{7804}: Haha.. Vilken byfånementalitet Vilken Coachning, Åk på spa, ta ett års ledighet Klockare Robertsson Samuelsson Ta med er primadonnorna, aalton, Möller, Jimmie... Bedrövligt
Propagandahockey av dynastiernas som skjuter 21 skott på mål på en period, och radar upp målchanser. Dominant insats. Men Mora leder med 2-1, oturen grinar oss i ansiktet.
{7804}: Jo med ovanligt svagt målskytte, mest förluster och ett sarg ut spel jag inte sett tidigare är det inte konstigt att det är knäpptyst och bara drygt 3000 på läktarna i vattentjyvsarenan. Torka dina tårar å slut gråt vännen, nog ska du se att saik vinner nån match här framöver...
Kedjan med Alvarez, Adam och Holloway har vart oerhört bra sista matcherna. Firma Möller/Jocke är alltid gudomliga. I övrigt har Olimb och Wingerli vart produktiva. Vaknar sen några fler forwards så ser jag ingen anledning att ändra guldtipset inför säsong, dynastiernas tar guld.
Sen ska man int va snål Nog får jag bjuda på en liten julgodis då.
Noll noll råder, vad tyst det är i ladan. Tyyyst iiii laaadaaan. Alla sover, liret äro kvaddat ääääärooo kvaaaaaaddaaaat Sarg ut, sarg ut, sarg å sarg å sarg ut, sarg... sarg... ut!
Vi har några växlar kvar och de matcherna vi kör vinner vi med 9-0 mot Malmö. Malmö som vinner med 4-0 mot Luleå HF som toppat formen under höstlunken enligt gammal Bulantaktik. Luleå HF har gjort det bra och maxat och tömt sig i höst. Ett lag går mållöst in i julhelgen -Luleå HF som jag rankar som det svagaste laget någonsin som varit serieledare. Inget eget spel bara ta vara på misstag. Nu är vi alla sugna på julstämning med klassiker från Yoda. Vi får se om han dyker upp och sprider julmys.
Hej alla, jag kommer att avsluta mitt konto här. Den tid jag spenderar på ”hockeysnack” gör jag i andra forum, och detta forum har jag tappat intresse för tyvärr.
Ni får respekt den dagen klubb och fans visar andra klubbar respekt.
Hur låter det varje gång ni förlorar en final? Mot fbk var det till att skylla på sjukdommar, mot bif var det orättvist och otur, mot växjö var det för att dom köpt spelare (vilket lag har inte det)?
Sällan eller aldrig man ser en respektfull hyllning till motståndarna och erkänner att dom var bättre. Nu senast handlade bara om att ni inte kom upp i nivå, men faktum är att ni hade kunnat gå på max och ändå inte varit nära dem.
Man kan inte kräva respekt utan att visa det själv först.
Det vi borde kunna enas om, det är att det vore synnerligen patetiskt ifall Nua Zeelands fotbollsfans gick in och hånade Kroatien efter deras finaltorsk med stora siffror.
1. Dynastiernas förtjänar respekt. 2. Ishockey är en slutspelssport likt fotbolls-VM till skillnad från premier League, La Liga och resten
Absolut. Guld är det som räknas. Men i min bok smäller det ändå högre med ett SM-silver vs plats 10 i allsvenskan, men har förståelse att man kan tycka olika. Jag tycker t ex Kroatiens landslag i fotboll är bättre än Nya Zeelands fotbollslag.
{7804}: Guld är det enda som räknas i resten av världen och borde vara det även i Skellefteå med tanke på er storsponsor Boliden. Frågar du dem är silver en orenhet som ska bort.
Inget lag har imponerat likt hårlaget Växköp gjorde ifjol då du visste redan innan pucken släpptes vilka som skulle vinna. Det är jämna gnetiga matcher som slutar 1-1 eller 2-1, men ingen imponerar spelmässigt på mig än så länge förutom i enstaka matcher. Det finns 11 lag som kan vinna känns det som. Det är min analys. Öppnare än på länge. Om ett lag tar sig till slutspel, får till det i slutspelet och har marginalerna med sig, då kan det bli SM-guld.
Vi brukar vara ganska bra på att få till det i slutändan. Vi har ett bra track record där.
Fakta är att snart är galva grundserien spelad, sen avgörs allt i sluspelet.
Det här med att gneta in en massa poäng i grundserien och sen ta tidigt sommarlov, är inte det lite av er i Qatars specialitet? Dynastiernas adelsmärke är ju att kämpa och kriga om guldet vilket 7 finaler på 8 år vittnar om.
{7804}: Ja och nu är festen över för er. 1-20 i finalen var sista dödsrycket och nu börjar de bärande spelarna bli till åren, junnisgruvan har sinat och ni vinner inte ens mot Brynäs längre. Alla på Northpower har insett fakta och även du måste ha insett att plats 10 när halva serien är spelad visar att nu är det finito. Själv är jag skitglad.
Ja som man har lidit de senaste åtta åren med sju stycken SM-finaler. Tacka vet jag att köra sargut hela grundserien och sen ryka jävlart direkt i slutspelet ett helt årtusende i streck. Som Qatarhjon har man då inte direkt behövt våndas
{7804}: Jassåru är du tillbaka efter att Sofos stängt av dig i hela 3 dagar för olämpligt språkbruk. Man får väl hälsa dig välkommen tillbaka och hoppas du blivit en bättre mäniska :-)
Sitter och hoppas enormt på att J Berggren ska komma tillbaka. Har inte riktigt koll på vad för skada han har men vi kan väl ändå inte ha sånt missflyt tredje året i rad efter Cumiskey och Matt Anderson som aldrig gick få ordning på. Välbehövlig vila nu och med Albin E tillbaka men även denne Berggren saknas ungdomlig entusiasm och energi.
Inte för jag bryr mig snarare roligt när säkringarna går på Sven Savage. Ändå förundras man hur det kan komma sig att moderatorn i Luleåboken inte är avstängd för länge sedan, för evigt. Nivån är så låg, så kriminell.
{7804}: Det lyste inte direkt hunger från laget. Det här blev nog bäst som det blev. Glädjande de briljerar ibland så man vet de har helt andra nivåer i sig.
Champions, där de bästa lagen får vara med. Kanske får ni vara med nästa år, om ni inte och tar och gör en Qatar nu i andra halvan av serien. I slutspelet vet vi ju alla hur det brukar gå.
{7804}: Qatar? Visste inte att man spelade hockey där nere i sanden. Slotittar på aran match i Tjeckien och är det erat nya grundspel med sargut och icing? Tror inte det är rätt medicin men det är ju Tommy med defensiven som står i båset, mannen som fått sparken de senaste säsongerna så han kanske jobbar på att få sparken nu igen?
{7804}: Ha ha försök inte slingra dig gubbe lilla, det finns nog ingen som vill se barn få skador för livet vilket jag tror även du har förstånd att förstå. Nej det som är glädjande är att ditt AIK får löpa gatlopp i media och det kan jag aldrig få för mycket av hihihihihihihi.