta en förlust ibland,men sättet som Rögle spela på igår va direkt uselt,tycker man va utspelade mer eller mindre i 3 perioder,framförallt i 1:a.4 femmor gick ju sådär...... inget tempo alls i spelet.Tycker framförallt Nordkvist borde börja visa mer nu.Känns som han inte fått ut nåt i kvelserien,borde va mer att ta av.Det enda positiva igår va väl stoppet på Max som blev stoppet i Stångebro.Tack till folket i bussen o hoppas på bättre uppslutning me folk i Lkpg. Vinst där så är vi med igen... O Om Pelle eller nån känner för det så......... "Slå ner Peter Casparsson...."

Platser till Linköping finns kvar på bussen låt oss hjälpas åt att sjung rögle till en högre atmosfär.
Häng med AIA till Linköping

Med tanke på vad man hela säsongen läst om LHC's storvuxna men orörliga backbesättning, ska det väl inte vara någon omöjlighet för Rögles vinthundar att sätta 4-5 kassar på Sandberg/Sperrle. Fast det gäller ju också att inte läcka som en inkontinent pensionär bakåt ;-)

« · 251959 · »