{7804}: Jo, förvisso...men det är liiite mer speciella sammanhang än en SM-final i hockey, så Mike F har ju en poäng. Personligen själv minns jag de flesta "tvåor" i SM-finalerna från början av 90-talet till nutid, men det har nog mest med mitt brinnande intresse av hockey att göra att jag fortsätter följa slutspelet fastän mitt lag åker ut.
{7804}: bara guld som räknas!! Vem minns en tvåa i Shl eller Allsvenskan!! Ok för VM silver eller OS silver men då får man ju stå på pallen!! I många sporter! Skaik skämde ut sig i finalen och i det fallet är jag glad att VF åkte ur i kvarten så inte Frölunda skrev sån negativ historia!! Frölunda har ju vunnit med det bästa laget någonsin i den bästa ligan någonsin DET är positiv historia det! Vart hamnade Skaik lockoutsäsongen???
{7804}: statistik ger jag inget för och det är möjligt att Skaik slåss om guldet trots usla värvningar(2) kanske, vilket ni inte gjorde i fjol för kallar du det för att slåss så vet jag inte.... Om inte Frölunda får in 2 klasspelare tror inte jag heller på guldfight.
Jag tycker det luktar guld och tror vi blir inblandade i guldkampen.
Enligt statistiken är det 88% sannolikt att dynastiernas tampas om guldet. Samma statistik säger att det är 8% att indijanena från Jöttä-borrj tampas om guldet.
Jag hör vad du säger. Kan inte säga emot. Tråkigt tycker jag, tråkig attityd där överlag. Vi supportrar ju ändå dynastiernas dynastiförening med 7 finaler på 8 år, samtliga årgångar med en majoritet ur egna led. En makalös bedrift som saknar motstycke i modern svensk hockeyhistoria.
Samtidigt är det tråkigt när egna juniorer lämnar, och hemvändarna drar till köpelagen söderut.
Här inne är det högt i tak och alla är välkomna att skriva här.
Jag undrar om någon här vet när "northpower.nu "slutade vara en "supporterklubb sida för skellefteå AIK" ? Det är gnäll gnäll på gud allt möjligt och vissa personer ... man ska inte ange användarnamn men de gör en karriär på att gnälla på Skellefteå AIK oavsett vad det gäller .Ändå är de medlemmar på en "supportersida" ..... det går inte ihop för mig ???? Visst de finns de s om är positiva men "gnällspikarna" har övertaget. Viss man har rätt till en åsikt men är allt nattsvart alltid ???
Jag menar inte att man ska höja allt till skyarna heller förståss... men herregud,,,,
Jag ska inte gå in på sidan mer man blir bara f.......d. Det var rätt humor när laget gick till final alla som hade sågat laget vid fotknölarna blev nu de värsta kappvändarna...
för att vara tydlig, dynastiernas är Skellefteå AIK med 7 SM-finaler de senaste 8 åren. Inte IF Umeå Björklöven Lynx. De är jätte jätte dåliga och harvar i de lägre divisionerna. Du är inte värdig att vara här och skriva.
Möller tvåa förresten och tror aldrig han varit så högt tidigare. Måste kännas tryggt och inspirerande för killarna slita under landslags-Thompson. Om man fortsätter se positivt tror jag Olimb får en nytändning i AIK, många får det, inte alla dock. Han är tre år yngre än Matt A ifjol och borde ha ett minst ett toppår i sig. Alvarez slet också bra liksom Berglund, Pudas Adam P, Jocke m.fl. Om man får gissa tror jag TS kommer blanda och rulla runt med formationerna en bra bit in i säsongen. Han pratade om större delaktighet och mer svårlästa. För att återgå till centrarna tror jag alla fyra kommer prövas både högt och lågt. Även forwards tycker jag ska testas runt för att undvika statiska läget vi hamnade i ifjol och de nya måste hitta kemi.
{7804}: Suttit och kollat Thomson Trophy 2.0 och tog slut bara se på. Bra upplägg och lätt att följa,fortsätt så.
Wingerli vann och ser stark ut. Pratas mycket om centersidan men jag tror vi har bättre förspänt än många tror. Linus L såg också stark ut. Alm likaså. PG naturligtvis men inte alla hemvändare ger det intrycket. Norén imponerade. Hedberg lite efter men ändå bra med, bör betyda han går mot sin bästa säsong med höjd fysisk status.
Tror det blir kanon med Tommy S och en mindre spretig trupp. Större lugn och harmoni både bland ledare och spelare.
Tycker vi har bästa laget på papperet redan och kan vi höja såna som Alm, de nya och de i utveckling tror jag vi blir svårslagna. Ungefär som innan svackan med 3 silver på 4 senaste åren.
{7804}: Oulu!! Var exakt ligger det i Skellefteå? Rädd! nä varför då? Frölunda ser tyvärr sisådär ut och jag hoppas på 2 nya klasspelare men Skaik skrämmer verkligen inte! Ser ju otroligt svaga ut! Blir det ens slutspel??
{7804}: Östervåla, Morden Manitoba, Falköping, Kungälv, Piteå och 1 från Skellefteå!!!! Det är Frölundas nyförvärvs hemvister!! Vadå alla?? Tim Söderlund svider Yoda eller? Frölunda ville verkligen inte ha Olimb eller Fäldt och det är jag tacksam för!! Värvningen av Olimb luktar snarare desperation än guld!!
Ja i 32 år har han vandrat på denna jord, tränat hårt, spelat hockey och kämpat. Och så nu på äldre dar så får han betalt för allt slit och ska nu få uppleva höjdpunkten i karriären.
Grattis Olimb! Välkommen till dynastiernas! Låt dom fundera!
Ungefär som en kampsportsintresserad som blir klar för att få bo, träna och leva med de mytomspunna Shaolinmunkarna.
-3.5 millar i år, och då har vi ”bara” 52 miljoner i eget kapital.
Men en besvikelse. Hur ska vi vända det här?
Kanske borde vi börja fuska och trixa med publiksiffrorna? Köpa in lite tjeckoslovaker till pojklagen och skola den i sarg ut?
Näe inga grejer jag tror på faktiskt. Det jag tycker vi ska göra, är att försöka hitta tillbax till det där norrlandsliret som påminner om sovjet på 80-talet, då kommer folket att vallfärda till templet igen.
bisterfinnen har vid ett flertal tillfällen visat att han är en reko kille, inte minst när han höll sitt vad och skänkte pengar till Läkare utan gränser. Har inget emot honom. Han kan bara vara lite enerverande när han kommer in här och härjar efter att ha sänkt en flarra kosken mitt på ljusa dan. Tror mycket handlar om avundsjukan han som MoDoit känner gentemot dynastiernas, förstår honom där faktiskt. Men håller man på som honom måste man tåla svar på tal! Jag gör det! :-)
bisterfinnen: Personligen så önskar jag verkligen MoDo i SHL. MoDo "hör hemma" där, men måste ju givetvis förtjäna det. Tjaffset som du och Yoda håller på med kring silver och harvande i HA bör ni sluta med nu. Bara tröttsamt läsa. Skicka PM till varandra istället... För övrigt så är det lysande att Timrå återfinns i SHL, och nu är det MoDo som saknas! HataLöven kan gott stanna i HA eller i lägre divisioner som medioker farmarklubb till Lule :-)
{7804}: Nu blir det äntligen lite stil på hockeyn i Sverige. Timrå är tillbaka! Yes, yes, yes jublar alla något sånär insatta. Är säker på att också Skellefte-folket inser vilken kraft som väller in på arenorna nu när Timrå IK finns med!
Ja nu går man ju runt med en sån här oroskänsla i maggropen. Qatar håller på ta över fullständigt i övre norrland. På schemat är det visst Qatardamhockey i Vilhelmina och Qatardambasket i Jokkmokk. Uj uj uj!