« Föregående · 2705093 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: Säsong 2024-2025
Backen Calle Själin verkar klar för hösten. Likaså trolig förlängning av Bowlby.
+ 1
Sv: Säsong 2024-2025
Tillägger Josh Dickinson - en center från Modo som nog kan göra 35 eller mer poäng under en säsong. Ham blir spännande att följa framöver.
Sv: Säsong 2024-2025
Analys av utvalda nyförvärv
Holm - har spelat AHL och ECHL och snittat 0,9 respektive 0,88. Blir intressant att följa.
Petersson - snittat tjugo poäng sista två säsongerna. Många säsonger i LHC och erfarenhet.
Bristedt - en rutinerad och långvarig RBK spelare som tillför fart. Kan nog göra trettio pinnar eller mer om han producerar som tidigare RBK säsonger. Brukar ha bra kemi med Zaar.
Eklind - flera säsonger i öret i SHL och har gjort ca 12-15 pinnar i snitt. Troligen tänkt som mer defensiv forward om han kommer till RBK.
Angående egna produkterna Sjödin samt Zether så visar Sjödin tecken på att utvecklas till en poängspelare. Zether kan nog växa och lånas eventuellt ut till allsvenskan.
Laget
Det behövs nog två backar till eller åtminstone en första back. Troligen även en tvåvägs. RBK söker en bra back enligt info.
Framåt behövs en vass forward för första eller andra linan. Tror att det blir två forwards som ansluter inför hösten.
Holm - har spelat AHL och ECHL och snittat 0,9 respektive 0,88. Blir intressant att följa.
Petersson - snittat tjugo poäng sista två säsongerna. Många säsonger i LHC och erfarenhet.
Bristedt - en rutinerad och långvarig RBK spelare som tillför fart. Kan nog göra trettio pinnar eller mer om han producerar som tidigare RBK säsonger. Brukar ha bra kemi med Zaar.
Eklind - flera säsonger i öret i SHL och har gjort ca 12-15 pinnar i snitt. Troligen tänkt som mer defensiv forward om han kommer till RBK.
Angående egna produkterna Sjödin samt Zether så visar Sjödin tecken på att utvecklas till en poängspelare. Zether kan nog växa och lånas eventuellt ut till allsvenskan.
Laget
Det behövs nog två backar till eller åtminstone en första back. Troligen även en tvåvägs. RBK söker en bra back enligt info.
Framåt behövs en vass forward för första eller andra linan. Tror att det blir två forwards som ansluter inför hösten.
Sv: Säsong 2024-2025
Äldre nyheter men Jesper Petersson och Mattias Göransson ansluter till RBK. Petersson har snittat 20 pinnar i SHL senaste säsongerna. Göransson är en mer defensiv back.
Målvakten Arvid Holm från AHL ansluter också.
Truppen just nu:
Målvakt:
Rifalk
Holm
Backar:
Kapla
Ekeståhl
Petersson
Göransson
Claesson
Forwards:
Rodrigo Abols
Leon Bristedt
Anton Bengtsson
Dennis Everberg
Brady Ferguson
Linus Sandin
Daniel Zaar
Albin Sundsvik
Oliver Eklind?
Linus Sandin
Linus Sjödin
Simon Zether
Målvakten Arvid Holm från AHL ansluter också.
Truppen just nu:
Målvakt:
Rifalk
Holm
Backar:
Kapla
Ekeståhl
Petersson
Göransson
Claesson
Forwards:
Rodrigo Abols
Leon Bristedt
Anton Bengtsson
Dennis Everberg
Brady Ferguson
Linus Sandin
Daniel Zaar
Albin Sundsvik
Oliver Eklind?
Linus Sandin
Linus Sjödin
Simon Zether
+ 1
Sv: Säsong 2024-2025
Ryfors och Jonsson lämnar RBK. Ryfors var klar för Davos tidigare och även Tambo.
+ 1
Sv: Säsong 2024-2025
mattias - 74: Kanske... Han är ju bra defensivt. Hoppas Jonsson också får möjlighet i en ny klubb trots kontrakt.
Brynäs kanske ... Modo eller HV. HV har ju Johannesson som han känner väl.
Brynäs kanske ... Modo eller HV. HV har ju Johannesson som han känner väl.
Sv: Säsong 2024-2025
Och så lämnar Bichsel samt Engström till AHL Samt Tambo till Schweiz och Viljanen till Liiga.
Behövs en första back och en skicklig tvåvägs samt en forward till andra, tredje linan.
Behövs en första back och en skicklig tvåvägs samt en forward till andra, tredje linan.
Säsong 2024-2025
Tråd kring kommande säsong.
Spelare klara: Leon Bristedt, Josh Dickinson, Oliver Eklind.
Spelare klara: Leon Bristedt, Josh Dickinson, Oliver Eklind.
Sv: SM Final
K70: Jag är imponerad av Rögles vändning, från att varit uträknade till gå till final på det där sättet! Mycket jämna matcher fram till sista då Skellefteå spelade ett snäpp bättre. Med tanke på de sista 10 årens alla finalförluster så känns denna seger så extra bra! Sjukt imponerande att år efter år vara i toppen och så ofta i final. 🥂🍾
+ 3
Sv: SM Final
Vill bara säga att jag är så sjukt imponerad av Rögle i år! Ni var värda ett bättre öde. Men Skellefteå har denna säsongen varit ett sjukt stabilt lag och egentligen aldrig varit dåliga trots skador osv. Gratulerar ändå till silver då Rögle gör en säsong värdig en långfilm! Hatten av!
+ 3
Sv: SM Final
eltifoso: Bra försök, men inte ens fyrverkeritricket hjälpte idag - bara att gratulera Skellefteå till guldet! Skellefteå var genomgående klart mest effektiva i att desarmera Rögles chanser framåt och det gjorde skillnaden. Det är inte utan att det ändå känns sorgset just nu att ha kommit "hit men inte längre" igen. Men allt som allt förstås stolt över de fina prestationerna tidigare under slutspelet och lyftet från en tyngre grundserie.
+ 2
Sv: SM Final
Charliejfz: Mmmm dåligt omen att köra fyrverkeri utanför motståndet på natten innan, Lule gjorde likadant mot oss inför G7 och ett antal andra tillfällen har samtliga resulterat i vinst för det störda laget
Men men mönster är till för att brytas så kanske Rögle motbevisar tesen
Men men mönster är till för att brytas så kanske Rögle motbevisar tesen
+ 2
Sv: Säsongen 2023-24
YEEES! Så oerhört viktig seger idag, nu blir det utslag på Richterskalan i Skåne om det går vår väg i Ängelholmsmatcherna. Kommer att vara ett galet publiktryck.
+ 1
Sv: Säsongen 2023-24
Charliejfz: Håller tummarna intensivt men usch så nervöst! Och så öppet hur detta ska sluta...
Sv: Säsongen 2023-24
Många RBK supportrar i Skellefteå. SM finalen berör många i nordvästra Skåne. Laget har redan skrivit hockey historia med kvarts och semifinals vinsterna och nu väntar alltså final som kan innebära första guldet. Man håller tummarna.
+ 2
Sv: Säsongen 2023-24
Rulltårtan : Ja, vore bäst. Bra för båda lagen. Tar ju två timmar så bra pendling.
Sv: Säsongen 2023-24
Charliejfz: hade ju varit kul med en E6:an final men efter gårdagens match ser det tyngre ut även om Frölunda spelade sin bästa hockey! Vinner vi inte så hoppas jag ni tar det!
Sv: Säsongen 2023-24
Detta är riktigt kul efter att ha kommit nia i tabellen och sedan vunnit 10 slutspels matcher. Hatten av för laget.
+ 1
Sv: Säsongen 2023-24
Charliejfz: Grattis till finalplatsen och framförallt de snygga avstädningarna av Färjestad och Växjö.
+ 1
Sv: Säsongen 2023-24
puffe: Där har jag tyvärr inte samma koll som gällande Chris, men nog känns det osannolikt att han skulle missa en sån här match!
+ 1
Sv: Säsongen 2023-24
puffe: Kenny är alltid kungen, men det var fint att Chris Abbott var på plats och hejade i kväll också! Men ja, måste medges att det är lite extra skönt med 4-0 revanschen på just Växjö efter finalförlusten för tre år sedan...
+ 1
Sv: Säsongen 2023-24
K70: Sjukt faktiskt, bonus att Jörgen Jönsson står som förlorare, Kenny hade hjärta.
Har inget emot er finalmotståndare, men kör rent igen då, så blir ni historiska på flera vis
Har inget emot er finalmotståndare, men kör rent igen då, så blir ni historiska på flera vis
« Föregående · 2705093 · Nästa »
Mindre risk och mindre möjlig reward, känns det som.