Ja så åter till den återkommande rapporten om svin-Ledins bravader i SHL. Match ikväll. Noll mål, noll assist, men en utv och -1.
Sammanfattar vi då efter 12 så har vi noll mål, en assist, 3 utv varav en för filmning, och så -8 i plusminus.
Hihihihihi jösses så jääääävulskt kass gubben är, det är pinsamt faktisk. Karlskrona har sjunkit som en sten i tabellen efter nollan lurade till sig ett kontrakt
Knäcker vi indijanena nu då smiter vi förbi i tabellen. Indijanena ska härmed skalperas!
Qatar gnetar in två poäng i en match där stolpen är matchvinnare, bra insats av stolpen där. Men det är två meningslösa poäng eftersom de kommer att få tampas mot Brynäs om plats 10 vilket innebär en kvart mot Växköp ifall de skräller i play in.
Ja kul att se att taliban-Janne har looken inne!
Qatar har tappat mycket spetskompetens i hjärndödhet. Flensosten fick sparken, Ledin dumpades och så sparkar de juniorsläckar-Hedman. Nu har de inte längre royal straight flush i hjärndöda nå mer. Mer typ kåk kungar höga. Kungar av hjärndödhet kommer de för alltid att vara
32-15 skott på mål och 0-3. Mora skapar giftiga lägen på sina kontringar och Gurra kommer då upp stort, men det är faktiskt klasskillnad spelmässigt. Det ser stundom ut som vi har PP fast det är för att Mora ej får låna pucken på flera minuter.
Många som är riktigt bra. Adam, Djuse igen, Alm, Kostka, guld-Jimmie, ungdomskedjan, Mastodontkedjan. Bäst på isen är däremot Engstrand dom håller ned siffrorna.
... sen 8 min på oss, 4 på Mora, seriöst? Det ser ut som vi lirar PP och så ramlar någon röd gubbe efter en närkamp, 2 minuter. Interference existerar ej ikväll, samt att man får hugga folk i ansiktet med klubban så blodet sprutar när det vankas målchans? Okej
{7804}: Bara 1-0 känns inte bra. Ger vi bort poäng ikväll börjar man undra om de inte vill klättra i tabellen. Nog har man sett rostiga återkomster men Buds tar priset. Karln ser ut som han är totalt vilse och rädd för allt. Spelmässigt ser det bra ut men ibland är det som de vill Mora ska få ett mål.
{7804} Mora snart och vågar absolut inte ta ut något i förskott. De krigar kring ett viktig streck dessutom. AIK tycker jag blir bättre och bättre men har sagt det förr och normalt vore en plattmatch idag. Bud in i 2a linan med Jimmie och Adam. Ser bra ut. 4e. Wingerli-Linus L-Söderlund också intressant. Hetta-Pontus- Jesper ser jag ingen kemi kring men hårt jobb åtminstone?
Tycker AIK börjar växla upp så smått och tar de ett steg till i rätt riktning får Mora svårt.
Daddeh: Du har ansträngt dig en hel del men jag tror inte du inser hur tokigt det blir. Enklast om du bara sagt det blir överdrivet ibland och allt som skrivs i Luleåboken är inte alltid riktigt rumsrent typ. Nu är du i princip lika smutsig som galningen och försöker bevisa skiten väldigt tunt och felaktigt.
Ex. 1.Sekt anser du är motiverat för du tycks veta norran inte är lika kritiska som NSD eller Kuriren. -Man häpnar! OM nu norran vore det kan du inte beskylla klubben för sekt.
2. Luleå HF har aldrig ljugit alltså. Jag säger bara Osten!
3.Kommundopning. Jag säger så här att när det handlar om lagen i Norrland tror jag det är ungefär lika. Som Bisterfinnen sa det handlar om hårklyverier.
4. Googla missförhållanden och mobbing Luleå HF så har ni också några enstaka fall. Inte fan läser du här inne att vi påstår ni har utbredd systematisk pennalism.
5. Spelare som inte trivs eller vill gå tillbaka gissar jag ni leder skyhögt över Skellefteå AIK. Martin Lundberg som ett exempel ville tillbaka men när Växjö bjuder betydligt bättre eller åtminstone inte för lite som han kanske tyckte är det något helt annat än det ni sitter och ljuger ihop. AIK har producerat betydligt fler toppspelare än Luleå så naturligtvis måste och kan klubben vara mer kräsen.
6. Inavel och Skelleftesjukan känns så lågt och sjaskigt jag avböjer kommentera.
{7804}: Bara att beklaga sorgen efter en stor backkämpe, alltid lika tråkigt när folk går bort alldeles för tidigt och vad jag förstår var det heller inte väntat! R.I.P Robert
Näe, fy fan vad tråkigt. 50 år! Robban Larsson är en av mina favoritspelare i AIK genom alla tider. Kommer ihåg matchprogrammet där hans vikt redovisades som 0.1 ton och att hans favoritmat var palt. Hade ett slagskott som gjorde att de fick laga sargen ifall han missade mål. Mycket mycket tråkigt besked. R.I.P Robert.
{7603}: Varför ska jag sopa upp och stå för en massa saker som jag inte själv skrivit? Jag är säker på att Sven Savage gärna besvarar dig om så önskas. Jag ska däremot göra ett försök att besvara alla dina frågor. Jag håller inte dig tills svars för allt som Skeåfans skriver här eller på andra forum men varför gör du det med mig? Ditt yrkande känns ungefär lika logiskt som att jag ställer dig till svars för något som Sten-Georg/Yoda skrivit 2003. Nåja skit samma here it goes. Trots att du siktar snett som satan ska jag ändå göra mitt bästa för att besvara dina frågor. Sekt? Ni har blivit påkommen flera gånger med att ljuga och till och med er lokaltidning är med på det. Ingen vågar kritisera Skeå för då blir de tjärade och fjädrade ur Schtaaan, allt ska strykas medhårs. Googla vad som hände den kvinnliga sportchefen och hennes bartn. Jämför sedan NSD/Kurirens kritiska inlägg om Luleå Hockey och visa mig 2 liknande inlägg i Norran. Du hittar inte det för de är för rädda att stöta sig med självgoda och präktiga Skeå aik. Angående inavel så har du Skellefteåsjukan. Googla den så har du svar där. Plus att nästan varenda infödd djäkel heter Marklund eller Lundmark där :) Klöverträsk och Skellefteå är de två byar/städer som jag vet att det förekommit obehagligt mycket släktgemenskap. Skeå eller Luleå kommuns budget vet jag faktiskt inte, kan bara hänvisa till Aftonbladets artikel där "Kommunal dopning så det dånar om det" påstås om Skellefteå. www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/article20428996.ab Luleå HF får säkerligen en hel del kronor av Luleå Kommun. Jag vet faktiskt inte vilka summor det rör sig om från din eller min klubb, det jag däremot hört från Aftonbladet är att Skeå kommun öser pengar över Skeå aik, men till skillnad från dig så framställer jag inte fantasifsiffror som fakta. Pennalism verkar ha skett i Luleå med en ledare som alla verkar vilja skeppa nu (vilket är jäkligt bra), men såvitt jag vet har Luleå hockeys ungdomsverksamhet aldrig blivit hotade med att tappa sin verksamhet som ni har. Sedan är det faktiskt ganska många spelare som undvikit att gå tillbaka till Skeå. Om du vill att jag ska rabbla upp en massa exempel på dessa spelare så kan jag göra det utan problem. Om det handlar om lön vet varken jag eller du så här kan vi bara spekulera, men jag tror att Skeå är snål som fan med sina "egna" spelare för att kunna överösa köpesspelare med feta kontrakt.
bisterfinnen: Japp håller med dig men det är väl ändå lite hockeyrelaterat. Det här är första gången jag känner att han ens ansträngt sig lite för att svara så var inte elak :)
En riktigt stabil och säker bortaseger. Härlig laginsats! Djuse är djävligt bra igen, även ungdomarna gör en kanonmatch, framför allt Wingerli och Söderlund.
Daddeh: OK då får jag fundera vidare vad det kan tänkas handla om. Medans föreslår jag du tar och sopar upp i din egen bok.
Det här med Skellefteå AIK och sekt som ni påstår. Hur ser fakta ut i den frågan?
Inaveln, hur är det med bevisföringen?
Kommunens budget och hur Skellefteå AIK tar från viktig verksamhet. Plocka fram fakta det finns en direkt koppling tack. Luleå HF får alltså inte en krona från Luleå kommun?
Utbredd pennalism inom klubben som ni påstår. Är den verkligen utbredd eller något enstaka enskilt fall? Luleå HF har alltså aldrig haft något problem med sånt?
Massflykt av spelare pga vantrivsel eller att hemvändare väljer andra klubbar än Skellefteå. Fakta? Kan alltså inte handla om att de inte får förlängt eller väljer högre lön? Några exempel jag kom på lite snabbt.
Ja ikväll är det Linköpings tur att få duellera mot dynastiernas dynastiförening. Matchen mot Rögle var en uppryckning när det gäller skridskoåkning och energinivå, även om det finns 7 nivåer fler att ta ut av laget när det gäller passningsspel. Efter 1-0 kom efter en jättemiss av Brithen (misstänker att Alm skrek typ "hej dropp här" eller något) så lossnade det, och äntligen fick man se lite finess och kreativitet). Rögle spelade ändå rätt bra tycker jag och i min bok är de bäst av botten 4 lagen. Ändå var det inget snack egentligen.
Hoppas vi kan fortsätta i vinnarspåret mot en svårare motståndare. Linköping brukar passa oss riktigt bra då de spelar en mer öppen hockey. Hoppas att våra formstarka spelare fortsätter att vara bra, framför allt Djuse har vart ruggigt jävla bra senaste månaden.
{7804}: En skrivvurpa från mig, det ska stå spelat och INTE spelar... Hellström, Rahimi har spelat i NHL och är aktiva... Aho, Wallmark... Grundström lär hamna där snart med...
ja nu senast gjorde vi fyra mål. Tre olika målskyttar från Skellefteå i samma match. När har det hänt för Qatar det senaste årtusendet? En retorisk fråga.
{7603}: Nu tog jag bara ett nyligt exempel på sånt du påstår vara fakta. Jag menade så klart inte att du skriver om just det exemplet dagligen, men det är långt från första gången. Jag tror inte heller att det är någon tillfällighet att just Skeå och Växjö legat så högt i tabellerna de senaste åren. Jag menar...jämför Luleås trupp med Växjös och det ser ut som att de borde husera i en högre liga än oss. Det finns inte en chans att övriga SHL-lag kan ha samma budget som Växjö, så jag tror knappast att Luleå ligger speciellt högt upp i bidragsligan. Sedan får du leta upp dina siffror själv när du presenterar dem som fakta, jag har bättre saker för mig.
Kul iaf att du visar att det går att diskutera hockey på en vettig nivå med dig trots allt :)
Daddeh: Det stämmer inte att jag dagligen skriver om ert statliga stöd. Då och då tröttnar jag när galningen Sven Savage nästan dagligen pratar om Skellefteås kommunala dopning. Du vet väl skillnaden på stat och kommun? Staten är inte Luleås pengar utan mina och alla andras. Vad ni gör i er kommun bryr jag mig inte om. Skulle ni tiodubbla stödet från kommunen vore det sjukt men inget jag skulle sitta och flänna över.
Nästan alltid när det överdrivs om Skellefteå och kommunen bakas Skellefteå Krafts stöd in och jag förstår det är lätt bli avundsjuk men de är ute på öppna marknaden och måste väl som alla andra sponsra för att synas. Nu är jag ingen expert på företagsekonomi men vilka kunder främst LKAB tror sig påverka med tröjreklam etc är väldigt tveksamt.
Jag har försökt känna efter vad "enorma" summor betyder. Innan -93 tror jag det var staten lämnade största delen i SSAB även om de är kvar via LKAB, så säg att kan du gräva fram det handlar om mindre än en miljon /år för båda dessa bolag och år backar jag på uttrycket "enorma".
Ex. 400k/år från LKAB + 400k SSAB innan -93 är då inte enorma summor utan bara stora summor.
[Farbror Barbro} Här har du ett typexempel på sånt du skriver dagligen som retar mig: "Fakta är att enorma summor av svenskarnas pengar gått till Luleå HF via LKAB och SSAB. Exakt hur mycket är hemligt som jag förstår och jag varken kan eller orkar gräva fram siffror."
Du påstår alltså att det är fakta att enorma summor av svenskarnas pengar gått till Luleå. Vad är din faktamässiga defination av enorma? Hur kan du påstå att det är fakta när du inte ens vet vilka belopp det rör sig om och hur det står sig mot övriga SHL-lag. Om ni får 10x mer pengar från er kommun är det också enorma summor? Jätteenorma? Om Växjö får 15x mer pengar från sin? Superenorma? Sedan tror jag faktiskt mer på skvallerblaskan än din "fakta" som du inte ens har koll på...kika på länken.
{7603}: Du förstår inte vad jag menar? Hur ofta vågar du ta en diskussion? Man brukar bara få en förolämpande mening som svar av dig, vilket jag anser vara rejält klent att inte våga förtydliga vad man menar. Det förvånar mig att du ens gjorde ett försök att komma med lita synpunkter här. Sedan är det inte småsaker du och Yoda härjat över historiskt på diverse Luleåforum. Det är inte heller bara i Luleåboken ni har blivit avstängda för riktigt uselt uppförande, men det är inte lika intressant att ta upp kanske? Jag vet att du lusläser Luleåboken och du kan inte på allvar säga att vi aldrig kritiserar Luleå hockey där... allt från beslut (ex. skuggan som tränare/sportchef), spelare (ex. Mikkelsons långa dundersvacka) och vad det nu mer kan vara som är aktuellt för stunden. Jag har kritiserat beslut och spelare i Luleå rejält genom åren och jag är ännu inte bannad därifrån. Det kanske har att göra med HUR man uttrycker sina åsikter/synpunkter/kritik?
Sedan vill du verkligen inte ha en diskussion om vilket lag av våra lag som är mest kommundopat...tro mig det är ingen kamp du vill ta för du kommer förlora den hårt.
Har jag någonsin klagat över att ni tycker Luleå är tråkiga att bevittna? Själv skulle jag aldrig frivilligt se en KHK-match då de inte möter mitt lag, men vet du vad jag gör då? Jag väljer en annan match som jag tror kan vara roligare. Du borde testa det :) Precis som ni har vi spelat vissa matcher på tvåans växel och andra med sjätte växeln. När Luleå gör en bra match är det riktigt jävla kul hockey att skåda... motsatt och tråkig effekt när de gör en riktigt klen insats. Jag tror alla hockeyfans känner igen sig i den beskrivningen av hur ens favoritlag spelar, även du?! För ordningens skull kan jag väl inflika att jag tycker Skeå spelar en pisstråkig och misslyckad hockey nu för tiden om vi nu ska jämföra åsikter.
{7804}: Du är medveten om vilket lag i Norrland som producerat mest egna produkter som spelar i HA, SHL, KHL, AHL, NHL och ute i Europa och som är aktiva?!... ;)
Jag vill flika in att jag inte tycker att Qatarhybriderna är untermensch. Däremot är de unterhockeyspieler. Skulle Qatar ställa upp med egna spelare från den egna kommunen skulle snabbt bli spel i division 2, där kommunens lag härjade på 50-60-70-talet innan de kom på att de måste köpa in alla för att bli bra. En konstgjord andning som det svenska folket bekostat genom statliga SSAB och LKAB, precis som du påpekar. Dessa pengar borde istället gått till de riktigt hockeyorterna i Norrbotten dvs Kiruna, Boden eller Piteå.
Daddeh: Du får gärna förklara vad du menar och vill prata om. Är det fotnötter och källor du är ute efter kan du glömma det när nästan allt handlar om tyckande här på HS.
Som exempel. Fakta är att enorma summor av svenskarnas pengar gått till Luleå HF via LKAB och SSAB. Exakt hur mycket är hemligt som jag förstår och jag varken kan eller orkar gräva fram siffror. Om jag tycker ni spelar en usel hockey och aldrig sedan L-G Niemis glans dagar stått för en publikfriande teknisk hockey får du tugga i dig det.
Men stänga av permanent för småsaker och vilja tysta all kritik verkar vara er melodi. Här i Skellefteå AIK-boken kommer du aldrig bli avstängd om jag får bestämma.
Helt otroligt inte någon högre upp reagerat på att en galning sitter och stänger av folk för evigt i ett forum för diskussioner!
{7603}: "Det märks ändå hur spak trollet Sven Savage blir när lyset tänds och alla ser vad han håller på med."
HAHAHA! Skojar du med mig? Det låter som att du beskriver dig själv till 100 % angående att bli ett spakt troll varenda gång jag eller någon annan ber dig förtydliga lite mer konkret vad du menar. Vad var det du sa till mig senast jag tände lyset och du "spakade" ur? "Skit ner dig, Daddeh"?
Yoda har ändå erkänt att han ofta trollar men besitter trots det ett visst hyfs och vett, och i sällsynta fall så är det faktiskt ganska givande att diskutera hockey med honom. Du är däremot bara en one trick pony som är totalt intetsägande att försöka diskutera hockey med, mest troligt för att du är allergisk mot fakta som motbevisar dina vaneföreställningar.
Ja 4-1 efter mål av Övik, Skellefteå, Skellefteå och Skellefteå. De sista två är ena riktiga läckerbitar! :-)
Rögle gör en bra match och har ingen att skämmas över för det var ändå dynastiernas dynastiförening man mötte.
Stabil match av oss med högt tempo och äntligen lite fantasi i offensiv zon. Gubbarna rör på fötterna och visar sig för passningar och uppspel, och då är vi bra.
Kollade upp svinet ledins statistik. Ja på 9 matcher han han lyckats få ett assist, -5 i plusminus, 2 utvisningar varav en för filmning... ja det är ruggigt dåligt. Jag utnämner honom därmed till seriens sämsta spelare. En magnifik representant för Qatar!
{7603}: Har länge gillat att Luleå har ett lag i ES, men när jag gick med i den här sajten o läste i Lule-boken så började jag så sakteliga ändra åsikt. Det blev inte bättre när SS stängde av mig, tvärtom.
ja man kan säga vad man vill och man får tycka olika. Men vi kan nog alla enas om att man har haft en förbenad tur här i livet med att man inte är Börje! hihihihi
{7603}: Jag skulle oxå splittra OS-linan. Eller rättare sagt dela på Lindholm/Lindström, båda kan sätta upp spelet och en av dem skulle säkerligen få igång Buddy. Tror att det vore värt att testa OM- Matt - Jocke Bud - Lindholm - Tim
låt han hålla på. Du vet ändå innerst inne att hur än jävla dåligt vi spelar så är vi ändå bättre än Qatar i slutändan. De har förlora nedärvt i sin DNA-stege.
Duncan: Stort tack! Lär tyvärr inte hända, allt verkar tillåtet och galningen själv är ju moderator. Bara fortsätta förnedra de på isen och med fakta belysa Luleå HFs verksamhet som i det mesta är Skellefteå AIKs och Timrås motsats.
Tjatar vidare om Bud och Matt och kan vi få igång de med rätt omgivning tror jag det betyder mycket. Matt tycker jag spelat med fel killar sedan oktober tror jag. Fortsätta med OS-linan känns mer och mer galet. Lättläst och total felbalans. Något måste ju göras hursomhelst annars är det fullständigt haveri från ledarhåll. Pontus som kapten liknar snart inget heller. Fortsätter säsongen som den gjort efter jul är det katastrof inte få ut mer av laget. Dock tror jag läget är under kontroll faktiskt. Det finns nog anledningar till varför det sett ut som det gör och som jag sagt tidigare kan det vända snabbt.
{7804}: Kollat lite i Luleåboken och psykopaten Sven Savage fortsätter sprida lögner hat och förtal. Sjukt också det dyker upp galningar där inne som gillar dyngan.
AIK presterar ojämnt resultatmässigt men kanske är prestationen medel som du säger Yoda. Verkar som det rullar på hyfsat, ibland räcker det till poäng ibland inte. Läste Savonen tyckte AIK skulle värva men med Bud kanske tillbaka på tisdag tror jag det räcker. Möjligtvis bänka Jesper O om han varit i kontakt med FBK. Tycker han stått stilla och inte tagit till sig som Norman gjorde. Absolut ingen förlängning. Fortfarande hoppfull. Med rätt formationer och prestera på rätt nivå blir det helt annat än senast.
Frölunda gör en riktig kanonmatch är är 2-3 klasser bättre än oss. Väldigt imponerad av Frölunda som är det bästa laget laget vi mött.
Vi är inte bra men inte usla, däremot är Frölunda jävligt bra. Klasskillnad. Det är smärtsamt att se tredjeperioden när vi får 2 st PP till skänks då vi inte får till ett enda vettigt avslut på mål.
Den här varianten vi har, ta röd och dumpa pucken i bortre när ingen annan är med på det... som kedja 2-4 kör med från minut ett till minut 60... det är ingenting jag tror är en bra idé om man vill göra mål?
Smärtsamt att läsa tabellen. Vi är nästan lika dåliga som Qatar och Brynäs.
{7804}: Tycker nog Dynastiernas dynastiska dynastiserings dynasti skall vara glada för att det inte topp 8 som går direkt till slutspel längre. Som det ser ut nu så kanske ni räddas av ett play in. 😉
Sammanfattar vi då efter 12 så har vi noll mål, en assist, 3 utv varav en för filmning, och så -8 i plusminus.
Hihihihihi jösses så jääääävulskt kass gubben är, det är pinsamt faktisk. Karlskrona har sjunkit som en sten i tabellen efter nollan lurade till sig ett kontrakt