{7804}: Jasså Harju har spelat i Skellefteå och Fabricius är inte från Luleå, åfan det var nyheter för mig. Så ni torskade mot Brynäs, oj oj nu får du mardrömmar i natt. Man blir glad!
{7804}: Hade det på känn med två ologiska resultat. Vår insats orkar jag inte kommentera och om man får gissa kanske DIF har setts bättre. Brynäs vann rättvist och var väl värda tre poäng.
Han tacklar stenhårt in Hedberg i egen målis och är där och mopsar som om Hedberg gjort något fel, den dvärgen.
Grattis till tre stycken välförtjänta poäng, ni är inget bottenlag även om vi är mer än lovligt bleka ikväll. Er backsida är bra men ni är lite trubbiga framåt
Ja jösses. 11-28 i skott mot BRYNÄS! Vi förlorar varenda närkamp, alla åker och tittar på eller förlåt, står still och tittar på. Herregud så tama vi är ikväll. Det är då fan inte tigerränder och taggtråd direkt, mer kastrerad inomhuskatt och tandtråd med mintsmak. VAD GÖR NI FÖR HELVETET NI HAR PÅ ER DYNASTIERNAS TRÖJA IN OCH KÖTTA OCH ÅK SKRIDSKOR FÖR HELVETE! KUK SÅ DÅLIGT!
Som tur är så är det 20 kvar, förväntar mig att det är det riktiga dynastiernas som kommer ut i tredje.
Dynastiernas är sportsliga ikväll. Man låter Brynäs spela och så tar man inte i.
Nä men allvarligt talat är Brynäs ganska bra men ack så uddlösa, 15-5 i tekningar säger det mesta. Vi ska vara glada att Gurra lirar så bra i kassen för annars hade Brynäs ledat med en 2-3 mål. Årets sämsta period av dynastiernas, men Gurra är bra och försvaret är stabilt.
Hoppas på lite med dynastiaktigt spel i andra perioden.
{7804}: På tal om berg och dalbana. FBKs första period mot LHC 1-0 skotten 11-2. Som ett helt nytt lag från i torsdags mot Luleå HF. Inte undra på man börjar fundera om de målat bortalagets omklädningsrum i COOP med någon giftfärg med kloroform eller LSD.
ni spelar ofta ganska mjukt mot oss faktiskt. Ser nervösa och frustrerade ut och kuggar inte i. Det är inte så att det är vi som spelar bländande varje gång utan ni har vikt ned er. Hoppas på en bra och spännande match idag, får se vilket humör vi vaknar på men nog hoppas man på dynastihumöret.
Någon brynäsare kanske hävdar allt berodde på Melin fick sparken på fredagen och visst fick de ny energi men de var fortfarande skadeskjutna och skakade på lördan. Hade vi kört lite i början av lördagsmatchen isf att göra den blekaste insatsen i första perioden på år och dag hade inte Brynäs rest sig den helgen åtminstone.
Tarasov: Det var typiskt för fjolåret. Torsdag 2-8 vinst i Gävle. Lördag 2-1 till Brynäs hemma. Vi hade sanslösa berg och dalar som vi inte sett än i år och slipper se förhoppningsvis. Kanske är det Tommy S förtjänst. Hela laget ser bättre ut också, spretar inte som ifjol och bättre bredd på spetsen. Det vi inte sett än är urladdningar, det har varit stabila segrar med ganska liten målmarginal.
{7827}: Jag var säker Pennerborn skulle ryka idag också med tanke på matchen igår mot Luleå HF. Skandalförlust och inte dyka upp på PKn var lurt. Imorrn kan inte Luleå HF vinna igen. Jag menar DIF borta det finns inte. Brynäs kanske kommer ut som nytt lag men är det inte långsökt allt handlar om sportchefen han som ändå kontrakterat de på isen. Båset känns troligare.
det som är lite otur för dem, det är att det är dynastiernas dynastiförening som står på andra änden av isen. Ett lag som vunnit 26 på 28 försök mot dem, eller var det 27 av 29 eller 30 av 33 eller... krångligt detta, så många matcher, så många vinster? Man får gå tillbax ganska lång tid innan det nästan var jämnt mellan lagen, och denna säsong ser dynastiernas urstarka och guldsugna ut.
jag hade mardrömmar igår. Bäst att man sköter sig i livet och lever med god moral. För annars riskerar man att hamna i helvet där man tvingas sitta fastbunden i en möglig soffa och se Qatar spela hockey på TVn 24h per dygn. Inga ostkrokar, inga dunkar vin heller, käka palt utan lingonsylt och andra hemskheter...
{7804}: En typisk Luleåvinst. Sämsta laget i serien möter ett underpresterande blekt FBK som har två mål bortdömda. Det kan inte hålla år efter år vara sämst och klara sig kvar på bjudpoäng.
Alltså media och hockeyfolk undrar varför publiken minskar i SHL. FÖR HELVETET KOLLA PÅ DENNA MATCH! Det är en instruktionsvideo hur man ska dra lite folk till arenorna. Krydda sen med helt jävla värdelös hemmabetonad domarinsats och 3 st tursamma flipperspel i en match som inte förtjänar 0-0 utan -1 -1. Herregud! Jag känner mig rånad på 60 minuter av mitt liv!
Alltså matchen är en tragisk uppenbarelse. Färjestad är så dåliga att man tror att hamstern har betalt dem under bordet? Herregud Färjestad. Qatar är ännu sämre! Man kunde tro att de ställde upp med bara egna spelare fast de inte har en enda spelare från den egna kommunen. Det är så dåligt, det är studs hit och dit, hafs, inte en pass till till rätt adress.
Färjestad är oerhört frustrerade, vad håller de på med?
Det ser ut som det är PP till Färjestad mest hela tiden, bisvärm framför egen kasse, och så kör man flipperspel och domslut. Nog känner man allt igen det gamla hederliga Qatarliret.
2-0 till Qatar efter 30 minuter av upprepade grova brott mot de hockeymänskliga rättigheterna. Känner mig bedrövad. Det är 2 st tursamma flipperspel som studsar fram till öppet mål, inget var meningen, bara röta.
Har aldrig påstått att Harjunen har spelat i dynastiernas, däremot har assistläggaren gjort det.
Sprattelgubben Fabricius är från Boden.