Skellefteå AIK

SHL · 16006 inlägg · 301 ämnen
« · 1877936 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
{7804}:
Vi fortsätter på ettans växel ändå övertag.

Första bytet för Ledin. Han filmar! hihihihi!

Mycket som är sig likt. Stenhård tackling i huvudet på Möller som blir liggandes. Publiken jublar och skanderar filmare. Inte världens sportsligaste gäng, men det visste vi sen förr.

Många godbitar att beskåda. Gillar framför allt Mikkelsons lilla manöver innan 7-1 målet!

Daddeh:

ja 1-7 är ju ändå ganska jämnt! :-)

{7804}: Har inga större förhoppningar om vinst på torsdag såvida Luleå inte studsar tillbaka något enormt efter dagens pinsamma insats. Jag brukar inte vara så jävlig att jag trackar direkt efter slutsignal men vinner Luleå så kan du räkna med något kaxigt inlägg på fredagen iaf :)

Ja 3-1 målet är så grannt, det ser på riktigt ut som Sovjet på 80-talet som telepatiskt släpper pucken fram till öppet mål. Rättvis hemmaseger men det var ändå ganska jämnt faktiskt. Djurgårn har inte samma motivation som oss, men de håller ändå uppe spelet bra utan att ha den där riktiga tändningen i närkamperna som avgör matcherna till vår fördel.

Djurgårn är duktiga men förlorar ändå. De har inget att skämmas över för det är ändå dynastiernas dynastiförening som står för motståndet.

Gillar att domarna beivrar allt spel med klubban, och där gör de en riktigt bra match. De tar väldigt bra utv för spel med klubban. Däremot har vi tur att Ortio inte åker ut för filmning, straffen känns väldigt billig, vi har tur att Högström får ut med 30 sek kvar eftersom han blir inknuffad i kassen. Vi har tur med domsluten ikväll även om jag tycker att det Djurgården spelar lite klumpigt med klubban.

Sen har det ju vart en annan duell om den sista slutspelsplatsen. HV mot Qatar... 7-1!!! hihihihihihihihi! Ledin fick ju spela, gissa hur det gick? Vad kan det ha blivit? Ja... största möjliga tystnad.... trumvirvel.... NOLLOR I ALLA KOLUMNER I MACTHPROTOKOLLET! HIHIHIHIHI!

Ja med forwards som CP-Ledin, sprattelgubben Fabricius, Norgeproffset Berglund, skallkrossar-Forsberg och gänget så blir Qatar en svår nöt att knäcka! Eller inte! :-)

{7603}:

kan inte annat än att hålla med om den gemytliga stämningen. Man får spara psykbryten med haranger av könsord tills slutspelet drar igång.

Guld-Jimmie intervjuas. Vilken man! Ser att han har rakat bort skägget och bara har den där fjuppen under läppen, passar honom. Man-crush på den legenden!

Tycker det är rätt att det döms mål, rent objektivt alltså! :-) Visst rör Jockes skridsko Reideborn, men det är ingen tackling och det är utanför målgården. När pucken sedan gått i mål så kommer skridskon in i målgården, men först efter pucken gått i mål. Men det är nära att han är i målgården, efter regelboken ska det dock vara mål.

Domarna har vart riktigt bra i första. Det man kan klaga på är att de inte ger Ortio 2 min för filmning. Han måste fan sluta filma, det börjar bli pinsamt faktiskt.

Djurgårn är bra och har en ruggig forecheck måste jag säga, men vi löser det på ett bra sätt.

Kirunasonen Jonathan Pudas nätar för hela norrlands lag! Magnifik pass av guld-Jimmie!

{7804}:
Riktigt trevlig stämning här inne i värmen med högt i tak och där man alltid känner sig välkommen och trivs.
Zappaholic kanske hittar tillbaka också och naturligtvis AIKarna som kanske tyckte det blev för mycket tjafs ett tag.

Lite skillnad mot kylan i Luleås bok med Nordkoreansk censur där nästan enbart moderator Kim Sven Savage har sina autistiska monologer.

Jimmie spelar ikväll men inte Pontus.
OS-kedjan tillbaka.
Efter OS trodde jag vi skulle gå som tåget men resultaten satte sina spår, nu hoppas jag bara tror inget.
Visst poängen är viktigast men AIK måste gå igång som under OS, annars blir det ingen lång säsong.
Börjar allt stämma tror jag topp 6 inte alls är superviktigt, då sveper vi allt från playin.

Daddeh:
Ja helt stört.... haft ångest i en månads tid över utvecklingen😢😢😁. Är de i en svacka? Hur mår de? Osv 😉

Daddeh:

Ja lite oroande är det allt!

Jag lovar dig att jag ska retas när vi knäcker er på Torsdag, och så får du lova att inte göra detsamma om ni mot alla odds fuskar till er en turseger.

{7804}: Jösses! Du eller jag måste ta ett break och samla krafterna inför slutspelet. Även om det är trevligt att man kan vara civiliserade trots olika åsikter och lagtillhörighet så börjar det här bli kusligt trevligt. Jag lovar bättring (försämring alltså) tills slutspelet börjat och räknar med detsamma från dig, tack :)

{7603}:

Ja bevare sig för autistiska monologer.

Daddeh, tro’t eller ej, är faktiskt okej. Går att resonera med och har glimten i ögat. Visst fan har han retat gallfeber på en vid ett flertal tillfällen, oftast när det gått dåligt för oss. Men det är väl lite så det ska vara, ofta är han träffsäker och vet var nerverna ligger och var det gör ont, en komplimang :-)

Daddeh:
Känner inte igen din beskrivning men håll med om att det är högt i tak här inne.
Själv blev jag avstängd på livstid i er bok när jag ställde en enkel fråga visserligen syrlig men ändå ärligt menad.

{7603}: Japp, efter att ha försökt få något vettigt ur dig en längre tid på ett någorlunda respektfullt sätt. Det har alltid varit möljigt att diskutera saker med Yoda men du svarade aldrig på någonting som jag eller någon annan frågade, kontrade bara med riktigt oförskämda one-liners. Jag var ju tydligen tvingad att möta dig på din nivå för att komma förbi din level 99-skitvägg så lägg ner offerkoftan är du snäll:)

5 matcher på Lucas Carlsson. Jag tycker att det är lite för milt. Väldigt hög skaderisk med crosschecking mot nacken, betydligt värre än att crossa någon i ansiktet

Daddeh:
-Skit ner dig! fick du som svar när du dök upp här inne och skändade och svinade.
Du krävde svar och fakta samtidigt som du beskrev ditt förakt för mig.
Jag tar dig inte på så stort allvar men när du visar lite normalhyfs får du svar.

{7603}: Okay, köper att du missade det. Jag ger dig viss cred för att du blivit mycket bättre på att bidra till en konversation än din tidigare "skit ner dig"-nivå :)

Jag har iaf googlat Luleås givmilda miljardär och damlaget och hittade verkligen inget som tyder på att han står för någon del av deras kostnader. Det sägs allt möjligt som är både sant och osant på hockeyforum så det är nog inget du ska lita allt för mycket på.
Det enda jag hittat är att Porser bjöd alla i publiken på öl under en av periodpauserna under en damhockeymatch. Tror dock inte att det gällde damspelarna :) Så i brist på bevis så hävdar jag fortfarande att han inte ligger bakom Luleås damsatsning.

{7804}:
Man tager vad man haver en grå dag som denna.länk
Vet AIK ser juniorspelares utveckling som viktigast inte resultaten men det är ändå njutbart läsa om dagens juniormatcher.
Viktigast få fram guldkorn men även hänga med någorlunda i tabellerna tänker jag.
Luleå är klart sist i J20 vilket borde oroa men de tänker nog inte så.
Dagens bortamatch i J18 hoppas jag säger en hel del och protokollet känns snyggt.
Ser ut som vi avfärdar Luleå efter 10 minuter och 0-4 och resten spelas av.
Klasskillnad?

{7603}: Helt sjukt faktiskt.

bisterfinnen:
Visst är det så och man får faktiskt tacka för att ni visat hur man inte ska göra.
Om jag får gissa tror jag era egna trotjänare påverkade väldigt lite.
Stora felet begicks nog när Näslund? m.fl fick för sig Modo skulle bli NHL-light.
Ledare plockades in och spelare i massor som hade varit på andra sidan.
Nu såhär i efterhand undrar man varför ingen satte stopp för det sinnessjuka experimentet.

{7804}: Japp, jag tror inte ni åker ur nu eller nästa säsong heller, men skärper ni er inte så är lutningen likt vår snett utför.

{7603}: jag nämnde inte det extrema övermodet och tron att man kan leva på gamla meriter...

Sveriges bästa plantskola - Dynastiernas Dynastiförorening

{7603}:

det går inte att jämföra dynastiernas dynastiförening med MoDo. MoDo var ett bottenlag under många säsonger innan de åkte ut, vilket var jävligt synd måste jag säga. Vi ligger ändå sexa och kan slå alla lag när det stämmer. Det är mer lagspelet som fallerar än brist på talang.

bisterfinnen:
Håller med dig om att det gäller vara på sin vakt och inte köra för länge med för många trotjänare. Tror dock ert ras beror på fler faktorer.

Ja alltså opinionen i de egna leden tolkar jag som att man velat behålla ännu fler.
Många tycker trotjänare offrats vårdlöst och ledningen saknar känsla för de som gjort stora insatser. Erik Andersson misstänker jag gärna fortsatt men inte fick förlängt vilket visat sig rätt med tanke på skador som var på gång.

Lindgren var aldrig planerat, Jimmie likaså. De har kommit in sent och blir mer som konsulter som fyller luckor och roller i viktiga matcher. Båda har nog bara varit planerade för slutspel.
Holloway fyllde 30 igår men visst hade man velat se bättre takter.
Petterström också viktig för laget ,det går inte bara ha kids.

Om jag ska lyfta fram något som verkar fel är att Katic,Ellis och Kostka blev en för mycket. Ellis och Kostka känns som dubbletter. Tror Ellis skrev på och sedan dök Kostka upp oförhappandes och då kunde man inte avstå. Hade man fått Kostka först tror och hoppas jag inte Ellis blivit aktuell.
Matts skada var otur men kanske inte helt klokt värva med tanke på ålder.

{7603}: Holloway, Petterström, Lindgren, Jimmy Jump?

{7603}: Det verkar som att du har missat beslutet som kom idag, 5 matcher blev det.

{7804}:
Rögles Jakob Lilja fick visst 10 matcher varav 4 blev böter.

Finns ingen anledning ge ett lindrigare straff på Brynäs Lucas Carlsson.
Tycker faktiskt det ser snarare värre ut och klubban går ännu tydligare mot nacken.

Läser det spekuleras kring AIK och visst jag är inte heller helt lugn.
Kritik mot ledare, kritik mot spelsätt, kritik mot formationer och syndabockar hittas.
Jag tror ändå det kan sluta på bästa sätt.

Ledarproblem? Då borde det bara bli sämre och sämre, nu blandar och ger vi.
Stundtals ren propaganda och fullt ös, stundtals tamt.

Formtoppar och fys har i många år liknat skidlöparnas. Ibland är det segt men vissa tider flyger de fram. Tror de är inne i förberedelser inför viktigaste tiden på året.

Pontus och Jimmie saknades i veckan och även om Matt nog kan räknas bort har vi sällan haft rätt lag.

Jag tycker vi har ett rutinerat lag med många spetsar och de vet vad som gäller. Vad är viktigast eller rättare sagt -slutspel är allt.
Ta storfräsare i valfri turnering. De ser ju heldassiga ut i början för de vet vad som gäller och vet vad de kan.

Daddeh:
Ursäkta men hade missat ditt inlägg.
Ja alltså jag lämnar öppet med ? men som jag fattar det är satsningen på damlaget i stort sett hamsterns förtjänst. Det är inget jag drömt utan läst i ert forum eller nagerst aders.

bisterfinnen:
Eller så är det ni som följer vår kurva från 90-t och det vet vi hur den slutade,
16 långa år...

Nä om man ska gissa så tror jag vi har stora chanser ta guld i år och sedan har vi 90-talisterna kvar som blir trotjänarna.
Jag tror vi bara är i början av dynastin.

Övertro på gamla trotjänare känner jag inte igen.
Anders Söderberg, Forssell, Martin Lundberg m.fl är tuffa beslut som få föreningar klarar av.

{7603}: Så inget svar alls om ditt påstående att Frukthamstern betalar hela damlagets utgifter alltså? Ett uns av bevis måste du väl ändå haft när du skriver så där mycket och upprört om det?

Alternativet är att du hittade på saker igen? Trodde jag hade uppfostrat dig bättre vid det här laget.

{7603}: Har tänkt på en sak. Man kan nästan lägga karbonpapper mellan MoDos uppgång och fall och er resa. Ett antal bra junior-år, bra inhyrda legoknektar och ett jäkla go, följt av övertro på gamla trotjänare.

Fortsätter ni vår kurva vet vi var det slutar.

{7804}: Tråkigt med Djuse och hoppas att han är ok.
Förlusten borde du varit förberedd på i och med att laget var toppat pga Mannbergs skada...😏

{7804}: Jag undrade bara om han spelade vidare. Tur han inte var värre skadad.

Zappaholic:

ja det gjorde han. Men du borde som polis inse att crosscheckar du någon med full kraft emot nacken så är det stor risk att personen åker på en allvarlig skada, eller blir förlamad t om. Har inte sett dessa tendenser av Carlsson tidigare så ser det som en engångsförseelse. Det förändrar inte det faktum att det är en situation som regelverket, efter att ha sett repriserna, behöver stävja. Hade det vart en spelare som gort liknande förseelser innan hade jag personligen gärna sett typ 3 månaders avstängning, så funderar det t ex i NHL. Men iom atr Carlsson inte har den historiken är 10 matcher ett lämpligt straff enligt mig.

I själva matchen är ni det bättre laget. Sjödin har gjort ett bra jobb och det är svårare att få fast pucken emot er nu, dessutom kämpar ni vilket brukar underlätta. Grattis till tre välförtjänta poäng.

Härligt seger mot dynastiföreningen ikväll, även fast Brynäs inte hade något att spela för.

Vi ses i play-in! 😂

Zappaholic: nä inte vad jag såg, men bra spelat av er, ni hade full kontroll hela matchen efter ni målat, grattis

Blister Brigade: Spelade Djuse vidare?

{8399}: sry, snabb läste ditt inlägg i all hast med hockeyilska och missuppfattat det lite

{7804}:
Ungefär som befarat, liknade veckans matcher.
Vet inte vad jag ska tro.
Om man får önsketänka är det Thomson som varit framme igen.
En sak är säker, sällan det räcker försöka lira ut motståndare utan skridskoåkning och slit.
Vi kan bättre. Frågan är när/om vi får se rätta nivån. Vägrar ge upp hoppet -tror på nästa vecka.

Blister Brigade: Ja den tog ju i nacken så det är bara att räkna med avstängning, självklart.

{8399}: dutt i ryggen!? Kunde ha fått men för livet så räkna med avstängning

{7804}: En liten dutt i ryggen var nog tanken men Djuuse blev väldigt låg där. Onödigt men oturligt att det tog i nacken.

Svag insats igen. Två ganska dåliga lag ikväll men det känns rättvist att Brynäs vinner.

Lucas Karlssons smäll på Djuse där i slutet. Han gör en taliban-Janne och drar en ful crosscheck i nacken på en helt oförberedd motståndare. Väldigt väldigt fult och helt onödigt. Sånt som tyvärr kan hända i hockey när någon är övertänd, och kan inte tro att Carlsson medvetet crosscheckar en kollega i nacken. Med tanke på skaderisken förväntar jag mig 5-10 matcher, men personligen hade jag sett ett högre straff då det faktiskt kan leda till att någon blir invalid ifall det tar illa.

Otroligt klent spel. Vi för noll mål mot Brynäs, det säger det mesta.

{7804}: Det var som vanligt när LHF spelade. MIF gick på 20% av sin kapacitet och gjorde säsongens sämsta match och samtidigt överpresterade LHF å det grövsta och spelade på 150% av sin förmåga. Två rensningar från egen zon studsade in via sargen bakom alsenfeldt. Som vanligt när LHF vinner med andra ord.

Inte fågel, inte fisk, utan fjäril. Det brukar räcka mot Brynäs, men de har spottat upp sig något under Sjödin utan att de briljerar. Framför allt är Brynäs backar duktiga på att spela sig ur press vilket är en stor skillnad mot paniken de hade tidiagre under säsongen.

En helt jämn förstaperiod i makligt tempo. Finns flera nivåer till av passningsspel för våran del, sett en 7-8 pass på fel sida av gubben och det måste skärpas till.

Sen tacka Qatar kommer jag aldrig att göra. Men bra att de tar Malmoe så att de ger oss en chans att knipa vår rättfärdiga topp fyra.

Låt dom fundera! DYNASTIERNAS DYNASTIFÖRENING! ;-)

bisterfinnen:
Inget fel på rubriken, den är förtjänad och gäller oavsett dagsform.
Sedan har trådskaparens självförtroende alltid varit bättre än mitt :)

Luleå HF mötte Mora senast som hade 10 skott på mål trots två PP. Vet inte hur dom såg ut men säg ca 5 skott på mål i 5 mot 5. Är inte det märkligt blekt? Skumt!

Idag har Malmö 13 skott på mål. Massor av utvisningar bl.a 2 st för många på isen!
2-0 målet ramlar de och bjuder på. Skumt!
Så här har det sett ut för Luleå HF nästan hela säsongen tror jag.
OT-vinsterna som är lite lotteri har de sanslöst många tvåpoängare.
Har Luleå haft ett långt anfall senaste 10 åren?
Vad i h-vete har de i ett slutspel att göra?
Är det miljardären som sitter och trycker in mutpengar och köper alla motståndare?

{7603}: jovars, MoDo har väl varit jämnkassa hela säsongen. Vi har sprattlat till nån gång men på det stora hela en rätt dyster saga.

Men jag menar DYNASTIERNAS DYNASTIFÖRENING! Där ska det väl vara rakryggat med fast blick mot ytterligare framgångar?

bisterfinnen:
Vi har presterat så ojämnt man blir snurrig och ingen vet varför.
Tycker det blivit svårtippat nuförtiden men det är väl liknande i HA?
Alla lag slår alla till höger och vänster förutom Växjö och Timrå som håvar in poäng till synes utan ansträngning.
Ja även Luleå HF har det lätt som nästan alltid möter lag som ger ett apatiskt intryck och gör årets bottennapp enligt deras egna supportrar.

« · 1877936 · »