Gasolin: Vi måste snart vara allsvenskans mest småväxta lag, ger mig f..n på att Fjuss avlutar värvarkarusellen enbart för att få upp medellängden i laget;>)
Undra vem som ska ersätta Jackes centerplats. Ingen av de nya är ju utpräglade centrar. För min del hoppas jag att Kelly blir nästa spelare. Kanske Hammerstadt tar hans plats?
rögle går på is 11 augusti i år detta framkom på presskonferensen och att de börjar sommarträna 5/5 serien skulle dra i gång antingen 17 eller 21 september och slutar 14 december välkommer hit Daniel Wågström=)
Mygel: Kommentar Wågström: Ett litet kap för en allsvensk klubb. Har inte kunnat göra rätt för sig hos oss i år p.g.a. skador. Skadefri och fulltränad har han kapacitet för att vara 3:e, 4:e center i ett medelmåttigt elitserielag. Bra spelsinne, hyfsat snabb, lite vek. Hoppas han för lycka med sig!
Wågström tycker jag ska bli hur intressant som helst. Glömmer han aldrig från Löven tiden. Känns som han gjorde mål varje jävla match. Vilket han gärna får fortsätta med.
Hardmen: Tydligen varit skadad under stora delar av ES förra säsongen. Producerade hyfsat med poäng säsongen innan. Inte speciellt stor; 176 cm o 77 kg. Men Arlbrandt var inte så stor han heller men var riktigt vass med sin lilla ES rutin. Även Wågström är en jäkel på skridskorna tydligen. Laget kommer ju att vara det snabbaste i allsvenskan :)
17 poäng på 46 matcher 2001/2002 (10 mål 7 ass) 0 poäng på 15 matcher 2002/2003
Är det någon som hört något om Pär Arlbrandt, för enligt HV:s hemsida står han som "Klar förlust" vilket jag tolkar som att han inte fått kontrakt med HV.
Äntligen lite cred från en Stockholmstidning! Saxat från dagens sportkrönika i AB av Mats Wennerholm:
"Tack Rögle, för segern I VM i Prag 1992 var det upprorsstämning i de svenskarna stugorna efter 0-0 mot Italien i grundspelet. Det blev VM-guld då också. Så jag ser hellre att Tre Kronor gör sina plattmatcher när det inte betyder något.
Danmark kommer att få möta Sverige i andra gruppspelsomgången. Eftersom Schweiz slog USA med 1-0 i går är danskarna vidare - och dessutom kvar i A-gruppen nästa år. Och två skånska mål gav Sverige segern mot Vitryssland i går. Backen Daniel Tjärnqvist och centern Jörgen Jönsson är båda fostrade i Rögle.
Torpare: Skulle tro det! Annars blir det väl bara Rooth och någon tjomme från KvP. Kanske blir det lite info om ev. nyförvärv eller folk ur den gångna säsongens trupp som plitat ner sina signaturer?
Brynäs har värvat SSK:s Jesper Björck. Hoppas att de tog han istället för Karma om det nu är Brynäs som är det hetaste. Sen tycker jag det är lustigt att RBK ledningen enligt NST inte skulle förstärka på backsidan om inte Mange stuckit. Visst skulle Rögle behöva värva en etablerad elitserieback förutom ersättaren till Mange.
nicke: Lill-Tjärna lirade igår. Gjorde riktigt bra ifrån sig. Han e den nye Tomas Holmström. Var nära att lirka in den efter det att han gått runt kassen.
Något som är härligt är att vi har 4 Rögle fostrade spelare med i VM truppen. Hur många andra klubbar har det??
Jag besökte Si-Fi mässan i malmö i stötte på Lou Ferrigno som spelade Hulk i den gamla tvserien i helgen. Enormare människa har jag aldrig sett. Kanske vore det något för styrelsen att satsa på som back. Han är ju redan van vid den gröna färgen... ;)
Känns bra att det är två röglefostrade spelare som räddar Sverige i VM...........hoppas verkligen att vi får se dom i rögle dräkten nån gång i framtiden.
Spelar förresten Mattias Tjärnqvist också med i VM eller ???
TH: Har vi fåniga komentarer och spekulationer? TH du har fel, du vet inte vad du snackar om,
Han blev erbjuden ett kontrakt över tolvmånader istället för åtta som han hade tidigare, har man då över tolvmånader så blir det lite mindre i varje månad, det är väll logiskt.
Så jag tror inte han blev erbjuden ett kontrakt i Rögle där han skulle fått en sämre årsinkomst än förraåret.
Och om så är fallet så tycker jag det är tjänstefel av J-P P och co. Att erbjuda en spelare som man bra gärna vill behålla en sämre lön en tidigare. Men det har jag mycket svårt att tänka mig att det har skett.
Det står dessutom på IKOs hemsida att dem inte överträffa Rögles bud i lön.
Nike89: Var inne på lie ryktes sidor och det är bara Rögle som är möjligt för han. Där stod Lhc och Hv på Taif.nu men båda de lagen har redan målvakter. Det är i så fall hur det ligger till i utlandet..
Ebbe:Vad hör "strom" in för i för fack?=)Men ärligt talat är det väl faktist inte alltför många lag som det i alla fall hittills är känt att dom vill ha Hirsch.
QP: Blir förbannad när jag läser era fåniga kommentarer och spekulationer, som helt saknar grund! Enligt säkra källor så lämnade inte Eriksson Rögle för att familjen inte trivdes. Anledningen var att (som det även stod i dagens HD) han fick ett kontraktsförslag där han fick gå ner några tusenlappar per månad jmf med förra säsongen. Hans sambo är dessutom hemma och är mammaledig, han har ju en familj att tänka på!!!
Jens: Vill bara säga Grattis till Rögle som fått våran Henke Eriksson.. hoppas att han kommer att trivas i Rögle.. och att ni kommer ta upp laget och han i Elitserien nästa säsong! Erica