1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Rögle BK

SHL · 27220 inlägg · 5186 ämnen
« · 280092 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

HIF
du stod och jubla vid kärnan när HIF tog Sm-guld, var är du nu när det går dåligt för HIF? häng med till GBG på Måndag och visa ditt hjärta..... Framgång är tillfälligt - lojalitet för evigt.

140:-

Sv: SVT text!!
Junior: japp, såg det nu...du ska alltid märka ord =o)

Sv: SVT text!!
Fransson: Henrik Andersson ska det vara

SVT text!!
"Växjö Lakers värvar" står det på svt-text sid 328,
Henrik Nilsson från Linköping....skulle Rögles nyförvärv vara sämre än honom?? eeeeeeeeee nä tror inte det

skärpning Svt!!

Sv: Måssa
Alltså, alla spelare kan inte vara poängkungar. Man behöver alltid en spelare av varje typ. Måssa är en spelartyp som vi inte har och måste behålla

Killer Bob: Hur kan du skriva så, Måssa har inte varit i klubben länge, men har redan ett stort Röglehjärta...Jag tycker han é en slitvarg på isen, som vi ska behålla

Killer Bob: Kan inte hålla med dig för ett rött öre där. Månsson gjorde ett antal mål, har visat ett enort hjärta för Rögle, och har stor potencial.

Och är dessutom en jäktlit trevlig kille utan skridskor också. Vet inte vad du har emot honom, men något som gränsar till personangrepp, det tar vi någon annanstans, tack!

Varför betala mer för dessa,som när det väl gällde försvann ?
Det enda Månsson är bra på är att köra och vara stöddig och det finns det billigare spelare som gör bättre.Dessutom måste han lära sig att uppföra sig utanför isen också.

Sv: Kenny Jönsson
Mygel:

oops missade det =)

Sv: Hirsch
JK: Har Peter den inställningen, så skall Rögle inte krusa han, utan försöka hitta en annan målvakt av Wolles klass, måste ha 2 målvakter av hög klass, det sporrar båda målvakterna att inte slöa till.

PS Ser redan fram emot 4 lags turneringen i augusti, med lag som svenska mästarna Frölunda Indians, Rödhökarna från Malmö,
samt tyska Kaseel och givetvis Rögle BK.
Kassel är ju Roger Hanssons gamla klubb, har också för mig att Pelle Svensson spelade där dom sista åren i Tyskland, spelade mesta av tiden i Tyskland för Isbjörnarna från Berlin.

Hälsningar
Jan

17srsen17
Håller med dig, när det gäller din nya presentation.
Om jag inte minns fel så, uttalade sig Liverpools legendariske manager Bill Shankly en gång i tiden,på detta vis, med en enda skillnad, att du har bytt ut ordet fotboll mot Rögle BK.
Som sagt jag tycker att den är bra.

Ha en skön sommar
BO

Mygel: Myten lever vidare; Kenny tar säkert ett år till i NYI och kommer sedan hem till ett Rögle som gått upp i Elitserien!

radical: jepp, typ det vi diskuterade igår :)

Kenny Jönsson
Ett litet citat från dagens HD:

- Rögle ligger tyvärr en division för långt ner. Hade Rögle spelat i elitserien hade jag spelat där, under förutsättning att jag flyttat hem.

Så nu var den myten avlivad.

Sv: Rögle gör ny miljonvinst
Hackborn1: mycket skön läsning!!!

Junior: Fattar inte hur HIF inte har kunnat lära sig av Rögle hur man sätter snurr på pengar. Situationer är likadana. HIF gick till CL, Rögle till ES. Kanske dags för fotbollsnissarna att höra av sig till NV-skånes bästa förening och lära sig ett o annat.

Tänk om vi nu får en sådan säsong till som denna, med 1 en eller två fullsatta matcher, högt publiksnitt etc etc. Sen kan vi på allvar börja prata om en riktig satsning mot ES.

Hackborn1: Fan vad stolt man blir när man läser sådant. Bara att lyfta på hatten och tacka styrelsen med Jersmyr/Nordstrand i toppen.
Att under dessa åren "trollat" bort 10miljoner är otroligt.

Jag kommer att vara Nordstrand evigt tacksam.

JK: Då gäller det tydligen o sno åt sig Asplund fort som f........n,
han verkar ju iaf vara positivt inställd ändå!

Sv: Kenny
Junior:
Tack!
Jag tycker det låter alldeles lysande .....
"– Men förr eller senare kommer jag att spela någon säsong i Rögle igen. Familjen är djupt rotad i Ängelholm, vi har nyligen köpt hus i stan och där ska vi bo när jag slutar."

Mygel:
Vad har Kenny sagt då? Hittar inget i nätbilagan om det.

Mygel: "– Rögle ligger tyvärr en division för långt ner. "

Jamen hjälp oss upp istället då!

Kenny
Tråkigt uttalande av Kenny i HD idag :(
Även om man kanske innerst inne visste att det var så, hade man ju hoppats på en snar hemkomst :(

"jeg tager ikke et hold i Allsvenskan"

Sv: P's tråd
Pyttemjuk: ånä, här skickas inte tilbaka någon lirare.
Ni har ju fått Wågen istället han kommer att göra mycket bra saker för Rögle, tro mig.

Sista minuten
Sista dagen att anmäla sig till festen på lördag. 100 pix kostar det och i det priset ingår mat, bowling och inträde på Kompis. Hör av er till mig eller Fransson om ni ska med.

Pyttemjuk:
Hmmm, som truppen ser ut nu är det nog viktigare med någon som kan hålla tätt och täppa igen bakåt.
Med det menar jag inte en spelare som är extremt hård i magen.

Hofnar: Bengt på Arbetarbladet verkar vara en klok man! Hoppas lednigen i Brynäs begriper det oxå och genast skickar tillbaka Jacke till RBK! ;))

P:
Ett annat sätt att bli en spelare av elitserieklass, är att blanda sig själv med kakmixen "Elitseriespelare 2004", tillsätta lite vatten och baka i ugn i 40 minuter på 225 grader.
Allt enligt Arbetarbladets egen kokerska Greta-Göta.

P: Ahh han vet nog inte mycket. Det är ju knappast första gången någon går ut med ett sådant angrepp.

P:
Ett sätt att bli en spelare av elitserieklass är att spela i elitserien.
Bengt Persson har av allt att döma aldrig sett Jakob ("...sägs det...") men han kan säkert mer hockey än Brynäs värvaransvariga ändå!

P's tråd
"Jakob Johansson har kämpat bra i Rögle men har aldrig fått genombrottet många hade väntat. Har mycket hockey i sig, sägs det, men är ingen spelare av elitserieklass."
Arbetarbladets Bengt Persson dömer ut Brynäs satsning inför nästa säsong.

Sv: Fest på lördag
Mygel: Ja, det är ju alltid nåt =)

Fransson: Eller iallfall supa omkull dem så de får en utskällning av Waltin på måndagen :)

Mygel: Ja, kom igen nu och amnäl er, ett par spelar ska ju oxå dit, så det är väl alltid kul att få snacka med dem lite, jag längtar som fan i alla fall!!

Stöd AIA - anmäl er och missa inte årets fest!!!

Fest på lördag
Finns fortfarande platser kvar till fans/spelare festen på lördag. Kontakta mig eller Fransson.

Nordqvist är den spelare jag anser vara en av dem bästa...
att tappa han vore en av dem största förlusterna....
Måssa är inte heller så dålig...så det e lika bra att behålla bägge..

fillart12:Om han ska till Sundsvall får han spela i Kovland tycker jag...

Ljunggren: Det handlar om att träna upp dem då. Är övertygad om att de kan lyckas i SA nästa år. Minns ju hur bra Måssa var i början av säsongen förra året..

Junior: Varken Månsson eller Nordqvist gjorde särskilt bra ifrån sig efter jul. Kanske är de inte de vinnartyper som RBK behöver?
Det finns kanske anledning att inte lägga så mycket krut på att teckna nya kontrakt med dem, utan att försöka hitta andra spelare som producerar mer när det behövs som mest?

Man vill absolut inte se Måssa i något annat lag kämpa mot Rögle. Inte Nordan heller.
Kom igen nu Rögle!

Mygel: Han vill ha mer betalt annars går han till ett annat lag, detsamma med Nordan. Öppna plånboken nu Rögle..

Mygel: Det kanske är så att han inte blev erbjuden ett så bra kontrakt som han hade trott eftersom han inte presterade så bra förra säsongen, alltid roligt att spekulera!

Ebbe: Nä Blanck stannar det var bara ett falskt rykte ha D

Mygel: han väntar väl på att få ett ES BUD MEN ja tycker inte han håller där....får hoppas han inte åker hem till sundsvall i gen saknar kanske miljön där uppe men de löser sig nog snart....

Tuborg: Blanck är kvar nästa år. Han har kontakt och det går inte att bryta nu.

Måssa
Jag undrar varför Måssa drar ut på kontraktskrivandet. Jag menar han verkar ju vara en som verkligen gillade att lira Rögle. Har ibland känts som han är en av de som har störst Rögle-hjärta i truppen. Kan det vara så att han är lite missnöjd med denna säsongen och han därför funderar på en ny utmaning?

Tuborg: M Axelsson tjatade jag om redan förra säsongen. Kommer från HV71, född -74 och gjorde 49 mål + 25 ass gångna säsong!
Jag tror inte han skulle göra bort sig. Han är sååååå välkommen, om han kommer!

Tuborg: blanck har ju kontrakt ett år till arlbrandt klar lite gött ....axelsson poängkungen från tranås? måssa norda kom an nu

« · 280092 · »