{7804}: Jag fattar inte att Anton Hedman får strängare straff eller helst stängs av på livstid. Han måste ha rekord i huvudtacklingar och verkar totalt tom där uppe. Varför finns inte återfallsförbrytare med i straffmotiveringen? Otroligt!
Jag kunde somna till slut. Drömde om att Makarov-Larionov-Krutov var i sin prime och så kritade de på för dynastiernas, men de fick mest sitta på bänken.
{7804}: Det får man iaf ge dig 9-0 är helt klart lite dynastissigt;) men en vindunk gör ingen kväll så vinsten får nog följas upp med några 3or härnäst. Grattis till segern
Vad ska man säga? En typisk dynastiinsats skulle jag säga.
Riktigt snygga jävla mål dessutom.
Malmö har inget att skämmas över för det var dynastiernas på andra sidan.
Helt klart är det roligare att vinna med 9-0 efter sovjetiskt klapp klapp spel än att gnugga in 1-0 efter fyra hundra sarguts, men smaken är som baken.
Den är en lekfull hockey där 20 st artister smeker pucktrissan till varandra. De vårdar den så ömt, så ömt, till slut hamnar den i krysset alternativt öppet mål efter lite klapp klapp alternativt bländande finter eller bakomryggen pass.
Asså vilka sviiiinjeeefla domare. Herregud vilka jävla blindstyren, värdelöst! Jävla fjollspel av Malmö.
Riktigt bra jävla hockey av dynastiernas. En total överkörning. Alla kedjor är bra och BP är grymt. BP efter domarnas jävla b-bedömningar, herregud. Det är en 2-3 situationer som inte går att missa, alltså slå klubban ur händerna, tackla en icke-puckförande spelare. Men när Komarek kastar sig, då kan man blåsa tydligen.
Stabil förstaperiod där det tidigare usla boxen ser helt grym ut, fantastiskt BP-lir. Malmö skapar inga heta lägen utan bara några fjuppar som Armalis enkelt räddar. Offensivt finns det mer att hämta.
Ja denna dynasti av sällan skådat slag har nu vart nere i botten och vänt. 4 kedjor som pumpar på, det bjuds på artisteri i varenda byte. Det luktar både SM-guld och CHL-guld.
{7804}: Svårt begära en större uppryckning. Ingen perfekt match men det är sällan man ser så många "nya" spelare. Mot Frölunda borta som är ett topplag är det starkt ge en lektion stora delar. Fortsätter kurvan lika brant uppåt kan det likna propaganda snart.
Fortsatt bra match och bra spel av dynastiernas. Vi vaskar fram många vassa chanser. Men en fin prestation av Trumpälskaren Lasch. Tur att det inte finns så många som honom.
2-1 till dynastiernas efter två, bra och spännande match.
En riktigt kul hockeymatch. Indijanena är bra, men dynastiernas är ännu bättre. Fart och fläkt. Indijanenas PP ser livsfarligt ut så inga Almmanövrar tack. Många som är bra och kedjorna ser spännande ut, framför allt är det en gubbe i varje femma som krigar in mot kassen och det är fint att se.
Nog får du sitta där och hoppas medans du svingar koskenbuteljen.
Själv hoppas jag att det går bra för MoDo, och att ni någon gång går upp igen. Om inte så skulle vi kanske kunna inleda något slags samarbete där ni kan få låna våra breddspelare som höjer ert lag, och så kan vi få rycka nån talang av er typ Wernblom Jr.
{7804}: Men nu finns finns dom inte mer och de allra flesta är glada över det. Hoppas Skellefteå går samma öde till mötes.
Minnena om hockeyn kommer dock inte riktigt vara lika rosenskimrande, dom glöms nog bort rätt fort.
Det kommer troligen mest vara sedelärande historier om komse-komse, pennalism, övertro på gamla enter man skrämmer barnen med och de kommer älska det pinsamma kollapsen där crescendot blir när bert imploderar av självömkan gnyende om något han kallar värdegrunnnddeeennnn.
Grabbarna i gruvan får äntligen se dagens ljus och förtrollningen bryts. Västerbottningarna blir som andra norrlänningar igen och ingen tar någonsin förkortningen AIK i sin mun igen i blygden.
Jag har resonerat mycket om det här området på sista tiden, men slutsatsen är alltid detsamma. Det är en förjäkla tur att man int är en sargutfrälst gnetfinne, vilken jäkla lott i livet alltså
{7804}: Inte ens mot vårat tjollahejtjollahopp hobbydamlag i lingonserien Division 1 Norra dam lyckas ditt AIK vinna. Vad krävs för att ni skall ta 3p i någon serie/lag? Skall motståndarna ställa en slips i mål eller komma till match med bara en femma? Hur illa skall det gå för ditt AIK innan även du börjar ge upp som de flesta på Northpower? Du vet att det är aldrig för sent att ge upp :)
Zappaholic: Luleå har gjort det bra utifrån förutsättningarna. Skellefteå AIK har hackat och inte växlat upp. Så tabellen ljuger inte men det underlättar med billiga poäng, precis som dina kommentarer.
{7804}: Glömde luleås 0-1 vinst mot oss senast. Den säger allt om billiga poäng. Nu skriver jag till AIKarna för ingen annan tror en men jag hävdar vi nästan alltid möter lag som gör sin bästa match. Tufft men i längden kanske nyttigt. Luleå möter bottennappen. AIK har många växlar kvar dessutom och Luleå maxar tror jag. Då får allt sitt rätta perspektiv. Bittert.
Jag fattar inte att Anton Hedman får strängare straff eller helst stängs av på livstid.
Han måste ha rekord i huvudtacklingar och verkar totalt tom där uppe.
Varför finns inte återfallsförbrytare med i straffmotiveringen? Otroligt!