1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Rögle BK

SHL · 27220 inlägg · 5186 ämnen
« · 286505 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

KvP har rätt (för ovanlighetns skull)
KvP, tidningen som intervjar folk genom att låta offert tala i en påse, och sedan plocka ord därifrån visar sig dock komma med en klockren annalys idag. Man har nämligen en bild på presenten Pörsi fick av tidningen igår, en löpsedel med textan PUCKAD hockeybas fyller 60...

Grattis till en mycket fin analys...

Sv: Målvakt
Ebbe: Jepp, fast Löven ligger risigare till. De måste betala inom den närmsta månaden eller nåt om de ska undvika KK

Sv: Målvakt
Mygel: Ja Löven har ju verkligen gjort en "hifare" värvat spelare utan pengar. Ekonomisk doping där!

Målvakt
Vi kanske kan sno åt oss Tobias Lundström om Björklöven nu går i konkurs. Snacka om kanonvärvning isåfall.

Sv: ????
Jag verkar onekligen vara den enda som inte är totalt missnöjd över den trupp Rögle hittills har fått ihop. En av de största anledningarna är att jag kollade tillbaka ett år i gästboken och tittade hur det lät då. Optimismen var inte direkt flödande då heller, men truppen blev ju rätt hyfsad trots allt. Så för er som är intresserade, sök på "2002-05-23" och läs de inläggen.

Ja tänk om de kunde få tag på Bjarne Hurtig. Gillade honom rejält när han spelade i Tingsryd.

Är det någon som får rätsida på om det är NST/HD som inte hänger med i svängarna eller om det är citat från Rögles sida?

Sv: Back
Bara inte Rögle intresserar sig av en annan Lhc spelare. Mattias "Jätte bebisen" Ahxner. Får då blir jag orolig

Sv: Back
Mygel: Hockeymagasinet hävdar att Bjarne redan är klar för Vojens, tänkte bara påpeka att det verkar vara mer än ett rykte. Jag förstår din irritation, Bjarne håller hög klass i Allsvenskan.

Jesse Ventura: Nu är ju, som tur är, det som skrivs i pressen inte den absoluta sanningen.
Bara för att det råkar stå i HD/NST, betyder det inte att RBK inte signar de spelare de finner intressanta och i behov av.

Back
Oki, nu blir jag lite sur om inte Pärson har agerat. Bjarne Hurtig ska tydligen lämna LHC och sägs vara på väg till.... Vojens i Danmark!! Detta måste ju vara nåt som Rgle kan matcha. Hurtig skulle vara den perfekta back ersättare till Eriksson, med sina 101 kg.

Galghumor kan va kul ibland!

Hackborn1:

Haha. Ja, jag håller dessvärre inte det för omöjligt. Sen på söndag, som lök på laxen lär där väl stå "Rögle tappade igår Wennström, Karmhag, Starck och Pelle Svensson till klubbar som erbjöd en lön som RBK helt enkelt inte kunde matcha. Men några panikvärvningar är inte att vänta. 'Nejdå, vi är nöjda med den truppen vi har i dagsläget och jag tror att det kommer att bli riktigt bra framåt hösten' låter rögles värvningsansvarige hälsa."

Jesse Ventura: Hmm jag tror jag skrev något innan om HDs rapportering. Oj vad kass man var då :)

Jesse Ventura: I morgondagens HD kommer stå följande: Petter Sandström är inte längre aktuell för Rögle vilket innebär att Rögle har två luckor att fylla i nästa års trupp, en back och en anfallare!

????
"Sen tidigare har Rögle mist centern Jakob Johansson till Brynäs.
Förlusten av Nordquist innebär att Rögle nu har tre luckor att fylla i nästa års trupp. En målvakt, en back och en anfallare saknas."

Är det här ett skämt?? Innan har det hela tiden sagts att det skulle förnyas med bl a en forward samtidigt som det jobbades med att behålla Månsson & Nordquist. Nu har båda dessa försvunnit och ändå är det fortfarande bara EN forward till som skall in. Vad fan är det frågan om?? Jag trodde att JAG var usel i matematik men det här slår ju alla rekord.

Kvart innan, Klackplats!
Kanske bara e dumt förslag men skriver det ändån.
Vad sägs om att göra en gång upp till klacken, Typ bara 2 "band" ända nerifrån upp till klacken. Och så när det är en typ 15 minuter kvar tills matchen så tar man bort bandet ock icke skrikande kan ställa sig i gången. Gången behöver ju typ bara vara en meter bredd. Tänk själv Rögle-Topplag = Mycket folk. Kommer man typ en halvtimme innan match och där är mycket folk så är där helt packat där nere men oftas plats i klacken. Om man då gör upp en gång som sedan plockas ner när det är en kvart kvar till matchstart, så hinner gången fyllas med icke sjungande folk. Man skulle då kunna gå ut med Kvart innan = Klackplats! Antagligen skulle detta innebära en ännu bättre klack! Bara ett förslag!

Sv: 22.00
Junior: Kollade på nästan hela programmet men jag såg ingen iaf. Personen kan dock ha visat sig när jag besökte det kaklade kontoret. Är en vild gissning att personen ofta har en bordsd... förlåt, mössa på huvudet och kallas allmänt för Fransson?

Sv: Justin Kelly
OE:
Kan du inte lägga in Kelly oxå, nu när du ändå är igång ;-)

Junior: Nu ligger Arlbrandt med i truppen.

Joinzzon: Oj sorry om ni missuppfattade.. Jag menade Arla

Joinzzon: Oj sorry om ni missuppfattade.. Jag menade Arla

Junior:
Vem har skrivit 1års kontrakt ?
Kelly ?
I så fall med Troja eller Rögle?

OE: Enligt Lasse M, på Hd så har han skrivit på ett 1årskontrakt

Mygel: Vad jag har förstått är Arla och RBK överens, men kontraktet är inte skrivet ännu. Därför ligger han inte med i truppen på förstasidan. Förhoppningsvis får jag snart nöjet att lägga till honom där!!

Jag vill också gärna se Justin Kelly i RBK-tröjan!!!! Troja lär väl inte kunna behålla honom i och med deras ekonomi och det hade varit synd om en sådan talang lämnat svensk hockey för någon medelmåttig farmarliga "Over there". Hade Troja, med sin skrala ekonomi, råd att ha honom ifjol lär väl RBK ha råd med honom? En artist som hade höjt pulsen hos motståndarbackarna;))

22.00
Om ni inte har något för er 22.00 så titta på "Dokument Inifrån"
Till 99% kommer ni att få se en Aia "kändis" i bild :o)
Vem det är får ni se själv.

Men det är inte jag iaf

Mygel: Men herregud, vet du när dom ens började förhandla seriöst med Nordan?

Sv: Sommarlek
Mygel: En mycket bra lek detta med KvP. Bara ett problem... har gjort slut på 4 "piltavlor" redan... Bara hål kvar :)

Man skulle kunna tro att skrivandet här skulle minska i takt med att sommaren försöker göra sig påmind, men icke.

Precis som Mygel skriver får man inte glömma vilka begränsade resurser Rögle trots allt har. Jämfört med de flesta andra allsvenska lag kan man få en bra bredd på laget utan några bottennapp och samtidigt så får man hit en hel del spelare som får ses som högklassiga spelare i förhållande till den serie vi spelar i. Detta betyder ju givetvis inte att man ska känna sig nöjd över hur bra det är, förbättringar kan alltid göras. Vi har sett en del förluster hittills och huruvida nyförvärven som har gjorts är bättre eller sämre, det blir vi nog så illa tvungna att vänta och se tills det gått några matcher. Att redan säga att det känns motigt är till att vara lite väl pessimistisk.
Det jag dock imponeras av är den stabilitet som man skapat i Rögle. Man har äntligen fått till ett lag som kan vara med och fajtas om platser till Elitserien och det verkar råda en harmoni i laget.
Hursomhelst, som jag sa, vi får nog vänta och se tills säsongen börjar huruvida vi har ett bättre eller sämre lag i kommande säsong. Dessutom finns det gott om tid att värva fler spelare. Det jag hoppas en del på är att vi ska få upp lite fler juniorspelare under säsongen. Bergström hade varit väldigt intressant att se fler gånger under kommande säsong. Nyförvärv i all ära, men nog är det roligast att se juniorer komma upp och slå igenom.

Trogen: Styrelsen inte riktigt med i matchen? Vad ska de göra? Nordquist bestämmer sig för att vänta ett litet tag för att se om han får ett bättre anbud från en ES klubb. Tror du Rögle kan matcha en ES klubb i något avseende?

Griffy: Tråkigt att tappa Nordan, men så går det när styrelsen inte är tillräckligt "med i matchen"..

Lycka till Nordan...

Nu börjar det kännas jävligt motigt, spelare som vi vet är bra försvinner och det som kommer vet vi inget om alls, men om truppen ska gå ett kliv längre nästa säsong, ja då får det snart dimpa ner en bra målis och 2 rävar som ger lite spets åt laget..för utfyllnads spelare har vi gott om i j20

Just nu är jag ilsken och otålig. Vad händer?????? Skall vi tappa halva laget!!!!!!!!!?

OE: Ja det hade varit ett super värvning!

Liten reflektion
Angående Nordans övergång till Luleå, skall trenden hålla i sig så ligger han risigt till, vad hände med Johan Finnström och Michael Johansson när dom spelade i Luleå??.
Svar. Dom blev hockey-invalider Men det skall vi givetvis inte hoppas att det bli så för Nordan.

Jan

Träningsmatcher
Träningsmatcher so far:
On 27/8 19:00 Rögle - MIF
Fre 29/8 20:00 Frölunda - Rögle
Lör 30/8 15:00 Rögle - Kassel
On 10/9 19.00 Halmstad Hammers - Rögle BK
Fre 12/9 19.00 Växjö Lakers Hockey-Rögle

Detta är en sak som vi i vanlig ordning är rätt sent ute på att spika :(

OE: Problemet med Kelly är väl att han e heltids"proffs". Vet inte om det är något Rögle vill ha då man rakt igenom kör med spelare som är halvtids"proffs".

OE: Är inte Arla oxå klar för att läggas till på officiella sidan?

Justin Kelly
Justin Kelly från Troja är fortfarande ledig. Honom hade jag gärna sett i Rögletröjan. En mycket talangfull 22-åring....

Sv: Samma gamla visa
Hofnar: Med andra ord så ska vi gilla läget eller hålla käft, e de du
menar? Då kan vi ju stänga GB:n efter säsongen o öppna i höst!!!
Nä det är för fan roligt o spekulera o vara orolig o lufta känslor, att få dela med sig eller reta, eller hur. Vissa signaturer försvinner ju helt när säsongen är över men hockeyintresset lever väl i alldra högsta grad, året runt. Dom insändare som skrivits hittils har väl inte varit otrevliga eller gått till personangrepp på något vis, utan speglat vad personen känner för tillfället med alt vad det innebär!
Inget är statiskt i hockey, allt kan hända det tror jag de flesta håller med om, så fortsätt o skriv vad du känner!

Sommarlek
Lite tips om sommaraktiviteter nu medan ni väntar på den riktiga årstiden:
Köp 3 dart pilar och dagens KvP. Plocka ut mittuppslaget och häng upp det på en platta. Nu har ni en perfekt piltavla bestående av 5 bilder av Percy Nilsson. Man kan själv rangordna poängskalan efter hur stora bilderna är.

Sv: Nordqvist klar för Luleå
fritte rbk:Visst,Nordqvist funkade bra mot de lite sämre lagen.
Men hur mycket tror du/ni att han kommer att få spela i Luleå då?
Tror ni att hans skridskotempo räcker i ES?.
Jag är tveksam.
Innan ni kissar på er av nervositet över värvningarna som inte kommit ännu,ni vet väl att man får värva spelare mer än 7(sju) månader till.
Ingen ko på isen,Waltin har varit med förr.

Sv: Nordqvist klar för Luleå
NallePhu: jaha, det ska bli väldigt spännande och se hur det här löses.

Nordqvist klar för Luleå
I dagens Kuriren står det att Jonas Nordqvist är klar för Luleå, Rögle är informerade om att Nordqvist flyttar till Luleå.

Sv: 24 timmars turnering
Haggeman: Gjort mål på mig??? Kan jag aldrig tänka...

Pratade iaf med Stellen igår, strax innan premiären av nya Matrix, och även han var intresserad. Kärkna med mig i kassen, alla AIAare!

Det verkar som om många lever i ett slags fantasivärld vad gäller värvningar, samt tolkar det som står i tidningarna som lagtext..
Hade värvningskarusellen varit statisk, så hade det varit jävlig lätt.
Nu är den inte det och förutsättningar ändras ideligen. I vissa fal förmodligen flera gånger om dagen. Självklart har ledarstaben och sportkommittén en målsättning med sitt arbete att skapa en trupp inför den kommande säsongen. Det måste man nog ha. Att det sen inte blir exakt så, beror på många faktorer. Allt för många för att ens tänka på att rabbla dom.
Om man nu har så många starka synpunkter, och lägger ner sån tid på att torgföra dom, kanske det varit bättre att lägga den energin på att engagera sig i klubben och hjälpa till att knyta upp tunga namn till klubben. Det verkar på vissa som att det är världens baggis!

Rögle (J20) på spång
Ett litet reportage från dagens sommarträning för J20 och J18 finns nu utlagt med bilder på juniorsidan.

Sv: Sandström, Hirsch eller Xxxxxx?
P: Jepp, båda har samma agent.

Junior: Han är väl agent för båda? Eller?

P: Hirsch blir det inte. Enligt Gunnar Svensson.

Sandström, Hirsch eller Xxxxxx?
Fåglar viskar i mitt öra att målvaktsfrågan står mellan Peter Hirsch och Petter Sandström. Dock verkar Hirsch, efter att först ha varit tveksam, nu visat intresse igen och han verkar vara Rögles förstaval. Det lutade i nuläget alltså inte åt Petter. (Jag tolkar det som att det blir Hirsch då...?) Vad tror ni?

Belix: Kul att se att du inte har gått i ide ännu Belix :)
Det var typ det jag ville säga i mitt andra inlägg. Tvivlar starkt på att Pärson kastar omkring sig en massa namn på spelare. Positioner och antalet spelare är en annan sak.

Jag som trodde att om man ville läsa om hur pessimistiska supportrar kunde vara så skulle man läsa Brynäs gästbok men nu börjar även Rögles Gb se lika dan ut.
Allt för några utalande i pressen.
Ni som någongång förhandlat vet att man kan inte släppa någon information före det är klart för människans största egenskap är att missförstå medvetet eller inte.
Kan inte tänka mig att Pärsson säger några namn som han förhandlar med överhuvudtaget före det är klart med underskrift.

Junior: Oki. Och då sa han: "vi hoppas på att kontraktera Nordquist, Månsson, Alm och en back och en forward till"?

« · 286505 · »