Skellefteå AIK

SHL · 16006 inlägg · 301 ämnen
« · 1861960 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
{7804}: Och för övrigt blir inte ett inlägg mer sant bara för att du skriver det fler gånger.

{7804}: Han är slut. Lika passé som dina inlägg.

Zappaholic:

jag skriver samma sak igen. Guld-Jimmies återkomst sammanföll med tre av våra mest tongivande forwards bortfall + 2 st tongivande forwards till JVM. Laget har inte gjort någon värvning utan flyttat upp juniorer, men ändå har vi vart spelmässigt bra. Guld-Jimmie har spelat klart över förväntan. Är nöjd med honom.

Att jämföra guld-Jimmie med svin-Ledin i ett inlägg är ett hån mot idrotten ishockey. Ledin har dammat in en assist på sex matcher och ligger minus 5, men nog har svinet lyckats dra på sig en tvåa för diving.

{7804}: Var har jag påstått att ni spelat dåligt?

Så vad har Jimmies återkomst gett er i poäng? Du hånar ju Ledins återkomst men vad har Betongröven tillfört?

Inget.

Zappaholic:

han tillför SHLs bästa spel framför motståndarkassen. 96 kg nere i sarghörnen, en vinnarskalle, en förmåga att vara som bäst när det gäller som mest och han slår väldigt sällan bort pucken. Kan inte tänka mig att många som sett matcherna är missnöjda med guld-Jimmies spel då det är klart över förväntan med tanke på att han inte lirat hockey på 8 månader.

Du kan inte ha sett våra senaste matcher (ex Mora) om du påstår att vi spelat dåligt. Jag skyller inte enbart på domarna även om de gjort några helt jävla idiotiska beslut. Det har även vart dålig disciplin, bjudningar, dåligt målvaktsspel och otur.

26 av 28!

{7804}: Haha. Men berätta vad han tillför då. Något du bara ser med ditt tränade hockeyöga.

Vi, dvs alla andra, ser att han är slut.

Och kom inte och snacka domarinsatser. Ni om något lag har haft stora fördelar framför allt på hemmaplan. Men visst, skyll er kräftgång på domarna du. Med ditt tränade hockeyöga.

Dysenteriernas dysenteriförening, som nån kunnig hockeyskribent skrev.

Zappaholic:

jag är inte förvånad att du inte förstår vad han tillför i nuläget. Du brukar ha rätt svårt att förstå grejer om hockey.

Det är svårt att vara ödmjuk när man är dynastiare. Klart de plockar ut ett gäng spelare från oss under OS. Klart att domarna och situationsrummet gör det de kan för att sabotera för oss. Så har det alltid vart. Ändå är vi där och sniffar på guldet år efter år och radar upp 26 av 28 mot Brynäs. Jag är inte orolig för spelet ser bra ut.

{7804}: Förstår inte vad han tillför i nuläget. Ingenting än så länge. Med ert poängsnitt och vårt så är vi snart förbi er.

Som du hånat oss för att vara ett bottenlag, tjugohundraelva raka segrar mot oss etc. Det här kan sluta hursomhelst. Just nu ser jag oss som ett topp sex lag, t om topp fyra.

Ni? Play in.

Men det kan så klart förändras. Ni kan hamna före oss i tabellen.

OS snart? Vad tappar ni för spelare? Fler än oss tror jag. Helt sjukt att inte shl gör uppehåll. Drabbar många lag i shl på olika sätt.

Ska inte håna ert poängtapp. Det svänger fort. Rätt vad det är så är ni topp tre igen och vi på tionde plats. Bäst att vara ödmjuk. Provat på det nån gång?

Tre matcher, två poäng, +1 i plusminus får väl anses helt ok med tanke på att guld-Jimmie är matchotränad?

Det kan du ju jämföra med svin-Ledin, som även åkt ut för filmning.

Zappaholic:

Guld-Jimmies återkomst sammanföll med att Jocke och Matt blev avstänga , Bud skadad samt Tim och Linus till JVM. Spelmässigt har det sett ok ut förutom mot Mora då vi var totalt värdelösa. Väldigt missflyt att vi inte vinner ikväll eller mot Malmö. Men guld-Jimmie har vart riktigt bra i alla matcher tycker då jag, en stor positiv överraskning att han är så pass bra redan nu.

Zappaholic:

”Guld-Jimmie”-effekten!

Snart passeras nykomlingarna ;)

Gäller för SAIK att plocka poäng nu. Blir inte lättare under OS när 4 spelare riskerar att missa 4-5 matcher. Efrer os kan spelarna dessutom som vanligt komma in i en svacka efter en hård turnering.

{7804}: Hur många segrar sen The Return of the Betongarsle?

Ja vad ska man säga? Det är fan inte kul med hockey just nu.

Vi är helt jävla överlägsna spelmässigt, 52 - 23 skott emot mål, men det är en jävla bisvärm framför mål och så sarg ut i 60 minuter.

Bakåt så är det bjudmål. Linköping behöver inte göra någonting för att få friläge och öppet mål. Bisvärm, sarg ut och så ett par bjudmål på det. Katic och Djuse, vilka jävla bjudningar alltså. Ortio 84% Gustavsson 95%... suck!

Däremot mycket glädjande att se kungen guld-Jimmie Ericsson tillbaka i laget. En riktig jäkla krigare som tar och delar ut stryk, men klarar alltid att hålla sig kall. Mästerligt spel framför kassen.

Ja då är det hastigt och lustigt plats 8 efter skador, korrekta avstängningar samt JVM. Vi behöver tillbax alla dessa snarast.

{7804}: Ok. Då förstår jag.

Håller med dig om domarna i junis-VM. Skulle varit NHL-domare där.

Zappaholic:

jag menar att de är födda i Skellefteå, uppvuxna i Skellefteå, 2 st Skellefteåkillar.

{7804}: Båda har fått en vital del av sin utbildning i Luleå. Men du menar att de är rena skellefteåprodukter?

Det jag kan säga om JVM, det är att juniorkronorna nu vet hur det känns att vara dynastiare. Tycker vi känns skickligare, bättre och vi dominerar matchbilden. Då hittar domarna på en mängd utvisningar, flera efter direkta filmningar. Men de blåser inte för någonting åt det andra hållet. Med mer rättvisa domare hade Sverige vunnit VM-guld.

Zappaholic:

ja Timme Söderlund har ju spelat hela 2 säsonger i Qatar efter att han hamnade i en schism med tränaren, tyvärr var det många andra som också hade problem så den tränaren fick sparken.

Fille Gustavsson har ju spelat 3.5 säsonger i Qatar.

Men det förändrar inte faktum att de är Skellefteågrabbar. Mäktigt att vi kan avla fram sådana duktiga hockeyspelare. Tycker alla tre tillhörde de fem bästa i Sverige igår.

Sen har ju Elias Pettersson spelat en halv säsong i Växköp också.

hanzon:

det står ju tydligt i min länk att Royer fick ett kontrakt fram till jul, i din artikel står det att Royer fått ett try out kontrakt.

Två källor där det står att Royer fått ett kontrakt med MoDo.

Är det fake news eller?

Jag tycker inte att det var någon direkt jätteimponerande och smart värvning, men smaken är som baken. Det blev visst allsvenskan sen.

{7804}: Royer?? Är inte det extremt old news.

Vilken skön förbrödring i juniorkronorna mellan Luleå och Skellefteå. Tänker på Filip G och Söderlund som ursprungligen kommer från Saik men utbildats i Luleå. Fint va?

{7804}: Läs längst ner i reportaget

bisterfinnen:

lite magsrakt att kalla den egna lokaltidningen för fake news?

"Den högerfattade nykomlingen på Modoträningen visade sig vara 38-årige Gaétan Royer. En spelare vars största merit är tre matcher med Tampa Bay Lightning – säsongen 2001/02.

– Donald snackade med Peter Forsberg och då frågade han om Donald visste någon annan spelare som kunde komma. Donald tänkte på mig och jag hakade på, säger Royer och fortsätter:

– Jag är en powerforward som ska använda min tyngd och fysik. Jag gillar att tackla, har ett bra skott och ska bidra med intensitet på isen.

Under torsdagen skrev Royer på ett korttidskontrakt med Modo som gäller fram till jul. Om allting går som det ska så är han spelklar om en vecka.

– Jag är väldigt sugen på att spela."

Matchens bästa spelare Söderlund, Skellefteå. Turneringens bästa målvakt, Gustavsson Skellefteå. Ja vi är ganska bra på att avla bra hockeyspelare nu för tiden.

Det är ett väldigt grymt slut. Tycker Sverige är det bättre laget. Men vi drar på oss flera slarviga utv, samtidigt som Kanadas målvakt gör en fantastisk match.

Många som är riktigt bra i turneringen och i finalen. Alla tre Skellefteågrabbar är fullständigt lysande. Linus Lindström, Timme Söderlund och Fille Gustavsson. Tycker även att Steen, Sellgren, Movevare och Dahlin är riktigt riktigt bra.

Visst är det lite klumpiga utv samtidigt som Kanada filmar utav helvetet.

Men en riktigt bra match av Sverige och en bra turnering. Tyvärr kommer inte förstakedjan upp riktigt med Nylander spm är totalblek hela turneringen, även Elias Pettersson är lite blek. Men en riktigt bra match och starkt att kunna hota Kanada på liten rink på bortaplan.

{7804}: alternativa fakta alltså. Vem är förvånad?

Det kanske var allmänhetens åkning?

Jag har stapplat runt med en game worn Vancouver-tröja, med mitt efternamn på dessutom. Jag står inte ens med på Eliteprospects 😂

Otroligt vackert mål av Söderlund YES!

Riktigt bra förstaperiod. Tycker vi känns spelskickligare och kvickare. Steen är fördjävla bra, även Linus Lindström gör en kanonperiod

bisterfinnen:

konstigt för jag har flera gånger länkat till Öviks allehanda där de har ett litet reportage med honom när han tränar med MoDos tröja?

{7804}: nä, ser inga svenska lag här?

{7804}:
Tkr filmningsr har blivit rätt vanligt inom hockeyn, handbollen verkar vara sista utposten.

Grattis Sverige till en välförtjänt final. Härligt att se. Det klart bättre laget ikväll.

Mycket mycket MYCKET tråkigt att se USAs uppträdande ikväll.Gå rakt ut utan att tacka av motståndaren, sluta vara svenska mesar och visa vad ni tycker. De förtjänar inte vår respekt efter 60 minuter av kullrande filmande stup i kvarten kombinerat med blina hemmadomare. Fy fan vad tråkigt att se och mycket ororande att se USA av alla lag hålla på sådär. De kan ju rösta lite på Trump och köra lite meake america great again så spelar vi vår hockey här i sverige som bygger på teknik, skridskoåkning och speluppfattning. Länge sen jag såg ett lag hålla på som USA gjorde ikväll och första gången någonsin jag sett ett nordamerikanskt lag hålla på sådär. Fy fan! Är det så här hockeyn ska se ut i framtiden när de här ungdomarna tar över? Då byter jag idrott, till Rugby eller en annan sport där de uppträder som idrottsmän.

Är han blind eller? Den tar i Gustavsson axel och ut?

Kliv av utan att ta i hand. Det är vad jag tycker. Jävla filmare dra åt helvete

Jqg känner igen det mycket väl.De slänger sig om och om igen och domarn går på det varannan gång. Mycket mycket tråkig utveckling inom hockeyn när kärringlag so kastarsig och filmar ska gynnas.

HATA USA! FITTLAG!

Tarasov:

vilka jävla kärringar det är vi möter. Är det USA eller är det Brynäs vi möter, en fråga?

Om jag skulle vara Sverige så skulle jag vägra att ta i hand efter match efter alla dessa filmningar.

{7804}:
Svettigt några gånger men många bra individuella insatser hittills. Skulle vara kul med en ny final.

{7804}: Ja det är riktiga Saikfasoner på USA spelarna fuskar genom att försöka filma till sig fördelar! Fattas bara att USA:s coach skämmer ut sig i live tv likt cry Bert efter matchen! #nerigruvan

Får slå ett slag för Daddehs tidigare poster.

Tråkigt att se USA av alla lag åka omkring och kasta sig hela tiden. Mycket tråkigt. Det blir mer och mer likt fotbollen.

Okej om du förstärker en situation. Mem att benen viker sig gång på gång med minimal kontakt? Sluta upp med Brynäsfasonerna tack!

{7804}:
Kollar JVM och Tim kör som vanligt och Linus L ser bättre och bättre ut.
Jo jag är inne på vi faktiskt har borta 3 toppspelare och Tim och Linus där en är given och Linus som minst 13e. Linus måste gå före Jesper med tanke på ålder,talang och egen produkt.
Det vore ju väldigt konstigt om inte en uppryckning sker nästa vecka med dessa tillbaka, nästan två kedjor alltså.
Sedan får jag inte ihop det riktigt när backlinjen var intakt men i princip alla backar tävlade om vem som var sämst. Ett tag Alm, nästa byte Katic,nästa Pudas nästa Djuse osv.

bisterfinnen:

Vi har inte köpt in Geatan Royer ännu... :-)

{7804}: 78 läderkillar i dajmkrysset, jaja outsiders är ju outsiders men jag måste missat det programmet med dig och dina 77 sk polare och inget jag hade vilja se heller för den delen! Lycka till idag fick ni ju smaka morakniv iaf

{7603}: En kombination av alla dina förslag.

Hur såg Jocke Lindström ut?

Zappaholic:
Hur var er match?
Båda lagen bra men Luleå räckte inte till, eller ni bra och de dåliga, eller ni dåliga och Qatar ännu sämre?

{7804}: Det enda filmar-Jimmie bidrar med är att sänka tempot å det grövsta så fort hans betongröv äntrar isen.

Det arslet skulle funka fint som ankare åt valfri finlandsfärja. Inget annat.

{7804}: Kul att höra.

bisterfinnen:

Ingen fläskis i laget. Däremot har alfahanen guld-jimmie vart bra och ser inspirerad ut. Tillhört de bättre i laget. Inte lika snabb som i yngre dagar, men smart och tung, slår sällan bort pucken, duktig framför kassen. Ser positivt ut även om han inte är i matchform, bättre än ifjol och säkerligen till en lägre lön.

Klasser bättre än Petterström, Hetta och Olofsson...

{7804}:
Frågan är varför vi underpresterar å det grövsta.
Jag hoppas på någon enkel lättfixad orsak men är klart orolig det är något stort internt för det ser ut så.

Positivt vi kör på 20-30 % det finns oerhört mycket mer ta ut av laget.
Det är ju inte så vi gör topprestationer senaste matcherna men inte räcker till.

Nu griper jag efter ett halmstrå men efter 3-0 såg det ut som man började spela bra i full förvissning man inte skulle hinna vända. Jag menar vore det interna problem skulle man väl inte rycka upp sig utan löpa linan ut med haveriet?

Kanske rent önsketänkande men jag tror AIK relativt snart relativt enkelt börjar spela topphockey igen. Kanske inte på lördag men nästa vecka.

bisterfinnen: För att förtydliga, det var när MoDo började låta en massa spelare delta på gamla meriter korthuset som var vår dynastiperiod rasade samman. Det plus en rejäl skopa högmod. Ser du mönstret jag far efter Yodis?

« · 1861960 · »