Skellefteå AIK

SHL · 16006 inlägg · 301 ämnen
« · 1941589 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
{7533}:

Det typiska radioutseendet är väl ändå den gnetfinska Qatarhybridska looken? Inte för att ni får vara med pp radio ändå, ni pratar och tänker för långsamt. Kanske radio för utvecklingsstörda i så fall?

Vilken jäkla fint av bulldozern Albin Eriksson, urläckert!

Höglander, det syns att han e en dynastiare egentligen

{7804}: Med Skellefteutseendet förstår vi att Armalis har ett typiskt radioutseende

Vilket nummer av Höglander! Glädjande att det finns dynastillirare så att det räcker till alla!

Bra tempo i matchen och två lag som spelar hockey. Precis som Möller säger så tappar vi pucken i fel lägen ibland och det blir då livsfarligt, men som tur är så har vu Armalis med det typiska Skellefteåutseendet.

Möller! I krysset! Vilken man! Vilken fin assist av guld-Jimmie!

SMAKSTART AV DYNASTIERNAS!

Laguppställningen är släppt. Tyvärr saknas Jocke och Granberg, men enligt rapport ska det vara dag till dag och inget oroväckande för bägge. Spännande match, ska dynastiernas fortsätta och vara allmänt dynastiiga mot Rögle?

Nere i Rögles hemtrakter så får de besök av den värsta sorten, stanken sprider sig i hela skåne. Qatarstanken.

Noterar att boven Kovacs spelar, igen. Redan en stor bulle under mattan, Qatarhjonen har paraply fast det inte regnar. Typiskt Qatar! Men måste nog föra lite statistik på det ohederliga vi alla får bevittna, återkommer om det senare.
Uppladdat:

500x0-bovenjpg_7.jpg

{7603}:

Felbeslut av domarn!

Min input är att boven Kovacs hade 2 assist, därför borde de dra av 2 mål och då hade det blitt noll poäng istället för 2.

{7804}: Ojdå, svåra frågor...det är ju åklagare som är FU och det varierar så mycket beroende på omständigheter.

Går egentligen inte att ge ett bra svar...

{7603}:

mest troligtvis för att han inte får busköra och har villkorlig dom efter sin historik.

Enligt tidningarna så kände polisen igen den som körde bilen, och polisens vittnesmål borde väga tungt i en rättegång.
Uppladdat:

500x0-bovenjpg_6.jpg

{7804}:
Man kan undra varför Kovacs smet.
Göra sig av med något han hade på sig?
Gjordes ordentliga tester om han hade substanser i kroppen?

Zappaholic:

du som polis har väl säkert koll på detta. Du har en individ med en historik med flera trafikbrott varav ett har dödligt utfall. Personen har villkorlig dom. Om det nu är som tidningarna skriver, han buskör, han vägrar stanna och försöker sen fly till fots från polisen...

Hur lång tid tar rättsprocesserna innan åtal väcks om dom faller?
Vilket straff tror du individen får?
Polisen vittnesmål när de känner igen individen som föraren (enligt media) borde väl väga väldigt tungt i rätten?
Uppladdat:

500x0-bovenjpg_5.jpg

{7804}: Är du fortfarande bitter över att Kovacs valde Luleå istället för ditt AIK när han vände hem från US?
Hade han spelat i tex Örebro hade du aldrig skrivit inlägg på inlägg om hans senaste bravad eller har jag fel?

Zappaholic:

Jag är ingen juridisk expert. Det jag vet är att Kovacs vart inblandad i och dömd för flera trafikbrott
där tyvärr polaren avlider, det är djupt tragiskt och ett straff i sig. Det var en olycka, men det är ändå en skuldfråga eftersom han blir dömd för vårdslöshet i trafik. Han får inte köra bil och har fått körkortet indraget, och enligt tidningarna så har han buskört igen och så försöker han fly från polisen! Vad säger du som polis om sådant beteende?

... och så blir han matchvinnare för Qatar med två assist!

{7804}: Vållande till annans död?

Det finns inget ord i svenskan som på ett bra sätt beskriver någon som är inblandad i ett dödsfall genom vårdslöshet i trafik. Vilket är rätt ord?

Däremot återfallsförbrytare har vi ju, tre gånger om då.

KulaShaker:

Han har inte mördat någon såklart, men han har vart inblandad i en händelse där någon mister livet. Som Zappa redan påpekat så var det inte dråp utan vårdslöshet i trafik, två gånger då!

Däremot är jag ganska så säker att man inte får köra bil när man nyligen haft två sådana domar. Då brukar det väl bli en straffskärpning av det villkorliga? Det ska bli intressant att följa vart detta tar vägen? Lovar att följa och bevaka.

Vidhåller mitt grundtips. Låtsas som det regnar och sopa under mattan tills domen faller.

{7804}: Vem är det han har dräpt? Har du belägg för det? Starka ord hoppas du har täckning för påståendet.

{7804}:
Nu var vi nere på riskabla halvfarten igen.
0.2 sekunder kvar från noll poäng men ett bra lag har lite flyt ibland.
Jag tror alla här på HS gläds åt Skellefteå AIK ikväll efter våra motgångar i höst.

Tycker nästan lite synd om Örebro, nästan. Ledning, två minuter kvar, oturligt matchstraff, sen stiger OSCAR MÖLLER in i handlingen och fixar en seger.

DYNASTIERNAS!

Nere i Ängleholm kniper Qatar 2 poäng i en match som sluter 3-3. Kovacs ligger bakom 2 mål. Alltså borde Rögle ha vunnit med 3-1, så ser jag på det hela.
Uppladdat:

500x0-bovenjpg_4.jpg

MÖLLER! Smack upp i taket.

Mancrush på Möller! Vilken man!

TACK DYNASTIERNAS!

Hahaha det är 0.2 sekunder kvar, enkelt!

DYNASTIERNAS!

Nu får vi även spela 4-3 i sudden. Om jag ska vars ärlig tycker jag det var en 2+2 och ej matchstraff. Han går efter pucken när han sopar Pudas i fejjan, intentionen är inte att skada.

HERREGUD MÖLLER KVITTERAR NÄR DET ÄR NOLL SEKUNDER KVAR!

Nervös väntan

Fan Örebro petar in den. Helvete!

Dålig match av dynastiernas.

M.Lemiux:

Har inte han villkorlig dom för vårdslöshet i trafik (för andra gången), han har fått körkortet indraget och han får inte köra bil?

Han kanske inte vill ta sitt straff. Lagen gäller inte för honom? Typiskt Qatarbeteende.

{7533}: Ja, så är det.
Här står det vad som egentligen hände...Kovacs körde inget av fordonen.
www.expressen.se/sport/hockey/robin-kovacs-talar-ut-om-dodskraschen/

Medioker period av dynastiernas där Örebro är det bättre laget. Framför allt är det onödiga utvisningar som de för kvällen duktiga domarna tar för. Lite lågt tempo, svaga närkamper och kasst passningsspel. Som tur är så har vi en period kvar att snäppa upp det. Armalis är klart bäst i dynastiernas efter 40 minuter hockey.

Nere i Ängleholm har Kovacs dammat fram en assist i deras match som står 1-1.
Uppladdat:

500x0-bovenjpg_3.jpg

{7804}: Jag har inte försvarat honom...bara redogjorde för vad han dömdes för när hans kompis dog...

{7533}:

Är jag osympatiskt? Jag rapporterar väl om det som hänt. Lägger ut lite bilder och så. Är det inte så man ska göra på hockeysnack?

Varför blev han dömd för vårdslöshet i trafik? För andra gången. Varför var det ett dödsfall? Varför har han en villkorlig dom?

Sen till de andra frågorna då:

Varför buskörde han en bil när han inte får göra det? Känner han ingen ånger över det som hänt?
Varför försökte han fly till fots från polisen?
Varför spelar han ikväll?
Uppladdat:

500x0-bovenjpg_2.jpg

M.Lemiux: kan vara så. Men det struntar Yoda i. För det han vill ska vara sant det Är sant. Huvva sån osympatisk människa

{7533}: Pluss at det var inte Kovacs som körde bilen han satt i heller, har jag för mig.

{7804}: Kovacs och den som dog satt i olika bilar. Läs på fakta och sluta ljug för en gångs skull.

Ingen bländande period men vi känns som det klart bättre laget medan Örebro har lite problem med vårt temo, bra forecheck och Örebro bjuder på många gratislägen.

Förstafemman spelar bra med Jensen, han har bra fart och verkar passa in bra där. Jocke klev av, hoppas han är ok men det kan vara en sträckning eller något. Får se om Jocke kommer tillbax på isen?

Nere i Ängleholm har Kovacs spelat 4:54, nollor i alla kolumner.
Uppladdat:

500x0-bovenjpg_1.jpg

Zappaholic:

Han har blivit dömd för vårdslöshet i trafik två gånger, snart 3. Han försökte fly till fots från polisen, men om man ska uttrycka sig diplomatiskt så har han en ”distinkt” utseende och de kände igen föraren.

Nieminen:

Märkligt att ingen skrev det när Albins Eriksson snedsteg avverkades, man får anpassa nivån till resten av det som skrivs.

Zappaholic:

Han dog! Och nu är han och buskör igen, när han har villkorlig dom. Vad säger du som snut om det?

Där snärtar Lundin upp den i krysset på fint pass av Olimb. 1-0 DYNASTIERNAS!

{7804}: Nu blev väl Kovacs dömd för vårdslöshet i trafik. Inte dråp.

{7603}: Försvarar såklart inte Kovac, men den här delen av Hockeysnack liknar ju mer flashback än ett hockeyforum...

Nieminen:
Det är viktigt att belysa kriminalitet.
Naturligtvis riktigt illa av Hinz.

{7804}:
Dessutom är Kovacs kontext att han har en nyfödd bäbis hemma.

{7603}: Får det dig att må bättre så ska du ju såklart fortsätta att sprätta skit. Att någon annan är värre berättigar ju inte ändras fel...

{7603}:

försvarar inte det Hinz gjorde, man ska inte köra bil alkoholpåverkad. Då KAN man skada en annan människa. Han gjorde det EN gång, och han fick SPARKEN.

En annan HAR dräpt en människa, han åker dit för TREDJE gången, och SPELAR NÄSTA MATCH!

Ser du någon skillnad på ovan Barbro?

Nieminen:
Kovacs är en helt annan nivå.
Kovacs tid i Luleå börjar efter han gjort en grövre "Hinz".
Sedan följer han upp med en ännu sjukare "Hinz".

{7603}:

Spännande match ikväll mot Örebro. Det känns som vi är på g. Eller förlåt, vi är på G!

Aaltonen fortsatt utanför laget vilket jag tycker är lite synd, tror han skulle passa in bra med guld-Jimmie och Olimb. Det ska också bli grymt spännande att se vad Jensen kan åstadkomma mellan mastodonterna i första.

Qatar har också släppt sin laguppställning, och Kovacs spelar som vanligt. Fiiiii faaaan vilken rutten jäkla mörkerförening alltså. Man skäms för deras skull. Hur djupt kan en förening sjunka? I Qatars fall är det frågan om ett bottenlöst hål känns det som.

Vad bra Djurgården är, spännande match mot Rögle, lagledningen "gillar det inte"... låtsas som det regnar och locket på, precis som jag sa! Inget kommer att göras förrän domen faller, och då blir det väl bli en överklagan. Kovacs: näe jag var bara ute och joggade lite med vinterrocken på, jag sprang inte alls från polisen! Skuggan: aahhh ok, du får spela som vanligt!
Uppladdat:

500x0-bovenjpg_0.jpg

{7603}: Säger bara Chad Hinz ...(avdelningen handgranater i fågelholken)

{7804}:
Robin Kovacs är ju nybliven pappa med målisen i Solna så idiotin tar sig megaformat.
Jag tror jag utnämner Robin Kovacs till den största idioten alla kategorier.

Ja glömde en punkt i min iver att rapportera: Fansen kör med rasistiska tillmälen emot minoriteter.

Herregud vilken mörkerförening! Ibland överträffar verkligheten poesin.

{7603}:

alltså jag har inte kommenterat Kovacs tidigare brott av respekt. Trots ideliga provokationer från Börje Bananslukare när det gäller en 18-åring som gjort bort sig på fyllan i villan, inte skadat någon utan bara betett sig illa.

Men nu är det slut på tigandet.

Kovacs har alltså tidigare buskört och är dömd för att ha dräpt polarn. Kompisen avled. Han får ett straff och villkorlig dom.

Vad gör fanskapet? Han är ute och buskör, igen! Några nyckord: hög hastighet, vägrade stanna, dumpade bilen och försökte fly till fots." Herregud vilken jubelidiot!

Det kommer såklart att bli ett fängelsestraff av detta. Man får inte dräpa folk i Sverige, och man får inte vara ute och busköra efteråt när man har villkorlig dom och saknar körkort.

Qatars förstecenter kommer att hamna i finkan!

Vad ska Qatar göra? ja, de "ser allvarligt på det här." Men säkert kommer de bara att lägga locket på och låtsas som det regnar, krama ur så mycket speltid de kan ur brottslingen innan han hamnar i finkan. Kanske kan ligisten spela med fotboja, vad vet jag? Om Qatar skulle ha moraliska betänkligheter med typerna som representerar dem skulle de inte kunna ställa ett fullt lag på isen. Så har det vart över en lååång tid, och jag har varnat, jag har lyft fram, men det var mig det var fel på.

Så för att summera Qatars veka då:

6:e raka hemmaförlusten mot dynastiernas.
Busen Emil Larsson blir avstängd efter hans överfall på Jocke.
Kovacs begår nya brott och kommer att hamna i finkan.
Damlagets bästa spelare blir avstängd resten av grundserien efter en snorful huvudtackling.

En typisk Qatarvecka skulle jag säga.

Undra hur hockeylaget Qatar reagerar på sådant här?
Undra hur Börje Bananslukare ska ordbajsa bort dessa faktum? Lycka till!

Ja så här ser en bov ut:
Uppladdat:

500x0-bovenjpg.jpg

{7804}:
Med tanke på hans förflutna tycker jag fängelse är givet men i Sverige vet man aldrig.

{7603}:

Vilket sabla ärkepucko! Den mannen ska inte köra en bil efter vad han ställt till med tidigare.

Vi snackar inte om en 18-åring som tjafsar med vakterna på fyllan. Utan en överlagd handling. Den där ångern man fick se i inrervjuerna efter han dräpte polarn var alltså bara ett spel för gallerierna. Pucko!

« · 1941589 · »