Skellefteå AIK

SHL · 16006 inlägg · 301 ämnen
« · 1861441 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
{7804}: Hur har det gått för fläskis sen comebacken? Frälsare eller sänke?

Ja nu till något helt annat. Tidernas mest misslyckade comeback.

Som dynastiare tänker man just nu: det går inte att vara sämre än vad vi är? Jo men det går det- Ställer man upp med 20 st Ledins, då skulle man slå Vilda Väsbys oslagbara rekord att vara sämst någonsin. Nollor i allt, igen!

Efter sex matcher:

Noll mål
Noll assist
Noll poäng
Minus fem.
En vanligt utvisning.
En utvisning för filmning.

Vilken magnifik representant för Qatar! hihihihihihi!
Uppladdat:

500x0-ledinsarjpg.jpg

Berge:

Dynastiernas dynastiföreing, inte dynastiernas dynastiklubb!

Känslan just nu är att jag skriver om en svunnen tid. Precis som om när man skriver om Sovjet på 80-talet så är det dåtid. Men det behöver man inte ändra ändå,ingen som klagar när jag skriver om Sovjet på 80-talet så ingen borde klaga när jag skriver om dynastiernas dynastiförening då heller?

Helt ärligt tror jag att vi t om åkt på stryk mot Brynäs ikväll. Så in i helvetet värdelösa.

Forsberg 1978:

78 läderkillar i dajmkrysset, mumsigt!

Mora förnedrar dynastiernas dynastiklubb!

{7804}: Läderklubbar? Aha sånna som du och dina outsiderspolare brukar leka med....
Jag kommer sluta skriva här när dom kickat dig och ditt dubbelkonto och lämnar över till dom RIKTIGA saikarna som jag tycker synd om när du svärtar ner denna sida dag ut och dag in! Men iofs kul att läsa när Zappa äger dig gång på gång!

Forsberg 1978:

Jag tycker du ska sluta skriva här. Skriv om något som du förstår dig på istället. Förslagsvis läderklubbar

Forsberg 1978:

Det är en sak jag inte tål och det är dålig inställning.

{7804}: En äkta medgångare har talat😂😂😂

Om jag vore Bert skulle jag i paus bitchslappa varenda spelare, säga att jag låg med deras fru igår, stoppa knark i vattenflaskan eller något liknande... är det dynastiernas dynastiförening som spelar eller är det Säffles veteranlag i hockey bockey?

{7603}: För många köpespelare?

{7804}:
Ser ut som vi är inblandade i en spelskandal men då brukar väl bara några i laget vara köpta.
Alla ser ut som de tävlar om vem som kan vara sämst.

Min fru är nöjd för jag ska sluta se hockey och bry mig om ETT DÅ JÄVLA VÄRDELÖST LAG UTAN HJÄRTA! FITTKUK SÅ JÄVLA DÅLIG GLÖD I DETTA LAG GAAAAHHHH

Bland det sämre jag har sett sedan återkomsten. Fy satan i helvetet så dåliga. Utspelade av MORA!!!
VAD I HELVETET ÄR DET FRÅGAN OM? 2-0 är i underkant.

Lotta Brome ligger kvar på isen och gråter, för en liten knuff. Då ändrat de i efterhand till 2 min.

Ligg kvar och gråt som en italiensk fotbollsspelare, då blir det utv!

Jag lovar att Lotta filmar! Japp nu är Lotta inne igen.

Bedrövligt av domarn, men ännu bedrövligare av dynastiernas dynastiförening, vi är sämst just nu och MORA spelar ut oss just nu...

{7603}:

Ingen direkt bländande förstaperiod. Trodde grabbarna skulle vara mer revanschlystna efter floppavslutningen senast som ledde till en djup 2-dagars depression här i Götet.

Mora jobbar hårdare än oss och åker mer skridskor, och det gör spelet jämnt. Lindvall ska rädda 1-0 99 gånger av 100, väldigt dåligt insläpp då han ser pucken hela vägen.

Såklart är Hetta och Olofsson på isen vid 1-0.

Näe nu tar vi och trampar gasen i botten.

{7804}:
Tänkte skriva Jesper Olofsson ska inte spela en minut mer i AIK men innan perioden är slut är alla på samma nivå.
Huvva vilken svacka vi är i.

Zappaholic:

Läderkepor + Tom Selleckmusche på dessa två så har vi dig och mumsbiten...

HitTheLights:

Det är väl ingen som påstått att våra anor är lika som Brynäs? Brynäs kan vara VÄLDIGT stolta över sina anor.

Men våra anor är då mer lika Brynäs än vad Qatar, löven och Växköp är lika oss.

Lite gulligt hur ni kliar varandras ryggar härinne, Barbro och Yoda. Hittade en liten illustration på er två. Tror ni kan lista ut vem som är vem😂
Uppladdat:

500x0-480a57b0-beae-4fef-a935-4403cc9f571e.jpeg

{7603}: Japp det gjorde vi, till skillnad från er som(med all respekt för vad ni gjort senaste 5-6 åren) bara fått ut två guld av er "dynastiperiod". ;)

{7804}:
Håller med om mycket.
Tänkte faktiskt på Adam med Hetta och Pontus då blir de stängt.
Jimmie behöver rätt omgivning.
Olofssons kontrakt går ut och ingen som står på tillväxt. Är alla med blir det bänken för mig.
3e linan för Jimmie känns perfekt.
Möjligtvis Adam i 2a och Tim i 3e.

HitTheLights:
Nu var det inte Brynäs jag jämförde med utan mer Växjö och Björklöven som var uppe.
Men det är klart ni hade en bra 10-års period säg under Vietnam-kriget då ni smidde medan järnet var varmt.
Utan den eran hade ni varit ganska normala.

{7603}: Inte ens när du räknar med juniorerna så når ni upp i lika många guld som vi. Men vem vet ni kanske är ikapp om ytterligare ca 70 år?

Sen är det lite gulligt att du räknar andra och tredjeplatser. Riktig vinnarmentalitet! ;)

En till sak: guld-Jimmie ska absolut inte spela i samma kedja som Holloway då de både är långsamma i vändningarna.

Finns ingen anledning att splittra på första då den har så bra kemi, men behöver få igång andra och tredjekedjor.

Goläge för Söderlund att dra en snubbe och lägga in en macka i mitten med två stycken skarpskyttar med högerfattning.

Olsson Wingerli har vart fenomenala på slutet, men har haft problem att få in pucken på alla lägena de skapar, samt så skapar de för sällan längre anfall då de väger lätt i det statiska spelet. Med guld-Jimmie har de en tung pjäs som kan trycka in returer och gruffa vid sargen.

Fjärde är en ren shut down. Skulle vara kul om de vågade tacklas och slutade leka Wayne Gretzky. Adam P har vart riktigt bra andra halvan, han kan även få spela i PP2.

Lindström är en mångsidig avlastare med styrkan i defensiven, kan spela på alla positioner i alla kedjor. Olofsson är väldigt ojämn men när han är i form är han en vass avslutare och väldigt avig framåt. Bra mot sämre motstånd.

Vad tycker du Barbro?

{7603}:

Din fråga hur jag skulle formera forwards när alla är tillbax.

Så här skulle jag gjort:

Förstafemman intakt

Andra:
Holloway-Anderson-Söderlund

Tredje:
Olsson - Wingerli - Guld-Jimmie

Fjärde:
Petterström - Pettersson - Hetta

Lindström 13e mot bra motstånd, Olofsson mot sämre

{7804}:
Kidsen i Gävle är roliga och historielösa.

Alla decennier 1950-t och framåt har guld, silver eller bronsmedaljer tilldelats Skellefteå AIK. 1950/60/70/80/90/00/10-t

Skellefteå AIK

A-laget: SM-guld 1978, 2013, 2014
SM-silver 1958, 1961, 1963, 2011, 2012, 2015, 2016
SM-brons 1960, 1975, 1981
Vann Elitserien/SHL 1981, 2013, 2014, 2015

A-juniorer:
SM-guld 1956, 1967, 1981, 1991
SM-silver 2011

B-juniorer:
SM-guld 1988, 1991
SM-silver 1995, 1996, 2009, 2012
SM-brons 1987, 2013

Blixt1980:

Ja det är väl klart att våra anor står sig slätt mot Lövens... sagt av en supporter till ligans mest skändade lag...

Är ens SAIK ett SHL lag? Jag klassar dom som nykomlingar fortfarande likt Växjö.... Finns ingen känsla och stomme lixom.. Björklöven, det är grejer det.

{7603}:

Ja ned på plats 55 nu med exakt 90%, sjua från slutet. Nog tusan håller man tummarna för att den skotträdde jättebäbisen äntligen ska få bli sämst. Ett par till floppinsatser, sen kan han bli sämst faktiskt. Det skulle va nåt!

Varning för starka bilder! Vancouver-Anaheim 0-5.länk

Fläskberget Anders Nilsson skämmer ut sig själv igen när han blir utbytt efter dassiga 78% och två "gifts" och 4 insläppta totalt.
Efter 4e insläppta i början av 3e perioden då kommentatorerna uppriktigt säger fläskberget inte ens klarar av "basics" är tystnaden talande i publiken. ung. -Låt oss slippa lida och se mer av clownen Nilsson.
Naturligtvis plockas Nilsson av isen.

{7804}:
Fråga.
Var vill du Jimmie ska in i laget?
Tänker om han ska in i de 2 topplinorna måste någon petas,vem?
Öht skulle det vara intressant läsa dina förslag kring kedjor när vi är fullt lag.

Forsberg 1978: nej gör inte det!! Jag skrattar mig till söms rätt ofta tack vare alla dessa otroliga kommentarer både här o där!!

Mike.F

Forsberg 1978:

Haru mumsat nåt på sistone?

{7804}: Smått komiskt / tragiskt att du kallar Sven Savage psykiskt sjuk / hjärnskadad då det är dags att du söker för ditt psykiska tillstånd för du behöver professionell hjälp!

Sen en uppmaning till forumledarna stäng ner detta forum alt blocka Yodas 2 konton!

{7603}:

Kloka ord Barbro!

Dem tredje Brynäsgrejen jag glömde var väl att de ringde och mordhotade domarn inför match, domarn vågade inte döma och avsade sig sitt uppdrag. Sådana är de i Gävle, djupt tragiskt beteende. Kan nog bero på att de blitt skändade så många gånger av dynastiernas dynastiförening?

Luleå HF var gårdagens glädjeämne.
Kolla in highlights då ser man Qatar bjuds två gratismål men förlorar ändå.
Jag vidhåller spelmässigt är Luleå HF sämsta laget i SHL.

Två matcher till i veckan innan vi är på torra land med truppen.
Poängen viktigast och den intakta backlinjen+målisar vill jag se tätare, forwards har det rörigt.
Mot Mora imorrn tror jag på en Jimmie-effekt. Nu har laget visat upp hur de svajar i prestation och under roadtrippen kanske Jimmie kan rätta till så laget börjar göra 60 minuter.
Hemma på lördag mot LHC kan bli tufft men det brukar gå vägen.

Jag börjar svänga och Yodas idé med Hetta och Pontus i 4e kanske vore nått.
Då försvinner att laget känns delat i stjärnor och de andra.
Wingerli och Olsson känns givna.
Linus L och Tim känns också givna.
Jimmie i 3e med säg Linus och Tim tror jag tar för sig och inte ber om ursäkt de finns till.

{7804}:
Killen i finkan låter som pojkflickan Joel Lassianntinen som jag tror någon gång sagt han känner sig fången i en kvinnas kropp.

{7603}:

Tycker det var mysigt att se ett vingklippt skadedrabbat HV leka med Brynäs i finalen ifjol. Man fick se Bulan Bob gråta ut, njöt av det. Men tråkigt ändå med Gnomströms särbarnattacker mot Söderström, väldigt lågt. Bulan Bobs tårar och särbarnattackerna är det jag kommer att bära med mig efter utklassningen

{7603}:

Guld-Jimmie hade en klart godkänd debut, och passningen fram till 2-0 var nåt årets snyggaste assist? Han är inte bara bra utan även en hedersknyffel, vilken man han är guld-Jimmie

{7603}:

Brynäs är ju som den där feminina mjuka killen som hamnar i finkan, bollas runt mellan tuffingarna, lite av en trofé. Ibland stretat han emot, ibland går han ned frivilligt, men det slutar på samma sätt ändå. Det är Brynäs för mig.

Huge:
Och ni har överlägset flest billiga guld.
Oförtjänta guld ni tagit när motståndarna underpresterat.
Ovärdiga vinnare flest gånger toppar ni ohotat.

{7804}: Ni är trots allt det lag som vikit ner sig flest ggr, sett till antalet spelade finaler (dvs: när det VERKLIGEN gällt).
Er ”dynasti” i det sammanhanget talar du förstås inte lika skrytsamt om, och jag förstår dig.
Grattis till poängen mot Malmö, förresten.
Med klassiskt dynastisk Sovjethockey lyckades ni med 4-0 i ryggen, hålla undan sista 6 minuterna och bärga en pinne....

Härlig seger! Kul med så många Skellefteåkillar i ett semilag. Men såklart går dynastillirarenför guldet, hoppas resten hänger på.

Tycker Söderlund, Steen och Gällivaresonen Lundeström är klart bästa kedja.Lundeström skulle vara ett bra nyförvärv tycker jag, han borde även sikta på att spela i ett lag som inte bara kör sargutdunkarmedley

{7603}:

Oerhört fint pass av Söderlund som först fintar och sedan serverar Lundeström Gällivare öppet mål, härligt att se. Kul för Norrland.

Tycker också att Linus Lindström gör det bra, slår aldrig bort pucken och jobbar hårt.

Fille Gustavsson gör sett stabilt intryck i kassen.

Hoppas nu bara domarn inte hittar på 4 st utv och dömmer måla efter att de åkt in o målisen.

Nylander tycker jag inte platsar på forwards och är kass defensivt.

{7804}:
Positivt vi snart kommer ha ett kanonlag på isen för hedersmannen Wingerli och Olsson har höjt sig ett snäpp.
Jag tror ändå vi kommer se bättre takter snart av killar vi vet kan bättre. Tänker på Pontus,Hetta,Adam och Jimmie gör en stark debut.
Linus L och Tim tillbaka nästa vecka och jag tror de sluppit medialjus så mentalt är de inte slitna.
Matt måste vara tokhungrig och Jocke mår bra av vilan tror jag.

{7603}: Bänka Nylander. Faan vad han glider omkring bara..Blir tokig på han.

{7804}:
Läste lite i Luleå-boken och kan konstatera Sven Savage är psykiskt sjuk.
Dåren måste ha en svår hjärnskada.

{7603}:

Skillnaden är att William är grym och Alexander är medioker rätt igenom.

Söderlund Skellefteå fram till Lundström Gällivari, 1-0 till Sverige och kul för Norrlandshockeyn.

Höll på sätta ölen i vrångstrupen då de påstår att Högberg är från Växköp. Han är från södra Sthlm men SPELAR i Växköp.

Grymt fint mål av Zetterlund där, han såg man redan i TV-pucken att han skulle bli vass

« · 1861441 · »