”Dom granskade ju denna situation och verkade tolka det så att han inte stör målvakten.”
Det är det som är problemet! Lärking granskade.
Då blir det till att låtsas snubbla in bakom målvakten om och om igen, och sen vara där och trycka med klubban i ryggen bakifrån när någon ska skjuta. Det är ju tydligen godkänt att göra mål så? Inte störs väl målvakter av det? Jimme kan nog vara bra på det, men när hans skridsko nuddar målgården så brukar det blåsas av.
Han ligger och sprattlar i målgården, och blir ej inknuffad. Han trycker klubban bakifrån mot baksidan av Svenssons benskydd. Fullt medvetet, för just när Fälth ska knalla iväg skottet så viker han bort fejjan för att undvika att få pucken där.
Till och med Rogga Rönnberg erkänner att det är ett felaktigt mål. Solklart.
Nu syntes det inte lika tydligt som under matchens reprisbilder, men det är en riktig domarskandal att idioten Lärking inte kan ta rätt beslut trots repriser och teknologi. Men jag är inte förvånad, man har lärt sig Lärkings standard. Blir inte förvånad av någonting från den mannen.
{7804}: nja ... vette fan om han stör svensson, bara för att svensson inte lyckas rädda pucken så innebär det inte att han är störd, han står rätt i målet och täcker upp en yta så gott det går men Elias Fälth lyckas hitta öppningen just ovanför svensson axel, man ser också hur svensson försöker lyfta upp vänster axel men han lyckas inte täppa till hålet.
Dom granskade ju denna situation och verkade tolka det så att han inte stör målvakten.
Man blir jävulskt less över att Lärking fortfarande ska få vara och förstöra för svensk hockey.
Figren åker in i målgården, och ”råkar” ramla på Svensson. Där gör domarna ett misstag. Det är offside i målgården och tekningen ska flyttas ut efter en avblåsn ing. Men man får leva med att det ibland sker misstag av domarna, det går fort och de kan inte vara 100%iga i sina bedömningar, sådan är vår sport.
Figren ligger och sprattlar i målgården, och sätter klubban i ryggen på Svensson. Frölunda skjuter in pucken i mål. Och så ringer de.
Med reprise och teknik, hur i helvette kan Lärking undgå att se att Figren är i målgården och stör Svensson?
Var och varannan match är Lärking där och saboterar. Solklara felbedömningar som en synskadad pensioner utan hockeykunskaper skulle göra bättre. Missar att anmäla solklara blindside huvudtacklingar. Pucken går genom utsidan av stolpen genom nätet in i mål.
Det skulle vara intressant att se bilderna som Lärking har att tillgå, och en motivation till varför han dömer mål. Var det ett teknikstrul igen? Satt han och bajsade och helt enkelt gissade?
Lärking är både en amatör och en sabotör. Ett gissel som vi i Skellefteå tyvärr tvingats dras med över en lång tid.
när Qatar är så jävla dåliga, så låt dem glädjas över våra motgångar. Jag gläds då åt deras harvande i botten, ett själlöst ihopköpt brunkargäng som är säsongens stora besvikelse. ÖVERKLAGA! SPRATTLA OCH FILMA! FUSKA!
DansbandsWolf: Men så trevligt med dessa fanatiska lulehatarskelleftefans. På samma vis som i kommentatorsfälten på tex Aftonpravdas sidor så är det fler luleåhatiska människor som kommenterar Skellefteås matcher än sitt eget lag. Men skadeglädjen är ju den enda sanna glädjen? Nåja, att Frölunda vinner är rättvist, de är ett bra lag. Luleå är också ett hyfsat lag stundtals, men ni luleåfans på HS är svaga små människor hela tiden. Att ert hat är så stort är fascinerande. Men jag tror också att ni som yttrar er så här är i minoriritet, jag tror att majoriteten av lulueåfansen är vettiga. Det är rötägg som du som inte kan föra sig. Du är svag och liten som människa, en obetydlig del av mänskligheten och ditt DNA kommer att dö ut til sist. Bra så...
ja det var en enkel seger för Frölunda, kunnig kommentar!
Tänk om vi saknade hockeykultur, köpte in jävlart varenda en för miljarders överpriser, sen körde vi lite sargutdunkarmedley i botten av tabellen... det skulle va nåt!
tycker absolut inte att Frölunda är bättre. Tycker det är en helt jämn match mellan två bra lag, i andra perioden är dock Frölunda mycket starkare. Totalt sett så är vi kanske lite bättre t om, men vi har de berömda marginalerna emot oss.
1-0 är ett vackert PP mål. 2-0 är ett turstuds som seglar in i krysset. 3-0 så är Figren SOLKLART i målgården, och det är en smärre domarskandal att domarjäveln blåser av och flyttar ut tekningen. När Martin Lundberg nuddar med skrillan i målgården, ja då kan han däremot blåsa?
Vi har en hel del otur med domsluten, inte bara ett regelvidrigt mål. Omöjligt för domarn att missa när han står en meter ifrån när Adam Petersson får klubban avslashad ur händerna 15 sekunder in i PP. Där ska det såklart vara 5-3 i 1:45. I förra matchen fick Adam ett hugg i ansiktet i friläge i spel 6-3 när vi jagar reducering i slutminuterna, och det missar de också, trots att blodet sprutar och han får sy.
Sebbe Ohlsson får en klubba i fejjan i slutminuten när vi trycker på.
{7804}: Ja, jo, jag tycker Ritola mest ramla själv iofs, men Adam P får ju helt självklart och rätt framför domarn klubban slashad ur händerna. Men sånt är livet... Vi var klart bättre än Frölunda sista 8-10 min, det får vi glädjas åt även om det inte blev någe mål.
Det är ett ursinnigt temp och mycket närkamper när seriens två bästa lag gör upp. Vi har väldigt otur med domsluten, två stycken solklara utvisningar som domarn blundar för i spel 5-4.
Kvällens match mot Frölunda blir ju högintressant. Nu har vi mött dem i två bortamatcher där vi fick stordäng i båda. Den första matchen var hemsk, den andra var bättre men Frölunda var mycket mer effektiva i den också. Ska bli intressant och se om våra tränare har lärt sig något från de första matcherna eller om man väljer att köra på i gammal god stil. Jag tippar 4-3.
Sen så hoppas jag ju på MoDo-vinst borta mot Örebro och att Rögle torskar mot Linköping. Då finns det häng på plats 11-12. Det blir inget slutspel för kära MoDo tyvärr men jag vill inte se dem kvala heller.
{7827}: Ritola har lite tendenser till att utveckla fetma, det kan signalera en viss slapphet i träning, skötsel av kost. Vilket i sin tur leder till en viss kroppslig skörhet.
tycker det var en rätt rolig match även om vi var ganska överlägsna. 4 skott i målramen där vi gör 5 mål. Djurgårn har haft sjukt flyt i varenda match vi spelat mot dem i år.
Nu gäller det att sätta Frölunda på plats och visa vem som är bossen i svensk hockey, visa vem som är alfahanen. Jävlart vad jag är laddad. Vi ska upp överst på tronen igen, och Frölunda borde självmant kliva åt sidan om de inte vill bli bryskt nedkastade av tungviktaren Skellefteå AIK.
Ser även att Lassinantinen står för en avgörande insats för Qatar i straffläggningen. Självmål! hihihihi!
Kul med vinst mot jurgåårn på annandan. Hafsigt spel, det märks att det var ett tag sedan de spelat match. Rättvis seger ändå. Norman glänste till ikväll tyckte jag. En annan sak som jag läste i Aftonpravda, se länken nedan, är detta med hatramsor som vissa lag SHL är intimt förknippade med. Nu handlar ju länken om spelare som själva sjunger hatramsor och inte supportar som vi i SHL har erfarenhet av. Visst vore det väl bra om vi supportrar kunde sluta sjunga om att hata andra lag på matcherna? Älska era egna lag istället! Med det vill jag önska er god fortsättning och ett gott slut!
Lider enormt med Sebbe Aho som åker på en extremt oturlig strupskada. Detta var hans turnering, lagkapten i ett starkt Tre Kronor med chans till guld, odraftad. Väldigt synd.
Det ska ändå bli kul att följa juniorkronorna, och Axel Holmström och Marcus Pettersson. Mitt tips till de finska arrangörerna är att stärka upp nätet uppemot krysset i den offensiva kassen när Marcus Pettersson lirar.
Kul också att följa Qatars spelare. Nu har ju som väntat Qatar ingen representant i juniorkronorna. Men kan ändå se något floppreject från Finland, Kanada eller Tjeckoslovakien ta ett hundår uppe i Qatar för en stor säck med pengar någon gång i framtiden.
Tackar. God Jul till dig och dina nära och kära. Passa dig bara så inte Kulaskaker kommer in och kallar dig för kräk.
Att det ska vara så svårt för Brynäsarna skilja på rätt och fel,goda och onda.
Kulashaker ser förmodligen Star Wars på ett sätt som du aldrig gjort.
Tänk om man hade en fru från Qatar och tvingas fira jul med hennes släkt uppe i den humorbefriade staden som jag bara besökt tre gånger och varit spysjuk varje gång jag åkt därifrån.
Jo vilket scenario att då inför en släkt man egentligen tar avstånd ifrån, ta fram dina julmelodier med sant budskap,sjunga högt och tydligt om Qatar och allt hemskt de står för inför korkade trögtänkta långsampratande deppiga surkartar som väldigt snabbt skulle ta till knytnävarna och vifta med kniven i ena handen och Koskenflaskan i andra.
{7804}: Hahaha Sten-Georg, Sewage, Ulf-Ture det var bara en tidsfråga innan du svalde betet och bevisade hur lätt det är att komma innanför skinnet på dig. Ha en bra dag!
För övrigt har Wallmark utvecklats enormt under tiden i Qatar… utvecklats i att filma! Han har ju en del sprattelgubbar att lära sig av, och nu är han nog den största filmaren i hela SHL.
"100% av de svenska målen under ordinarie matchtid gjordes av genuina luleåprodukter, man blir glad!"
hihihihi!
Jag blir då glad av din kommentar.
Sverige gör ETT mål. Det görs av Lucas Wallmark, från Umeå. Han gick till Skellefteå AIK som 14-åring, där han gjorde 3 säsonger och utvecklades till en juniorlandslagsman och han spelade i landslaget varenda säsong han spelade i Skellefteå. Skellefteå AIK släppte då honom (eller sålde honom då han hade ett 3-årskontrakt) till Qatar där han gjorde en säsong tills han blev draftad 2014, och det är därför Skellefteå fick 75% av övergångssumman! Han gör en till säsong, åker till Carolina, och åker sedan till Qatar med svansen mellan bena eftersom han direkt blir bortgallrad. Genuin Qatarprodukt, helt klart! Knappt någon inköpt där, hihihi!
Det bästa är såklart att vi båda blir glada herr DansbandsHjon.
{7603}: Komiskt att se hur de två halvorna vaknar upp i perfekt synkronism och detta för att hylla sitt favoritlag. Nä, skulle inte tro det, enbart hatet till det lag som de är verkligen engagerade i lyckas väcka kräket ur sömnen...
Kommer fortsätta lyfta fram Qatar och hur Wallmark nu senast mot Tjeckien tog filmandet till en ny nivå.
Som han kastar sig framåt och dyker i andra perioden tror jag. Det finns filmningar som är svåra upptäcka men det Wallmark pysslade med var så genant och grovt.
Kommer faktiskt försöka hålla koll på när och hur Qatarspelarna filmar. Det börjar likna en kultur som börja växa fram där.
stackarn var en sargutdräng vi mommondyrkar gärna han dunka sina sarg ut fem allt för den onda dödstjärnan inget uppspel synes än "stjärnorna" på isen de ej blänka
gillar som sagt det här med traditioner. Nu är det juletider, vi är herren på täppan som vanligt samtidigt som ett dussin supertalanger är där och knackar på dörren... men ändå har den rätta julestämningen inte infunnit sig?
Varför? Jo jag har såklart glömt att posta någon julmelodi. Här kommer en Barbro, speciellt för dig:
En sargutdunkare här bor i staden han dunkar sargut mest hela dagen han dunkar stora, han dunkar små han dunkar några till icing
och i hans köpekontrakt, där vara många nollor och som han grisar och är talanglös men är du inköpt, så kan du få men är du egen produkt, så får du gå
Läser så mycket om Kalla och att det går trögt för henne precis som ifjol innan det lossnade med VM-guld. Om jag förstått det rätt är hon fortfarande lite av en Skellefteå AIK-produkt då hon har samma fystränare Thomson.
Man känner då igen upplägget och symptomen att det tränas hårt och går trögt hela hösten och fram till jul för att sedan lossna till slutspel eller Tour de ski och skid-VM. Skellefteå AIK har som vanligt jämfört med slutspel börjat ganska stelt och med tunga ben kämpat sig genom serien.
Alltså jag tycker Adam P är minst lika bra som Sörensen och dubbelt så bra som Wallmark. När jag tänker efter tycker jag Adam P är betydligt bättre än Sörensen också.
Egentligen är det väl en tjänst Mårts gör som väljer Wallmark.
Är inte jätteinsatt i vilken spelartyp som fattades men var det inte väldigt konstigt att Sörensen ersattes med Wallmark? Dels är Wallmark center men även på tok för långsam. Wallmark var ju en AIKare man hoppades på men när han gick till Qatar visade han mycket dåligt omdöme. Tycker inte han utvecklats. Tror det kan bli nästan pinsamt se killen i Tre Kronor,tyvärr,han är ändå västerbottning.
Hade inte Adam Pettersson varit en minst lika bra ersättare för Sörensen?
Adam har då vuxit under hösten och började nästan kännas dominant nu på slutet. Större ansvarstagande nu när de äldre är skadade.
Känner inte Adam,känner ingen i AIK så det är inga kompisfasoner när jag säger Adam P är en av favoritspelarna. Lite mindre brända chanser och han är ganska komplett. Han är en av de första jag skulle skriva in i line-up.
För att förtydliga:
”Dom granskade ju denna situation och verkade tolka det så att han inte stör målvakten.”
Det är det som är problemet! Lärking granskade.
Då blir det till att låtsas snubbla in bakom målvakten om och om igen, och sen vara där och trycka med klubban i ryggen bakifrån när någon ska skjuta. Det är ju tydligen godkänt att göra mål så? Inte störs väl målvakter av det? Jimme kan nog vara bra på det, men när hans skridsko nuddar målgården så brukar det blåsas av.