1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Rögle BK

SHL · 27217 inlägg · 5186 ämnen
« · 307222 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Appropå ingenting!
qp: Det stod: Var ska dom unga träna Wallmark / AIA

Sv: Torpeder
Sumo: Håller med dig helt. Stabiliteten ska byggas upp bakifrån (från backsidan vill säga för er som inte förstod). En riktigt stabil defensiv back är vad rögle behöver . Ökad konkurens = bättre kämpaanda

Go Rögle

Appropå ingenting!
Fortfarande har ingen talat om vad som stod på "skynket" någon höll upp på motsatta sidan båset! Nån som vet?

Näe Sumo, 2 backar är det som behövs!

Sumo: Som läget är just nu så känns det som om det kvittar om vi så fick Kenny Jönsson, spelet skulle inte funka bättre för det. Vi har redan en speltrupp som tränarna i övriga SHA bara skulle kunna drömma om och ändå fungerar inget.

Mygel: Rögle måste värva en libero. Det kan iså fall bli lite nytändning i laget.

fritte rbk: Sant, men det skulle vara intressant och se hur mål/skott procenten ser ut med tanke på de löjligt lätta avslut vi tar. Se bara på matchen mot Halmstad. 40 avslut på målisen, men hur många av dem var några farligheter?? 5?

Sv: Ge upp nu för f*n!!!
erik: Vilken tabell kollar du på? Vi är 2p från trean. Men pöäng gapet är just nu skitsamma eftersom jag inte kan se någon som helst ljusning på detta problem om inte något väldigt radikalt sker snart.

Spelarna känner sig osäkra i sina situationer. Alla som har spelat lagsport på A-lags nivå vet nog hur svårt det är att byta en invand position till en annan.

Det som jag retar mig mest på är att jag kan inte se varför detta system på något som helst sätt skulle kunna vara överlägset något annat offensivt, traditionellt, system. Är det någon annan som kan se detta?? Om inte; varför ska vi då spela det för??? Det är bara mer komplicerat o rörigt för spelarna.

Den som gnäller på spelarnas inställning kan inte ha sett många matcher i år. De kämpar o sliter frenetiskt men spelet låser sig konstant eftersom de inte finner de öppna passningarna eller motspelarna stör spelet för lätt. Det är inte spelarna det är fel på, det är TORPEDHOCKEYN. För de flesta som känner till hockey så borde detta vara rätt uppenbart vid detta läge.

Självklart stöttar vi alltid de grönvita o govetvis älskar vi Rögle, vi var ju där och såg bedrövelsen igår, eller hur?? Men samtidigt så kan man inte stilla å se medans klubben torpederar sig själv i sank och sedan i slutet av säsongen, som ett mittenlag i fortsättningsserien, sitta och säga att vi älskade iallfall dem hela vägen. Rögle betyder enormt mycket för flera av oss, det är stora delar av våra liv. Därför är det inte så konstigt att människor engagerar sig och uttrycker sina känslor. Personligen så skull jag aldrig få för mig att bua mot de grönvita men jag förstår de som gör det.

AIAnr10: optimist, ska man vara!!!:)

erik: Äntligen kommer det ett faktafel.....Rögle har väl ändå 9 poäng upp till andra platsen. Två till strecket...sen är det väl så om Rögle vinner så tar väl även andra lag poäng. Du har ju rätt i att dom inte ligger sist........men som spelar jämnt och lossar mot lag som gör det.

Nu håller jag med dig...ut i fina vädret.

Säg så här......
Vi har en välskött förening med klok styrelse. Vi har en dokumenterat skicklig o krävande tränare och vi har många mycket bra spelare som verkligen VILL göra sitt bästa varje match, men lik förbannat vill det sig inte!
Faran är att positionerna förblir låsta och man nöjer sig alltså att konstatera faktum och väntar på den STORA AUTOMATISKA VÄNDNINGEN!!
Som publik o amatöranalytiker kan man se på killarna att de är helkoncentrerade på sin uppgift så till den milda grad att all spontanitet
är som bortblåst, och med förlusterna kommer rädslan. Dom ser ju oxå att spelet är lätt förutsägbart för motståndaren. Man kan ju iofs kanske ha tur o hitta ett par "frälsare" på marknaden men sannolikheten är inte stor i nuläget.
FRÅGAN ÄR HUR LÄNGE MAN TÖRS VÄNTA! Är det när chansen till S.A är körd eller är det när Matte packar ihop o reser hem?
Felet är att killarna inte passar ihop med torpedhockeyn (eller har för lång inärningstid) som jag ser det, och man måste vara otroligt "stor" som tränare för att ändra attityd, i synnerhet om man står som upptäckare av den sk.torpedhockeyn!
Jag kommer med spänt intresse att följa fortsättningen, ska vi släppa tanken på S.A och försöka nöta in sytemet och komma igen till säsongen 04-05 eller.............

AIAnr10: det låter som att rögle ligger sist i tabelen med några poäng... allså rögle ligger under med 2 poäng till tvåan.. bler de seger på sönda så kommer vi ligga tvåa i serigen om allt går som de ska! Så nu lägger vi ner detta o går ut i den finna höst vädret! =))

Så ta vi nya tag på nästa onsdag mot troja! Då vill jag höra mer stöd från oss.

/erik

AIAnr10: jag förstår vad du menar men jag förstår ändå inte hur en buande publik skulle kunna hjälpa ett lag med motgång.

Var blev devisen "vi ska aldrig svika er" av.

Ska man bara stötta sitt lag i medgång , eller är det något annat underliggande jag missat?

Nä ,se till att heja fram laget i både med och motgång , så kommer framgångarna. Det är jag helt övertygad om.

Go Rögle

Ps . Jag gör vad jag kan från min sittplats, det lovar jag!!!

AIAnr10: Du är helt rätt på det i dina analyser, Det finns fan inte en linje i spelet.

fritte rbk: Jo fritte....tänk att det har slagit mig. Det jag beskrev tidigare svara ju på din fråga. Det är svårt för publiken att visa sitt missnöje/kritik på annat sätt än att bua...sen spelar det ingen roll om det är domaren, Peter Hall, Tränaren eller fritte rbk de buar åt. Men någon (läs Waltin) borde fundera på anledningen till att de buar denna gång.

eliasson: Kan du stava till Ironi, Klart som fan att torpedhockeyn går ut på att ragga puck och försöka få in den framför målet, Däremot så undrar jag vad du pratar om, att inte spelarna ger allt? Det verkar som om att dom sliter på rejält, men tror man inte på systemet så spelar det ingen roll hur mycket man kämpar, det blir fel i vilket fall som helst

fritte rbk: A fan..tack för tipset, men det är väl inte antalet gjorda mål man vinner på?? trodde att man var tvungen att göra flera mål än vad motståndarna gör i varje match som spelas för att det ska bli poäng....

AIAnr10: Självklart har vi rätt att vara kritiska, men tänk efter lite. På vilket sätt skulle det få rögle att spela bättre hockey om publiken buar??

fritte rbk: Jag skriv också om det i går!!! Mitt inlägg " SLUTA"

fritte rbk: Rögle Bk berör och har starka traditioner för både Ängelholmare och Helsingborgare. Vi är engagerade som f-n och många av oss lägger flera tusentals kronor på att stödja RBK varje säsong. Sponsorer lägger pengar på RBK för att styrelsen har presenterat ett bra koncept med målsättningar som tilltalar dom. Och därmed betala vi och sponsorer spelarna och tränarnas löner. Har vi då inte också rätt att ställa krav? Lyckas man inte i sitt målsättningsarbete så måste man titta efter anledningen till det hela.
Det finns inte så många sätt för publiken att uttrycka sig mer än att bua innan man går hem, många hittar nämligen inte detta forum. Man tar alltså det som är det lättaste...att bua. Jag tror inte att detta grundar sig i spelarkritik utan systemet. Vi är vana vid ett klassiskt Rögle spel med mycket skridskoåkning, snabba spelvändningar och starka avslutare. Vi har överhuvudtaget inga märkbara linjer i spelet....det har vi sett i 2 av 12 matcher......2.

I mitt inlägg "Jag är ledsen" sedan inatt någon gång kan du läsa att jag inte heller är spelarkritisk...tvärtom

fritte rbk: Helt rätt! Som jag sa innan, börja om från början! ;)

eliasson: Det är väl att gå lite för långt o anklaga spelarna för att vara snudd på sado-masochister. Man ser ju på killarna att ångesten lyser i ögonen o allt blir krampaktigt, men dom försöker ju spela i allafall! Jag tror ändå att spelsystemet inte passar killarna speciellt bra + att det är mycket sårbart o lättstört. Torpederna kommer aldrig ur hörnen utan fastnar där i 99% av anfallen o vad det beror på kan man ju spekulera i,
är det för omständigt ( långsamt) uppspel eller är killarna för osnabba eller är dom för lättstoppade(läs för små o lätta) det är ju frågan! Men som sagt att anklaga spelarna för att maska o vara divor är direkt felaktigt. Jag tror tvärtemot dig att valet av spelare till spelsystemert har varit felaktigt, o eftersom vi inte kan byta ut spelarna så måste vi
byta system (inte tränare)! (eller köpa in ett par tunga snabba, o var finns dom nu)

Stigsson: Sedan har jag en kommentar till publiken: Jag tycker inte att man som hemmapublik någonsin skall bua ut hemmaspelarna. De behöver allt stöd de kan få under match

eliasson: Anledningen till att man uppträder virrigt, viljelöst och kämpafattigt kanske beror på att man är osäker på vart man ska ta vägen och vad man ska göra.

Mindreader: Torpedhockeyn går ut på att ta sig in i motsåndarnas zon eller att erövra pucken där. Systemet handlar inte alls som du verkar tro att spela i sarghörnen. Väl inne i anfallszon handlar det mer om spelarnas spelskicklighet, skridskoåkning och kämpatag för att ta sig in framför mål. Det har alltså inget med själva systemet att göra.

Jag tvivlar inte alls på spelarnas skicklighet (även om det just nu även här spelar på sin lägstanivå), däremot på att de inte ger allt skridskomässigt och kämpamässigt.
Detta bör man kunna kräva även om de är nervösa (eller rädda)!!!

Mindreader:
Det är faktiskt så att det bara är 3 lag som har gjort fler mål än rögle.......

eliasson: Vilja och skridskoåkning saknas säger du? viljan finns där iaf, men systemet havererar ju gång på gång, dumpa puck och ragga i hörnen, vad jag vet så gör man inga mål i hörnen. Men det är ju det som torpedhockeyn går ut på.
Undrar du inte ens varför bya är i skyttetop?

Ge upp nu för f*n!!!
Hålla på att gnälla på tränare, spelare, spelsystem etc etc hjälper absolut ingen.

Ok insatsen i går var helt under isen, men thats life ibland.

Vi alla älskar rögle , eller hur??! Då kommer jag osökt in på ett ordspråk jag hört någonstans, det lyder så här:

"Älska mig som mest när jag minst förtjänar det , för det är då jag mest behöver det".

Något flummigt egentligen , men det är ju faktiskt så det är.

Det märks ju helt klart att spelarna är ganska osäkra , både på sig själva och hur de ska agera i det nya systemet. Då kan ju ingen komma och påstå att det skulle hjälpa någon genom att bua etc. När det är som jobbigast, det är då publiken ska stödja som mest för att få spelarna på fötter igen och börja tro på sig själv.

Kapaciten finns i laget, nu gäller det bara för laget (tränarna, spelarna och publiken!!!) att inse.

Så är det med det.

Kul förresten att Pelle är på G igen, han visade lite av "de gamla goa takterna" igår.

Go Rögle

Mindreader: Det är nog inte fel på torpedhockeyn, däremot har jag en hel del kritik mot spelarna. Åker man inte skridskor och visar vilja vinner man inga matcher. Det är bara att titta på gårdagens match Spelarna tror nog dom är bäst ändå titta bara på värsta exemplet Byström. Han är helt kass, bara för att han gjort fyra mål tror han att han är kung på isen.
Vi behöver två nya liberos, sätt martin och byström på bänken.

DAGS FÖR SPELARNA ATT VAKNA UPP, NI ÄR INTE BÄST I SERIEN OCH ÄR INTE LÄNGRE FAVORITER. DET ÄNDA SOM NU GÄLLER ATT KÄMPA.

Torpeder
Det är bara att inse att torpedhockeyn inte funkar, lägg ner skiten och värva 2 backar, låna ut 2 eller 3 forwards till Jonstorp, börja spela traditionell hockey, så kommer det att lösa sig. Det är inget som helst fel på vårt material på isen, men spelarna vet inte vart dom ska ta vägen, till skillnad mot LFN hockey, så vet dom inte det i defensiven heller.
Detta är den värsta säsongsinledningen jag har varit med om, jag hade höga förväntningar, det hade nog dom flesta med Röglehjärta. Liknelsen med tandläkaren var förbannat bra, men man tröttnar på att bränna 250 spänn och bara få ont av det efter ett tag..thats it

Sv: ?
Hofnar: Vad Waltin syftade på var att de såg rädda ut på isen, och det var därför det låste sig. Men vågar man inget, så vinner man inget. Något vi smärtsamt ser...

The Punisher:
Javafan är det annars för anledning att spelarna "ser rädda ut"? Är den analysen korrekt får man söka anledningar till rädslan och råda någon form av verkningsfull kur.
En rädd hockeyspelare är ingen bra hockeyspelare, även om han har gröna kalsonger och tånaglar.

Hofnar: Är det spöken i skrubben så kan jag ta på mig att ta ett snack med dem... Gäller det bara det, så ska vi nog få ut dem så att segrarna kan börja komma igen...

OE: Och du är förvånad?

Sv: Saxat
OE:
Tycker formuleringen är underbar, om än fullständigt oavsiktlig.
Förresten, du har inte tid att sitta och skriva inlägg. Lägg ut texterna så att jag kan gå och lägga mig ;-)

The Punisher:
"Waktin sa dock att spelarna verkar vara rädda..."
Åfan, och vad kan det bero på månne? Har inte truppen blivit informerad om att det inte finns några spöken i städskrubben. Eller är det så jävla mörkt i omklädningsrummet.

Sv: Saxat
Hofnar: Härligt språkbruk Hammers har, NOT!!!

Saxat
Från Hammers officiella matchrapport, om första perioden:

"Att det endast var 2-0 måste ses som ett hån mot Rögle."

Hofnar: Jag var iofs på presskonferancen efter matchen, men jag tyckte inte att det sas så mycket intressant. Waktin sa dock att spelarna verkar vara rädda...

The Punisher:
Jag är lite nyfiken på vad Waltin har för kommentarer. Inför matchen var han öppet halvkritisk, både i "inför" och i HD.
När så många på läktaren öppet visar sitt missnöje efter en match, måste det ju sätta sina spår.

Sv: Toppa laget när det behövs
Hofnar: Aha, det är vaktmästerens fel! Fast den är jag nog ganska ensam om...

Dom första 8 minuterna var det en jävla fart på många av spelarna. Man åkte sönder Halmstad.
Sen kom nån vaktmästare och stängde av strömmen.
Säga vad man vill, men inte fan ser spelarna ut att ha speciellt kul därnere på isen.

Hofnar: Frågan är om man verkligen vill läsa om eländet... Kanske får passa på att be om ursäkt, jag har själv inte haft energi att skriva på sistonde...

Hofnar: Reportaget är på gång. Men det är mycket som ska uppdateras.

?
Fortfarande inget på officiella. Brukar ju dyka upp runt midnatt.
Heller inget på nät-HD. Så här sena har dom fanimej aldrig varit, även om pappersupplagan är tryckt och på väg hem till en vid det här laget.
Wuts up?

Mygel: Ja , det med dumpningar är det värsta jag sett någonsin.. Bara lägger in den i hörnorna för att sedan låsa den.

Sumo: Det är inte enbart i powerplay som man har problem med uppspelen. Så fort motståndarna sätter minsta press på Rögle så rasar alltihop o det blir soloåkningar, dumpningar in i anfallszon eller blindpass.
2 backar, 1 center o 2 forwards är lösningen.

Toppa laget när det behövs
När Rögle spelar power play så ser det så uselt ut! Vill inte namnge spelare men varför i helvete toppar inte Mats o Peter laget när det behövs?

Övar man på powerplay? Det ser verkligen inte så ut... Man var ju bakom egna målet i långa stunder då man har problem med uppspelet i powerplay. Fan vad arg och ledsen man är!!

Varva en libero nu som kan tända lag och publik!!!!

Jag älskar Rögle!

VAKNA INNAN DET ÄR FÖR SENT!
Idag såg jag fram emot att få se Rögle spela skiten ur hammers. Höll på att missa matchen för att jag satt på sjukhuset men hann i sista sekunden. Och jag var så glad för det. Man lever ju för Rögle.

När man väl kom till hallen såg man att där kommit hyfsat med folk. Rögle började även bra. Som man brukar göra. Sedan kommer ett baklängesmål och man får panik. Detta har hänt i nästan alla matcher..

Hörde även för kvällen mycket duktige Fransson när han gång på gång fick kalla hem sitt lag. Ser inte spelarna det själva? Dom lyssnade på fransson , annars hade det blvit en brak förlust idag...

Snälla Rögle, gör detta till något bra! någon vändning kommer inte att ske innan jul men man kommer ändå till SA.

Väl där kan det vända o saker komma att hända!!!

Waltin bytar aldrig!
Vad jag minns från någon intervju, radion eller NST kommer jag inte ihåg, kommer Waltin INTE byta spelsystem, även om det går dåligt.
Dags för Waltin att ta fram kalendern och boka kvartsamtal med spelarna samtidigt som J-P Pärson bokar tid med Waltin. Sen gäller det nog att börja om från början. Något är det som någon har missat!

Sv: Jag är ledsen!
AIAnr10: Kan bara hålla med. Är ungefär så som jag också känner. Spelsystemet fungerar inte och vad det beror på kan man säkert diskutera. Den bästa lösningen måste vara att gå tillbaka till ett mer traditionellt spelsystem med två backar och tre forwards. Finns säkert mycket prestige hos Waltin när det gäller att hålla fast vid torpedhockeyn men med tanke på resultatet hittills, och då menar jag inte bara resultatmässigt utan framförallt spelmässigt, så måste någonting göras.

Sv: asså va fan holler dom på med
adizz: Inte för att jag förstod vad du ville komma fram till, men upprörd var du...

« · 307222 · »